JP Motorsport na Šumavě skončil těsně pod bednou

Pešl, Jaroslav - Pešek, Roman
Pešl, Jaroslav - Pešek, Roman , foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Marek Havran 28. dubna 2015 20:57
Sdílej:

Dvanáctým místem v absolutním pořadí a čtvrtou příčkou ve své třídě 3 vstoupila do mistrovství České republiky v rally posádka JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Valaši jedoucí tradičně a vozem Mitsubishi Lancer EVO IX letos poprvé ve společné kariéře jedou takzvaný velký mistrák a na Rally Šumava Klatovy se jim podařilo odjet velmi solidní premiéru

Na rozdíl od let minulých, kdy Pešl s Peškem jezdili hlavně jednodenní sprinty, se v tomto roce pouštějí do nové výzvy v podobě velkého mistráku, tedy dvoudenních soutěží s výrazně větší porcí ostrých kilometrů. První podnik šestidílného šampionátu zavedl posádky na Šumavu a Pešlovi s Peškem se tam vedlo dobře. Konečné čtvrté místo ve třídě 3 je toho jasným důkazem. „Chtěli jsme si soutěž hlavně užít, co nejvíce načíst tratě a nasbírat nějaké zkušenosti z těžkého závodu velkého mistráku. Dojeli jsme do cíle, auto je naprosto v pořádku a ani časy nebyly nijak zlé. Čtvrté místo ve třídě určitě bereme, zvláště, když jsme za loňským šampionem ve třídě 3 Janem Votavou byli jen třináct vteřin. Byl to těžký a dlouhý závod a my jsme spokojeni,“ hlásil po Rally Šumava Klatovy Jaroslav Pešl.

Společně s Romanem Peškem si pilot posádky pochvalovali dobře připravený vůz. „Auto bylo dobře připraveno a i v průběhu rally taky všechno fungovalo jako na drátkách. Mechanikům tedy posíláme velké díky, odvedli opravdu dobrou práci.“

Oproti krátkým sprintům, které mají jen kolem 70 kilometrů, si tentokrát 35letý závodník z Valašského Meziříčí vyzkoušel úplně jiný kalibr závodění. Šumavských 150 ostrých kilometrů dokonale prověřilo jednak techniku, jednak připravenost jezdce i navigátora. „Samozřejmě je to o trošku posunuté jinam oproti sprintům. Musíš být stoprocentně koncentrovaný od začátku do konce, psychicky úplně v pohodě a opravdu soustředěně poslouchat spolujezdce. Dost odlišné jsou také délky erzet. Třeba sedmička, která se pak jela i jako desítka, měla 25 kilometrů. Ne, že bychom se jí báli nebo to nějak nezvládali, ale zkrátka takovéto délky erzet – to je úplně jiná liga. Je to pro nás další výzva sbírat zkušenosti i s takovými tratěmi,“ říká Jaroslav Pešl.

Další závod, na který se posádka JP Motorsport chystá, je druhý díl MČR v rally – Rally Český Krumlov (22. - 23. května). 

Marek Havran 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.