Velmi důležitý krok udělala v motoristické kariéře zlínská posádka Egon Smékal – Monika Hýbnerová při Purum Rally Příbram 2014. Na konci soutěže stříkalo šampaňské na oslavu mistrovského titulu ve dvoukolkách v rámci MMČR.
Poslední podnik z velkého mistráku sliboval pěkné souboje i rozluštění dramatické zápletky, kdo se stane pro letošní rok mistrem v kategorii 2WD. Rozhodnout se mělo mezi Egonem Smékalem a Adamem Koblihou. „Do Příbrami jsme se oba velmi těšili. Nejenom proto, že zdejší rally byla posledním závodem letošní sezony ve velkém mistráku, ale hlavně proto, že jsme se měli v přímém souboji utkat s Adamem o to nejdůležitější, o post mistra ve dvoukolkách,“ avizovala snad nejdůležitější souboj v dosavadní kariéře Monika. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů a posádka se maximálně soustředila na samostatný závod. Jediný otazník visel nad motorem v citroënu, neboť ten si toho pamatuje už opravdu moc. Nastavení vozu bylo skvělé, přesto na domácí půdě kraloval Josef Peták a Egonovi i Adamovi v úvodu rally lehce poodskočil. V interním souboji dvou velkých soupeřů o krále dvoukolek byl sice na prvním měřeném úseku lepší Adam, ale následující zkouška vyšla výborně Egonovi a na mladého soupeře získal velký náskok. „První průjezd RZ Vystrkov nám vyšel velmi dobře, ovšem Adam hned kontroval na další zkoušce. Z původního téměř patnáctivteřinového odstupu ukrojil přes pět vteřin a další zkoušky slibovaly těžké souboje. Na řadu přišla opět RZ Vystrkov, ale ta byla po havárii pro nás zrušena,“ popsal dění v průběhu závodu Smékal. V polovině sobotní etapy vedl dvoukolky Peták s pětivteřinovým náskokem před Egonem, Adam ztrácel na zlínského jezdce deset vteřin. Druhá polovina první etapy nevyšla dle představ Koblihovi, kdy po nárazu do patníku poškodil řízení, z čehož těžili Egon s Monikou. „Sobotní část závodu nám vyšla dobře, vyvarovali jsme se chyb a rovněž technika nás poslouchala. V průběžném pořadí jsme brali body za umístění v etapě i lepší umístění před Adamem, jež se nevyvaroval jezdecké chyby. Ale hold to je rally a i my jsme letos občas museli zamáčknout slzu,“ vrátila se k příbramské rally Monika Hýbnerová.
V nedělní části závodu si zlínská dvojice hlídala umístění a bezchybnou jízdou si dojela pro velký triumf v kariéře. Dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová dokončila příbramskou rally na 9. místě absolutně, 2. místě v kategorii 2WD, 2 . místě ve třídě 5 a prvenství si odvezla posádka v Citroën cupu. „Dokázali jsme to, po čem jsme toužili od začátku sezony. Celý rok jsme dvoukolky ve velkém mistráku vedli, ale do finále již byly šance na titul rovnocenné s naším hlavním konkurentem Adamem Koblihou. Závod jsme ale zvládli výborně, a tak se můžeme těšit z titulu Mezinárodního mistra České republiky ve 2WD. Je to pro mě a můj tým veliká odměna a gratulujeme i Adamovi a jeho tým, který jel celou sezónu výborně a vybojoval titul ve třídě. Hlavně bych chtěl ale poděkovat našim partnerům, bez kterých bychom nedojeli nikam :). Dále pak svým mechanikům, Monice Hýbnerové, která mě skvěle vedla po celou sezónu a všem, kteří mě po celý rok podporovali a fandili mi. Poděkování posílám ještě Tomáši Pletkovi z Gekon Racing teamu, promotérovi Citroën Czech Trophy, kteří se o nás také starali celý rok na závodech a poskytli nám krásné zázemí,“ podělil se o dojmy v cíli rally Egon Smékal.
„Vítězství ve dvoukolkách je pro nás oba velkým mezníkem. Splnění tohoto cíle nás těší o to více, že jsme o něj museli bojovat až do poslední zkoušky závěrečné soutěže sezony. Oslavy titulu ještě neproběhly, neboť já musela stát v pondělí v pět hodin ráno na značce v práci. Ale oslavy budou a budou velké,“ doplnila slova čerstvého mistra republiky čerstvá mistryně Monika Hýbnerová. Zlínská posádka se postaví i na závěrečný sprint, který se jede již tuto sobotu ve Vsetíně.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?