Poslední díl Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se uskutečnil v Příbrami. Na startu nechyběla ani posádka Milan Obadal s Ivem Vybíralem, která celou letošní sezonu startuje s voze Honda Civic Vti.
„Do Příbrami jsme odjížděli nejen s cílem uhájit třetí místo v tabulce MMČR za rok 2014, ale také dobře se umístit v Pirelli cupu. Zároveň jsme věděli, že nás čeká velká neznámá, protože jsme Příbram ještě nikdy nejeli,“ řekl Milan Obadal.
Příbram patří k náročnějším soutěžím u nás, tak bylo jasné, že to nebude žádná procházka růžovým sadem. Zdejší zkoušky jsou opravdu velmi rychlé, ale i velmi zrádné. „Již v tréninku jsme dělali dvojitý defekt a nebyli jsme sami, takže i to vypovídá o náročnosti této rally, ale nic nás neodradilo a my jsme se těšili na samotný závod,“ řekl Ivo Vybíral.
Do Příbrami se sjela také velká konkurence ve třídě 9. Hned od prvních kilometrů soupeři posádky Obadal – Vybíral nasadili neskutečné tempo. „Obzvlášť musím vyzdvihnout Zbyňka Ballera, který jel opravdu skvěle, za to my se učili na neznámých tratích a postupně jsme zrychlovali. Ale s tím jsme počítali od začátku, přece jen jsme na rally Příbram startovali premiérově,“ řekl Ivo Vybíral.
Jak už to k rally patří, posádce se nevyhly ani menší krizové okamžiky. Nutno dodat, že za celé dva závodní dny, kluky potkala jen jedna chybička. „Na třetí vložce jsme se dokonale dostali do tempa a už to vypadalo na krásný čas, ale bohužel jsme byli v jednom odbočení kapku rychlejší, a jak je naším zvykem začali jsme se točit na cestě. Naštěstí se nic nestalo a my mohli pokračovat,“ řekl Milan Obadal.
Po první dni se kluci usadili na 29. místě absolutního pořadí a 3. místě ve své třídě, což jim, vzhledem k cílům před závodem, stačilo. „Po sobotě byly dávno karty rozdané, a tak jsme se rozhodli, že musíme dojet a tomu přizpůsobíme i styl jízdy a závod si užijeme. Přesto jsme na rychlostních zkouškách 9 a 12 zajeli pěkné časy, se kterými jsme byli velice spokojení,“ řekl Milan Obadal.
V cíli se posádka umístila na 28. místě absolutně a 3. místě ve třídě 9 a tak si kluci splnili cíl, se kterým do Příbrami odjížděli.
„Jsme moc rádi za krásné třetí místo za rok 2014 ve třídě 9 a druhé místo v Pirelli cupu 2014. Za tento výsledek jsme velice vděční celému Sparrow racing teamu, bez kterého bychom nic z toho nedokázali. Samozřejmě děkujeme moc všem fandům za výbornou podporu po celý rok a už se všichni těšíme na závěr sezóny do Vsetína, kde se ukážeme s Renaultem Clio sport.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.