Třetí start s novým vozem, třetí místo v kategorii „dvoukolek“ a stejná příčka i v průběžné klasifikaci šampionátu. Touto statistikou se v cíli Rallye Český Krumlov mohla pochlubit posádka Jan Lunga – Ondřej Koubek, která své dosavadní zkušenosti za volantem Renaultu Clio R3 rozšířila o první „ostré“ kilometry na mokru a blátě.
Nevlídné počasí a českokrumlovská rally je spojení, které v posledních letech patří k sobě. Když se navíc podmínky na trati začnou střídat, vstupuje do hry taktika. Zatímco loni nemusely soutěžní posádky při volbě pneumatik příliš tápat, letos se stal hlavním předpokladem úspěchu neomylný týmový meteorolog. „Letos byly podmínky oproti loňsku více nevyzpytatelné. Loni buď bylo sucho, nebo pršelo. Tentokrát hodně mrholilo a člověk musel přemýšlet, jestli už má cenu startovat na mokrých pneumatikách nebo ne. Právě takový ten mírný déšť je nejhorší, protože nesmyje nečistoty z asfaltu, ale s prachem udělá na cestě klouzavou vrstvu, což je velmi zrádné,“zhodnotil podmínky na trati jihočeské soutěže Jan Lunga.
Vzhledem k Honzovým minimálním zkušenostem za volantem „R-trojkového“ clia měly být proměnlivé podmínky spíše nevýhodou. Výsledky první etapy však členy týmu MRS Racing nabádaly k optimismu. Úvodní, ryze suchou sekci o čtyřech rychlostních zkouškách, dokončili Honza s Ondrou na čtvrté pozici mezi dvoukolkami a jako třetí ve třídě 5. Když na noční průjezdy zapršelo, připsala si jihomoravská dvojice dokonce dílčí vítězství na nejdelším úseku dne. „S první etapou jsem byl velmi spokojený. Podařilo se nám zajet solidní časy a také jednu zkoušku vyhrát, což jsme za daných podmínek nečekali. Na vodě jsem jel s Cliem R3 poprvé a dalo se očekávat, že budeme více ztrácet, což se nepotvrdilo. Důvod, proč jsme vyhráli na Jánu, byl asi v pneumatikách. Před startem už začínalo hodně pršet a všichni kolem nás přezouvali na mokré. Sice už pršelo dost, ale na silnici ještě nestála voda, a tak jsme zariskovali a nechali tam neprořezaný slick. To se ukázalo jako dobrá varianta, protože čím víc jsme se blížili cíli, tím bylo vody na cestě méně,“ zhodnotil první etapu pilot. Pro něj i spolujezdce Ondřeje Koubka znamenal deštivý závěr etapy nejen udržení vydobytých pozic, ale také zvýšení náskoku na konkurenci. Nutno podotknout, že pronásledovatele v tomto případě nepředstavovala žádná ořezávátka a Honza s Ondrou drželi za zády úřadujícího mistra sprintů Patrika Rujbra, legendárního Emila Trinera i mezinárodními soutěžemi protřelého Maďara Zoltána Besseneyho.
Rozhodující slovo však v Krumlově mívá sobota a ani letos tomu nebylo jinak. Zlom nastal na prvních Malontech, kde havárie vyřadila do té doby suverénního Egona Smékala. Pro Jana Lungu znamenala tato událost nejen posun o jednu pozici kupředu, ale také nový impuls do dalších bojů. „Taktika na sobotní etapu byla pořád stejná – snažit se jet na svoje maximum, ale zbytečně neriskovat. Po vypadnutí Egona se po druhém průjezdu Kohoutu naskytla možnost bojovat o první místo ve třídě 5 s Ondrou Bisahou. Řekli jsme si, že to zkusíme, ale hned na dalším průjezd Malont vzaly naše plány za své. V jedné z odboček jsme udělali hodiny a museli couvat, což nás stálo hodně času. Navíc hned na další „erzetě“, kterou byl první průjezd Lipnem, jsem nedobrzdil na blátě a opět jsme couvali. Takže jsem si to vlastně prohrál sám a Ondra Bisaha díky bezchybné jízdě zaslouženě vyhrál. Poslední RZ jsme se snažili už jen v klidu projet,“ shrnul dění na trati 18. jezdec absolutních výsledků. Důležitější než celkový výsledek však pro posádku stáje MRS Racing byla druhá pozice ve třídě 5, doplněná o bronz v kategorii „předokolek“. Díky těmto výsledkům a vzhledem k podobnému bodovému zisku ze Šumavy se Jan Lunga s Ondřejem Koubkem drží v kontaktu s čelem tabulky.
„S najetými kilometry jde oproti Šumavě vidět opět posun, což je pro nás nejdůležitější. Navíc jsme auto opět dokázali přivézt do cíle bez jakéhokoliv škrábance. Chtěl bych poděkovat celému týmu za jejich práci, neboť naše clio po celý závod fungovalo bez sebemenšího problémů, a také těm, kteří nás přijeli na závody podpořit. Nyní se už připravujeme na závod v Hustopečích, který bereme jako náš domácí a máme ho velmi rádi. Navíc by tratě svým charakterem mohly sedět našemu autu. Našim příznivcům mohu slíbit, že se budeme snažit zase posunout kupředu a pokusíme se zabojovat o ty nejvyšší příčky,“ říká závěrem Honza Lunga. Tato slova můžeme brát jako tu nejlepší možnou pozvánku na blížící se hustopečskou Agrotec Petronas Rally, která je v kalendáři zapsána na termín 19. – 20. června.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.