Nevydařenou Valašku ukončenou kousek po startu havárií nahradila dokončená soutěž o tři týdny později na Šumavě, kde si posádka dojela pro pohár za umístění ve třídě.
Bez větších ambicí vstupovala do letošní sezony nově sestavená posádka Patrik Rujbr – Ondřej Krajča. K výsledkům jim měl dopomoct i nový vůz, jenž slavil v Česku premiéru – Renault Clio R3T. Úvodní testovací soutěž v Rakousku, Schneerosen rallye 2015, dopadla dobře a Patrik s Ondrou zde vybojovali 7. místo absolutně, vítězství ve třídě a druhý post mezi dvoukolkami. O to větší bylo očekávání startu na českých tratích „Auto ještě není zcela nastaveno dle mých představ, ale věřím, že s přibývajícími kilometry dáme vše do pořádku. Na Valašskou rally se oba velmi těšíme, ale zároveň máme ze soutěže respekt. Ne, že bychom se báli erzet, ale současný renault je přece jen rychlejší a rychlost v něm není tak zřejmá, a nastavení je opravdu základní. Po závodě budeme chytřejší a bohatší o další poznatky,“ uvedl před startem rally ve Valašském Meziříčí Patrik Rujbr. Nikdo z posádky, ba ani tým okolo Lubomíra Minaříka, ovšem netušil, že působení renaultu v Patrikových rukou bude mít na Valašce velmi krátké trvání. „Hned na první měřené zkoušce, necelé dva kilometry po startu, se auto z ničeho nic spakovalo a bez varování si to namířilo do stráně vedle cesty, kde byl k naší smůle pařez, jenž nás odkopl na plot zahrádky. Oťukávací premiéru jsem si představoval určitě jinak. Já i Ondra jsme byli v pořádku, přesto velmi zklamáni,“ popsal nepříjemné momenty brněnský jezdec. Necelé tři týdny měli mechanici k tomu, aby dali vůz pro Patrika s Ondrou do pořádku. To se s vypětím všech sil podařilo, a tak se mohli Rujbr s Krajčou postavit na start Rally Šumava Mogul. „Na Šumavě jsme si výrazně spravili náladu. Oproti úvodnímu sprintu jihočeská rally organizačně i jinak fungovala perfektně a my se mohli svézt po krásných rychlostních zkouškách za příjemného počasí,“ řekl Ondřej Krajča. Po havárii na Valašce vstoupila posádka do klatovské soutěže opatrně a na Čínovském okruhu vyjela pátý čas ve třídě. S přibývajícími kilometry ovšem kluci zrychlovali a první etapu zakončili na 4. místě ve třídě a 21. místě absolutně. Sobotní etapu načali Patrik s Ondrou přiděleným náhradním časem po havárii Barčáka a na klidu jim nepřidala ani havárie Martina Lichovníka, ke kterému posádka přijela. Přesto byl čas i na závodění a během Rally Šumava dokázali kluci pětkrát zajet druhý nejrychlejší čas ve třídě. „Naše auto ještě není zcela v plné kondici a čeká nás na něm spousta práce. Nejistota se projevovala při jízdě a já musel občas místa prodávat. Věřím, že po odstranění těchto dětinských nemocí, budeme konkurenceschopní a soupeře potrápíme. Přesto jsem s výsledkem z Šumavy spokojený. Ondra fungoval v autě bez problémů a rovněž mechanici odvedli skvělou práci. Chtěl bych pochválit Onisystém a jejich tzv. žlutou vlajku v autě,“ vrátil se k průběhu Rally Šumava Patrik Rujbr. Patrik s Ondrou úspěšně absolvovali všech dvanáct erzet a v cíli byli klasifikováni na 20. místě absolutně a čtvrtém mezi dvoukolkami. Renault Clio R3T získal další pohár, a to za 3. místo ve třídě 5. Další soutěží, kde se Patrik Rujbr, Ondřej Krajča a jejich renault představí, bude na konci května Rally Český Krumlov, kam jsou zváni všichni příznivci rally i samotné posádky.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.