MRS Racing jde krok za krokem

Lunga, Jan - Koubek, Ondřej
Lunga, Jan - Koubek, Ondřej, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 5. května 2015 21:00
Sdílej:

O 180 závodních kilometrů „moudřejší“ je v ovládání špičkového Renaultu Clio R3 posádka Jan Lunga – Ondřej Koubek. Pomohlo jí k tomu zejména bezproblémové absolvování náročné Rally Šumava, na které noví členové týmu MRS Racing získali první body do tabulky letošního Mistrovství ČR v rally. Testovací start na Valašské rally naopak provázely rozpaky, a to nikoliv nad výkonem posádky, jako spíše nad úrovní organizace tohoto závodu.

Soustředit se jen na vlastní výkon a pokročit v ovládání vozu před startem „velkého“ šampionátu. Takový byl záměr Jana Lungy a Ondřeje Koubka pro Valašskou rally, která v první polovině dubna otevřela nově vzniklý seriál Rallysprint série. Honza s Ondrou se jednodenních závodů letos účastnit neplánují, a tak jim nesvazovala ruce taktika a časy z rychlostních zkoušek pro ně měly mít především informační charakter. K plánovanému testování však kvůli organizačním zmatkům a několika větším haváriím prakticky nedošlo, neboť úseky v závodním režimu střídaly volné průjezdy a najít za dané situace koncentraci na závodění nebylo jednoduché. Na specifických, uskákaných tratích se navíc posádka potýkala s hledáním vhodného nastavení podvozku. „Natestováno jsme něco měli, ale charakter testu moc neodpovídal charakteru RZ Valašské rally. Spíše šlo o takové seznámení s autem, abych se s ním naučil zacházet. Hlavní test měl proběhnout právě na Valašce, neboť nám na ní o nic nešlo. Hned první kilometry mě ale utvrdily v mých obavách, že nastavení auta na dané podmínky mi vůbec nesedí. I přes opatrné tempo jsme se nevyhnuli jedné velké krizové situaci, která přišla ve vysoké rychlosti, ale podařilo se nám ji zvládnout a výsledkem byly jen hodiny. Vzhledem k úrovni organizace závodu a smůle, že před námi havarovaly posádky, jsme se svezli zhruba jen na polovině tratě (cca 35 km RZ), a proto jsme z Valašky odjížděli se smíšenými pocity,“ konstatoval Honza Lunga, který v konečné klasifikaci soutěže obsadil šestnácté místo a v Rallysprint sérii, určené pro vozy s pohonem přední nápravy, dojel pátý.

Nízký počet kilometrů, najetých na Valašce, znamenal nutnost investovat do přípravy na Rally Šumava mnohem více času. Honza s Ondrou, doprovázeni týmem mechaniků, se proto několik dní před závodem vydali opět testovat. „Na Šumavu jsme odjížděli s daleko lepším pocitem než právě na Valašku. Na testu se nám podařilo najet hodně kilometrů, posunout se v nastavení a hlavně jsme se konečně s Cliem R3 začali pomalu kamarádit. Díky tomu jsme se na Šumavu velmi těšili. Po tréninku jsem se těšil ještě víc, neboť tratě se mi velmi líbily - zvláště nová „erzeta“, která zahajovala sobotní etapu. Navíc oproti loňsku vycházelo krásné jarní počasí,“ nešetřil optimismem pilot. Dobrou náladu v týmu ještě umocnil čas z první rychlostní zkoušky, na které byli Honza Lunga s Ondrou Koubkem nejrychlejší v kategorii vozů s pohonem přední nápravy. Když se na dalších testech první etapy přidaly další solidní časy mezi třetím a šestým místem ve skupině, mohla se posádka ukládat k spánku s dobrým pocitem z průběžné druhé pozice mezi „předokolkami“. „Hodně nás překvapil nejrychlejší čas hned na 1. RZ. Nevím, jestli to bylo tím, že soupeři ze začátku nastavili pomalejší tempo, anebo jestli na širších a rovných tratích, což Čínov je, umím hranu auta už pomalu najít. Na klasických „erzetách“ už nám hlavní soupeři totiž začali dle očekávání pomalu ujíždět. Přesto jsem byl s průběhem na první závod spokojený. Druhé místo ve dvoukolkách po náročné etapě bylo pro nás nadmíru uspokojující a určitě jsme to nečekali,“ komentoval páteční porci šesti rychlostních zkoušek hodonínský pilot, který měl před startem přání hlavně dojet do cíle.

Po pátečním rozjezdu přišla druhý den na řadu pravá Šumava. Rychlé nájezdy na horizonty, za které není vidět, uskákané silnice, občas zpestřené zbytky zimního posypu, a v souladu s posledními trendy mnoho retardérů, které byly tentokrát více než kde jinde postaveny hodně „do úzka“. Není divu, že startovní pole postupně řídlo a o přerušení soutěže se postaralo několik větších havárií. Jan Lunga s Ondřejem Koubkem však na svojí oblíbené trati pokračovali bez větších problémů. V celkových výsledcích sice museli před sebe pustit finišující Peugeot 208 Václava Dunovského, průběžný výsledek ale nadále překračoval předstartovní plány posádky i týmu. „V sobotu dopoledne jsem se svým výkonem moc spokojený nebyl. Nemohl jsem se pořádně dostat do tempa a navíc jsme vymetli velkou díru a já pak cítil v autě mírné vibrace, což mě znejistilo. Po servisu v odpoledních zkouškách jsem se ale v autě cítil zase dobře a hned to šlo poznat i na časech,“ tvrdil Honza, který nakonec po vyrovnaném výkonu soutěž dokončil jako osmnáctý, ale především si na cílovou rampu dojel pro bronzový věnec v kategorii vozů s pohonem přední nápravy. Cenné je i druhé místo ve třídě 5. „S celkovým výsledkem jsem určitě nadmíru spokojený, kdyby nám někdo před závodem řekl, že budeme třetí ve dvoukolkách, asi bych ho považoval za blázna. Nejdůležitější pro nás ale bylo dojetí do cíle, najetí potřebných kilometrů a další sžití se s autem. Výsledek už je jen třešnička na dortu. Musím poděkovat celému týmu, který odvedl před závodem i během něj skvělou práci. Auto po celý závod fungovalo bez jediného problému. Dále bych rád poděkoval také panu Mojmíru Juříčkovi za podporu a jeho vytrvalou snahu pomoct mi v jezdeckém růstu,“ uzavřel hodnocení klatovské soutěže Honza Lunga.

Dvakrát na startu, dvakrát v cíli, navíc s medailovým výsledkem. Týmu MRS Racing se stanovený plán prozatím daří plnit a v rámci možností ho i překračuje. Zda budou Jan Lunga s Ondřejem Koubkem pokračovat na „medailové vlně“, to ukáže Rallye Český Krumlov, která se uskuteční v termínu 23. – 24. května.  

 

Text: Jiří Dokulil 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?