Dvě skvěle odjeté rychlostní zkoušky, pak ale posádku Pech – Uhel z Rallye Šumava vyřadila technická závada.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem odjížděli na 50. Rallye Šumava v roli jednoho z favoritů. Jak by také ne, když plzeňská posádka mohla v tomto roce korunovat svůj úspěch na této soutěži ziskem třech po sobě jdoucích vítězství. Se čtyřmi šumavskými vítězstvími již figurují v čele historických tabulek a EuroOil – invelt team s MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo byl připraven o vítězství bojovat i v tomto jubilejním ročníku naší nejstarší domácí soutěže.
Hned úvodní dvě rychlostní zkoušky 50. Rallye Šumava ukázaly, že Pech s Uhlem jsou i po dlouhé zimní pauze v dobré kondici a schylovalo se k velkému boji o umístění na stupních vítězů. V první rychlostní zkoušce Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zajeli druhý nejrychlejší čas, když za svým soupeřem na okruhové rychlostní zkoušce zaostali o 7,3 vteřiny. „První rychlostní zkouška, kterou je každoročně Činovský okruh, se letos jela v protisměru a auta startovala proti kopci. Mé vpuštění na trať vyšlo před Honzu Kopeckého, který už měl jedno kolo za sebou. Taková jízda, když máte ve zpětném zrcátku největšího soupeře, je dost nepříjemná a nejelo se mně nejlépe,“ popisuje úvodní rychlostní zkoušku sedminásobný Mistr ČR v rally, Václav Pech jun.
„Do druhé, již klasické rychlostní zkoušky jsme startovali s tím, že téměř celá soutěž je před námi a uvidíme, jak na tom v porovnání s tovární Škodovkou budeme. Jeli jsme rychle, neudělali žádnou chybu a v cíli jsme byli o 1,6 vteřiny rychlejší než soupeři. To nám dodalo ještě další odhodlání,“ říká Václav Pech jun. Pak ale přišla třetí rychlostní zkouška a tam už se MINI Václava Pecha ve výsledcích neobjevilo. „Někde za polovinou rychlostní zkoušky nám praskla kardanová hřídel, která přenáší výkon na zadní kola. Auto mělo pohon jen předních kol a za normálních okolností by se dalo s docela malou ztrátou dojet do následujícího servisu, a tam by mechanici auto opravili. Tady ale došlo k tak nešťastnému poškození, že zbytky hřídele tloukly do spodku vozu a způsobily počínající požár. Proto jsme s Petrem raději zastavili, aby nedošlo k větším škodám na autě. Z této závady jsme dost překvapení, protože se nikdy na našem autě neobjevila. Kardanka by měla dle Prodrive vydržet asi 2000 kilometrů a tato neměla najeto ani 500 km. Zřejmě se tedy jednalo o nějakou skrytou vadu, a tak před Rallye Český Krumlov musíme vše důkladně prověřit a zkontrolovat,“ popisuje příčinu odstoupení Václav Pech jun. a hned dodává: „Odstoupení nás a celý tým strašně mrzí, o to víc, že to bylo na domácí půdě, kde jsme chtěli navíc potěšit své fanoušky.
EuroOil – invelt team nyní čeká důkladná repase a příprava týmového MINI před dalším ostrým startem, kterým bude květnová Rallye Český Krumlov, kde v loňském roce po dramatickém závěru Pech s Uhlem zvítězili.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?