Pořadatelé Rocksteel Valašská rally 2015, zahajovacího podniku nové sezony rallysportu v České republice se dostali do nečekaných komplikací. Dvanáct dní před startem rally byli nuceni změnit trať rychlostní zkoušky Vsetín, která se jede na závěr letošního čtyřiatřicátého ročníku. Důvodem změny last minute bylo zamítavé stanovisko zastupitelstva jedné obce, kudy vede trať soutěže. Na poslední chvíli doznal změn i časový harmonogram soutěže, kde je uveden v prováděcích ustanoveních číslo 1.
Populární valaška, která startuje v sobotu 11. dubna v 9 hodin dopoledne z náměstí ve Valašském Meziříčí, měří nakonec 267 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 70 km. „Podstatná změna zasáhla do tratě závěrečného úseku s názvem Vsetín, který se jede na závěr rally ve třetí a čtvrté sekci. Předposlední březnový den jsme obdrželi zamítavé stanovisko zastupitelů obce Růžďka, kteří nám nepovolili průjezd soutěžních vozů. Na nečekanou situaci jsme museli zareagovat během několika mála hodin a připravit náhradní řešení,“ pověděl Miroslav Hošák, ředitel rallya předseda organizačního výboru. Erzeta tak nezabočí v místě zvaném U Buku na místní komunikaci ve směru Putýrka a nebude pokračovat po místní komunikaci k části Nad Skalníkem ve směru Vsetín-Horní Město k ulici Jabloňová, ale soutěžní vozy se vydají až na vrchol Dušné, kde v prostoru rozcestí Cáb bude vytvořen přírodní retartér kolem zastávky autobusu a poté trať pokračuje náročným klesáním po trati bývalého závodu automobilů do vrchu až na začátek obce Malá Bystřice. „Rychlostní zkouška Vsetín nakonec měří 8,41 km. Vzhledem k předepsané délce sedmdesáti ostrých kilometrů rychlostních zkoušek v rámci RallySprint Série jsme upravili i délku úseků na Helfštýně a ve Špičkách,“ vysvětlil Hošák.
Pořadatelé z AutoMotoKlubu Rallye-Sport Vsetín se vypořádali s nečekanou situací se ctí, i když řada materiálů a tiskovin kolem rally (například itinerář) již byly připraveny. „Upravený časový harmonogram se nám podařilo na poslední chvíli dát do oficiálního programu, který se dostává během velikonočních svátků do prodeje. Pořadatelé rally to nemají lehké, získat povolení k průjezdu a konání jednotlivých úseků rychlostních zkoušek je rok od roku stále těžší,“ uvedl Miroslav Hošák.
Diváci se mohou těšit na kvalitní startovní pole, přihlásilo se 116 posádek z České republiky, Polska a Slovenska. K favoritům na prvenství patří slovenský jezdec Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), Roman Odložilík (Subaru Impreza WRC) nebo úřadující slovenský šampion Grzegorz Grzyb z Polska (Ford Fiesta R5). V rámci nově vypsané RallySprint Série (dvoukolky) se řadí k aspirantům na vítězství Egon Smékal, Ondřej Bisaha (oba Citroën DS3 R3T) nebo Patrik Rujbr (Renault Clio R3T). V cíli se první posádka objeví v sobotním podvečeru přesně v 17:40 hodin.
Časový harmonogram XXXIV. Rocksteel Valašská rally 2015
Sobota 11. dubna 2015
START – Valašské Meziříčí (náměstí - rampa) 9:00
RZ 1 HELFŠTÝN (Rakov – Podhůra, délka 14,59 km) 9:37
RZ 2 ŠPIČKY (Hranice – Hustopeče nad Bečvou, délka 12,00 km) 10:16
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 10:46
Servis A (Valašské Meziříčí), délka 30 minut 11:14
RZ 3 HELFŠTÝN (Rakov – Podhůra, délka 14,59 km) 12:21
RZ 4 ŠPIČKY (Hranice – Hustopeče nad Bečvou, délka 12,00 km) 13:00
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 13:30
Servis B (Valašské Meziříčí), délka 30 minut 13:57
RZ 5 VSETÍN (Vsetín – Malá Bystřice, délka 8,41 km) 15:02
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 15:45
RZ 6 VSETÍN (Vsetín – Malá Bystřice, délka 8,41 km) 17:07
CÍL – Valašské Meziříčí (náměstí - rampa) 17:40
Ve Valašské Meziříčí 3. dubna 2015 - Roman ORDELT, tiskový mluvčí XXXIV. ROCKSTEEL Valašská rally 2015
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.