Zapomenout na slova o testování a poprvé řádně prověřit konkurenceschopnost svou a konkurenceschopnost týmového speciálu. Takové cíle měl před startem hustopečské Agrotec Petronas Syntium rally hodonínský soutěžák Jan Lunga. Se spolujezdcem Ondřejem Koubkem se během první poloviny závodu drželi na třetím místě v kategorii vozů s pohonem přední nápravy, jenže pak se štěstěna unavila…
Šotolina, vinice, úzké odbočky, dlouhé roviny. I tak by se daly charakterizovat Hustopeče. Po českokrumlovské rally, která se svým charakterem řadí ke klasice českého mistrovství, byla jihomoravská trať úplným opakem. „Hustopeče jsou z mého pohledu krásné hlavně svou rozmanitostí, jelikož se často střídá rytmus. Stejně tak mix šotoliny a asfaltu je u nás vzácností. Navíc vždycky je tento závod skvěle zorganizovaný po všech stránkách. Jakožto rodák z Hodonínska beru tento závod jako svůj domácí a určitě patří mezi moje nejoblíbenější,“ netajil se svými sympatie k místním tratím 24letý pilot.
Honza s Ondrou na hustopečských „erzetách" měli na co navazovat. Loni zde vyhráli třídu 8, když v přímém souboji odsunuli za záda i místního matadora Martina Radu. Letos začali volněji, se ztrátou jedné sekundy na kilometr na špičku kategorie „dvoukolek“. Jejich síla se však ukázala v okamžiku, kdy mechanici začali na auta nasazovat světelné rampy. „Ztráta na kilometr od nejlepšího se během rally opět snížila. Hlavně s noční sekcí, kdy jsme v poslední RZ i přes malinké chybky zajeli čas těsně za vedoucím Ondrou Bisahou, jsme byli velice spokojeni,“ zhodnotil dění na trati třetí muž kategorie „předokolek“ a sedmnáctý jezdec absolutně.
Lámat chleba se měl v průběhu sobotní etapy, kterou tvořily jednak notoricky známá polookruhová „erzeta“ u Starovic, ale také dvojice zrádných a nově zamotaných úseků, z nichž zvláště rychlostní zkouška u Kurdějova budila v letošní podobě respekt. Snad přemíra snahy, možná i trocha smůly stály za tím, že dvojice týmu MRS Racing se na kurdějovský test už nepodívala. Po čtvrtém času ve skupině na úvodní sobotní „erzetě“ přišel na řadu polookruh a s ním i konec v soutěži. „Přestože bych polookruhovou zkoušku mohl jet téměř poslepu, chyba byla jednoznačně na mé straně. Při snaze brzdit z vysoké rychlosti co nejpozději se mi zadek auta dostal mimo stopu a na krajnici jsme dostali velký smyk, který nás poslal na vnitřku zatáčky do stromu. Auto bylo nepojízdné a dost zavazelo pro průjezd ostatních, a tak nás musela přijet vytáhnout odtahovka. Tím se omlouvám všem, kteří byli na trati a kvůli nám se na této „erzetě“ moc nesvezli. Dobře rozjetý závod jsme tedy museli opustit kvůli mé chybě, musím ale říct, že je to poprvé za moji kariéru, kdy jsme ze závodu museli odstoupit kvůli havárii. Moje pověst, že jezdím bez škrábance tím tedy poněkud utrpěla, ale bohužel i to k závodům patří. Jsem hlavně rád, že se mně, ani Ondrovi nic nestalo,“ konstatoval pragmaticky pilot Renaultu Clio R3.
Honza s Ondrou však z Hustopečí neodjížděli úplně s prázdnou. Bodový zisk za třetí místo ve dvoukolkách na trati první etapy znamenal přísun cenných bonusových bodů, které jihomoravskou posádku udržely v boji o letošní medaile (po třech závodech jsou čtvrtí v kategorii 2WD a třetí ve třídě 5). Rozhodující slovo budou mít vrcholy české a moravské části sezony – tedy Rally Bohemia a Barum Czech Rally Zlín. „Po ohledání auta jsme zjistili, že škoda naštěstí nebude tak velká. Hned po závodech jsme auto rozdělali a už pilně pracujeme na jeho opravě. Start na Bohemce, na kterou se velmi těším, by tedy neměl být ohrožen,“ tvrdí odhodlaně Honza a dodává: „Závěrem bych chtěl poděkovat a omluvit se týmu, neboť po celou dobu fungovali všichni skvěle. Dík patří také všem nejbližším, kteří nás přijeli podpořit v takovém počtu, a hlavně těm, co přijeli úplně poprvé. Moc si jejich podpory vážím. Na Bohemii budeme připraveni napravit si reputaci.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.