S respektem, vyvolaným vzpomínkami na loňský ročník, vyrážel vstříc Rally Šumava Martin Vlček. Nejen, že mu před rokem doslova uplavala první desítka, ale spolu s tehdejším parťákem Richardem Lasevičem si vyzkoušel i několikanásobnou jízdu po defektu a vlastnoruční převracení závodního vozu zpět na kola.
Opakování tohoto scénáře si nepřál nikdo, a tak týmová taktika zněla jasně: „Kola dolů a stále vpřed, rozhodně si s Jindřiškou nemůžeme dovolit jakýkoliv výpadek a musíme za každou cenu dostat auto do cíle,“ zdůraznil před startem „Vlčák“.
Letošní Rally Šumava byla v řadě ohledů specifická. Návrat do dubnového termínu přinesl zcela opačný efekt než by se dalo předpokládat a z typicky pošmourné, skoro až aprílové rally, byl rázem krásný jarní závod, umocněný pěknými tratěmi i půvabným prostředím. Na poznávání šumavské přírody však Martin Vlček se svou novou spolujezdkyní Jindřiškou Žákovou neměli mnoho času. Poučeni o nevyzpytatelnosti zdejších asfaltů se snažili s maximální pečlivostí přistoupit už k seznamovacím jízdám. „Kdyby mi někdo před závodem řekl, že na letošním ročníku Rally Šumava Klatovy nebude pršet, tak na něho koukám jako na blázna. Šumava a déšť k sobě zkrátka patří. Tentokrát to však bylo jinak a my si užívali vysoké teploty za doprovodu někdy až příliš ostrého sluníčka. Musím říct, že závod jsem si od začátku až do konce užívala. V autě panovala pohoda, organizace závodu byla skvělá, technika také poslouchala a s dosaženými časy jsme oba spokojení,“ usmívala se stále ještě čerstvá posila týmu Jindřiška Žáková. Její slova předesílají, že průběh letošního ročníku byl oproti tomu loňskému pro posádku Svarmetal Motorsportu jako noc a den. Martin s Jindřiškou začali rozvážným dvanáctým časem na Čínovském okruhu, aby se na první klasické „erzetě“ posunuli do první desítky a už ji neopustili.
Jejich účinkování by si zasloužilo speciální ocenění za stálost výkonů. Z dvanácti odjetých rychlostních testů totiž jen jedenkrát (na už zmíněném Čínově) chyběli mezi desítkou nejrychlejších. Když se sečetly tři sedmé, pět osmých a tři deváté časy na rychlostních zkouškách, vzešlo z toho výborné sedmé místo absolutně na cílové rampě v Klatovech. Bodů do „velkého“ šampionátu bylo ještě víc – absolutně druhý Bryan Bouffier totiž jako držitel zahraniční licence do českého mistrovství neboduje. „Nutno říct, že konkurence byla letos opravdu výživná a dokončit soutěž v desítce absolutního pořadí byl nelehký úkol. Ovšem o rally je dobře známo, že se při ní používá hlava a jeden z rozhodujících faktorů po boku rychlosti je taky spolehlivost. Přemíra rizika a bezohlednost k technice, to zkrátka není náš styl a proto jsme si jeli své a dostavily se tak za odměnu první bodíky v šampionátu. Kluci před námi jeli opravdu rychle, vlastně jsme se ani nesnažili je dohánět, protože by to byla přemíra rizika a stále si musíme uvědomovat, že šancí na chyby v takové soutěži je mnoho, ale stačí jedna využitá a je po všem. Velké díky Jindřišce a celému týmu, protože k jejich fungování nemám absolutně žádné výtky,“ zhodnotil soutěž „Vlčák“. Jindřiška jeho slova za cílovou rampou doplnila: „Krůček po krůčku se sžívám s rychlostí, se kterou Martin vodí „Fábku“ po tratích, ale stále je někdy těžké odhadnout správnou chvíli pro „diktát“. Martin je skvělý řidič a spolupráce s ním je naprosto perfektní. Je neuvěřitelné, co vše s autem dokáže. Z celkového výsledku mám obrovskou radost, jelikož úkol dostat se v tak velké konkurenci do Top 10 byl splněn. Svou zásluhu na tom samozřejmě mají i naši skvělí mechanici, bez kterých by to nešlo.“
Martina Vlčka, Jindřišku Žákovou i jejich Škodu Fabia S2000 nyní čeká třítýdenní pauza, po které bude následovat druhý díl Mistrovství ČR v rally - Rallye České Krumlov. Bližší informace ze zákulisí stáje Svarmetal Motorsport je možné získat na oficiální stránce týmu na facebooku.
Text: Jiří Dokulil
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?