Dvě skvěle odjeté rychlostní zkoušky, pak ale posádku Pech – Uhel z Rallye Šumava vyřadila technická závada.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem odjížděli na 50. Rallye Šumava v roli jednoho z favoritů. Jak by také ne, když plzeňská posádka mohla v tomto roce korunovat svůj úspěch na této soutěži ziskem třech po sobě jdoucích vítězství. Se čtyřmi šumavskými vítězstvími již figurují v čele historických tabulek a EuroOil – invelt team s MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo byl připraven o vítězství bojovat i v tomto jubilejním ročníku naší nejstarší domácí soutěže.
Hned úvodní dvě rychlostní zkoušky 50. Rallye Šumava ukázaly, že Pech s Uhlem jsou i po dlouhé zimní pauze v dobré kondici a schylovalo se k velkému boji o umístění na stupních vítězů. V první rychlostní zkoušce Václav Pech jun. s Petrem Uhlem zajeli druhý nejrychlejší čas, když za svým soupeřem na okruhové rychlostní zkoušce zaostali o 7,3 vteřiny. „První rychlostní zkouška, kterou je každoročně Činovský okruh, se letos jela v protisměru a auta startovala proti kopci. Mé vpuštění na trať vyšlo před Honzu Kopeckého, který už měl jedno kolo za sebou. Taková jízda, když máte ve zpětném zrcátku největšího soupeře, je dost nepříjemná a nejelo se mně nejlépe,“ popisuje úvodní rychlostní zkoušku sedminásobný Mistr ČR v rally, Václav Pech jun.
„Do druhé, již klasické rychlostní zkoušky jsme startovali s tím, že téměř celá soutěž je před námi a uvidíme, jak na tom v porovnání s tovární Škodovkou budeme. Jeli jsme rychle, neudělali žádnou chybu a v cíli jsme byli o 1,6 vteřiny rychlejší než soupeři. To nám dodalo ještě další odhodlání,“ říká Václav Pech jun. Pak ale přišla třetí rychlostní zkouška a tam už se MINI Václava Pecha ve výsledcích neobjevilo. „Někde za polovinou rychlostní zkoušky nám praskla kardanová hřídel, která přenáší výkon na zadní kola. Auto mělo pohon jen předních kol a za normálních okolností by se dalo s docela malou ztrátou dojet do následujícího servisu, a tam by mechanici auto opravili. Tady ale došlo k tak nešťastnému poškození, že zbytky hřídele tloukly do spodku vozu a způsobily počínající požár. Proto jsme s Petrem raději zastavili, aby nedošlo k větším škodám na autě. Z této závady jsme dost překvapení, protože se nikdy na našem autě neobjevila. Kardanka by měla dle Prodrive vydržet asi 2000 kilometrů a tato neměla najeto ani 500 km. Zřejmě se tedy jednalo o nějakou skrytou vadu, a tak před Rallye Český Krumlov musíme vše důkladně prověřit a zkontrolovat,“ popisuje příčinu odstoupení Václav Pech jun. a hned dodává: „Odstoupení nás a celý tým strašně mrzí, o to víc, že to bylo na domácí půdě, kde jsme chtěli navíc potěšit své fanoušky.
EuroOil – invelt team nyní čeká důkladná repase a příprava týmového MINI před dalším ostrým startem, kterým bude květnová Rallye Český Krumlov, kde v loňském roce po dramatickém závěru Pech s Uhlem zvítězili.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?