43. ročník Rally Český Krumlov je už za týden a tak je potřeba zmínit, které posádky uvidíme na trati.
Velkým tahákem bude konfrontace nové Fabie R5 v rukách Jana Kopeckého s Mini S2000 Václava Pecha. Doufejme, že to bude až do cíle soutěže.
Roman Odložilík změnil značku a bude startovat se svou Fiestou R5. Přihlášen je host z Finska Ari Laivola s Peugeotem S2000. Fabie S2000 budou pilotovat Jelínek, Černý, Valoušek a Vlček. Navázat na krátký ale velmi přesvědčivý výkon na Šumavě, bude chtít Jan Dohnal s Focusem WRC. Citren DS3 R5 Miroslav Jakeš. Nechybí ani Karel Trněný s Fabií WRC a Věroslav Cvrček s Octavií WRC.
Špička produkčních vozů také nechybí s LAncery Votava, velmi rychlý Martin Březík, Josef Semerád, Růžička a Pešl, Lapdavský, Vavřík, Nešetřil. Se Subaru R4 pojede německý host Manuel Kössler, ale ve třídě 2 protože se jedná o vůz R4. Mno a se Subaru ve třídě tři pojedou Szeja, Kopáček, Firla.
Ve dvoukolkách pojede místo Michala Horáka, zraněného na Valašské rally, Emil Triner. Se stejnými vozy pojedou Dunovský, Pospíšilík a Zpěvák. Špička dvoukolek bude kompletní ve složení Bisaha, Rujbr, Smékal, Lunga.
Nechybí ani dieselová Fabie Pavla Urbana a obě Porsche GT3 Nešpora a Macka. Bohužel na strtu neuvidíme Miroslava Janotu, který měl na Podbrdské rally havárii s Porsche GT3 a zle jej pochroumal.
Pole historických vozidel čítá 32 posádek. Nejrychlejším vozem by mohlo být Porsche 911 Petráska a mno a o dalším případném pořadí si netroufám tipovat, Uvidíte celou plejádu Škodovek - 130 LR ( Šubrt) 130 L Štolfa, Favority Fazekaše, Kopelenta, Tejkala, Kovandu, Terše. Krásný Ford Martina Sopůcha a další vozy BMW, Mercedes, LAncia, Trabant a další.
Rally startuje na okruhu na výstavišti v Českých Budějovicích v pátek 22. května v 1600. Předtím od 1200 je ve stejném místě Shakedown.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.