43. ročník Rally Český Krumlov je už za týden a tak je potřeba zmínit, které posádky uvidíme na trati.
Velkým tahákem bude konfrontace nové Fabie R5 v rukách Jana Kopeckého s Mini S2000 Václava Pecha. Doufejme, že to bude až do cíle soutěže.
Roman Odložilík změnil značku a bude startovat se svou Fiestou R5. Přihlášen je host z Finska Ari Laivola s Peugeotem S2000. Fabie S2000 budou pilotovat Jelínek, Černý, Valoušek a Vlček. Navázat na krátký ale velmi přesvědčivý výkon na Šumavě, bude chtít Jan Dohnal s Focusem WRC. Citren DS3 R5 Miroslav Jakeš. Nechybí ani Karel Trněný s Fabií WRC a Věroslav Cvrček s Octavií WRC.
Špička produkčních vozů také nechybí s LAncery Votava, velmi rychlý Martin Březík, Josef Semerád, Růžička a Pešl, Lapdavský, Vavřík, Nešetřil. Se Subaru R4 pojede německý host Manuel Kössler, ale ve třídě 2 protože se jedná o vůz R4. Mno a se Subaru ve třídě tři pojedou Szeja, Kopáček, Firla.
Ve dvoukolkách pojede místo Michala Horáka, zraněného na Valašské rally, Emil Triner. Se stejnými vozy pojedou Dunovský, Pospíšilík a Zpěvák. Špička dvoukolek bude kompletní ve složení Bisaha, Rujbr, Smékal, Lunga.
Nechybí ani dieselová Fabie Pavla Urbana a obě Porsche GT3 Nešpora a Macka. Bohužel na strtu neuvidíme Miroslava Janotu, který měl na Podbrdské rally havárii s Porsche GT3 a zle jej pochroumal.
Pole historických vozidel čítá 32 posádek. Nejrychlejším vozem by mohlo být Porsche 911 Petráska a mno a o dalším případném pořadí si netroufám tipovat, Uvidíte celou plejádu Škodovek - 130 LR ( Šubrt) 130 L Štolfa, Favority Fazekaše, Kopelenta, Tejkala, Kovandu, Terše. Krásný Ford Martina Sopůcha a další vozy BMW, Mercedes, LAncia, Trabant a další.
Rally startuje na okruhu na výstavišti v Českých Budějovicích v pátek 22. května v 1600. Předtím od 1200 je ve stejném místě Shakedown.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.