Dvanáctým místem v absolutním pořadí a čtvrtou příčkou ve své třídě 3 vstoupila do mistrovství České republiky v rally posádka JP Motorsport teamu ve složení Jaroslav Pešl – Roman Pešek. Valaši jedoucí tradičně a vozem Mitsubishi Lancer EVO IX letos poprvé ve společné kariéře jedou takzvaný velký mistrák a na Rally Šumava Klatovy se jim podařilo odjet velmi solidní premiéru
Na rozdíl od let minulých, kdy Pešl s Peškem jezdili hlavně jednodenní sprinty, se v tomto roce pouštějí do nové výzvy v podobě velkého mistráku, tedy dvoudenních soutěží s výrazně větší porcí ostrých kilometrů. První podnik šestidílného šampionátu zavedl posádky na Šumavu a Pešlovi s Peškem se tam vedlo dobře. Konečné čtvrté místo ve třídě 3 je toho jasným důkazem. „Chtěli jsme si soutěž hlavně užít, co nejvíce načíst tratě a nasbírat nějaké zkušenosti z těžkého závodu velkého mistráku. Dojeli jsme do cíle, auto je naprosto v pořádku a ani časy nebyly nijak zlé. Čtvrté místo ve třídě určitě bereme, zvláště, když jsme za loňským šampionem ve třídě 3 Janem Votavou byli jen třináct vteřin. Byl to těžký a dlouhý závod a my jsme spokojeni,“ hlásil po Rally Šumava Klatovy Jaroslav Pešl.
Společně s Romanem Peškem si pilot posádky pochvalovali dobře připravený vůz. „Auto bylo dobře připraveno a i v průběhu rally taky všechno fungovalo jako na drátkách. Mechanikům tedy posíláme velké díky, odvedli opravdu dobrou práci.“
Oproti krátkým sprintům, které mají jen kolem 70 kilometrů, si tentokrát 35letý závodník z Valašského Meziříčí vyzkoušel úplně jiný kalibr závodění. Šumavských 150 ostrých kilometrů dokonale prověřilo jednak techniku, jednak připravenost jezdce i navigátora. „Samozřejmě je to o trošku posunuté jinam oproti sprintům. Musíš být stoprocentně koncentrovaný od začátku do konce, psychicky úplně v pohodě a opravdu soustředěně poslouchat spolujezdce. Dost odlišné jsou také délky erzet. Třeba sedmička, která se pak jela i jako desítka, měla 25 kilometrů. Ne, že bychom se jí báli nebo to nějak nezvládali, ale zkrátka takovéto délky erzet – to je úplně jiná liga. Je to pro nás další výzva sbírat zkušenosti i s takovými tratěmi,“ říká Jaroslav Pešl.
Další závod, na který se posádka JP Motorsport chystá, je druhý díl MČR v rally – Rally Český Krumlov (22. - 23. května).
Marek Havran
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?