VIDEO crashe: Posádka Mogul Adell Racing teamu Jan Černý – Petr Černohorský dokončila Rallye Český Krumlov na sedmém místě.
V okolí jihočeského města Český Krumlov se v pátek 22. května a v sobotu 23. května uskutečnila již 43. Rallye Český Krumlov, soutěž zapsaná do kalendáře Mistrovství České republiky v rally, ale také do FIA evropského poháru. Právě na této soutěži se uskutečnil druhý společný start Jana Černého a spolujezdce Petra Černohorského ve Škodě Fabia S2000 Mogul Adell Racing teamu, která je připravována týmem Romana Kresty.
Jan Černý vstupoval do soutěže s velkým odhodláním a chutí, které ale do jisté míry ještě před samotným startem zchladila jezdecká chyba při testovací rychlostní zkoušce – shakedownu. Týmová Škoda Fabia S2000 přikulhala do servisu s vylomeným levým zadním kolem a mechanici tak měli těsně před startem plné ruce práce, jak soutěžní automobil připravit ke startu. Nakonec se vše povedlo a šrámy na automobilu byly zaceleny. To se ale nedá říci o rozpoložení jezdce Jana Černého, který si svou chybu v úvodu soutěže možná až příliš uvědomoval. Velmi těžká trať, kde se vyskytovalo mnoho klouzavých úseků s vytahanými nečistotami, a pro Jana Černého ne tak známé evropské pneumatiky, se spolu s vnitřní nepohodou podepsaly na dosahovaných časech v první etapě na hranici první desítky, které zůstaly za očekáváním.
Natočil Tonda Huska
Druhá etapa Rallye Český Krumlov byla poznamenána postupně sílícím deštěm, což podmínky na trati ještě zhoršilo. Ani ve druhé etapě se nepovedlo výraznějším způsobem zrychlit bez zbytečného rizika. Jan Černý nechtěl riskovat další problém a jeho hlavním cílem se tak stalo soutěž dokončit s nepoškozeným vozem. V cíli 43. Rallye Český Krumlov to znamenalo sedmé místo absolutně a to není výsledek, který by Mogul Adell Racing team a posádku Černý – Černohorský uspokojil.
Jan Černý, jezdec týmu Mogul Adell Racing: „Před touto soutěží jsem byl plný nadějí a očekávání, protože zdejší soutěž mám velmi rád. Vždy se nám zde dařilo a zažil jsem tady ve dvoukolkách několik krásných soubojů. Po chybě na shakedownu jsem se nemohl dostat do správného tempa a cítil jsem se, že závodím v křeči. Nějaké výraznější zrychlení by bylo jen za cenu neúměrného rizika a to si nemůžeme dovolit. Je pro nás nutné se dále sžívat s novým týmem, novým autem, pneumatikami i nastavením. Jsem moc rád, že se mnohem lépe cítím ve spolupráci s Petrem Černohorským, kde si na sebe také zvykáme. To je pro mě po Krumlově pozitivní věc. Víme, kde je potřeba ještě zapracovat, a co musím zlepšit. Se sedmým místem nemohu být spokojený, ale jsem rád, že jsme v cíli této velmi těžké rally, která mě hodně dala a naučila. Děkuji celému týmu a hlavně mechanikům, kteří si v pátek při opravě vozu pořádně mákli.“
Petr Černohorský, spolujezdec: „Českokrumlovská rally byla v letošních podmínkách hodně těžká. Jsme v cíli a je potřeba pokračovat v tom dobrém a z chyb se poučit. Jsem rád, že závodíme v takto silném týmu pod barvami významných partnerů, kteří motorsport podporují už hodně dlouho. Není to dnes vůbec jednoduché zajistit finance na starty v rally a já si opravdu vážím toho, že můžu v Mogul Adell Racing teamu závodit.“
Roman Kresta, majitel Kresta Racing: „Říkal jsem to už před startem Rallye Šumava a platí to i nyní. Po Honzovi momentálně nikdo nechce a neočekává, že bude bojovat o vítězství. To nepřijde samo a je k tomu hodně dlouhá cesta. Na druhou stranu je ale zřejmé, že se sedmým místem a zejména s výkonem na jednotlivých rychlostních zkouškách nemůžeme být spokojeni. Vteřinová ztráta na jeden kilometr byla někdy dost velká a na tom je potřeba zapracovat. Honzu hodně vzala chyba na shakedownu, kdy auto poškodil, a myslím, že to na něj mělo zbytečně velký vliv. Je to ale mladý jezdec a má stále na čem pracovat. Rychlost v ideálních podmínkách mu v žádném případě nechybí. Teď je ale potřeba se ještě hodně učit a hodně pracovat na sobě a přizpůsobení se novému autu a pneumatikám. Byla to velmi těžká a náročná soutěž a já jsem rád, že Honza ji ustál a nepoškodil během ní auto. I další soutěže před námi jsou ale těžké a neodpustí chyby.“
Video zveřejněno s povolením autora.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?