Nevydařenou Valašku ukončenou kousek po startu havárií nahradila dokončená soutěž o tři týdny později na Šumavě, kde si posádka dojela pro pohár za umístění ve třídě.
Bez větších ambicí vstupovala do letošní sezony nově sestavená posádka Patrik Rujbr – Ondřej Krajča. K výsledkům jim měl dopomoct i nový vůz, jenž slavil v Česku premiéru – Renault Clio R3T. Úvodní testovací soutěž v Rakousku, Schneerosen rallye 2015, dopadla dobře a Patrik s Ondrou zde vybojovali 7. místo absolutně, vítězství ve třídě a druhý post mezi dvoukolkami. O to větší bylo očekávání startu na českých tratích „Auto ještě není zcela nastaveno dle mých představ, ale věřím, že s přibývajícími kilometry dáme vše do pořádku. Na Valašskou rally se oba velmi těšíme, ale zároveň máme ze soutěže respekt. Ne, že bychom se báli erzet, ale současný renault je přece jen rychlejší a rychlost v něm není tak zřejmá, a nastavení je opravdu základní. Po závodě budeme chytřejší a bohatší o další poznatky,“ uvedl před startem rally ve Valašském Meziříčí Patrik Rujbr. Nikdo z posádky, ba ani tým okolo Lubomíra Minaříka, ovšem netušil, že působení renaultu v Patrikových rukou bude mít na Valašce velmi krátké trvání. „Hned na první měřené zkoušce, necelé dva kilometry po startu, se auto z ničeho nic spakovalo a bez varování si to namířilo do stráně vedle cesty, kde byl k naší smůle pařez, jenž nás odkopl na plot zahrádky. Oťukávací premiéru jsem si představoval určitě jinak. Já i Ondra jsme byli v pořádku, přesto velmi zklamáni,“ popsal nepříjemné momenty brněnský jezdec. Necelé tři týdny měli mechanici k tomu, aby dali vůz pro Patrika s Ondrou do pořádku. To se s vypětím všech sil podařilo, a tak se mohli Rujbr s Krajčou postavit na start Rally Šumava Mogul. „Na Šumavě jsme si výrazně spravili náladu. Oproti úvodnímu sprintu jihočeská rally organizačně i jinak fungovala perfektně a my se mohli svézt po krásných rychlostních zkouškách za příjemného počasí,“ řekl Ondřej Krajča. Po havárii na Valašce vstoupila posádka do klatovské soutěže opatrně a na Čínovském okruhu vyjela pátý čas ve třídě. S přibývajícími kilometry ovšem kluci zrychlovali a první etapu zakončili na 4. místě ve třídě a 21. místě absolutně. Sobotní etapu načali Patrik s Ondrou přiděleným náhradním časem po havárii Barčáka a na klidu jim nepřidala ani havárie Martina Lichovníka, ke kterému posádka přijela. Přesto byl čas i na závodění a během Rally Šumava dokázali kluci pětkrát zajet druhý nejrychlejší čas ve třídě. „Naše auto ještě není zcela v plné kondici a čeká nás na něm spousta práce. Nejistota se projevovala při jízdě a já musel občas místa prodávat. Věřím, že po odstranění těchto dětinských nemocí, budeme konkurenceschopní a soupeře potrápíme. Přesto jsem s výsledkem z Šumavy spokojený. Ondra fungoval v autě bez problémů a rovněž mechanici odvedli skvělou práci. Chtěl bych pochválit Onisystém a jejich tzv. žlutou vlajku v autě,“ vrátil se k průběhu Rally Šumava Patrik Rujbr. Patrik s Ondrou úspěšně absolvovali všech dvanáct erzet a v cíli byli klasifikováni na 20. místě absolutně a čtvrtém mezi dvoukolkami. Renault Clio R3T získal další pohár, a to za 3. místo ve třídě 5. Další soutěží, kde se Patrik Rujbr, Ondřej Krajča a jejich renault představí, bude na konci května Rally Český Krumlov, kam jsou zváni všichni příznivci rally i samotné posádky.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.