V sázkách na vítěze chybí "tutovka"

rally šumava
rally šumava, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Karel Špaček 22. dubna 2015 21:00
Sdílej:

Rally Šumava: Ani jedna z nejvýznamnějších klasifikací nemá jasného favorita a je jasné, že svojí roli mohou hrát i maličkosti. V těchto dnech už proto týmy pilně testují či pořádají své prezentace.

V roce 2013 se o prvenství na Rallye Šumava Klatovy přetahovali dva piloti. Václav Pech nakonec udolal Jaromíra Tarabuse jen „o prsa“, mezi nimi a třetím Odložilíkem ale už zela čtyřminutová mezera. Loni se Miroslav Jakeš zkušenému Pechovi sekundovat pouze snažil a Plzeňan nakonec klatovskou soutěž vyhrál o víc jak minutu, naopak třetí Odložilík dojel talentovanému mladíkovi těsně za zády. Letos to ale vypadá, že nás čeká klání mnohem vyrovnanější. Do hry tak mohou vstoupit třeba i zkušenosti „špiónů“, kteří letos budou opět mít možnost závodníkům pomáhat s rozpisem. Nahlédněme tedy do startovní listiny, na koho bychom si měli vsadit - a začněme u premianta.

Václav Pech by si asi zasloužil startovat s číslem 1, vždyť je nejen obhájcem klatovského prvenství, ale také úřadujícím domácím šampiónem v rallye. Až trojku má ale díky skutečnosti, že se letos do Klatov podívají dokonce dva závodníci s mezinárodní prioritou FIA. Západočech však díky tomu bude znát časy svých velkých rivalů i číst jejich brzdné body a tomu také může přizpůsobit svou jízdu. Pole závodníků bude otevírat Jan Kopecký a určitě právě na něj bude letos upřena největší pozornost. Bude mít totiž velkou čest premiérově na trati předvést novou zbraň týmu Škoda Motorsport, vůz Škoda Fabia R5. Po zkušenostech s úvodem kariéry mladoboleslavského vozu kategorie Super 2000 lze očekávat, že i tentokrát bude chtít tovární tým bojovat hned při premiéře o vítězství v soutěži. Kromě Pecha ale budou zelenobílým chtít znepříjemnit tento úkol i další jezdci. V první řadě Bryan Bouffier. Tento Francouz vyhrál slavnou Rallye Monte Carlo 2011 (tehdy udolal i silný škodovácký tým) a této metě se pak přiblížil i v roce 2014, kdy (už v období návratu vozů WRC na tuto slavnou soutěž) dojel do monackého cíle druhý za nedostižným Ogierem.

Kultovní „Wéercéčka“ se letos vracejí i na Šumavu, a to hned v počtu pěti kusů. Jak jsme již zmínili, Roman Odložilík bude obhajovat třetí příčky z minulých let, zdali k plnění tohoto úkolu bude ale Subaru Impreza WRC tou pravou zbraní, to poznáme až o víkendu. Rychlý bude určitě také domácí Karel Trněný, který jako jeden z mála vozy WRC vůbec neopustil, velkou neznámou budou naopak jak „wéercéčková“ premiéra Jana Dohnala, tak také návrat zpěváka Dana Landy za volant soutěžního vozu. Do pořadí bude chtít jistě promluvit i Jan Černý jedoucí premiérově s fabií S2000 Mogul Adell Racing Teamu, který by v bitvě o přední příčky jistě nerad zůstal jen „černým vzadu“. Zaostávat nebude chtít ani třeba Jan Sýkora, ale podobným způsobem bychom ve výčtu favoritů mohli pokračovat ještě dlouho. Konkurence je totiž letos opravdu silná.

Zamotaná situace bude jistě i v pořadí Historic Vltava Rallye. Do Klatov se totiž vrací dvojnásobný vítěz soutěže, Nor Jensen, jenž navíc po letech usedl zpět do Porsche 911. Lze tak očekávat velký souboj těchto kultovních vozů, na startu bude totiž znovu i obhájce loňského triumfu Švéd Myrsell, stejně jako druhý muž loňského pořadí, další švédský závodník Johnsen. Tradičně znepříjemnit situaci „poršákům“ se bude určitě snažit zejména hejno obratných fordů v čele s Janssonem a Wirtmannem, rychlí ale budou nesporně i další. Náš prapor by měl nejvýše držet Jiří Navrátil se svojí rychlou sierrou, zdali ale dokáže Seveřany udolat podobně jako loni Kalista, to se dozvíme až při vlastní rallye, která začíná v Klatovech v pátek odpoledne.

Karel Špaček, tiskové středisko

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?