Nevydařenou Valašku ukončenou kousek po startu havárií nahradila dokončená soutěž o tři týdny později na Šumavě, kde si posádka dojela pro pohár za umístění ve třídě.
Bez větších ambicí vstupovala do letošní sezony nově sestavená posádka Patrik Rujbr – Ondřej Krajča. K výsledkům jim měl dopomoct i nový vůz, jenž slavil v Česku premiéru – Renault Clio R3T. Úvodní testovací soutěž v Rakousku, Schneerosen rallye 2015, dopadla dobře a Patrik s Ondrou zde vybojovali 7. místo absolutně, vítězství ve třídě a druhý post mezi dvoukolkami. O to větší bylo očekávání startu na českých tratích „Auto ještě není zcela nastaveno dle mých představ, ale věřím, že s přibývajícími kilometry dáme vše do pořádku. Na Valašskou rally se oba velmi těšíme, ale zároveň máme ze soutěže respekt. Ne, že bychom se báli erzet, ale současný renault je přece jen rychlejší a rychlost v něm není tak zřejmá, a nastavení je opravdu základní. Po závodě budeme chytřejší a bohatší o další poznatky,“ uvedl před startem rally ve Valašském Meziříčí Patrik Rujbr. Nikdo z posádky, ba ani tým okolo Lubomíra Minaříka, ovšem netušil, že působení renaultu v Patrikových rukou bude mít na Valašce velmi krátké trvání. „Hned na první měřené zkoušce, necelé dva kilometry po startu, se auto z ničeho nic spakovalo a bez varování si to namířilo do stráně vedle cesty, kde byl k naší smůle pařez, jenž nás odkopl na plot zahrádky. Oťukávací premiéru jsem si představoval určitě jinak. Já i Ondra jsme byli v pořádku, přesto velmi zklamáni,“ popsal nepříjemné momenty brněnský jezdec. Necelé tři týdny měli mechanici k tomu, aby dali vůz pro Patrika s Ondrou do pořádku. To se s vypětím všech sil podařilo, a tak se mohli Rujbr s Krajčou postavit na start Rally Šumava Mogul. „Na Šumavě jsme si výrazně spravili náladu. Oproti úvodnímu sprintu jihočeská rally organizačně i jinak fungovala perfektně a my se mohli svézt po krásných rychlostních zkouškách za příjemného počasí,“ řekl Ondřej Krajča. Po havárii na Valašce vstoupila posádka do klatovské soutěže opatrně a na Čínovském okruhu vyjela pátý čas ve třídě. S přibývajícími kilometry ovšem kluci zrychlovali a první etapu zakončili na 4. místě ve třídě a 21. místě absolutně. Sobotní etapu načali Patrik s Ondrou přiděleným náhradním časem po havárii Barčáka a na klidu jim nepřidala ani havárie Martina Lichovníka, ke kterému posádka přijela. Přesto byl čas i na závodění a během Rally Šumava dokázali kluci pětkrát zajet druhý nejrychlejší čas ve třídě. „Naše auto ještě není zcela v plné kondici a čeká nás na něm spousta práce. Nejistota se projevovala při jízdě a já musel občas místa prodávat. Věřím, že po odstranění těchto dětinských nemocí, budeme konkurenceschopní a soupeře potrápíme. Přesto jsem s výsledkem z Šumavy spokojený. Ondra fungoval v autě bez problémů a rovněž mechanici odvedli skvělou práci. Chtěl bych pochválit Onisystém a jejich tzv. žlutou vlajku v autě,“ vrátil se k průběhu Rally Šumava Patrik Rujbr. Patrik s Ondrou úspěšně absolvovali všech dvanáct erzet a v cíli byli klasifikováni na 20. místě absolutně a čtvrtém mezi dvoukolkami. Renault Clio R3T získal další pohár, a to za 3. místo ve třídě 5. Další soutěží, kde se Patrik Rujbr, Ondřej Krajča a jejich renault představí, bude na konci května Rally Český Krumlov, kam jsou zváni všichni příznivci rally i samotné posádky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?