Vlčák už se těší na Rudu z Ostravy

rally vsetín
rally vsetín, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 29. října 2014 17:33
Sdílej:

Martin Vlček s Richardem Lasevičem si na páteční vyhlášení mistrů na zámku v Holešově přišli pro poháry za druhé místo ve třídě 2, získané na tratích sprintového šampionátu. Na první sezonu ve čtyřkolce je to velmi dobrý výsledek, se kterým se zkraje roku nepočítalo. Jak se ale ubránit smíšeným pocitům, když o týden dříve na vsetínském sprintu bylo ve hře mnohem víc…

Solidní úvod sezony, výtečná prostřední část, trpký závěr. Martin s Richardem si ještě v Jeseníkách pochvalovali sérii desíti dokončených soutěží a netušili, že počínaje následujícím závodem je štěstěna opouští. O havárii v Příbrami se toho napsalo hodně - k podobným haváriím zkrátka na rally dochází a třeba takový Kris Meeke by o úskalích „cutování“ mohl vyprávět. To nejhorší však přišlo až v polovině října ve Vsetíně. Posádka Svarmetal Motorsportu se nechtěla vzdát naděje na bronz ve sprintovém šampionátu a přemíra snahy na šesté rychlostní zkoušce vyústila ve výlet mimo trať. Utkání se smrkem mělo naštěstí jen následky na technice, a tak Martin s Richardem odešli z místa nehody sice odření a potlučení, ale po svých. „Doufám, že kalich hořkosti je vypit do dna. Takové zakončení obou šampionátů jsem si nepředstavoval ani v divokých snech. Ale přes to všechno si musíme uvědomit, že jsou to jen plechy a musíme děkovat rallyovému bohu, že se nestalo nic horšího. Na tratích rychlostních zkoušek máme tisíce možností, kde udělat chybu, já udělal dvě, ale zato fatální. Je to jak říká moje žena, že když něco dělám, tak pořádně,“ vrátil se k zásadním událostem podzimní části sezony „Vlčák“.

I přes pachuť ze závěru roku je třeba konstatovat, že sezona o mnoho lépe dopadnout nemohla. Dvanáct startů Martina Vlčka a Richarda Laseviče vyústilo v osm umístění v první desítce, z toho dvakrát na stupních vítězů. Martin s Richardem jsou navíc jedinou posádkou, která se vešla do „Top 5“ v hodnocení obou českých seriálů. „Jako správní kolchozníci jsme si sice odvezli pytel brambor za čtvrtá místa ve „velkém mistráku“ celkově i ve třídě a absolutně ve sprintech, ale hrnečky za druhé místo ve třídě 2 sprintového mistrovství si jistojistě najdou své čestné místo. Vyšší ambice jsme si v průběhu sezóny určitě nedělali a za výsledek jsme moc rádi,“ zhodnotil sezonu muž na pravé sedačce – vždy usměvavý Richard Lasevič.

A jaké jsou aktuální plány do nejbližších měsíců? „V tomto roce nás čeká ještě Pražský rallysprint a milá povinnost povozit nějakou českou celebritu. Na horké sedadlo spolujezdce usedne Ruda z Ostravy, na kterého se v týmu velice těšíme a jak ho všichni známe, určitě to bude velkolepá show a legrace. V neposlední řadě také začínáme plánovat sezonu příští,“ uzavřel naše povídání Martin Vlček. 

 

Text: Jiří Dokulil  

 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.