Poslední díl Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se uskutečnil v Příbrami. Na startu nechyběla ani posádka Milan Obadal s Ivem Vybíralem, která celou letošní sezonu startuje s voze Honda Civic Vti.
„Do Příbrami jsme odjížděli nejen s cílem uhájit třetí místo v tabulce MMČR za rok 2014, ale také dobře se umístit v Pirelli cupu. Zároveň jsme věděli, že nás čeká velká neznámá, protože jsme Příbram ještě nikdy nejeli,“ řekl Milan Obadal.
Příbram patří k náročnějším soutěžím u nás, tak bylo jasné, že to nebude žádná procházka růžovým sadem. Zdejší zkoušky jsou opravdu velmi rychlé, ale i velmi zrádné. „Již v tréninku jsme dělali dvojitý defekt a nebyli jsme sami, takže i to vypovídá o náročnosti této rally, ale nic nás neodradilo a my jsme se těšili na samotný závod,“ řekl Ivo Vybíral.
Do Příbrami se sjela také velká konkurence ve třídě 9. Hned od prvních kilometrů soupeři posádky Obadal – Vybíral nasadili neskutečné tempo. „Obzvlášť musím vyzdvihnout Zbyňka Ballera, který jel opravdu skvěle, za to my se učili na neznámých tratích a postupně jsme zrychlovali. Ale s tím jsme počítali od začátku, přece jen jsme na rally Příbram startovali premiérově,“ řekl Ivo Vybíral.
Jak už to k rally patří, posádce se nevyhly ani menší krizové okamžiky. Nutno dodat, že za celé dva závodní dny, kluky potkala jen jedna chybička. „Na třetí vložce jsme se dokonale dostali do tempa a už to vypadalo na krásný čas, ale bohužel jsme byli v jednom odbočení kapku rychlejší, a jak je naším zvykem začali jsme se točit na cestě. Naštěstí se nic nestalo a my mohli pokračovat,“ řekl Milan Obadal.
Po první dni se kluci usadili na 29. místě absolutního pořadí a 3. místě ve své třídě, což jim, vzhledem k cílům před závodem, stačilo. „Po sobotě byly dávno karty rozdané, a tak jsme se rozhodli, že musíme dojet a tomu přizpůsobíme i styl jízdy a závod si užijeme. Přesto jsme na rychlostních zkouškách 9 a 12 zajeli pěkné časy, se kterými jsme byli velice spokojení,“ řekl Milan Obadal.
V cíli se posádka umístila na 28. místě absolutně a 3. místě ve třídě 9 a tak si kluci splnili cíl, se kterým do Příbrami odjížděli.
„Jsme moc rádi za krásné třetí místo za rok 2014 ve třídě 9 a druhé místo v Pirelli cupu 2014. Za tento výsledek jsme velice vděční celému Sparrow racing teamu, bez kterého bychom nic z toho nedokázali. Samozřejmě děkujeme moc všem fandům za výbornou podporu po celý rok a už se všichni těšíme na závěr sezóny do Vsetína, kde se ukážeme s Renaultem Clio sport.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?