Třetí start s novým vozem, třetí místo v kategorii „dvoukolek“ a stejná příčka i v průběžné klasifikaci šampionátu. Touto statistikou se v cíli Rallye Český Krumlov mohla pochlubit posádka Jan Lunga – Ondřej Koubek, která své dosavadní zkušenosti za volantem Renaultu Clio R3 rozšířila o první „ostré“ kilometry na mokru a blátě.
Nevlídné počasí a českokrumlovská rally je spojení, které v posledních letech patří k sobě. Když se navíc podmínky na trati začnou střídat, vstupuje do hry taktika. Zatímco loni nemusely soutěžní posádky při volbě pneumatik příliš tápat, letos se stal hlavním předpokladem úspěchu neomylný týmový meteorolog. „Letos byly podmínky oproti loňsku více nevyzpytatelné. Loni buď bylo sucho, nebo pršelo. Tentokrát hodně mrholilo a člověk musel přemýšlet, jestli už má cenu startovat na mokrých pneumatikách nebo ne. Právě takový ten mírný déšť je nejhorší, protože nesmyje nečistoty z asfaltu, ale s prachem udělá na cestě klouzavou vrstvu, což je velmi zrádné,“zhodnotil podmínky na trati jihočeské soutěže Jan Lunga.
Vzhledem k Honzovým minimálním zkušenostem za volantem „R-trojkového“ clia měly být proměnlivé podmínky spíše nevýhodou. Výsledky první etapy však členy týmu MRS Racing nabádaly k optimismu. Úvodní, ryze suchou sekci o čtyřech rychlostních zkouškách, dokončili Honza s Ondrou na čtvrté pozici mezi dvoukolkami a jako třetí ve třídě 5. Když na noční průjezdy zapršelo, připsala si jihomoravská dvojice dokonce dílčí vítězství na nejdelším úseku dne. „S první etapou jsem byl velmi spokojený. Podařilo se nám zajet solidní časy a také jednu zkoušku vyhrát, což jsme za daných podmínek nečekali. Na vodě jsem jel s Cliem R3 poprvé a dalo se očekávat, že budeme více ztrácet, což se nepotvrdilo. Důvod, proč jsme vyhráli na Jánu, byl asi v pneumatikách. Před startem už začínalo hodně pršet a všichni kolem nás přezouvali na mokré. Sice už pršelo dost, ale na silnici ještě nestála voda, a tak jsme zariskovali a nechali tam neprořezaný slick. To se ukázalo jako dobrá varianta, protože čím víc jsme se blížili cíli, tím bylo vody na cestě méně,“ zhodnotil první etapu pilot. Pro něj i spolujezdce Ondřeje Koubka znamenal deštivý závěr etapy nejen udržení vydobytých pozic, ale také zvýšení náskoku na konkurenci. Nutno podotknout, že pronásledovatele v tomto případě nepředstavovala žádná ořezávátka a Honza s Ondrou drželi za zády úřadujícího mistra sprintů Patrika Rujbra, legendárního Emila Trinera i mezinárodními soutěžemi protřelého Maďara Zoltána Besseneyho.
Rozhodující slovo však v Krumlově mívá sobota a ani letos tomu nebylo jinak. Zlom nastal na prvních Malontech, kde havárie vyřadila do té doby suverénního Egona Smékala. Pro Jana Lungu znamenala tato událost nejen posun o jednu pozici kupředu, ale také nový impuls do dalších bojů. „Taktika na sobotní etapu byla pořád stejná – snažit se jet na svoje maximum, ale zbytečně neriskovat. Po vypadnutí Egona se po druhém průjezdu Kohoutu naskytla možnost bojovat o první místo ve třídě 5 s Ondrou Bisahou. Řekli jsme si, že to zkusíme, ale hned na dalším průjezd Malont vzaly naše plány za své. V jedné z odboček jsme udělali hodiny a museli couvat, což nás stálo hodně času. Navíc hned na další „erzetě“, kterou byl první průjezd Lipnem, jsem nedobrzdil na blátě a opět jsme couvali. Takže jsem si to vlastně prohrál sám a Ondra Bisaha díky bezchybné jízdě zaslouženě vyhrál. Poslední RZ jsme se snažili už jen v klidu projet,“ shrnul dění na trati 18. jezdec absolutních výsledků. Důležitější než celkový výsledek však pro posádku stáje MRS Racing byla druhá pozice ve třídě 5, doplněná o bronz v kategorii „předokolek“. Díky těmto výsledkům a vzhledem k podobnému bodovému zisku ze Šumavy se Jan Lunga s Ondřejem Koubkem drží v kontaktu s čelem tabulky.
„S najetými kilometry jde oproti Šumavě vidět opět posun, což je pro nás nejdůležitější. Navíc jsme auto opět dokázali přivézt do cíle bez jakéhokoliv škrábance. Chtěl bych poděkovat celému týmu za jejich práci, neboť naše clio po celý závod fungovalo bez sebemenšího problémů, a také těm, kteří nás přijeli na závody podpořit. Nyní se už připravujeme na závod v Hustopečích, který bereme jako náš domácí a máme ho velmi rádi. Navíc by tratě svým charakterem mohly sedět našemu autu. Našim příznivcům mohu slíbit, že se budeme snažit zase posunout kupředu a pokusíme se zabojovat o ty nejvyšší příčky,“ říká závěrem Honza Lunga. Tato slova můžeme brát jako tu nejlepší možnou pozvánku na blížící se hustopečskou Agrotec Petronas Rally, která je v kalendáři zapsána na termín 19. – 20. června.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?