Martin Vlček s Richardem Lasevičem si na páteční vyhlášení mistrů na zámku v Holešově přišli pro poháry za druhé místo ve třídě 2, získané na tratích sprintového šampionátu. Na první sezonu ve čtyřkolce je to velmi dobrý výsledek, se kterým se zkraje roku nepočítalo. Jak se ale ubránit smíšeným pocitům, když o týden dříve na vsetínském sprintu bylo ve hře mnohem víc…
Solidní úvod sezony, výtečná prostřední část, trpký závěr. Martin s Richardem si ještě v Jeseníkách pochvalovali sérii desíti dokončených soutěží a netušili, že počínaje následujícím závodem je štěstěna opouští. O havárii v Příbrami se toho napsalo hodně - k podobným haváriím zkrátka na rally dochází a třeba takový Kris Meeke by o úskalích „cutování“ mohl vyprávět. To nejhorší však přišlo až v polovině října ve Vsetíně. Posádka Svarmetal Motorsportu se nechtěla vzdát naděje na bronz ve sprintovém šampionátu a přemíra snahy na šesté rychlostní zkoušce vyústila ve výlet mimo trať. Utkání se smrkem mělo naštěstí jen následky na technice, a tak Martin s Richardem odešli z místa nehody sice odření a potlučení, ale po svých. „Doufám, že kalich hořkosti je vypit do dna. Takové zakončení obou šampionátů jsem si nepředstavoval ani v divokých snech. Ale přes to všechno si musíme uvědomit, že jsou to jen plechy a musíme děkovat rallyovému bohu, že se nestalo nic horšího. Na tratích rychlostních zkoušek máme tisíce možností, kde udělat chybu, já udělal dvě, ale zato fatální. Je to jak říká moje žena, že když něco dělám, tak pořádně,“ vrátil se k zásadním událostem podzimní části sezony „Vlčák“.
I přes pachuť ze závěru roku je třeba konstatovat, že sezona o mnoho lépe dopadnout nemohla. Dvanáct startů Martina Vlčka a Richarda Laseviče vyústilo v osm umístění v první desítce, z toho dvakrát na stupních vítězů. Martin s Richardem jsou navíc jedinou posádkou, která se vešla do „Top 5“ v hodnocení obou českých seriálů. „Jako správní kolchozníci jsme si sice odvezli pytel brambor za čtvrtá místa ve „velkém mistráku“ celkově i ve třídě a absolutně ve sprintech, ale hrnečky za druhé místo ve třídě 2 sprintového mistrovství si jistojistě najdou své čestné místo. Vyšší ambice jsme si v průběhu sezóny určitě nedělali a za výsledek jsme moc rádi,“ zhodnotil sezonu muž na pravé sedačce – vždy usměvavý Richard Lasevič.
A jaké jsou aktuální plány do nejbližších měsíců? „V tomto roce nás čeká ještě Pražský rallysprint a milá povinnost povozit nějakou českou celebritu. Na horké sedadlo spolujezdce usedne Ruda z Ostravy, na kterého se v týmu velice těšíme a jak ho všichni známe, určitě to bude velkolepá show a legrace. V neposlední řadě také začínáme plánovat sezonu příští,“ uzavřel naše povídání Martin Vlček.
Text: Jiří Dokulil
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?