S respektem, vyvolaným vzpomínkami na loňský ročník, vyrážel vstříc Rally Šumava Martin Vlček. Nejen, že mu před rokem doslova uplavala první desítka, ale spolu s tehdejším parťákem Richardem Lasevičem si vyzkoušel i několikanásobnou jízdu po defektu a vlastnoruční převracení závodního vozu zpět na kola.
Opakování tohoto scénáře si nepřál nikdo, a tak týmová taktika zněla jasně: „Kola dolů a stále vpřed, rozhodně si s Jindřiškou nemůžeme dovolit jakýkoliv výpadek a musíme za každou cenu dostat auto do cíle,“ zdůraznil před startem „Vlčák“.
Letošní Rally Šumava byla v řadě ohledů specifická. Návrat do dubnového termínu přinesl zcela opačný efekt než by se dalo předpokládat a z typicky pošmourné, skoro až aprílové rally, byl rázem krásný jarní závod, umocněný pěknými tratěmi i půvabným prostředím. Na poznávání šumavské přírody však Martin Vlček se svou novou spolujezdkyní Jindřiškou Žákovou neměli mnoho času. Poučeni o nevyzpytatelnosti zdejších asfaltů se snažili s maximální pečlivostí přistoupit už k seznamovacím jízdám. „Kdyby mi někdo před závodem řekl, že na letošním ročníku Rally Šumava Klatovy nebude pršet, tak na něho koukám jako na blázna. Šumava a déšť k sobě zkrátka patří. Tentokrát to však bylo jinak a my si užívali vysoké teploty za doprovodu někdy až příliš ostrého sluníčka. Musím říct, že závod jsem si od začátku až do konce užívala. V autě panovala pohoda, organizace závodu byla skvělá, technika také poslouchala a s dosaženými časy jsme oba spokojení,“ usmívala se stále ještě čerstvá posila týmu Jindřiška Žáková. Její slova předesílají, že průběh letošního ročníku byl oproti tomu loňskému pro posádku Svarmetal Motorsportu jako noc a den. Martin s Jindřiškou začali rozvážným dvanáctým časem na Čínovském okruhu, aby se na první klasické „erzetě“ posunuli do první desítky a už ji neopustili.
Jejich účinkování by si zasloužilo speciální ocenění za stálost výkonů. Z dvanácti odjetých rychlostních testů totiž jen jedenkrát (na už zmíněném Čínově) chyběli mezi desítkou nejrychlejších. Když se sečetly tři sedmé, pět osmých a tři deváté časy na rychlostních zkouškách, vzešlo z toho výborné sedmé místo absolutně na cílové rampě v Klatovech. Bodů do „velkého“ šampionátu bylo ještě víc – absolutně druhý Bryan Bouffier totiž jako držitel zahraniční licence do českého mistrovství neboduje. „Nutno říct, že konkurence byla letos opravdu výživná a dokončit soutěž v desítce absolutního pořadí byl nelehký úkol. Ovšem o rally je dobře známo, že se při ní používá hlava a jeden z rozhodujících faktorů po boku rychlosti je taky spolehlivost. Přemíra rizika a bezohlednost k technice, to zkrátka není náš styl a proto jsme si jeli své a dostavily se tak za odměnu první bodíky v šampionátu. Kluci před námi jeli opravdu rychle, vlastně jsme se ani nesnažili je dohánět, protože by to byla přemíra rizika a stále si musíme uvědomovat, že šancí na chyby v takové soutěži je mnoho, ale stačí jedna využitá a je po všem. Velké díky Jindřišce a celému týmu, protože k jejich fungování nemám absolutně žádné výtky,“ zhodnotil soutěž „Vlčák“. Jindřiška jeho slova za cílovou rampou doplnila: „Krůček po krůčku se sžívám s rychlostí, se kterou Martin vodí „Fábku“ po tratích, ale stále je někdy těžké odhadnout správnou chvíli pro „diktát“. Martin je skvělý řidič a spolupráce s ním je naprosto perfektní. Je neuvěřitelné, co vše s autem dokáže. Z celkového výsledku mám obrovskou radost, jelikož úkol dostat se v tak velké konkurenci do Top 10 byl splněn. Svou zásluhu na tom samozřejmě mají i naši skvělí mechanici, bez kterých by to nešlo.“
Martina Vlčka, Jindřišku Žákovou i jejich Škodu Fabia S2000 nyní čeká třítýdenní pauza, po které bude následovat druhý díl Mistrovství ČR v rally - Rallye České Krumlov. Bližší informace ze zákulisí stáje Svarmetal Motorsport je možné získat na oficiální stránce týmu na facebooku.
Text: Jiří Dokulil
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.