43. ročník Rally Český Krumlov je už za týden a tak je potřeba zmínit, které posádky uvidíme na trati.
Velkým tahákem bude konfrontace nové Fabie R5 v rukách Jana Kopeckého s Mini S2000 Václava Pecha. Doufejme, že to bude až do cíle soutěže.
Roman Odložilík změnil značku a bude startovat se svou Fiestou R5. Přihlášen je host z Finska Ari Laivola s Peugeotem S2000. Fabie S2000 budou pilotovat Jelínek, Černý, Valoušek a Vlček. Navázat na krátký ale velmi přesvědčivý výkon na Šumavě, bude chtít Jan Dohnal s Focusem WRC. Citren DS3 R5 Miroslav Jakeš. Nechybí ani Karel Trněný s Fabií WRC a Věroslav Cvrček s Octavií WRC.
Špička produkčních vozů také nechybí s LAncery Votava, velmi rychlý Martin Březík, Josef Semerád, Růžička a Pešl, Lapdavský, Vavřík, Nešetřil. Se Subaru R4 pojede německý host Manuel Kössler, ale ve třídě 2 protože se jedná o vůz R4. Mno a se Subaru ve třídě tři pojedou Szeja, Kopáček, Firla.
Ve dvoukolkách pojede místo Michala Horáka, zraněného na Valašské rally, Emil Triner. Se stejnými vozy pojedou Dunovský, Pospíšilík a Zpěvák. Špička dvoukolek bude kompletní ve složení Bisaha, Rujbr, Smékal, Lunga.
Nechybí ani dieselová Fabie Pavla Urbana a obě Porsche GT3 Nešpora a Macka. Bohužel na strtu neuvidíme Miroslava Janotu, který měl na Podbrdské rally havárii s Porsche GT3 a zle jej pochroumal.
Pole historických vozidel čítá 32 posádek. Nejrychlejším vozem by mohlo být Porsche 911 Petráska a mno a o dalším případném pořadí si netroufám tipovat, Uvidíte celou plejádu Škodovek - 130 LR ( Šubrt) 130 L Štolfa, Favority Fazekaše, Kopelenta, Tejkala, Kovandu, Terše. Krásný Ford Martina Sopůcha a další vozy BMW, Mercedes, LAncia, Trabant a další.
Rally startuje na okruhu na výstavišti v Českých Budějovicích v pátek 22. května v 1600. Předtím od 1200 je ve stejném místě Shakedown.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.