Velmi důležitý krok udělala v motoristické kariéře zlínská posádka Egon Smékal – Monika Hýbnerová při Purum Rally Příbram 2014. Na konci soutěže stříkalo šampaňské na oslavu mistrovského titulu ve dvoukolkách v rámci MMČR.
Poslední podnik z velkého mistráku sliboval pěkné souboje i rozluštění dramatické zápletky, kdo se stane pro letošní rok mistrem v kategorii 2WD. Rozhodnout se mělo mezi Egonem Smékalem a Adamem Koblihou. „Do Příbrami jsme se oba velmi těšili. Nejenom proto, že zdejší rally byla posledním závodem letošní sezony ve velkém mistráku, ale hlavně proto, že jsme se měli v přímém souboji utkat s Adamem o to nejdůležitější, o post mistra ve dvoukolkách,“ avizovala snad nejdůležitější souboj v dosavadní kariéře Monika. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů a posádka se maximálně soustředila na samostatný závod. Jediný otazník visel nad motorem v citroënu, neboť ten si toho pamatuje už opravdu moc. Nastavení vozu bylo skvělé, přesto na domácí půdě kraloval Josef Peták a Egonovi i Adamovi v úvodu rally lehce poodskočil. V interním souboji dvou velkých soupeřů o krále dvoukolek byl sice na prvním měřeném úseku lepší Adam, ale následující zkouška vyšla výborně Egonovi a na mladého soupeře získal velký náskok. „První průjezd RZ Vystrkov nám vyšel velmi dobře, ovšem Adam hned kontroval na další zkoušce. Z původního téměř patnáctivteřinového odstupu ukrojil přes pět vteřin a další zkoušky slibovaly těžké souboje. Na řadu přišla opět RZ Vystrkov, ale ta byla po havárii pro nás zrušena,“ popsal dění v průběhu závodu Smékal. V polovině sobotní etapy vedl dvoukolky Peták s pětivteřinovým náskokem před Egonem, Adam ztrácel na zlínského jezdce deset vteřin. Druhá polovina první etapy nevyšla dle představ Koblihovi, kdy po nárazu do patníku poškodil řízení, z čehož těžili Egon s Monikou. „Sobotní část závodu nám vyšla dobře, vyvarovali jsme se chyb a rovněž technika nás poslouchala. V průběžném pořadí jsme brali body za umístění v etapě i lepší umístění před Adamem, jež se nevyvaroval jezdecké chyby. Ale hold to je rally a i my jsme letos občas museli zamáčknout slzu,“ vrátila se k příbramské rally Monika Hýbnerová.
V nedělní části závodu si zlínská dvojice hlídala umístění a bezchybnou jízdou si dojela pro velký triumf v kariéře. Dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová dokončila příbramskou rally na 9. místě absolutně, 2. místě v kategorii 2WD, 2 . místě ve třídě 5 a prvenství si odvezla posádka v Citroën cupu. „Dokázali jsme to, po čem jsme toužili od začátku sezony. Celý rok jsme dvoukolky ve velkém mistráku vedli, ale do finále již byly šance na titul rovnocenné s naším hlavním konkurentem Adamem Koblihou. Závod jsme ale zvládli výborně, a tak se můžeme těšit z titulu Mezinárodního mistra České republiky ve 2WD. Je to pro mě a můj tým veliká odměna a gratulujeme i Adamovi a jeho tým, který jel celou sezónu výborně a vybojoval titul ve třídě. Hlavně bych chtěl ale poděkovat našim partnerům, bez kterých bychom nedojeli nikam :). Dále pak svým mechanikům, Monice Hýbnerové, která mě skvěle vedla po celou sezónu a všem, kteří mě po celý rok podporovali a fandili mi. Poděkování posílám ještě Tomáši Pletkovi z Gekon Racing teamu, promotérovi Citroën Czech Trophy, kteří se o nás také starali celý rok na závodech a poskytli nám krásné zázemí,“ podělil se o dojmy v cíli rally Egon Smékal.
„Vítězství ve dvoukolkách je pro nás oba velkým mezníkem. Splnění tohoto cíle nás těší o to více, že jsme o něj museli bojovat až do poslední zkoušky závěrečné soutěže sezony. Oslavy titulu ještě neproběhly, neboť já musela stát v pondělí v pět hodin ráno na značce v práci. Ale oslavy budou a budou velké,“ doplnila slova čerstvého mistra republiky čerstvá mistryně Monika Hýbnerová. Zlínská posádka se postaví i na závěrečný sprint, který se jede již tuto sobotu ve Vsetíně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.