Velmi důležitý krok udělala v motoristické kariéře zlínská posádka Egon Smékal – Monika Hýbnerová při Purum Rally Příbram 2014. Na konci soutěže stříkalo šampaňské na oslavu mistrovského titulu ve dvoukolkách v rámci MMČR.
Poslední podnik z velkého mistráku sliboval pěkné souboje i rozluštění dramatické zápletky, kdo se stane pro letošní rok mistrem v kategorii 2WD. Rozhodnout se mělo mezi Egonem Smékalem a Adamem Koblihou. „Do Příbrami jsme se oba velmi těšili. Nejenom proto, že zdejší rally byla posledním závodem letošní sezony ve velkém mistráku, ale hlavně proto, že jsme se měli v přímém souboji utkat s Adamem o to nejdůležitější, o post mistra ve dvoukolkách,“ avizovala snad nejdůležitější souboj v dosavadní kariéře Monika. Seznamovací jízdy proběhly bez problémů a posádka se maximálně soustředila na samostatný závod. Jediný otazník visel nad motorem v citroënu, neboť ten si toho pamatuje už opravdu moc. Nastavení vozu bylo skvělé, přesto na domácí půdě kraloval Josef Peták a Egonovi i Adamovi v úvodu rally lehce poodskočil. V interním souboji dvou velkých soupeřů o krále dvoukolek byl sice na prvním měřeném úseku lepší Adam, ale následující zkouška vyšla výborně Egonovi a na mladého soupeře získal velký náskok. „První průjezd RZ Vystrkov nám vyšel velmi dobře, ovšem Adam hned kontroval na další zkoušce. Z původního téměř patnáctivteřinového odstupu ukrojil přes pět vteřin a další zkoušky slibovaly těžké souboje. Na řadu přišla opět RZ Vystrkov, ale ta byla po havárii pro nás zrušena,“ popsal dění v průběhu závodu Smékal. V polovině sobotní etapy vedl dvoukolky Peták s pětivteřinovým náskokem před Egonem, Adam ztrácel na zlínského jezdce deset vteřin. Druhá polovina první etapy nevyšla dle představ Koblihovi, kdy po nárazu do patníku poškodil řízení, z čehož těžili Egon s Monikou. „Sobotní část závodu nám vyšla dobře, vyvarovali jsme se chyb a rovněž technika nás poslouchala. V průběžném pořadí jsme brali body za umístění v etapě i lepší umístění před Adamem, jež se nevyvaroval jezdecké chyby. Ale hold to je rally a i my jsme letos občas museli zamáčknout slzu,“ vrátila se k příbramské rally Monika Hýbnerová.
V nedělní části závodu si zlínská dvojice hlídala umístění a bezchybnou jízdou si dojela pro velký triumf v kariéře. Dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová dokončila příbramskou rally na 9. místě absolutně, 2. místě v kategorii 2WD, 2 . místě ve třídě 5 a prvenství si odvezla posádka v Citroën cupu. „Dokázali jsme to, po čem jsme toužili od začátku sezony. Celý rok jsme dvoukolky ve velkém mistráku vedli, ale do finále již byly šance na titul rovnocenné s naším hlavním konkurentem Adamem Koblihou. Závod jsme ale zvládli výborně, a tak se můžeme těšit z titulu Mezinárodního mistra České republiky ve 2WD. Je to pro mě a můj tým veliká odměna a gratulujeme i Adamovi a jeho tým, který jel celou sezónu výborně a vybojoval titul ve třídě. Hlavně bych chtěl ale poděkovat našim partnerům, bez kterých bychom nedojeli nikam :). Dále pak svým mechanikům, Monice Hýbnerové, která mě skvěle vedla po celou sezónu a všem, kteří mě po celý rok podporovali a fandili mi. Poděkování posílám ještě Tomáši Pletkovi z Gekon Racing teamu, promotérovi Citroën Czech Trophy, kteří se o nás také starali celý rok na závodech a poskytli nám krásné zázemí,“ podělil se o dojmy v cíli rally Egon Smékal.
„Vítězství ve dvoukolkách je pro nás oba velkým mezníkem. Splnění tohoto cíle nás těší o to více, že jsme o něj museli bojovat až do poslední zkoušky závěrečné soutěže sezony. Oslavy titulu ještě neproběhly, neboť já musela stát v pondělí v pět hodin ráno na značce v práci. Ale oslavy budou a budou velké,“ doplnila slova čerstvého mistra republiky čerstvá mistryně Monika Hýbnerová. Zlínská posádka se postaví i na závěrečný sprint, který se jede již tuto sobotu ve Vsetíně.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.