Dvanáctým místem v absolutním pořadí a čtvrtou příčkou ve své třídě 3 vstoupila do mistrovství České republiky v rally posádka JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Valaši jedoucí tradičně a vozem Mitsubishi Lancer EVO IX letos poprvé ve společné kariéře jedou takzvaný velký mistrák a na Rally Šumava Klatovy se jim podařilo odjet velmi solidní premiéru
Na rozdíl od let minulých, kdy Pešl s Peškem jezdili hlavně jednodenní sprinty, se v tomto roce pouštějí do nové výzvy v podobě velkého mistráku, tedy dvoudenních soutěží s výrazně větší porcí ostrých kilometrů. První podnik šestidílného šampionátu zavedl posádky na Šumavu a Pešlovi s Peškem se tam vedlo dobře. Konečné čtvrté místo ve třídě 3 je toho jasným důkazem. „Chtěli jsme si soutěž hlavně užít, co nejvíce načíst tratě a nasbírat nějaké zkušenosti z těžkého závodu velkého mistráku. Dojeli jsme do cíle, auto je naprosto v pořádku a ani časy nebyly nijak zlé. Čtvrté místo ve třídě určitě bereme, zvláště, když jsme za loňským šampionem ve třídě 3 Janem Votavou byli jen třináct vteřin. Byl to těžký a dlouhý závod a my jsme spokojeni,“ hlásil po Rally Šumava Klatovy Jaroslav Pešl.
Společně s Romanem Peškem si pilot posádky pochvalovali dobře připravený vůz. „Auto bylo dobře připraveno a i v průběhu rally taky všechno fungovalo jako na drátkách. Mechanikům tedy posíláme velké díky, odvedli opravdu dobrou práci.“
Oproti krátkým sprintům, které mají jen kolem 70 kilometrů, si tentokrát 35letý závodník z Valašského Meziříčí vyzkoušel úplně jiný kalibr závodění. Šumavských 150 ostrých kilometrů dokonale prověřilo jednak techniku, jednak připravenost jezdce i navigátora. „Samozřejmě je to o trošku posunuté jinam oproti sprintům. Musíš být stoprocentně koncentrovaný od začátku do konce, psychicky úplně v pohodě a opravdu soustředěně poslouchat spolujezdce. Dost odlišné jsou také délky erzet. Třeba sedmička, která se pak jela i jako desítka, měla 25 kilometrů. Ne, že bychom se jí báli nebo to nějak nezvládali, ale zkrátka takovéto délky erzet – to je úplně jiná liga. Je to pro nás další výzva sbírat zkušenosti i s takovými tratěmi,“ říká Jaroslav Pešl.
Další závod, na který se posádka JP Motorsport chystá, je druhý díl MČR v rally – Rally Český Krumlov (22. - 23. května).
Marek Havran
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?