Na Šumavu s chladnou hlavou

Vlček, Martin - Žáková, Jindřiška
Vlček, Martin - Žáková, Jindřiška , foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 4. května 2015 21:56
Sdílej:

S respektem, vyvolaným vzpomínkami na loňský ročník, vyrážel vstříc Rally Šumava Martin Vlček. Nejen, že mu před rokem doslova uplavala první desítka, ale spolu s tehdejším parťákem Richardem Lasevičem si vyzkoušel i několikanásobnou jízdu po defektu a vlastnoruční převracení závodního vozu zpět na kola.

Opakování tohoto scénáře si nepřál nikdo, a tak týmová taktika zněla jasně: „Kola dolů a stále vpřed, rozhodně si s Jindřiškou nemůžeme dovolit jakýkoliv výpadek a musíme za každou cenu dostat auto do cíle,“ zdůraznil před startem „Vlčák“.

Letošní Rally Šumava byla v řadě ohledů specifická. Návrat do dubnového termínu přinesl zcela opačný efekt než by se dalo předpokládat a z typicky pošmourné, skoro až aprílové rally, byl rázem krásný jarní závod, umocněný pěknými tratěmi i půvabným prostředím. Na poznávání šumavské přírody však Martin Vlček se svou novou spolujezdkyní Jindřiškou Žákovou neměli mnoho času. Poučeni o nevyzpytatelnosti zdejších asfaltů se snažili s maximální pečlivostí přistoupit už k seznamovacím jízdám. „Kdyby mi někdo před závodem řekl, že na letošním ročníku Rally Šumava Klatovy nebude pršet, tak na něho koukám jako na blázna. Šumava a déšť k sobě zkrátka patří. Tentokrát to však bylo jinak a my si užívali vysoké teploty za doprovodu někdy až příliš ostrého sluníčka. Musím říct, že závod jsem si od začátku až do konce užívala. V autě panovala pohoda, organizace závodu byla skvělá, technika také poslouchala a s dosaženými časy jsme oba spokojení,“ usmívala se stále ještě čerstvá posila týmu Jindřiška Žáková. Její slova předesílají, že průběh letošního ročníku byl oproti tomu loňskému pro posádku Svarmetal Motorsportu jako noc a den. Martin s Jindřiškou začali rozvážným dvanáctým časem na Čínovském okruhu, aby se na první klasické „erzetě“ posunuli do první desítky a už ji neopustili.

Jejich účinkování by si zasloužilo speciální ocenění za stálost výkonů. Z dvanácti odjetých rychlostních testů totiž jen jedenkrát (na už zmíněném Čínově) chyběli mezi desítkou nejrychlejších. Když se sečetly tři sedmé, pět osmých a tři deváté časy na rychlostních zkouškách, vzešlo z toho výborné sedmé místo absolutně na cílové rampě v Klatovech. Bodů do „velkého“ šampionátu bylo ještě víc – absolutně druhý Bryan Bouffier totiž jako držitel zahraniční licence do českého mistrovství neboduje. „Nutno říct, že konkurence byla letos opravdu výživná a dokončit soutěž v desítce absolutního pořadí byl nelehký úkol. Ovšem o rally je dobře známo, že se při ní používá hlava a jeden z rozhodujících faktorů po boku rychlosti je taky spolehlivost. Přemíra rizika a bezohlednost k technice, to zkrátka není náš styl a proto jsme si jeli své a dostavily se tak za odměnu první bodíky v šampionátu. Kluci před námi jeli opravdu rychle, vlastně jsme se ani nesnažili je dohánět, protože by to byla přemíra rizika a stále si musíme uvědomovat, že šancí na chyby v takové soutěži je mnoho, ale stačí jedna využitá a je po všem.  Velké díky Jindřišce a celému týmu, protože k jejich fungování nemám absolutně žádné výtky,“ zhodnotil soutěž „Vlčák“. Jindřiška jeho slova za cílovou rampou doplnila: „Krůček po krůčku se sžívám s rychlostí, se kterou Martin vodí „Fábku“ po tratích, ale stále je někdy těžké odhadnout správnou chvíli pro „diktát“. Martin je skvělý řidič a spolupráce s ním je naprosto perfektní. Je neuvěřitelné, co vše s autem dokáže. Z celkového výsledku mám obrovskou radost, jelikož úkol dostat se v tak velké konkurenci do Top 10 byl splněn. Svou zásluhu na tom samozřejmě mají i naši skvělí mechanici, bez kterých by to nešlo.“

Martina Vlčka, Jindřišku Žákovou i jejich Škodu Fabia S2000 nyní čeká třítýdenní pauza, po které bude následovat druhý díl Mistrovství ČR v rally - Rallye České Krumlov. Bližší informace ze zákulisí stáje Svarmetal Motorsport je možné získat na oficiální stránce týmu na facebooku.

Text: Jiří Dokulil    

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.