Jubilejní Šumava zůstala FARSem nepokořená

FARS Racing
FARS Racing, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Hejtmánek 29. dubna 2015 19:02
Sdílej:

První soutěží domácího šampionátu v Rally byla nejstarší soutěž na našem území Rally Šumava.Ve velmi kvalitním a nabitém startovním poli nechyběl ani zlínský tým FARS Racing, jenž se představil stejně jako na Valašce hned se dvěma vozy.

První dvojicí, která se odhodlala pokořit náročnou klatovskou soutěž byla posádka Adam Fabrika - Jan Kubala s renaultem Clio sport ve třídě 8. Druhou posádku pak tvořili Radim Koutek s Jakubem Navrátilem a stejným vozem jako jejich kolegové. Obě posádky si však místních rychlostních zkoušek příliš neužili. "Již v první zkoušce na Čínovském okruhu nám začalo auto od druhého průjezdu vracákem chvílemi stávkovat. V prvním desetiminutovém servisu mechanici při rychlé prohlídce žádnou zásadní závadu nenašli, takže jsme zkusili vyrazit do druhé sekce", přiblížil trable svého vozu těsně po startu Adam Fabrika. Na Čínově Radim Koutek zajel ještě čtvrtý čas, ovšem hned ve druhé rychlostní zkoušce praskl na jeho voze tlumič a posádka se z důvodu bezpečnosti rozhodla s těžko ovladatelným vozem raději odstoupit. Druhá týmová posádka se ještě po odjetí druhé sekce vrátila zpět k mechanikům, ovšem ani v průběhu druhé servisní zastávky se nepodařilo najít příčinu stávkujícího motoru. I přesto Adam s Honzou vyrazili do závěrečné sekce dne, kde se ovšem ukázalo, že nemá cenu se nadále trápit. "Auto do kopce chvílemi téměř zastavovalo, takže jsme se rozhodli raději po páté vložce odevzdat výkaz a ze soutěže odstoupit", řekl zklamaně Fabrika. Důvodem k odstoupení se později ukázala závada na elektronice. 

Oba vozy jsou však již v péči mechaniků a čeká je větší repase. Dalším závodem FARS Racing týmu bude totiž za necelé tři týdny opět velmi náročná soutěž Rally Český Krumlov, na jejímž startu si jistě obě posádky budou chtít spravit chuť po Šumavském nezdaru.

Jiří Hejtmánek

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.