Předposlední květnový víkend se v Krumlovské jelení zahradě sešly na startu místní legendární soutěže posádky startující v rámci Mistrovství České republiky historických rally. Filip Randýsek s Honzou Mikulíkem zde samozřejmě nemohli chybět, aby se pokusili o obhajobu svého loňského vítězství v kategorii. To se jim nakonec podařilo a taky přidali pěkný výsledek v celkovém pořadí historiků, ale nepředbíhejme a začněme pěkně od začátku.
Seznamovací jízdy proběhly za velmi deštivého počasí a v rozpisu naší posádky se to tkvělo spoustou poznámek o "vytahaném" bahně. Páteční dopoledne ovšem přineslo slunečné počasí, které během dne tratě hodně vysušilo a tak se první runda RZ odehrála na suchu jen s "vytahaným blátem". To našim klukům očividně sedělo a po první rundě se usadili na prvním místě své kategorie ovšem i díky odpadnutí Petráškovy Ascony. Druhá páteční runda už byla propršená a pro naši posádku to i díky špatné volbě pneumatik znamenalo propad v pořadí.
Sobotní ráno se ohlásilo deštěm a kluci se po nasazení mokrých pneu rozhodli smazat nabranou ztrátu. I když ve své kategorii drželi stále první pozici tak v celkovém pořadí chtěli poskočit aspoň o pár stupínků dopředu. Tento plán se jim dařil i přes malý výlet mimo trať, který nastal po velkém skoku hned po začátku ranního Kohoutu. Při tomto výletu došlo i k poškození brzd týmového Renaulta. Naštěstí díky Filipově mechanické zručnosti se podařilo problém na přejezdu částečně odstranit. V druhé sobotní sekci čekal posádky průjezd v uvozovkách už jen dvěma RZ-tami. V uvozovkách proto, že těmito RZ-tami byly obávané Malonty a za mokra neskutečně zrádné Lipno. Druhé Malonty byly zrušeny po havárii posádky Vratko Kubík-Ivoš Vybíral, která se naštěstí obešla bez vážnějších zranění, jen přeražený sloup elektrického vedení zabránil ve startu historickým vozům. Nakonec zbylo už jen obávané Lipno, které kluci s vypětím všech sil dokončili, a i přes jejich pocit, že to bylo strašně pomalé, zajeli na této RZ výborný čas. Takže, sečteno podtrženo, Filipovi s Honzou se podařilo obhájit loňské vítězství v kategorii a vybojovat také výborné desáté místo celkově mezi historiky. Další dojmy vám teď zprostředkují samotní aktéři.
Filip Randýsek:
„Po středečním propršeném příjezdu do Budějovic mi bylo jasné že nás žádná opalovačka nečeká. Taky že ne, druhý den ráno se po vyzvednutí itíku jelo najížďět. Šlo to celkem rychle a to hlavně z důvodu , že si Miki schoval rozpisy z loňska, za což jsem mu opravdu vděčný jen jsme celkem hojně dopisovali místa kde to bude klouzat. I po roce jsem si spoustu míst vybavoval a tak jsem si byl jistější než loni. Po podezřele snadné přejímce jsme se mohli jít v klidu chystat na večer a já jsem si konečně koupil tepláky, díky kterým jsem úplně nezmrzl. Zmrzl mi akorát úsměv na rtech, když jsem při přejezdu k první RZ na výstavišti zjistil, že při ostrém startu prokluzuje spojka, která ovlivnila průběh celé naší soutěže. Bohužel se to dalo vyřešit pouze velmi klidným rozjezdem do RZ. A tak aspoň nemáme žádnou rozmazanou fotku ze startu... Po zahlédnutí odstavené ascony Petráška při přejezdu do Krumlova bylo jednomyslně rozhodnuto o velmi opatrném tempu zajišťujícím dojetí do cíle, to už mi ani ta spojka tolik nevadila. První runda páteční etapy na suchých gumách byla prostě parádní, na pár nebezpečných místech jsme si dali pozor a jenom si užívali první závodění po dlouhé přestávce. Ta druhá, pořád na suchých ovšem za deště ,už tak super nebyla, ale šlo přece jenom o dojetí do cíle. V sobotu nebylo o čem přemýšlet a tak jsme hned na začátek nastřelili mokré gumy. S černým svědomím ,že by se Miki mohl začít nudit jsem trochu hecnul skok na Kohoutu a málem to nedopadlo dobře. Naštěstí to ale klaplo a navíc Mikiho přestaly bolet záda, takže všechno zlé je k něčemu dobré . Odnesly to akorát brzdy, které se sice po servisu mezi RZ podařilo trochu oživit ale i tak se pedál při brždění opíral až o podlahu a tak jsem byl vděčný za každé podařené zpomalení před zatáčkou. Po zrušení druhých Malont nás čekalo už jenom nutné zlo Lipno, přes které jsme už jen na jistotu dojeli do cíle. Jsem rád, že se nám rally i přes tyto krušné chvíle natolik vydařila a že jsme si odvezli i odměnu v podobě poháru a skvělého umístění. Moc bych za to všechno chtěl poděkovat Pavlovi,Tomášovi a Jardovi z našeho týmu a především i svému spolujezdci Mikimu. Teď už se ale těším na další závody v Hustopečích které si už doufám užijeme v plném tempu."
Jan Mikulík:
„Tuhle soutěž jsem zbožňoval už jako divák a díky posledním dvěma ročníkům ji mám opět o něco raději. A není to jen díky dosaženým
výsledkům, ale hlavně díky obtížným RZ-tám zasazeným do nádherné krajiny. Pro mě letošní Krumlov probíhal naprosto v pohodě, až na sobotní ráno kdy jsem se probudil s nehoráznou bolestí zad a při představě celodenního kodrcání v závodním autě jsem padal do mdlob. Naštěstí okamžitý masérský zásah mého pilota, jež si za něj vysloužil označení Guru Filip, mě dal celkem do pořádku a tak jsme mohli vesele vyrazit na trať. Po divokém skoku na RZ Kohout zakončeném návštěvou příkopu mě bolest opustila nadobro. Při vzpomínce na tuto událost bych chtěl
poděkovat Jirkovi Teskovi za ochotné zapůjčení nářadí , díky kterému jsme mohli náš vůz opravit a pokračovat dál. Toto gesto fairplay je o to významnější, že právě jen Jirka Teska byl naším posledním soupeřem v kategorii a naše odstoupení by mu zajistilo vítězství. Na závěr bych chtěl poděkovat jak pořadatelům tak všem ostatním kdo se na našem letošním vystoupení v Krumlově podíleli. Byla to opět nádherná soutěž a už teď se nemůžu dočkat našeho prvního společného startu v Hustopečích."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.