Pořadatelé Rocksteel Valašská rally 2015, zahajovacího podniku nové sezony rallysportu v České republice se dostali do nečekaných komplikací. Dvanáct dní před startem rally byli nuceni změnit trať rychlostní zkoušky Vsetín, která se jede na závěr letošního čtyřiatřicátého ročníku. Důvodem změny last minute bylo zamítavé stanovisko zastupitelstva jedné obce, kudy vede trať soutěže. Na poslední chvíli doznal změn i časový harmonogram soutěže, kde je uveden v prováděcích ustanoveních číslo 1.
Populární valaška, která startuje v sobotu 11. dubna v 9 hodin dopoledne z náměstí ve Valašském Meziříčí, měří nakonec 267 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 70 km. „Podstatná změna zasáhla do tratě závěrečného úseku s názvem Vsetín, který se jede na závěr rally ve třetí a čtvrté sekci. Předposlední březnový den jsme obdrželi zamítavé stanovisko zastupitelů obce Růžďka, kteří nám nepovolili průjezd soutěžních vozů. Na nečekanou situaci jsme museli zareagovat během několika mála hodin a připravit náhradní řešení,“ pověděl Miroslav Hošák, ředitel rallya předseda organizačního výboru. Erzeta tak nezabočí v místě zvaném U Buku na místní komunikaci ve směru Putýrka a nebude pokračovat po místní komunikaci k části Nad Skalníkem ve směru Vsetín-Horní Město k ulici Jabloňová, ale soutěžní vozy se vydají až na vrchol Dušné, kde v prostoru rozcestí Cáb bude vytvořen přírodní retartér kolem zastávky autobusu a poté trať pokračuje náročným klesáním po trati bývalého závodu automobilů do vrchu až na začátek obce Malá Bystřice. „Rychlostní zkouška Vsetín nakonec měří 8,41 km. Vzhledem k předepsané délce sedmdesáti ostrých kilometrů rychlostních zkoušek v rámci RallySprint Série jsme upravili i délku úseků na Helfštýně a ve Špičkách,“ vysvětlil Hošák.
Pořadatelé z AutoMotoKlubu Rallye-Sport Vsetín se vypořádali s nečekanou situací se ctí, i když řada materiálů a tiskovin kolem rally (například itinerář) již byly připraveny. „Upravený časový harmonogram se nám podařilo na poslední chvíli dát do oficiálního programu, který se dostává během velikonočních svátků do prodeje. Pořadatelé rally to nemají lehké, získat povolení k průjezdu a konání jednotlivých úseků rychlostních zkoušek je rok od roku stále těžší,“ uvedl Miroslav Hošák.
Diváci se mohou těšit na kvalitní startovní pole, přihlásilo se 116 posádek z České republiky, Polska a Slovenska. K favoritům na prvenství patří slovenský jezdec Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), Roman Odložilík (Subaru Impreza WRC) nebo úřadující slovenský šampion Grzegorz Grzyb z Polska (Ford Fiesta R5). V rámci nově vypsané RallySprint Série (dvoukolky) se řadí k aspirantům na vítězství Egon Smékal, Ondřej Bisaha (oba Citroën DS3 R3T) nebo Patrik Rujbr (Renault Clio R3T). V cíli se první posádka objeví v sobotním podvečeru přesně v 17:40 hodin.
Časový harmonogram XXXIV. Rocksteel Valašská rally 2015
Sobota 11. dubna 2015
START – Valašské Meziříčí (náměstí - rampa) 9:00
RZ 1 HELFŠTÝN (Rakov – Podhůra, délka 14,59 km) 9:37
RZ 2 ŠPIČKY (Hranice – Hustopeče nad Bečvou, délka 12,00 km) 10:16
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 10:46
Servis A (Valašské Meziříčí), délka 30 minut 11:14
RZ 3 HELFŠTÝN (Rakov – Podhůra, délka 14,59 km) 12:21
RZ 4 ŠPIČKY (Hranice – Hustopeče nad Bečvou, délka 12,00 km) 13:00
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 13:30
Servis B (Valašské Meziříčí), délka 30 minut 13:57
RZ 5 VSETÍN (Vsetín – Malá Bystřice, délka 8,41 km) 15:02
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 15:45
RZ 6 VSETÍN (Vsetín – Malá Bystřice, délka 8,41 km) 17:07
CÍL – Valašské Meziříčí (náměstí - rampa) 17:40
Ve Valašské Meziříčí 3. dubna 2015 - Roman ORDELT, tiskový mluvčí XXXIV. ROCKSTEEL Valašská rally 2015
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).