Martin Vlček s Richardem Lasevičem si na páteční vyhlášení mistrů na zámku v Holešově přišli pro poháry za druhé místo ve třídě 2, získané na tratích sprintového šampionátu. Na první sezonu ve čtyřkolce je to velmi dobrý výsledek, se kterým se zkraje roku nepočítalo. Jak se ale ubránit smíšeným pocitům, když o týden dříve na vsetínském sprintu bylo ve hře mnohem víc…
Solidní úvod sezony, výtečná prostřední část, trpký závěr. Martin s Richardem si ještě v Jeseníkách pochvalovali sérii desíti dokončených soutěží a netušili, že počínaje následujícím závodem je štěstěna opouští. O havárii v Příbrami se toho napsalo hodně - k podobným haváriím zkrátka na rally dochází a třeba takový Kris Meeke by o úskalích „cutování“ mohl vyprávět. To nejhorší však přišlo až v polovině října ve Vsetíně. Posádka Svarmetal Motorsportu se nechtěla vzdát naděje na bronz ve sprintovém šampionátu a přemíra snahy na šesté rychlostní zkoušce vyústila ve výlet mimo trať. Utkání se smrkem mělo naštěstí jen následky na technice, a tak Martin s Richardem odešli z místa nehody sice odření a potlučení, ale po svých. „Doufám, že kalich hořkosti je vypit do dna. Takové zakončení obou šampionátů jsem si nepředstavoval ani v divokých snech. Ale přes to všechno si musíme uvědomit, že jsou to jen plechy a musíme děkovat rallyovému bohu, že se nestalo nic horšího. Na tratích rychlostních zkoušek máme tisíce možností, kde udělat chybu, já udělal dvě, ale zato fatální. Je to jak říká moje žena, že když něco dělám, tak pořádně,“ vrátil se k zásadním událostem podzimní části sezony „Vlčák“.
I přes pachuť ze závěru roku je třeba konstatovat, že sezona o mnoho lépe dopadnout nemohla. Dvanáct startů Martina Vlčka a Richarda Laseviče vyústilo v osm umístění v první desítce, z toho dvakrát na stupních vítězů. Martin s Richardem jsou navíc jedinou posádkou, která se vešla do „Top 5“ v hodnocení obou českých seriálů. „Jako správní kolchozníci jsme si sice odvezli pytel brambor za čtvrtá místa ve „velkém mistráku“ celkově i ve třídě a absolutně ve sprintech, ale hrnečky za druhé místo ve třídě 2 sprintového mistrovství si jistojistě najdou své čestné místo. Vyšší ambice jsme si v průběhu sezóny určitě nedělali a za výsledek jsme moc rádi,“ zhodnotil sezonu muž na pravé sedačce – vždy usměvavý Richard Lasevič.
A jaké jsou aktuální plány do nejbližších měsíců? „V tomto roce nás čeká ještě Pražský rallysprint a milá povinnost povozit nějakou českou celebritu. Na horké sedadlo spolujezdce usedne Ruda z Ostravy, na kterého se v týmu velice těšíme a jak ho všichni známe, určitě to bude velkolepá show a legrace. V neposlední řadě také začínáme plánovat sezonu příští,“ uzavřel naše povídání Martin Vlček.
Text: Jiří Dokulil
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?