VIDEO crashe: Posádka Mogul Adell Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský dokončila Rallye Český Krumlov na sedmém místě.
V okolí jihočeského města Český Krumlov se v pátek 22. května a v sobotu 23. května uskutečnila již 43. Rallye Český Krumlov, soutěž zapsaná do kalendáře Mistrovství České republiky v rally, ale také do FIA evropského poháru. Právě na této soutěži se uskutečnil druhý společný start Jana Černého a spolujezdce Petra Černohorského ve Škodě Fabia S2000 Mogul Adell Racing teamu, která je připravována týmem Romana Kresty.
Jan Černý vstupoval do soutěže s velkým odhodláním a chutí, které ale do jisté míry ještě před samotným startem zchladila jezdecká chyba při testovací rychlostní zkoušce – shakedownu. Týmová Škoda Fabia S2000 přikulhala do servisu s vylomeným levým zadním kolem a mechanici tak měli těsně před startem plné ruce práce, jak soutěžní automobil připravit ke startu. Nakonec se vše povedlo a šrámy na automobilu byly zaceleny. To se ale nedá říci o rozpoložení jezdce Jana Černého, který si svou chybu v úvodu soutěže možná až příliš uvědomoval. Velmi těžká trať, kde se vyskytovalo mnoho klouzavých úseků s vytahanými nečistotami, a pro Jana Černého ne tak známé evropské pneumatiky, se spolu s vnitřní nepohodou podepsaly na dosahovaných časech v první etapě na hranici první desítky, které zůstaly za očekáváním.
Natočil Tonda Huska
Druhá etapa Rallye Český Krumlov byla poznamenána postupně sílícím deštěm, což podmínky na trati ještě zhoršilo. Ani ve druhé etapě se nepovedlo výraznějším způsobem zrychlit bez zbytečného rizika. Jan Černý nechtěl riskovat další problém a jeho hlavním cílem se tak stalo soutěž dokončit s nepoškozeným vozem. V cíli 43. Rallye Český Krumlov to znamenalo sedmé místo absolutně a to není výsledek, který by Mogul Adell Racing team a posádku Černý – Černohorský uspokojil.
Jan Černý, jezdec týmu Mogul Adell Racing: „Před touto soutěží jsem byl plný nadějí a očekávání, protože zdejší soutěž mám velmi rád. Vždy se nám zde dařilo a zažil jsem tady ve dvoukolkách několik krásných soubojů. Po chybě na shakedownu jsem se nemohl dostat do správného tempa a cítil jsem se, že závodím v křeči. Nějaké výraznější zrychlení by bylo jen za cenu neúměrného rizika a to si nemůžeme dovolit. Je pro nás nutné se dále sžívat s novým týmem, novým autem, pneumatikami i nastavením. Jsem moc rád, že se mnohem lépe cítím ve spolupráci s Petrem Černohorským, kde si na sebe také zvykáme. To je pro mě po Krumlově pozitivní věc. Víme, kde je potřeba ještě zapracovat, a co musím zlepšit. Se sedmým místem nemohu být spokojený, ale jsem rád, že jsme v cíli této velmi těžké rally, která mě hodně dala a naučila. Děkuji celému týmu a hlavně mechanikům, kteří si v pátek při opravě vozu pořádně mákli.“
Petr Černohorský, spolujezdec: „Českokrumlovská rally byla v letošních podmínkách hodně těžká. Jsme v cíli a je potřeba pokračovat v tom dobrém a z chyb se poučit. Jsem rád, že závodíme v takto silném týmu pod barvami významných partnerů, kteří motorsport podporují už hodně dlouho. Není to dnes vůbec jednoduché zajistit finance na starty v rally a já si opravdu vážím toho, že můžu v Mogul Adell Racing teamu závodit.“
Roman Kresta, majitel Kresta Racing: „Říkal jsem to už před startem Rallye Šumava a platí to i nyní. Po Honzovi momentálně nikdo nechce a neočekává, že bude bojovat o vítězství. To nepřijde samo a je k tomu hodně dlouhá cesta. Na druhou stranu je ale zřejmé, že se sedmým místem a zejména s výkonem na jednotlivých rychlostních zkouškách nemůžeme být spokojeni. Vteřinová ztráta na jeden kilometr byla někdy dost velká a na tom je potřeba zapracovat. Honzu hodně vzala chyba na shakedownu, kdy auto poškodil, a myslím, že to na něj mělo zbytečně velký vliv. Je to ale mladý jezdec a má stále na čem pracovat. Rychlost v ideálních podmínkách mu v žádném případě nechybí. Teď je ale potřeba se ještě hodně učit a hodně pracovat na sobě a přizpůsobení se novému autu a pneumatikám. Byla to velmi těžká a náročná soutěž a já jsem rád, že Honza ji ustál a nepoškodil během ní auto. I další soutěže před námi jsou ale těžké a neodpustí chyby.“
Video zveřejněno s povolením autora.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.