Rally Šumava: Ani jedna z nejvýznamnějších klasifikací nemá jasného favorita a je jasné, že svojí roli mohou hrát i maličkosti. V těchto dnech už proto týmy pilně testují či pořádají své prezentace.
V roce 2013 se o prvenství na Rallye Šumava Klatovy přetahovali dva piloti. Václav Pech nakonec udolal Jaromíra Tarabuse jen „o prsa“, mezi nimi a třetím Odložilíkem ale už zela čtyřminutová mezera. Loni se Miroslav Jakeš zkušenému Pechovi sekundovat pouze snažil a Plzeňan nakonec klatovskou soutěž vyhrál o víc jak minutu, naopak třetí Odložilík dojel talentovanému mladíkovi těsně za zády. Letos to ale vypadá, že nás čeká klání mnohem vyrovnanější. Do hry tak mohou vstoupit třeba i zkušenosti „špiónů“, kteří letos budou opět mít možnost závodníkům pomáhat s rozpisem. Nahlédněme tedy do startovní listiny, na koho bychom si měli vsadit - a začněme u premianta.
Václav Pech by si asi zasloužil startovat s číslem 1, vždyť je nejen obhájcem klatovského prvenství, ale také úřadujícím domácím šampiónem v rallye. Až trojku má ale díky skutečnosti, že se letos do Klatov podívají dokonce dva závodníci s mezinárodní prioritou FIA. Západočech však díky tomu bude znát časy svých velkých rivalů i číst jejich brzdné body a tomu také může přizpůsobit svou jízdu. Pole závodníků bude otevírat Jan Kopecký a určitě právě na něj bude letos upřena největší pozornost. Bude mít totiž velkou čest premiérově na trati předvést novou zbraň týmu Škoda Motorsport, vůz Škoda Fabia R5. Po zkušenostech s úvodem kariéry mladoboleslavského vozu kategorie Super 2000 lze očekávat, že i tentokrát bude chtít tovární tým bojovat hned při premiéře o vítězství v soutěži. Kromě Pecha ale budou zelenobílým chtít znepříjemnit tento úkol i další jezdci. V první řadě Bryan Bouffier. Tento Francouz vyhrál slavnou Rallye Monte Carlo 2011 (tehdy udolal i silný škodovácký tým) a této metě se pak přiblížil i v roce 2014, kdy (už v období návratu vozů WRC na tuto slavnou soutěž) dojel do monackého cíle druhý za nedostižným Ogierem.
Kultovní „Wéercéčka“ se letos vracejí i na Šumavu, a to hned v počtu pěti kusů. Jak jsme již zmínili, Roman Odložilík bude obhajovat třetí příčky z minulých let, zdali k plnění tohoto úkolu bude ale Subaru Impreza WRC tou pravou zbraní, to poznáme až o víkendu. Rychlý bude určitě také domácí Karel Trněný, který jako jeden z mála vozy WRC vůbec neopustil, velkou neznámou budou naopak jak „wéercéčková“ premiéra Jana Dohnala, tak také návrat zpěváka Dana Landy za volant soutěžního vozu. Do pořadí bude chtít jistě promluvit i Jan Černý jedoucí premiérově s fabií S2000 Mogul Adell Racing Teamu, který by v bitvě o přední příčky jistě nerad zůstal jen „černým vzadu“. Zaostávat nebude chtít ani třeba Jan Sýkora, ale podobným způsobem bychom ve výčtu favoritů mohli pokračovat ještě dlouho. Konkurence je totiž letos opravdu silná.
Zamotaná situace bude jistě i v pořadí Historic Vltava Rallye. Do Klatov se totiž vrací dvojnásobný vítěz soutěže, Nor Jensen, jenž navíc po letech usedl zpět do Porsche 911. Lze tak očekávat velký souboj těchto kultovních vozů, na startu bude totiž znovu i obhájce loňského triumfu Švéd Myrsell, stejně jako druhý muž loňského pořadí, další švédský závodník Johnsen. Tradičně znepříjemnit situaci „poršákům“ se bude určitě snažit zejména hejno obratných fordů v čele s Janssonem a Wirtmannem, rychlí ale budou nesporně i další. Náš prapor by měl nejvýše držet Jiří Navrátil se svojí rychlou sierrou, zdali ale dokáže Seveřany udolat podobně jako loni Kalista, to se dozvíme až při vlastní rallye, která začíná v Klatovech v pátek odpoledne.
Karel Špaček, tiskové středisko
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?