Ojedinělý závod vozidel s alternativními pohony
Spojit motoristický sport s představením technických novinek v oblasti vývoje alternativních pohonů automobilů odborné i laické veřejnost. Takový cíl má již čtvrtý ročník v České republice zcela ojedinělého podniku. New Energies Rallye Český Krumlov se uskuteční paralelně s květnovou soutěží FIA European Rally Trophy na jihu Čech. Organizátoři z týmu ČK motorsport se nechali inspirovat v Monte Carlu, kde se tento druh závodů koná patnáct let.
Krumlovská soutěž ekologických vozidel, která má ambice přiblížit pokrok, jakého dosáhly technologie alternativního pohonu vozidel, odstartuje v pátek 22. května dopoledne hvězdicovou jízdou z Tábora, Třeboně a rakouského Freistadtu. Ze třech míst posádky zamíří do Českého Krumlova a poté je čeká první etapa dle pravidel setinové rallye s cílem na českobudějovickém Výstavišti.
V sobotu následuje více než sto kilometrů dlouhá druhá etapa jízdy pravidelnosti jak v běžném provozu s vloženými testy přesnosti, takzvanými ertetami, tak i úseky na trati rychlostní zkoušky „velké“ rallye. Pojede se po trase České Budějovice - Kaplice - Lipno nad Vltavou a cíl se slavnostním vyhlášením konečných výsledků bude opět na rampě v českokrumlovské Jelení zahradě.
Výhodou New Energies Rallye Český Krumlov je skutečnost, že se závodu může zúčastnit každý držitel řidičského průkazu, který vlastní elektromobil, auto s hybridním pohonem nebo vozidlo poháněné CNG, LPG, etanolem, metanolem či vodíkem. To vše na trase připravené pořadateli Rallye Český Krumlov včetně jízdy podle šipkového itineráře a zapisování časů do jízdního výkazu. Hlavním partnerem soutěže je společnost Porsche Česká republika, importér vozů Volkswagen, Audi a SEAT, která již přislíbila účast dvou desítek vozů SEAT Leon TGi s pohonem na CNG. Očekáváno je rovněž několik elektromobilů a dalších zajímavých strojů ze zahraničí. Uzávěrka přihlášek vyznavačů pohonů budoucnosti je stanovena na 30. dubna.
Veškeré informace k 4. New Energies Rallye Český Krumlov 2015 včetně zvláštních ustanovení a elektronické přihlášky jsou na oficiálních internetových stránkách www.rallye-newenergies.cz. Průběžně se budou aktuální novinky objevovat i na nově vzniklém facebookovém profilu soutěže www.facebook.com/NewEnergiesRallye.
Pavel KACEROVSKÝ
ČK motorsport
www.ckmotorsport.cz
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.