Tým MRS Racing se díky výkonům Adama Koblihy loni zařadil mezi nejvážnější uchazeče o titul mistra v kategorii vozů s pohonem přední nápravy.
Ve finále v Příbrami sice stálo více štěstí na straně Egona Smékala, i post vicemistra v tabulce Mezinárodního mistrovství ČR v rally však pro valašský tým znamenal úspěch, se kterým se před sezonou nepočítalo. Špičkově připravený Renault Clio R3 a rostoucí jezdecká forma Adama Koblihy měly být zárukou, že stáj Mojmíra Juříčka nebude v bojích o stupně vítězů chybět ani v nadcházející sezoně. Jenže…
Původní týmové plány dostaly povážlivé trhliny, když se Adam Kobliha na konci minulého roku z osobních důvodů rozhodl přerušit závodní činnost. Jednalo se o rozhodnutí zcela legitimní, v zázemí MRS Racing však logicky vyvolalo otázku, kam by se mělo další působení týmu ubírat. Byl to právě Adam, který k hledání nového pilota přistoupil velmi aktivně a přišel s vlastním návrhem svého nástupce. Po dohodě s vedoucím týmu Mojmírem Juříčkem se jím stane loni druhá posádka juniorské klasifikace Jan Lunga - Ondřej Koubek. MRS Racing si tak i nadále udrží pověst stáje, která ráda angažuje mladé soutěžáky a pomáhá jim v dalším kariérním růstu. „Rád bych Adamovi poděkoval za naši dosavadní spolupráci, která vyústila v několik výborných výsledků. Jeho rozhodnutí samozřejmě respektuji, ale pokud by si to v budoucnu rozmyslel, bude v našem týmu mít otevřené dveře. Navíc jsme se domluvili, že v otázce testování a ladění auta s námi spolupráci prodlouží i do nadcházející sezony,“ tvrdí Mojmír Juříček, šéf MRS Racing teamu. „Adam jako svého nástupce doporučil Honzu Lungu, jehož výkony jsem registroval už předtím. Dohoda se zrodila poměrně rychle a nyní už Honzu najdete na dílně v montérkách, kde spolu s hlavním mechanikem připravují naše Clio R3 na novou sezonu,“ doplnil Mojmír Juříček.
Jan Lunga cílevědomě pokračuje ve šplhání po žebříčku objemových tříd. Od jeho premiéry s šestnáctistovkou hondou na Rally Vrchovina uplynuly skoro tři roky, pak následovaly starty s „enkovými“ Renaulty Clio a na konci loňské sezony absolvoval dva závody ve vozech R2. Přestup do kategorie R3 je tedy logickým vyústěním jeho postupného závodnického růstu. „Předem musím říct, že jsem na konci loňské sezony uvažoval o úplném ukončení mých aktivit v rally. Dostal jsem nabídku na velmi zajímavou práci, která se již asi nikdy nebude opakovat, nešlo to ale časově skloubit se závoděním. Posléze přišla nabídka, jestli bych nechtěl Adama nahradit. Jelikož jsem závodům doposud věnoval naprosto vše, tak příležitost závodění v autě skupiny R3 nešlo odmítnout, navíc jsem dostal nabídku, abych se o přípravu clia, se kterým budeme s Ondrou závodit, staral. Za tuto možnost jsem moc rád, neboť dle mého názoru by jezdec, pokud chce z auta dostat co nejvíc, měl dopodrobna znát jeho technickou stránku. Tím pádem se mi k této možnosti otevřely dveře. Přes zimu jsem měl na starost kompletní repasi auta, což se myslím zdárně povedlo. V týmu lidí kolem Míry Jandíka se pořád učím, je to skvělá zkušenost,“ nastínil okolnosti svého vstupu do týmu 24letý pilot z Hodonína.
Jana Lungu, spolujezdce Ondřeje Koubka a celý tým MRS Racing letos čeká kompletní účast v Mistrovství ČR v rally, kterou zpestří dva testovací starty v Rally Sprint Sérii. Na závěr roku by si pak nově složený „mančaft“ rád nadělil dárek v podobě zahraničního startu. Jelikož bude sezona 2015 pro jihomoravskou posádku premiérová ve voze skupiny A, je zatím předběžné mluvit o konkrétních ambicích. Zvláště, když Honzu s Ondrou první kontakt s cliem teprve čeká. „S autem jsem zatím neměl možnost se svézt, pouze loni několikrát na testech vedle Adama. Už se ale těším, až si ho vyzkouším, protože je to podle mě ta správná závodnička. Co jsem se zatím ptal, tak mi bylo řečeno, že je to skoro stejné jako R2, jen to jede stejně rychle po rovině i do kopce (smích). Samozřejmě to beru s rezervou. Zatím se věnuji přípravě po fyzické stránce. Navíc se mi přes zimu konečně podařilo vyřešit vleklé problémy po úrazu se zády, což mi velmi pomohlo. V brzké době by měl proběhnout první test, po němž budeme o něco chytřejší. V rámci testu před Šumavou bychom se měli ukázat i na Valašské rally,“ informuje Honza Lunga.
A s jakou taktikou nová posádka týmu MRS Racing do prvních závodů sezony vstoupí? „Taktika pro Valašku bude jasná - soustředit se pouze na svůj výkon a nesledovat soupeře. Přeci jen, s auty kategorie R jsem toho najezdil docela málo a pořád si budu zvykat. Na Šumavu se moc těším, ale mám z ní velký respekt. Bude to, dá se říct, pro nás nový závod. Loni jsme tam sice startovali, ale během první etapy jsme měli technické problémy a hned druhý den ráno jsme museli odstoupit. Tratě jsou tam z mého pohledu nejvíc zrádné z celého „mistráku“. Hlavní proto opět bude přijet do cíle, posbírat další zkušenosti a snažit se postupně zrychlovat a přibližovat se těm nejlepším. Údajně by letos mohla být široká konkurence, což by bylo super. Je mi jasné, že budeme pod určitým tlakem, když v týmu nahrazuji právě Adama. Plnohodnotně ho nahradit je pro mě kvůli menším zkušenostem zatím nereálné, budeme se ale snažit a uděláme maximum pro to, abychom zlobili nejrychlejší „dvoukolky“. Důvěru v nás vloženou nechceme zklamat,“ uzavřel předsezonní povídání letošní černý kůň hodnocení „dvoukolek“.
Na závěr připomeňme, že první příležitost vidět v akci spojení Lunga – Koubek – Clio R3 obstará Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí, která se uskuteční v sobotu 11. dubna.
Text: Jiří Dokulil
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.