Na konci záři se v okolí Šternberku sešly posádky rally historických vozů na tradiční rally Jeseníky.
V prořídlém poli historiků nechyběla posádka našeho Randy historic racing klubu. Na první RZ zajeli kluci čtvrtý čas mezi historiky a vedli svou kategorii. Po druhé RZ, která se jela po trati Ecce homo, se dál drželi na této pozici a jejich ztráta na třetího narůstala stejně jako náskok před pátým v pořadí. Ve stejném stylu absolvovali i zbytek této sekce, takže po čtyřech RZ bezpečně okupovali čtvrté místo mezi historiky. Tento stav by zřejmě zůstal neměnný, kdyby po servisní zastávce nezasáhla vyšší moc v podobě poruchy spojky Karlíkova žigulíku. Tím se kluci s Renaultkem posunuli na třetí místo, které až na pár krušných chvil s chlazením po druhém průjezdu Ecce homo udrželi až do cíle. Více o závodě nám povědí už sami aktéři.
Filip Randýsek: Rally se mi moc líbila, o to víc že se nám podařilo dojet až do cíle, o což jsme se museli několikrát vyloženě zasloužit. Díky tomu na nás kvůli slabší účasti doslova zbylo pohárové umístění, jak ve třídě tak absolutně. Ale jelikož to byl náš poslední závod letošní sezóny, tak to považuji za příjemnou tečku. Děkuji tímto Mikimu za jeho pevné nervy, kamarádskou ochotu a profesionální přístup.
Jan Mikulík: Jeseníky jsou mým oblíbeným závodem hlavně pro jeho obtížnost způsobenou měnícím se charakterem trati. Startovat opět s Filipem byla velká zábava jako vždy, když spolu jedeme a výsledek byl jen třešničkou na dortu. Za Randy historic racing klub bych chtěl poděkovat jak pořadatelům, tak celému našemu realizačnímu týmu za perfektní práci po celou dobu soutěže.
Další soutěží šampionátu historických vozů je Rally Příbram. Tam se, ale žádná posádka našeho klubu neukáže, neboť již započaly přípravy na příští sezónu.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?