Dvanáctým místem v absolutním pořadí a čtvrtou příčkou ve své třídě 3 vstoupila do mistrovství České republiky v rally posádka JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Valaši jedoucí tradičně a vozem Mitsubishi Lancer EVO IX letos poprvé ve společné kariéře jedou takzvaný velký mistrák a na Rally Šumava Klatovy se jim podařilo odjet velmi solidní premiéru
Na rozdíl od let minulých, kdy Pešl s Peškem jezdili hlavně jednodenní sprinty, se v tomto roce pouštějí do nové výzvy v podobě velkého mistráku, tedy dvoudenních soutěží s výrazně větší porcí ostrých kilometrů. První podnik šestidílného šampionátu zavedl posádky na Šumavu a Pešlovi s Peškem se tam vedlo dobře. Konečné čtvrté místo ve třídě 3 je toho jasným důkazem. „Chtěli jsme si soutěž hlavně užít, co nejvíce načíst tratě a nasbírat nějaké zkušenosti z těžkého závodu velkého mistráku. Dojeli jsme do cíle, auto je naprosto v pořádku a ani časy nebyly nijak zlé. Čtvrté místo ve třídě určitě bereme, zvláště, když jsme za loňským šampionem ve třídě 3 Janem Votavou byli jen třináct vteřin. Byl to těžký a dlouhý závod a my jsme spokojeni,“ hlásil po Rally Šumava Klatovy Jaroslav Pešl.
Společně s Romanem Peškem si pilot posádky pochvalovali dobře připravený vůz. „Auto bylo dobře připraveno a i v průběhu rally taky všechno fungovalo jako na drátkách. Mechanikům tedy posíláme velké díky, odvedli opravdu dobrou práci.“
Oproti krátkým sprintům, které mají jen kolem 70 kilometrů, si tentokrát 35letý závodník z Valašského Meziříčí vyzkoušel úplně jiný kalibr závodění. Šumavských 150 ostrých kilometrů dokonale prověřilo jednak techniku, jednak připravenost jezdce i navigátora. „Samozřejmě je to o trošku posunuté jinam oproti sprintům. Musíš být stoprocentně koncentrovaný od začátku do konce, psychicky úplně v pohodě a opravdu soustředěně poslouchat spolujezdce. Dost odlišné jsou také délky erzet. Třeba sedmička, která se pak jela i jako desítka, měla 25 kilometrů. Ne, že bychom se jí báli nebo to nějak nezvládali, ale zkrátka takovéto délky erzet – to je úplně jiná liga. Je to pro nás další výzva sbírat zkušenosti i s takovými tratěmi,“ říká Jaroslav Pešl.
Další závod, na který se posádka JP Motorsport chystá, je druhý díl MČR v rally – Rally Český Krumlov (22. - 23. května).
Marek Havran
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?