Pořadatelé Rocksteel Valašská rally 2015, zahajovacího podniku nové sezony rallysportu v České republice se dostali do nečekaných komplikací. Dvanáct dní před startem rally byli nuceni změnit trať rychlostní zkoušky Vsetín, která se jede na závěr letošního čtyřiatřicátého ročníku. Důvodem změny last minute bylo zamítavé stanovisko zastupitelstva jedné obce, kudy vede trať soutěže. Na poslední chvíli doznal změn i časový harmonogram soutěže, kde je uveden v prováděcích ustanoveních číslo 1.
Populární valaška, která startuje v sobotu 11. dubna v 9 hodin dopoledne z náměstí ve Valašském Meziříčí, měří nakonec 267 km a obsahuje 6 rychlostních zkoušek na třech úsecích v celkové délce 70 km. „Podstatná změna zasáhla do tratě závěrečného úseku s názvem Vsetín, který se jede na závěr rally ve třetí a čtvrté sekci. Předposlední březnový den jsme obdrželi zamítavé stanovisko zastupitelů obce Růžďka, kteří nám nepovolili průjezd soutěžních vozů. Na nečekanou situaci jsme museli zareagovat během několika mála hodin a připravit náhradní řešení,“ pověděl Miroslav Hošák, ředitel rallya předseda organizačního výboru. Erzeta tak nezabočí v místě zvaném U Buku na místní komunikaci ve směru Putýrka a nebude pokračovat po místní komunikaci k části Nad Skalníkem ve směru Vsetín-Horní Město k ulici Jabloňová, ale soutěžní vozy se vydají až na vrchol Dušné, kde v prostoru rozcestí Cáb bude vytvořen přírodní retartér kolem zastávky autobusu a poté trať pokračuje náročným klesáním po trati bývalého závodu automobilů do vrchu až na začátek obce Malá Bystřice. „Rychlostní zkouška Vsetín nakonec měří 8,41 km. Vzhledem k předepsané délce sedmdesáti ostrých kilometrů rychlostních zkoušek v rámci RallySprint Série jsme upravili i délku úseků na Helfštýně a ve Špičkách,“ vysvětlil Hošák.
Pořadatelé z AutoMotoKlubu Rallye-Sport Vsetín se vypořádali s nečekanou situací se ctí, i když řada materiálů a tiskovin kolem rally (například itinerář) již byly připraveny. „Upravený časový harmonogram se nám podařilo na poslední chvíli dát do oficiálního programu, který se dostává během velikonočních svátků do prodeje. Pořadatelé rally to nemají lehké, získat povolení k průjezdu a konání jednotlivých úseků rychlostních zkoušek je rok od roku stále těžší,“ uvedl Miroslav Hošák.
Diváci se mohou těšit na kvalitní startovní pole, přihlásilo se 116 posádek z České republiky, Polska a Slovenska. K favoritům na prvenství patří slovenský jezdec Jaroslav Melichárek (Ford Fiesta RS WRC), Roman Odložilík (Subaru Impreza WRC) nebo úřadující slovenský šampion Grzegorz Grzyb z Polska (Ford Fiesta R5). V rámci nově vypsané RallySprint Série (dvoukolky) se řadí k aspirantům na vítězství Egon Smékal, Ondřej Bisaha (oba Citroën DS3 R3T) nebo Patrik Rujbr (Renault Clio R3T). V cíli se první posádka objeví v sobotním podvečeru přesně v 17:40 hodin.
Časový harmonogram XXXIV. Rocksteel Valašská rally 2015
Sobota 11. dubna 2015
START – Valašské Meziříčí (náměstí - rampa) 9:00
RZ 1 HELFŠTÝN (Rakov – Podhůra, délka 14,59 km) 9:37
RZ 2 ŠPIČKY (Hranice – Hustopeče nad Bečvou, délka 12,00 km) 10:16
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 10:46
Servis A (Valašské Meziříčí), délka 30 minut 11:14
RZ 3 HELFŠTÝN (Rakov – Podhůra, délka 14,59 km) 12:21
RZ 4 ŠPIČKY (Hranice – Hustopeče nad Bečvou, délka 12,00 km) 13:00
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 13:30
Servis B (Valašské Meziříčí), délka 30 minut 13:57
RZ 5 VSETÍN (Vsetín – Malá Bystřice, délka 8,41 km) 15:02
Přeskupení (Valašské Meziříčí, náměstí) 15:45
RZ 6 VSETÍN (Vsetín – Malá Bystřice, délka 8,41 km) 17:07
CÍL – Valašské Meziříčí (náměstí - rampa) 17:40
Ve Valašské Meziříčí 3. dubna 2015 - Roman ORDELT, tiskový mluvčí XXXIV. ROCKSTEEL Valašská rally 2015
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.