Dvě skvěle odjeté rychlostní zkoušky, pak ale posádku Pech – Uhel z Rallye Šumava vyřadila technická závada.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem odjížděli na 50. Rallye Šumava v roli jednoho z favoritů. Jak by také ne, když plzeňská posádka mohla v tomto roce korunovat svůj úspěch na této soutěži ziskem třech po sobě jdoucích vítězství. Se čtyřmi šumavskými vítězstvími již figurují v čele historických tabulek a EuroOil – invelt team s MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo byl připraven o vítězství bojovat i v tomto jubilejním ročníku naší nejstarší domácí soutěže.
Hned úvodní dvě rychlostní zkoušky 50. Rallye Šumava ukázaly, že Pech s Uhlem jsou i po dlouhé zimní pauze v dobré kondici a schylovalo se k velkému boji o umístění na stupních vítězů. V první rychlostní zkoušce Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zajeli druhý nejrychlejší čas, když za svým soupeřem na okruhové rychlostní zkoušce zaostali o 7,3 vteřiny. „První rychlostní zkouška, kterou je každoročně Činovský okruh, se letos jela v protisměru a auta startovala proti kopci. Mé vpuštění na trať vyšlo před Honzu Kopeckého, který už měl jedno kolo za sebou. Taková jízda, když máte ve zpětném zrcátku největšího soupeře, je dost nepříjemná a nejelo se mně nejlépe,“ popisuje úvodní rychlostní zkoušku sedminásobný Mistr ČR v rally, Václav Pech jun.
„Do druhé, již klasické rychlostní zkoušky jsme startovali s tím, že téměř celá soutěž je před námi a uvidíme, jak na tom v porovnání s tovární Škodovkou budeme. Jeli jsme rychle, neudělali žádnou chybu a v cíli jsme byli o 1,6 vteřiny rychlejší než soupeři. To nám dodalo ještě další odhodlání,“ říká Václav Pech jun. Pak ale přišla třetí rychlostní zkouška a tam už se MINI Václava Pecha ve výsledcích neobjevilo. „Někde za polovinou rychlostní zkoušky nám praskla kardanová hřídel, která přenáší výkon na zadní kola. Auto mělo pohon jen předních kol a za normálních okolností by se dalo s docela malou ztrátou dojet do následujícího servisu, a tam by mechanici auto opravili. Tady ale došlo k tak nešťastnému poškození, že zbytky hřídele tloukly do spodku vozu a způsobily počínající požár. Proto jsme s Petrem raději zastavili, aby nedošlo k větším škodám na autě. Z této závady jsme dost překvapení, protože se nikdy na našem autě neobjevila. Kardanka by měla dle Prodrive vydržet asi 2000 kilometrů a tato neměla najeto ani 500 km. Zřejmě se tedy jednalo o nějakou skrytou vadu, a tak před Rallye Český Krumlov musíme vše důkladně prověřit a zkontrolovat,“ popisuje příčinu odstoupení Václav Pech jun. a hned dodává: „Odstoupení nás a celý tým strašně mrzí, o to víc, že to bylo na domácí půdě, kde jsme chtěli navíc potěšit své fanoušky.
EuroOil – invelt team nyní čeká důkladná repase a příprava týmového MINI před dalším ostrým startem, kterým bude květnová Rallye Český Krumlov, kde v loňském roce po dramatickém závěru Pech s Uhlem zvítězili.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.