Na Šumavu s chladnou hlavou

Vlček, Martin - Žáková, Jindřiška
Vlček, Martin - Žáková, Jindřiška , foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 4. května 2015 21:56
Sdílej:

S respektem, vyvolaným vzpomínkami na loňský ročník, vyrážel vstříc Rally Šumava Martin Vlček. Nejen, že mu před rokem doslova uplavala první desítka, ale spolu s tehdejším parťákem Richardem Lasevičem si vyzkoušel i několikanásobnou jízdu po defektu a vlastnoruční převracení závodního vozu zpět na kola.

Opakování tohoto scénáře si nepřál nikdo, a tak týmová taktika zněla jasně: „Kola dolů a stále vpřed, rozhodně si s Jindřiškou nemůžeme dovolit jakýkoliv výpadek a musíme za každou cenu dostat auto do cíle,“ zdůraznil před startem „Vlčák“.

Letošní Rally Šumava byla v řadě ohledů specifická. Návrat do dubnového termínu přinesl zcela opačný efekt než by se dalo předpokládat a z typicky pošmourné, skoro až aprílové rally, byl rázem krásný jarní závod, umocněný pěknými tratěmi i půvabným prostředím. Na poznávání šumavské přírody však Martin Vlček se svou novou spolujezdkyní Jindřiškou Žákovou neměli mnoho času. Poučeni o nevyzpytatelnosti zdejších asfaltů se snažili s maximální pečlivostí přistoupit už k seznamovacím jízdám. „Kdyby mi někdo před závodem řekl, že na letošním ročníku Rally Šumava Klatovy nebude pršet, tak na něho koukám jako na blázna. Šumava a déšť k sobě zkrátka patří. Tentokrát to však bylo jinak a my si užívali vysoké teploty za doprovodu někdy až příliš ostrého sluníčka. Musím říct, že závod jsem si od začátku až do konce užívala. V autě panovala pohoda, organizace závodu byla skvělá, technika také poslouchala a s dosaženými časy jsme oba spokojení,“ usmívala se stále ještě čerstvá posila týmu Jindřiška Žáková. Její slova předesílají, že průběh letošního ročníku byl oproti tomu loňskému pro posádku Svarmetal Motorsportu jako noc a den. Martin s Jindřiškou začali rozvážným dvanáctým časem na Čínovském okruhu, aby se na první klasické „erzetě“ posunuli do první desítky a už ji neopustili.

Jejich účinkování by si zasloužilo speciální ocenění za stálost výkonů. Z dvanácti odjetých rychlostních testů totiž jen jedenkrát (na už zmíněném Čínově) chyběli mezi desítkou nejrychlejších. Když se sečetly tři sedmé, pět osmých a tři deváté časy na rychlostních zkouškách, vzešlo z toho výborné sedmé místo absolutně na cílové rampě v Klatovech. Bodů do „velkého“ šampionátu bylo ještě víc – absolutně druhý Bryan Bouffier totiž jako držitel zahraniční licence do českého mistrovství neboduje. „Nutno říct, že konkurence byla letos opravdu výživná a dokončit soutěž v desítce absolutního pořadí byl nelehký úkol. Ovšem o rally je dobře známo, že se při ní používá hlava a jeden z rozhodujících faktorů po boku rychlosti je taky spolehlivost. Přemíra rizika a bezohlednost k technice, to zkrátka není náš styl a proto jsme si jeli své a dostavily se tak za odměnu první bodíky v šampionátu. Kluci před námi jeli opravdu rychle, vlastně jsme se ani nesnažili je dohánět, protože by to byla přemíra rizika a stále si musíme uvědomovat, že šancí na chyby v takové soutěži je mnoho, ale stačí jedna využitá a je po všem.  Velké díky Jindřišce a celému týmu, protože k jejich fungování nemám absolutně žádné výtky,“ zhodnotil soutěž „Vlčák“. Jindřiška jeho slova za cílovou rampou doplnila: „Krůček po krůčku se sžívám s rychlostí, se kterou Martin vodí „Fábku“ po tratích, ale stále je někdy těžké odhadnout správnou chvíli pro „diktát“. Martin je skvělý řidič a spolupráce s ním je naprosto perfektní. Je neuvěřitelné, co vše s autem dokáže. Z celkového výsledku mám obrovskou radost, jelikož úkol dostat se v tak velké konkurenci do Top 10 byl splněn. Svou zásluhu na tom samozřejmě mají i naši skvělí mechanici, bez kterých by to nešlo.“

Martina Vlčka, Jindřišku Žákovou i jejich Škodu Fabia S2000 nyní čeká třítýdenní pauza, po které bude následovat druhý díl Mistrovství ČR v rally - Rallye České Krumlov. Bližší informace ze zákulisí stáje Svarmetal Motorsport je možné získat na oficiální stránce týmu na facebooku.

Text: Jiří Dokulil    

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.