VIDEO crashe: Posádka Mogul Adell Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský dokončila Rallye Český Krumlov na sedmém místě.
V okolí jihočeského města Český Krumlov se v pátek 22. května a v sobotu 23. května uskutečnila již 43. Rallye Český Krumlov, soutěž zapsaná do kalendáře Mistrovství České republiky v rally, ale také do FIA evropského poháru. Právě na této soutěži se uskutečnil druhý společný start Jana Černého a spolujezdce Petra Černohorského ve Škodě Fabia S2000 Mogul Adell Racing teamu, která je připravována týmem Romana Kresty.
Jan Černý vstupoval do soutěže s velkým odhodláním a chutí, které ale do jisté míry ještě před samotným startem zchladila jezdecká chyba při testovací rychlostní zkoušce – shakedownu. Týmová Škoda Fabia S2000 přikulhala do servisu s vylomeným levým zadním kolem a mechanici tak měli těsně před startem plné ruce práce, jak soutěžní automobil připravit ke startu. Nakonec se vše povedlo a šrámy na automobilu byly zaceleny. To se ale nedá říci o rozpoložení jezdce Jana Černého, který si svou chybu v úvodu soutěže možná až příliš uvědomoval. Velmi těžká trať, kde se vyskytovalo mnoho klouzavých úseků s vytahanými nečistotami, a pro Jana Černého ne tak známé evropské pneumatiky, se spolu s vnitřní nepohodou podepsaly na dosahovaných časech v první etapě na hranici první desítky, které zůstaly za očekáváním.
Natočil Tonda Huska
Druhá etapa Rallye Český Krumlov byla poznamenána postupně sílícím deštěm, což podmínky na trati ještě zhoršilo. Ani ve druhé etapě se nepovedlo výraznějším způsobem zrychlit bez zbytečného rizika. Jan Černý nechtěl riskovat další problém a jeho hlavním cílem se tak stalo soutěž dokončit s nepoškozeným vozem. V cíli 43. Rallye Český Krumlov to znamenalo sedmé místo absolutně a to není výsledek, který by Mogul Adell Racing team a posádku Černý – Černohorský uspokojil.
Jan Černý, jezdec týmu Mogul Adell Racing: „Před touto soutěží jsem byl plný nadějí a očekávání, protože zdejší soutěž mám velmi rád. Vždy se nám zde dařilo a zažil jsem tady ve dvoukolkách několik krásných soubojů. Po chybě na shakedownu jsem se nemohl dostat do správného tempa a cítil jsem se, že závodím v křeči. Nějaké výraznější zrychlení by bylo jen za cenu neúměrného rizika a to si nemůžeme dovolit. Je pro nás nutné se dále sžívat s novým týmem, novým autem, pneumatikami i nastavením. Jsem moc rád, že se mnohem lépe cítím ve spolupráci s Petrem Černohorským, kde si na sebe také zvykáme. To je pro mě po Krumlově pozitivní věc. Víme, kde je potřeba ještě zapracovat, a co musím zlepšit. Se sedmým místem nemohu být spokojený, ale jsem rád, že jsme v cíli této velmi těžké rally, která mě hodně dala a naučila. Děkuji celému týmu a hlavně mechanikům, kteří si v pátek při opravě vozu pořádně mákli.“
Petr Černohorský, spolujezdec: „Českokrumlovská rally byla v letošních podmínkách hodně těžká. Jsme v cíli a je potřeba pokračovat v tom dobrém a z chyb se poučit. Jsem rád, že závodíme v takto silném týmu pod barvami významných partnerů, kteří motorsport podporují už hodně dlouho. Není to dnes vůbec jednoduché zajistit finance na starty v rally a já si opravdu vážím toho, že můžu v Mogul Adell Racing teamu závodit.“
Roman Kresta, majitel Kresta Racing: „Říkal jsem to už před startem Rallye Šumava a platí to i nyní. Po Honzovi momentálně nikdo nechce a neočekává, že bude bojovat o vítězství. To nepřijde samo a je k tomu hodně dlouhá cesta. Na druhou stranu je ale zřejmé, že se sedmým místem a zejména s výkonem na jednotlivých rychlostních zkouškách nemůžeme být spokojeni. Vteřinová ztráta na jeden kilometr byla někdy dost velká a na tom je potřeba zapracovat. Honzu hodně vzala chyba na shakedownu, kdy auto poškodil, a myslím, že to na něj mělo zbytečně velký vliv. Je to ale mladý jezdec a má stále na čem pracovat. Rychlost v ideálních podmínkách mu v žádném případě nechybí. Teď je ale potřeba se ještě hodně učit a hodně pracovat na sobě a přizpůsobení se novému autu a pneumatikám. Byla to velmi těžká a náročná soutěž a já jsem rád, že Honza ji ustál a nepoškodil během ní auto. I další soutěže před námi jsou ale těžké a neodpustí chyby.“
Video zveřejněno s povolením autora.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.