Nevydařenou Valašku ukončenou kousek po startu havárií nahradila dokončená soutěž o tři týdny později na Šumavě, kde si posádka dojela pro pohár za umístění ve třídě.
Bez větších ambicí vstupovala do letošní sezony nově sestavená posádka Patrik Rujbr – Ondřej Krajča. K výsledkům jim měl dopomoct i nový vůz, jenž slavil v Česku premiéru – Renault Clio R3T. Úvodní testovací soutěž v Rakousku, Schneerosen rallye 2015, dopadla dobře a Patrik s Ondrou zde vybojovali 7. místo absolutně, vítězství ve třídě a druhý post mezi dvoukolkami. O to větší bylo očekávání startu na českých tratích „Auto ještě není zcela nastaveno dle mých představ, ale věřím, že s přibývajícími kilometry dáme vše do pořádku. Na Valašskou rally se oba velmi těšíme, ale zároveň máme ze soutěže respekt. Ne, že bychom se báli erzet, ale současný renault je přece jen rychlejší a rychlost v něm není tak zřejmá, a nastavení je opravdu základní. Po závodě budeme chytřejší a bohatší o další poznatky,“ uvedl před startem rally ve Valašském Meziříčí Patrik Rujbr. Nikdo z posádky, ba ani tým okolo Lubomíra Minaříka, ovšem netušil, že působení renaultu v Patrikových rukou bude mít na Valašce velmi krátké trvání. „Hned na první měřené zkoušce, necelé dva kilometry po startu, se auto z ničeho nic spakovalo a bez varování si to namířilo do stráně vedle cesty, kde byl k naší smůle pařez, jenž nás odkopl na plot zahrádky. Oťukávací premiéru jsem si představoval určitě jinak. Já i Ondra jsme byli v pořádku, přesto velmi zklamáni,“ popsal nepříjemné momenty brněnský jezdec. Necelé tři týdny měli mechanici k tomu, aby dali vůz pro Patrika s Ondrou do pořádku. To se s vypětím všech sil podařilo, a tak se mohli Rujbr s Krajčou postavit na start Rally Šumava Mogul. „Na Šumavě jsme si výrazně spravili náladu. Oproti úvodnímu sprintu jihočeská rally organizačně i jinak fungovala perfektně a my se mohli svézt po krásných rychlostních zkouškách za příjemného počasí,“ řekl Ondřej Krajča. Po havárii na Valašce vstoupila posádka do klatovské soutěže opatrně a na Čínovském okruhu vyjela pátý čas ve třídě. S přibývajícími kilometry ovšem kluci zrychlovali a první etapu zakončili na 4. místě ve třídě a 21. místě absolutně. Sobotní etapu načali Patrik s Ondrou přiděleným náhradním časem po havárii Barčáka a na klidu jim nepřidala ani havárie Martina Lichovníka, ke kterému posádka přijela. Přesto byl čas i na závodění a během Rally Šumava dokázali kluci pětkrát zajet druhý nejrychlejší čas ve třídě. „Naše auto ještě není zcela v plné kondici a čeká nás na něm spousta práce. Nejistota se projevovala při jízdě a já musel občas místa prodávat. Věřím, že po odstranění těchto dětinských nemocí, budeme konkurenceschopní a soupeře potrápíme. Přesto jsem s výsledkem z Šumavy spokojený. Ondra fungoval v autě bez problémů a rovněž mechanici odvedli skvělou práci. Chtěl bych pochválit Onisystém a jejich tzv. žlutou vlajku v autě,“ vrátil se k průběhu Rally Šumava Patrik Rujbr. Patrik s Ondrou úspěšně absolvovali všech dvanáct erzet a v cíli byli klasifikováni na 20. místě absolutně a čtvrtém mezi dvoukolkami. Renault Clio R3T získal další pohár, a to za 3. místo ve třídě 5. Další soutěží, kde se Patrik Rujbr, Ondřej Krajča a jejich renault představí, bude na konci května Rally Český Krumlov, kam jsou zváni všichni příznivci rally i samotné posádky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.