V rámci Rally Bohemia 2015 bude konat hned pět podniků různého významu, od evropského přes národní a regionální až po exhibiční.
Letos již po dvaačtyřicáté se bude konat slavná Rally Bohemia. Centrem soutěže bude jako vždy město automobilům zaslíbené, Mladá Boleslav. Zde bude sídlit i servisní zázemí rally. Nemění se ani osvědčený termín o druhém červencovém víkendu. Významnou novinkou je ovšem to, že se v rámci Rally Bohemia bude konat hned pět podniků různého významu, od evropského přes národní a regionální až po exhibiční.
Na národní úrovni bude nejvýznamnější 42. ročník Rally Bohemia, který bude čtvrtým podnikem letošního kalendáře Mistrovství České republiky v rally. Rally Bohemia je tradičně jednou ze dvou nejprestižnějších a nejsledovanějších rally v České republice a nejinak tomu bude i letos. Loni skončila „Bohemka“ dokonalým hattrickem domácích vozů Škoda Fabia S2000, když posádky v pořadí Jan Kopecký – Pavel Dresler, Umberto Scandola – Guido D'Amore a Seep Wiegand – Frank Christian obsadily všechna tři místa na stupních vítězů. Uvidíme, jak to bude letos, kdy je po změně českých řádů a připuštění starších vozů specifikace WRC do národního mistrovství těžší než kdy jindy cokoliv předvídat. Sledovat soupeření vozů odlišných koncepcí, tedy nejmodernějších R5, rozšířených S2000 a starších WRC (do roku 2006), bude jistě divácky atraktivní.
Velkou premiéru při Rally Bohemia bude mít Mistrovství Evropy historických automobilů, čili FIA European Historic Sporting Rally Championship, jehož bude soutěž součástí. Letos poprvé tak budeme moci na Mladoboleslavsku a v podhůří Jizerských hor na vlastní oči spatřit nejrychlejší evropské historické vozy a posádky z nejrůznějších koutů Evropy. Věková hranice vozidel pro účast v Mistrovství Evropy historických automobilů se letos dle řádů FIA posouvá až do roku 1990. To znamená, že se na trati mohou objevit už i rychlé vozy moderní koncepce s přeplňovaným motorem a pohonem na všechna čtyři kola, jako jsou například Lancia Delta HF Integrale, Toyota Celica GT-4 první generace, Mitsubishi Galant VR4, nebo z vozů s klasickým uspořádáním BMW M3 či Ford Sierra Cosworth.
Stejně jako loni budou v rámci Rally Bohemia Historic soupeřit historické vozy a jejich posádky i v rámci Mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Loni i v historicích podtrhli dominanci vozů Škoda na Rally Bohemia Jan Krejča s Pavlem Šárkou, když s modelem 130 LR zvítězili v historických vozidlech absolutně. Minulou Rally Bohemia Historic se naopak nepodařilo dokončit suverénu Mistrovství ČR historických automobilů posledních dvou let Jiřímu Kalistovi a jeho Subaru Legacy. Uvidíme, zda letos najde mezi historickými vozidly rovnocenného soupeře. V rámci soutěží MČR HA byla letos nově vypsána i kategorie Klasik pro vozy vyrobené v letech 1991-1996. Na start se tak budou moci v oddělené klasifikaci postavit i vozy, které dominovaly nejenom českému rallysportu v 90. letech minulého století. Za všechny můžeme jmenovat tehdy rozšířený Ford Escort RS Cosworth, Mazdu 323 GT-R nebo úspěšnou Škodu Felicia Kit Car.
Novinkou bude pro letošek zařazení Rally Bohemia do nově vzniklého polsko-německo-českého seriálu Regional Rally Cup. Mladoboleslavská soutěž tuto třídílnou sérii uzavře, když jí budou předcházet Rallye Erzgebirge v Německu a Rajd Karkonoski v Polsku konající se vždy nedaleko českých hranic.
Vozy, se kterými se posádky nemohou nebo nechtějí účastnit některé z výše uvedených soutěží, se představí v exhibiční jízdě legendárních závodních rally vozů Rally Bohemia Legend. Těmto vozům, které psaly historii světového nebo československého rallysportu, se neměří čas, ale o to více prostoru mají jejich piloti k předvedení atraktivních průjezdů, o čemž jsme se mohli přesvědčit i v minulých ročnících. Exhibiční jízdy Legend se mohou zúčastnit i jinak zapovězené nejsilnější vozy legendární skupiny B, například Audi Sport Quattro S1, Lancia Delta S4, Ford RS 2000 nebo MG Metro 6r4.
Toto je jen předběžná ochutnávka všeho, na co se budeme moci těšit při letošní 42. Rally Bohemia. Do jejího startu zatím zbývá ještě hodně času, nicméně organizační přípravy se dostávají do plného proudu již nyní. V nadcházejících měsících Vás budeme postupně informovat o dalších novinkách a zajímavostech.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?