Velmi důležitý krok udělala v motoristické kariéře zlínská posádka Egon Smékal – Monika Hýbnerová při Purum Rally Příbram 2014. Na konci soutěže stříkalo šampaňské na oslavu mistrovského titulu ve dvoukolkách v rámci MMČR.
Poslední podnik z velkého mistráku sliboval pěkné souboje i rozluštění dramatické zápletky, kdo se stane pro letošní rok mistrem v kategorii 2WD. Rozhodnout se mělo mezi Egonem Smékalem a Adamem Koblihou. „Do Příbrami jsme se oba velmi těšili. Nejenom proto, že zdejší rally byla posledním závodem letošní sezony ve velkém mistráku, ale hlavně proto, že jsme se měli v přímém souboji utkat s Adamem o to nejdůležitější, o post mistra ve dvoukolkách,“ avizovala snad nejdůležitější souboj v dosavadní kariéře Monika. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů a posádka se maximálně soustředila na samostatný závod. Jediný otazník visel nad motorem v citroënu, neboť ten si toho pamatuje už opravdu moc. Nastavení vozu bylo skvělé, přesto na domácí půdě kraloval Josef Peták a Egonovi i Adamovi v úvodu rally lehce poodskočil. V interním souboji dvou velkých soupeřů o krále dvoukolek byl sice na prvním měřeném úseku lepší Adam, ale následující zkouška vyšla výborně Egonovi a na mladého soupeře získal velký náskok. „První průjezd RZ Vystrkov nám vyšel velmi dobře, ovšem Adam hned kontroval na další zkoušce. Z původního téměř patnáctivteřinového odstupu ukrojil přes pět vteřin a další zkoušky slibovaly těžké souboje. Na řadu přišla opět RZ Vystrkov, ale ta byla po havárii pro nás zrušena,“ popsal dění v průběhu závodu Smékal. V polovině sobotní etapy vedl dvoukolky Peták s pětivteřinovým náskokem před Egonem, Adam ztrácel na zlínského jezdce deset vteřin. Druhá polovina první etapy nevyšla dle představ Koblihovi, kdy po nárazu do patníku poškodil řízení, z čehož těžili Egon s Monikou. „Sobotní část závodu nám vyšla dobře, vyvarovali jsme se chyb a rovněž technika nás poslouchala. V průběžném pořadí jsme brali body za umístění v etapě i lepší umístění před Adamem, jež se nevyvaroval jezdecké chyby. Ale hold to je rally a i my jsme letos občas museli zamáčknout slzu,“ vrátila se k příbramské rally Monika Hýbnerová.
V nedělní části závodu si zlínská dvojice hlídala umístění a bezchybnou jízdou si dojela pro velký triumf v kariéře. Dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová dokončila příbramskou rally na 9. místě absolutně, 2. místě v kategorii 2WD, 2 . místě ve třídě 5 a prvenství si odvezla posádka v Citroën cupu. „Dokázali jsme to, po čem jsme toužili od začátku sezony. Celý rok jsme dvoukolky ve velkém mistráku vedli, ale do finále již byly šance na titul rovnocenné s naším hlavním konkurentem Adamem Koblihou. Závod jsme ale zvládli výborně, a tak se můžeme těšit z titulu Mezinárodního mistra České republiky ve 2WD. Je to pro mě a můj tým veliká odměna a gratulujeme i Adamovi a jeho tým, který jel celou sezónu výborně a vybojoval titul ve třídě. Hlavně bych chtěl ale poděkovat našim partnerům, bez kterých bychom nedojeli nikam :). Dále pak svým mechanikům, Monice Hýbnerové, která mě skvěle vedla po celou sezónu a všem, kteří mě po celý rok podporovali a fandili mi. Poděkování posílám ještě Tomáši Pletkovi z Gekon Racing teamu, promotérovi Citroën Czech Trophy, kteří se o nás také starali celý rok na závodech a poskytli nám krásné zázemí,“ podělil se o dojmy v cíli rally Egon Smékal.
„Vítězství ve dvoukolkách je pro nás oba velkým mezníkem. Splnění tohoto cíle nás těší o to více, že jsme o něj museli bojovat až do poslední zkoušky závěrečné soutěže sezony. Oslavy titulu ještě neproběhly, neboť já musela stát v pondělí v pět hodin ráno na značce v práci. Ale oslavy budou a budou velké,“ doplnila slova čerstvého mistra republiky čerstvá mistryně Monika Hýbnerová. Zlínská posádka se postaví i na závěrečný sprint, který se jede již tuto sobotu ve Vsetíně.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?