Poslední díl Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se uskutečnil v Příbrami. Na startu nechyběla ani posádka Milan Obadal s Ivem Vybíralem, která celou letošní sezonu startuje s voze Honda Civic Vti.
„Do Příbrami jsme odjížděli nejen s cílem uhájit třetí místo v tabulce MMČR za rok 2014, ale také dobře se umístit v Pirelli cupu. Zároveň jsme věděli, že nás čeká velká neznámá, protože jsme Příbram ještě nikdy nejeli,“ řekl Milan Obadal.
Příbram patří k náročnějším soutěžím u nás, tak bylo jasné, že to nebude žádná procházka růžovým sadem. Zdejší zkoušky jsou opravdu velmi rychlé, ale i velmi zrádné. „Již v tréninku jsme dělali dvojitý defekt a nebyli jsme sami, takže i to vypovídá o náročnosti této rally, ale nic nás neodradilo a my jsme se těšili na samotný závod,“ řekl Ivo Vybíral.
Do Příbrami se sjela také velká konkurence ve třídě 9. Hned od prvních kilometrů soupeři posádky Obadal – Vybíral nasadili neskutečné tempo. „Obzvlášť musím vyzdvihnout Zbyňka Ballera, který jel opravdu skvěle, za to my se učili na neznámých tratích a postupně jsme zrychlovali. Ale s tím jsme počítali od začátku, přece jen jsme na rally Příbram startovali premiérově,“ řekl Ivo Vybíral.
Jak už to k rally patří, posádce se nevyhly ani menší krizové okamžiky. Nutno dodat, že za celé dva závodní dny, kluky potkala jen jedna chybička. „Na třetí vložce jsme se dokonale dostali do tempa a už to vypadalo na krásný čas, ale bohužel jsme byli v jednom odbočení kapku rychlejší, a jak je naším zvykem začali jsme se točit na cestě. Naštěstí se nic nestalo a my mohli pokračovat,“ řekl Milan Obadal.
Po první dni se kluci usadili na 29. místě absolutního pořadí a 3. místě ve své třídě, což jim, vzhledem k cílům před závodem, stačilo. „Po sobotě byly dávno karty rozdané, a tak jsme se rozhodli, že musíme dojet a tomu přizpůsobíme i styl jízdy a závod si užijeme. Přesto jsme na rychlostních zkouškách 9 a 12 zajeli pěkné časy, se kterými jsme byli velice spokojení,“ řekl Milan Obadal.
V cíli se posádka umístila na 28. místě absolutně a 3. místě ve třídě 9 a tak si kluci splnili cíl, se kterým do Příbrami odjížděli.
„Jsme moc rádi za krásné třetí místo za rok 2014 ve třídě 9 a druhé místo v Pirelli cupu 2014. Za tento výsledek jsme velice vděční celému Sparrow racing teamu, bez kterého bychom nic z toho nedokázali. Samozřejmě děkujeme moc všem fandům za výbornou podporu po celý rok a už se všichni těšíme na závěr sezóny do Vsetína, kde se ukážeme s Renaultem Clio sport.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.