První soutěží domácího šampionátu v Rally byla nejstarší soutěž na našem území Rally Šumava.Ve velmi kvalitním a nabitém startovním poli nechyběl ani zlínský tým FARS Racing, jenž se představil stejně jako na Valašce hned se dvěma vozy.
První dvojicí, která se odhodlala pokořit náročnou klatovskou soutěž byla posádka Adam Fabrika - Jan Kubala s renaultem Clio sport ve třídě 8. Druhou posádku pak tvořili Radim Koutek s Jakubem Navrátilem a stejným vozem jako jejich kolegové. Obě posádky si však místních rychlostních zkoušek příliš neužili. "Již v první zkoušce na Čínovském okruhu nám začalo auto od druhého průjezdu vracákem chvílemi stávkovat. V prvním desetiminutovém servisu mechanici při rychlé prohlídce žádnou zásadní závadu nenašli, takže jsme zkusili vyrazit do druhé sekce", přiblížil trable svého vozu těsně po startu Adam Fabrika. Na Čínově Radim Koutek zajel ještě čtvrtý čas, ovšem hned ve druhé rychlostní zkoušce praskl na jeho voze tlumič a posádka se z důvodu bezpečnosti rozhodla s těžko ovladatelným vozem raději odstoupit. Druhá týmová posádka se ještě po odjetí druhé sekce vrátila zpět k mechanikům, ovšem ani v průběhu druhé servisní zastávky se nepodařilo najít příčinu stávkujícího motoru. I přesto Adam s Honzou vyrazili do závěrečné sekce dne, kde se ovšem ukázalo, že nemá cenu se nadále trápit. "Auto do kopce chvílemi téměř zastavovalo, takže jsme se rozhodli raději po páté vložce odevzdat výkaz a ze soutěže odstoupit", řekl zklamaně Fabrika. Důvodem k odstoupení se později ukázala závada na elektronice.
Oba vozy jsou však již v péči mechaniků a čeká je větší repase. Dalším závodem FARS Racing týmu bude totiž za necelé tři týdny opět velmi náročná soutěž Rally Český Krumlov, na jejímž startu si jistě obě posádky budou chtít spravit chuť po Šumavském nezdaru.
Jiří Hejtmánek
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.