Třetí start s novým vozem, třetí místo v kategorii „dvoukolek“ a stejná příčka i v průběžné klasifikaci šampionátu. Touto statistikou se v cíli Rallye Český Krumlov mohla pochlubit posádka Jan Lunga – Ondřej Koubek, která své dosavadní zkušenosti za volantem Renaultu Clio R3 rozšířila o první „ostré“ kilometry na mokru a blátě.
Nevlídné počasí a českokrumlovská rally je spojení, které v posledních letech patří k sobě. Když se navíc podmínky na trati začnou střídat, vstupuje do hry taktika. Zatímco loni nemusely soutěžní posádky při volbě pneumatik příliš tápat, letos se stal hlavním předpokladem úspěchu neomylný týmový meteorolog. „Letos byly podmínky oproti loňsku více nevyzpytatelné. Loni buď bylo sucho, nebo pršelo. Tentokrát hodně mrholilo a člověk musel přemýšlet, jestli už má cenu startovat na mokrých pneumatikách nebo ne. Právě takový ten mírný déšť je nejhorší, protože nesmyje nečistoty z asfaltu, ale s prachem udělá na cestě klouzavou vrstvu, což je velmi zrádné,“zhodnotil podmínky na trati jihočeské soutěže Jan Lunga.
Vzhledem k Honzovým minimálním zkušenostem za volantem „R-trojkového“ clia měly být proměnlivé podmínky spíše nevýhodou. Výsledky první etapy však členy týmu MRS Racing nabádaly k optimismu. Úvodní, ryze suchou sekci o čtyřech rychlostních zkouškách, dokončili Honza s Ondrou na čtvrté pozici mezi dvoukolkami a jako třetí ve třídě 5. Když na noční průjezdy zapršelo, připsala si jihomoravská dvojice dokonce dílčí vítězství na nejdelším úseku dne. „S první etapou jsem byl velmi spokojený. Podařilo se nám zajet solidní časy a také jednu zkoušku vyhrát, což jsme za daných podmínek nečekali. Na vodě jsem jel s Cliem R3 poprvé a dalo se očekávat, že budeme více ztrácet, což se nepotvrdilo. Důvod, proč jsme vyhráli na Jánu, byl asi v pneumatikách. Před startem už začínalo hodně pršet a všichni kolem nás přezouvali na mokré. Sice už pršelo dost, ale na silnici ještě nestála voda, a tak jsme zariskovali a nechali tam neprořezaný slick. To se ukázalo jako dobrá varianta, protože čím víc jsme se blížili cíli, tím bylo vody na cestě méně,“ zhodnotil první etapu pilot. Pro něj i spolujezdce Ondřeje Koubka znamenal deštivý závěr etapy nejen udržení vydobytých pozic, ale také zvýšení náskoku na konkurenci. Nutno podotknout, že pronásledovatele v tomto případě nepředstavovala žádná ořezávátka a Honza s Ondrou drželi za zády úřadujícího mistra sprintů Patrika Rujbra, legendárního Emila Trinera i mezinárodními soutěžemi protřelého Maďara Zoltána Besseneyho.
Rozhodující slovo však v Krumlově mívá sobota a ani letos tomu nebylo jinak. Zlom nastal na prvních Malontech, kde havárie vyřadila do té doby suverénního Egona Smékala. Pro Jana Lungu znamenala tato událost nejen posun o jednu pozici kupředu, ale také nový impuls do dalších bojů. „Taktika na sobotní etapu byla pořád stejná – snažit se jet na svoje maximum, ale zbytečně neriskovat. Po vypadnutí Egona se po druhém průjezdu Kohoutu naskytla možnost bojovat o první místo ve třídě 5 s Ondrou Bisahou. Řekli jsme si, že to zkusíme, ale hned na dalším průjezd Malont vzaly naše plány za své. V jedné z odboček jsme udělali hodiny a museli couvat, což nás stálo hodně času. Navíc hned na další „erzetě“, kterou byl první průjezd Lipnem, jsem nedobrzdil na blátě a opět jsme couvali. Takže jsem si to vlastně prohrál sám a Ondra Bisaha díky bezchybné jízdě zaslouženě vyhrál. Poslední RZ jsme se snažili už jen v klidu projet,“ shrnul dění na trati 18. jezdec absolutních výsledků. Důležitější než celkový výsledek však pro posádku stáje MRS Racing byla druhá pozice ve třídě 5, doplněná o bronz v kategorii „předokolek“. Díky těmto výsledkům a vzhledem k podobnému bodovému zisku ze Šumavy se Jan Lunga s Ondřejem Koubkem drží v kontaktu s čelem tabulky.
„S najetými kilometry jde oproti Šumavě vidět opět posun, což je pro nás nejdůležitější. Navíc jsme auto opět dokázali přivézt do cíle bez jakéhokoliv škrábance. Chtěl bych poděkovat celému týmu za jejich práci, neboť naše clio po celý závod fungovalo bez sebemenšího problémů, a také těm, kteří nás přijeli na závody podpořit. Nyní se už připravujeme na závod v Hustopečích, který bereme jako náš domácí a máme ho velmi rádi. Navíc by tratě svým charakterem mohly sedět našemu autu. Našim příznivcům mohu slíbit, že se budeme snažit zase posunout kupředu a pokusíme se zabojovat o ty nejvyšší příčky,“ říká závěrem Honza Lunga. Tato slova můžeme brát jako tu nejlepší možnou pozvánku na blížící se hustopečskou Agrotec Petronas Rally, která je v kalendáři zapsána na termín 19. – 20. června.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.