Pořadatelé Rocksteel Valašská rally 2015, zahajovacího podniku nové sezony rallysportu v České republice se dostali do nečekaných komplikací. Dvanáct dní před startem rally byli nuceni změnit trať rychlostní zkoušky Vsetín, která se jede na závěr letošního čtyřiatřicátého ročníku. Důvodem změny last minute bylo zamítavé stanovisko zastupitelstva jedné obce, kudy vede trať soutěže. Na poslední chvíli doznal změn i časový harmonogram soutěže, kde je uveden v prováděcích ustanoveních číslo 1.
Populární valaška, která startuje v sobotu 11. dubna v 9 hodin dopoledne z náměstí ve Valašském Meziříčí, měří nakonec 267 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 70 km. „Podstatná změna zasáhla do tratě závěrečného úseku s názvem Vsetín, který se jede na závěr rally ve třetí a čtvrté sekci. Předposlední březnový den jsme obdrželi zamítavé stanovisko zastupitelů obce Růžďka, kteří nám nepovolili průjezd soutěžních vozů. Na nečekanou situaci jsme museli zareagovat během několika mála hodin a připravit náhradní řešení,“ pověděl Miroslav Hošák, ředitel rallya předseda organizačního výboru. Erzeta tak nezabočí v místě zvaném U Buku na místní komunikaci ve směru Putýrka a nebude pokračovat po místní komunikaci k části Nad Skalníkem ve směru Vsetín-Horní Město k ulici Jabloňová, ale soutěžní vozy se vydají až na vrchol Dušné, kde v prostoru rozcestí Cáb bude vytvořen přírodní retartér kolem zastávky autobusu a poté trať pokračuje náročným klesáním po trati bývalého závodu automobilů do vrchu až na začátek obce Malá Bystřice. „Rychlostní zkouška Vsetín nakonec měří 8,41 km. Vzhledem k předepsané délce sedmdesáti ostrých kilometrů rychlostních zkoušek v rámci RallySprint Série jsme upravili i délku úseků na Helfštýně a ve Špičkách,“ vysvětlil Hošák.
Pořadatelé z AutoMotoKlubu Rallye-Sport Vsetín se vypořádali s nečekanou situací se ctí, i když řada materiálů a tiskovin kolem rally (například itinerář) již byly připraveny. „Upravený časový harmonogram se nám podařilo na poslední chvíli dát do oficiálního programu, který se dostává během velikonočních svátků do prodeje. Pořadatelé rally to nemají lehké, získat povolení k průjezdu a konání jednotlivých úseků rychlostních zkoušek je rok od roku stále těžší,“ uvedl Miroslav Hošák.
Diváci se mohou těšit na kvalitní startovní pole, přihlásilo se 116 posádek z České republiky, Polska a Slovenska. K favoritům na prvenství patří slovenský jezdec Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), Roman Odložilík (Subaru Impreza WRC) nebo úřadující slovenský šampion Grzegorz Grzyb z Polska (Ford Fiesta R5). V rámci nově vypsané RallySprint Série (dvoukolky) se řadí k aspirantům na vítězství Egon Smékal, Ondřej Bisaha (oba Citroën DS3 R3T) nebo Patrik Rujbr (Renault Clio R3T). V cíli se první posádka objeví v sobotním podvečeru přesně v 17:40 hodin.
Časový harmonogram XXXIV. Rocksteel Valašská rally 2015
Sobota 11. dubna 2015
START – Valašské Meziříčí (náměstí - rampa) 9:00
RZ 1 HELFŠTÝN (Rakov – Podhůra, délka 14,59 km) 9:37
RZ 2 ŠPIČKY (Hranice – Hustopeče nad Bečvou, délka 12,00 km) 10:16
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 10:46
Servis A (Valašské Meziříčí), délka 30 minut 11:14
RZ 3 HELFŠTÝN (Rakov – Podhůra, délka 14,59 km) 12:21
RZ 4 ŠPIČKY (Hranice – Hustopeče nad Bečvou, délka 12,00 km) 13:00
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 13:30
Servis B (Valašské Meziříčí), délka 30 minut 13:57
RZ 5 VSETÍN (Vsetín – Malá Bystřice, délka 8,41 km) 15:02
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 15:45
RZ 6 VSETÍN (Vsetín – Malá Bystřice, délka 8,41 km) 17:07
CÍL – Valašské Meziříčí (náměstí - rampa) 17:40
Ve Valašské Meziříčí 3. dubna 2015 - Roman ORDELT, tiskový mluvčí XXXIV. ROCKSTEEL Valašská rally 2015
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?