Předposlední květnový víkend se v Krumlovské jelení zahradě sešly na startu místní legendární soutěže posádky startující v rámci Mistrovství České republiky historických rally. Filip Randýsek s Honzou Mikulíkem zde samozřejmě nemohli chybět, aby se pokusili o obhajobu svého loňského vítězství v kategorii. To se jim nakonec podařilo a taky přidali pěkný výsledek v celkovém pořadí historiků, ale nepředbíhejme a začněme pěkně od začátku.
Seznamovací jízdy proběhly za velmi deštivého počasí a v rozpisu naší posádky se to tkvělo spoustou poznámek o "vytahaném" bahně. Páteční dopoledne ovšem přineslo slunečné počasí, které během dne tratě hodně vysušilo a tak se první runda RZ odehrála na suchu jen s "vytahaným blátem". To našim klukům očividně sedělo a po první rundě se usadili na prvním místě své kategorie ovšem i díky odpadnutí Petráškovy Ascony. Druhá páteční runda už byla propršená a pro naši posádku to i díky špatné volbě pneumatik znamenalo propad v pořadí.
Sobotní ráno se ohlásilo deštěm a kluci se po nasazení mokrých pneu rozhodli smazat nabranou ztrátu. I když ve své kategorii drželi stále první pozici tak v celkovém pořadí chtěli poskočit aspoň o pár stupínků dopředu. Tento plán se jim dařil i přes malý výlet mimo trať, který nastal po velkém skoku hned po začátku ranního Kohoutu. Při tomto výletu došlo i k poškození brzd týmového Renaulta. Naštěstí díky Filipově mechanické zručnosti se podařilo problém na přejezdu částečně odstranit. V druhé sobotní sekci čekal posádky průjezd v uvozovkách už jen dvěma RZ-tami. V uvozovkách proto, že těmito RZ-tami byly obávané Malonty a za mokra neskutečně zrádné Lipno. Druhé Malonty byly zrušeny po havárii posádky Vratko Kubík-Ivoš Vybíral, která se naštěstí obešla bez vážnějších zranění, jen přeražený sloup elektrického vedení zabránil ve startu historickým vozům. Nakonec zbylo už jen obávané Lipno, které kluci s vypětím všech sil dokončili, a i přes jejich pocit, že to bylo strašně pomalé, zajeli na této RZ výborný čas. Takže, sečteno podtrženo, Filipovi s Honzou se podařilo obhájit loňské vítězství v kategorii a vybojovat také výborné desáté místo celkově mezi historiky. Další dojmy vám teď zprostředkují samotní aktéři.
Filip Randýsek:
„Po středečním propršeném příjezdu do Budějovic mi bylo jasné že nás žádná opalovačka nečeká. Taky že ne, druhý den ráno se po vyzvednutí itíku jelo najížďět. Šlo to celkem rychle a to hlavně z důvodu , že si Miki schoval rozpisy z loňska, za což jsem mu opravdu vděčný jen jsme celkem hojně dopisovali místa kde to bude klouzat. I po roce jsem si spoustu míst vybavoval a tak jsem si byl jistější než loni. Po podezřele snadné přejímce jsme se mohli jít v klidu chystat na večer a já jsem si konečně koupil tepláky, díky kterým jsem úplně nezmrzl. Zmrzl mi akorát úsměv na rtech, když jsem při přejezdu k první RZ na výstavišti zjistil, že při ostrém startu prokluzuje spojka, která ovlivnila průběh celé naší soutěže. Bohužel se to dalo vyřešit pouze velmi klidným rozjezdem do RZ. A tak aspoň nemáme žádnou rozmazanou fotku ze startu... Po zahlédnutí odstavené ascony Petráška při přejezdu do Krumlova bylo jednomyslně rozhodnuto o velmi opatrném tempu zajišťujícím dojetí do cíle, to už mi ani ta spojka tolik nevadila. První runda páteční etapy na suchých gumách byla prostě parádní, na pár nebezpečných místech jsme si dali pozor a jenom si užívali první závodění po dlouhé přestávce. Ta druhá, pořád na suchých ovšem za deště ,už tak super nebyla, ale šlo přece jenom o dojetí do cíle. V sobotu nebylo o čem přemýšlet a tak jsme hned na začátek nastřelili mokré gumy. S černým svědomím ,že by se Miki mohl začít nudit jsem trochu hecnul skok na Kohoutu a málem to nedopadlo dobře. Naštěstí to ale klaplo a navíc Mikiho přestaly bolet záda, takže všechno zlé je k něčemu dobré . Odnesly to akorát brzdy, které se sice po servisu mezi RZ podařilo trochu oživit ale i tak se pedál při brždění opíral až o podlahu a tak jsem byl vděčný za každé podařené zpomalení před zatáčkou. Po zrušení druhých Malont nás čekalo už jenom nutné zlo Lipno, přes které jsme už jen na jistotu dojeli do cíle. Jsem rád, že se nám rally i přes tyto krušné chvíle natolik vydařila a že jsme si odvezli i odměnu v podobě poháru a skvělého umístění. Moc bych za to všechno chtěl poděkovat Pavlovi,Tomášovi a Jardovi z našeho týmu a především i svému spolujezdci Mikimu. Teď už se ale těším na další závody v Hustopečích které si už doufám užijeme v plném tempu."
Jan Mikulík:
„Tuhle soutěž jsem zbožňoval už jako divák a díky posledním dvěma ročníkům ji mám opět o něco raději. A není to jen díky dosaženým
výsledkům, ale hlavně díky obtížným RZ-tám zasazeným do nádherné krajiny. Pro mě letošní Krumlov probíhal naprosto v pohodě, až na sobotní ráno kdy jsem se probudil s nehoráznou bolestí zad a při představě celodenního kodrcání v závodním autě jsem padal do mdlob. Naštěstí okamžitý masérský zásah mého pilota, jež si za něj vysloužil označení Guru Filip, mě dal celkem do pořádku a tak jsme mohli vesele vyrazit na trať. Po divokém skoku na RZ Kohout zakončeném návštěvou příkopu mě bolest opustila nadobro. Při vzpomínce na tuto událost bych chtěl
poděkovat Jirkovi Teskovi za ochotné zapůjčení nářadí , díky kterému jsme mohli náš vůz opravit a pokračovat dál. Toto gesto fairplay je o to významnější, že právě jen Jirka Teska byl naším posledním soupeřem v kategorii a naše odstoupení by mu zajistilo vítězství. Na závěr bych chtěl poděkovat jak pořadatelům tak všem ostatním kdo se na našem letošním vystoupení v Krumlově podíleli. Byla to opět nádherná soutěž a už teď se nemůžu dočkat našeho prvního společného startu v Hustopečích."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.