Tým MRS Racing se díky výkonům Adama Koblihy loni zařadil mezi nejvážnější uchazeče o titul mistra v kategorii vozů s pohonem přední nápravy.
Ve finále v Příbrami sice stálo více štěstí na straně Egona Smékala, i post vicemistra v tabulce Mezinárodního mistrovství ČR v rally však pro valašský tým znamenal úspěch, se kterým se před sezonou nepočítalo. Špičkově připravený Renault Clio R3 a rostoucí jezdecká forma Adama Koblihy měly být zárukou, že stáj Mojmíra Juříčka nebude v bojích o stupně vítězů chybět ani v nadcházející sezoně. Jenže…
Původní týmové plány dostaly povážlivé trhliny, když se Adam Kobliha na konci minulého roku z osobních důvodů rozhodl přerušit závodní činnost. Jednalo se o rozhodnutí zcela legitimní, v zázemí MRS Racing však logicky vyvolalo otázku, kam by se mělo další působení týmu ubírat. Byl to právě Adam, který k hledání nového pilota přistoupil velmi aktivně a přišel s vlastním návrhem svého nástupce. Po dohodě s vedoucím týmu Mojmírem Juříčkem se jím stane loni druhá posádka juniorské klasifikace Jan Lunga - Ondřej Koubek. MRS Racing si tak i nadále udrží pověst stáje, která ráda angažuje mladé soutěžáky a pomáhá jim v dalším kariérním růstu. „Rád bych Adamovi poděkoval za naši dosavadní spolupráci, která vyústila v několik výborných výsledků. Jeho rozhodnutí samozřejmě respektuji, ale pokud by si to v budoucnu rozmyslel, bude v našem týmu mít otevřené dveře. Navíc jsme se domluvili, že v otázce testování a ladění auta s námi spolupráci prodlouží i do nadcházející sezony,“ tvrdí Mojmír Juříček, šéf MRS Racing teamu. „Adam jako svého nástupce doporučil Honzu Lungu, jehož výkony jsem registroval už předtím. Dohoda se zrodila poměrně rychle a nyní už Honzu najdete na dílně v montérkách, kde spolu s hlavním mechanikem připravují naše Clio R3 na novou sezonu,“ doplnil Mojmír Juříček.
Jan Lunga cílevědomě pokračuje ve šplhání po žebříčku objemových tříd. Od jeho premiéry s šestnáctistovkou hondou na Rally Vrchovina uplynuly skoro tři roky, pak následovaly starty s „enkovými“ Renaulty Clio a na konci loňské sezony absolvoval dva závody ve vozech R2. Přestup do kategorie R3 je tedy logickým vyústěním jeho postupného závodnického růstu. „Předem musím říct, že jsem na konci loňské sezony uvažoval o úplném ukončení mých aktivit v rally. Dostal jsem nabídku na velmi zajímavou práci, která se již asi nikdy nebude opakovat, nešlo to ale časově skloubit se závoděním. Posléze přišla nabídka, jestli bych nechtěl Adama nahradit. Jelikož jsem závodům doposud věnoval naprosto vše, tak příležitost závodění v autě skupiny R3 nešlo odmítnout, navíc jsem dostal nabídku, abych se o přípravu clia, se kterým budeme s Ondrou závodit, staral. Za tuto možnost jsem moc rád, neboť dle mého názoru by jezdec, pokud chce z auta dostat co nejvíc, měl dopodrobna znát jeho technickou stránku. Tím pádem se mi k této možnosti otevřely dveře. Přes zimu jsem měl na starost kompletní repasi auta, což se myslím zdárně povedlo. V týmu lidí kolem Míry Jandíka se pořád učím, je to skvělá zkušenost,“ nastínil okolnosti svého vstupu do týmu 24letý pilot z Hodonína.
Jana Lungu, spolujezdce Ondřeje Koubka a celý tým MRS Racing letos čeká kompletní účast v Mistrovství ČR v rally, kterou zpestří dva testovací starty v Rally Sprint Sérii. Na závěr roku by si pak nově složený „mančaft“ rád nadělil dárek v podobě zahraničního startu. Jelikož bude sezona 2015 pro jihomoravskou posádku premiérová ve voze skupiny A, je zatím předběžné mluvit o konkrétních ambicích. Zvláště, když Honzu s Ondrou první kontakt s cliem teprve čeká. „S autem jsem zatím neměl možnost se svézt, pouze loni několikrát na testech vedle Adama. Už se ale těším, až si ho vyzkouším, protože je to podle mě ta správná závodnička. Co jsem se zatím ptal, tak mi bylo řečeno, že je to skoro stejné jako R2, jen to jede stejně rychle po rovině i do kopce (smích). Samozřejmě to beru s rezervou. Zatím se věnuji přípravě po fyzické stránce. Navíc se mi přes zimu konečně podařilo vyřešit vleklé problémy po úrazu se zády, což mi velmi pomohlo. V brzké době by měl proběhnout první test, po němž budeme o něco chytřejší. V rámci testu před Šumavou bychom se měli ukázat i na Valašské rally,“ informuje Honza Lunga.
A s jakou taktikou nová posádka týmu MRS Racing do prvních závodů sezony vstoupí? „Taktika pro Valašku bude jasná - soustředit se pouze na svůj výkon a nesledovat soupeře. Přeci jen, s auty kategorie R jsem toho najezdil docela málo a pořád si budu zvykat. Na Šumavu se moc těším, ale mám z ní velký respekt. Bude to, dá se říct, pro nás nový závod. Loni jsme tam sice startovali, ale během první etapy jsme měli technické problémy a hned druhý den ráno jsme museli odstoupit. Tratě jsou tam z mého pohledu nejvíc zrádné z celého „mistráku“. Hlavní proto opět bude přijet do cíle, posbírat další zkušenosti a snažit se postupně zrychlovat a přibližovat se těm nejlepším. Údajně by letos mohla být široká konkurence, což by bylo super. Je mi jasné, že budeme pod určitým tlakem, když v týmu nahrazuji právě Adama. Plnohodnotně ho nahradit je pro mě kvůli menším zkušenostem zatím nereálné, budeme se ale snažit a uděláme maximum pro to, abychom zlobili nejrychlejší „dvoukolky“. Důvěru v nás vloženou nechceme zklamat,“ uzavřel předsezonní povídání letošní černý kůň hodnocení „dvoukolek“.
Na závěr připomeňme, že první příležitost vidět v akci spojení Lunga – Koubek – Clio R3 obstará Valašská rally s centrem ve Valašském Meziříčí, která se uskuteční v sobotu 11. dubna.
Text: Jiří Dokulil
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?