Obadal s Vybíralem o bronzové Příbrami

Obadal, Milan - Vybíral, Ivo
Obadal, Milan - Vybíral, Ivo, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 15. října 2014 22:14
Sdílej:

Poslední díl Mezinárodního mistrovství České republiky v rally se uskutečnil v Příbrami. Na startu nechyběla ani posádka Milan Obadal s Ivem Vybíralem, která celou letošní sezonu startuje s voze Honda Civic Vti.

„Do Příbrami jsme odjížděli nejen s cílem uhájit třetí místo v tabulce MMČR za rok 2014, ale také dobře se umístit v Pirelli cupu. Zároveň jsme věděli, že nás čeká velká neznámá, protože jsme Příbram ještě nikdy nejeli,“ řekl Milan Obadal.

Příbram patří k náročnějším soutěžím u nás, tak bylo jasné, že to nebude žádná procházka růžovým sadem. Zdejší zkoušky jsou opravdu velmi rychlé, ale i velmi zrádné. „Již v tréninku jsme dělali dvojitý defekt a nebyli jsme sami, takže i to vypovídá o náročnosti této rally, ale nic nás neodradilo a my jsme se těšili na samotný závod,“ řekl Ivo Vybíral.

Do Příbrami se sjela také velká konkurence ve třídě 9. Hned od prvních kilometrů  soupeři posádky Obadal – Vybíral nasadili neskutečné tempo. „Obzvlášť musím vyzdvihnout Zbyňka Ballera, který jel opravdu skvěle, za to my se učili na neznámých tratích a postupně jsme zrychlovali. Ale s tím jsme počítali od začátku, přece jen jsme na rally Příbram startovali premiérově,“ řekl Ivo Vybíral.

Jak už to k rally patří, posádce se nevyhly ani menší krizové okamžiky. Nutno dodat, že za celé dva závodní dny, kluky potkala jen jedna chybička. „Na třetí vložce jsme se dokonale dostali do tempa a už to vypadalo na krásný čas, ale bohužel jsme byli v jednom odbočení kapku rychlejší, a jak je naším zvykem začali jsme se točit na cestě. Naštěstí se nic nestalo a my mohli pokračovat,“ řekl Milan Obadal.

Po první dni se kluci usadili na 29. místě absolutního pořadí a 3. místě ve své třídě, což jim, vzhledem k cílům před závodem, stačilo. „Po sobotě byly dávno karty rozdané, a tak jsme se rozhodli, že musíme dojet a tomu přizpůsobíme i styl jízdy a závod si užijeme. Přesto jsme na rychlostních zkouškách 9 a 12 zajeli pěkné časy, se kterými jsme byli velice spokojení,“ řekl Milan Obadal.

V cíli se posádka umístila na 28. místě absolutně a 3. místě ve třídě 9 a tak si kluci splnili cíl, se kterým do Příbrami odjížděli.

„Jsme moc rádi za krásné třetí místo za rok 2014 ve třídě 9 a druhé místo v Pirelli cupu 2014. Za tento výsledek jsme velice vděční celému Sparrow racing teamu, bez kterého bychom nic z toho nedokázali. Samozřejmě děkujeme moc všem fandům za výbornou podporu po celý rok a už se všichni těšíme na závěr sezóny do Vsetína, kde se ukážeme s Renaultem Clio sport.“

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.