Ojedinělý závod vozidel s alternativními pohony
Spojit motoristický sport s představením technických novinek v oblasti vývoje alternativních pohonů automobilů odborné i laické veřejnost. Takový cíl má již čtvrtý ročník v České republice zcela ojedinělého podniku. New Energies Rallye Český Krumlov se uskuteční paralelně s květnovou soutěží FIA European Rally Trophy na jihu Čech. Organizátoři z týmu ČK motorsport se nechali inspirovat v Monte Carlu, kde se tento druh závodů koná patnáct let.
Krumlovská soutěž ekologických vozidel, která má ambice přiblížit pokrok, jakého dosáhly technologie alternativního pohonu vozidel, odstartuje v pátek 22. května dopoledne hvězdicovou jízdou z Tábora, Třeboně a rakouského Freistadtu. Ze třech míst posádky zamíří do Českého Krumlova a poté je čeká první etapa dle pravidel setinové rallye s cílem na českobudějovickém Výstavišti.
V sobotu následuje více než sto kilometrů dlouhá druhá etapa jízdy pravidelnosti jak v běžném provozu s vloženými testy přesnosti, takzvanými ertetami, tak i úseky na trati rychlostní zkoušky „velké“ rallye. Pojede se po trase České Budějovice - Kaplice - Lipno nad Vltavou a cíl se slavnostním vyhlášením konečných výsledků bude opět na rampě v českokrumlovské Jelení zahradě.
Výhodou New Energies Rallye Český Krumlov je skutečnost, že se závodu může zúčastnit každý držitel řidičského průkazu, který vlastní elektromobil, auto s hybridním pohonem nebo vozidlo poháněné CNG, LPG, etanolem, metanolem či vodíkem. To vše na trase připravené pořadateli Rallye Český Krumlov včetně jízdy podle šipkového itineráře a zapisování časů do jízdního výkazu. Hlavním partnerem soutěže je společnost Porsche Česká republika, importér vozů Volkswagen, Audi a SEAT, která již přislíbila účast dvou desítek vozů SEAT Leon TGi s pohonem na CNG. Očekáváno je rovněž několik elektromobilů a dalších zajímavých strojů ze zahraničí. Uzávěrka přihlášek vyznavačů pohonů budoucnosti je stanovena na 30. dubna.
Veškeré informace k 4. New Energies Rallye Český Krumlov 2015 včetně zvláštních ustanovení a elektronické přihlášky jsou na oficiálních internetových stránkách www.rallye-newenergies.cz. Průběžně se budou aktuální novinky objevovat i na nově vzniklém facebookovém profilu soutěže www.facebook.com/NewEnergiesRallye.
Pavel KACEROVSKÝ
ČK motorsport
www.ckmotorsport.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.