43. ročník Rally Český Krumlov je už za týden a tak je potřeba zmínit, které posádky uvidíme na trati.
Velkým tahákem bude konfrontace nové Fabie R5 v rukách Jana Kopeckého s Mini S2000 Václava Pecha. Doufejme, že to bude až do cíle soutěže.
Roman Odložilík změnil značku a bude startovat se svou Fiestou R5. Přihlášen je host z Finska Ari Laivola s Peugeotem S2000. Fabie S2000 budou pilotovat Jelínek, Černý, Valoušek a Vlček. Navázat na krátký ale velmi přesvědčivý výkon na Šumavě, bude chtít Jan Dohnal s Focusem WRC. Citren DS3 R5 Miroslav Jakeš. Nechybí ani Karel Trněný s Fabií WRC a Věroslav Cvrček s Octavií WRC.
Špička produkčních vozů také nechybí s LAncery Votava, velmi rychlý Martin Březík, Josef Semerád, Růžička a Pešl, Lapdavský, Vavřík, Nešetřil. Se Subaru R4 pojede německý host Manuel Kössler, ale ve třídě 2 protože se jedná o vůz R4. Mno a se Subaru ve třídě tři pojedou Szeja, Kopáček, Firla.
Ve dvoukolkách pojede místo Michala Horáka, zraněného na Valašské rally, Emil Triner. Se stejnými vozy pojedou Dunovský, Pospíšilík a Zpěvák. Špička dvoukolek bude kompletní ve složení Bisaha, Rujbr, Smékal, Lunga.
Nechybí ani dieselová Fabie Pavla Urbana a obě Porsche GT3 Nešpora a Macka. Bohužel na strtu neuvidíme Miroslava Janotu, který měl na Podbrdské rally havárii s Porsche GT3 a zle jej pochroumal.
Pole historických vozidel čítá 32 posádek. Nejrychlejším vozem by mohlo být Porsche 911 Petráska a mno a o dalším případném pořadí si netroufám tipovat, Uvidíte celou plejádu Škodovek - 130 LR ( Šubrt) 130 L Štolfa, Favority Fazekaše, Kopelenta, Tejkala, Kovandu, Terše. Krásný Ford Martina Sopůcha a další vozy BMW, Mercedes, LAncia, Trabant a další.
Rally startuje na okruhu na výstavišti v Českých Budějovicích v pátek 22. května v 1600. Předtím od 1200 je ve stejném místě Shakedown.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?