Na konci záři se v okolí Šternberku sešly posádky rally historických vozů na tradiční rally Jeseníky.
V prořídlém poli historiků nechyběla posádka našeho Randy historic racing klubu. Na první RZ zajeli kluci čtvrtý čas mezi historiky a vedli svou kategorii. Po druhé RZ, která se jela po trati Ecce homo, se dál drželi na této pozici a jejich ztráta na třetího narůstala stejně jako náskok před pátým v pořadí. Ve stejném stylu absolvovali i zbytek této sekce, takže po čtyřech RZ bezpečně okupovali čtvrté místo mezi historiky. Tento stav by zřejmě zůstal neměnný, kdyby po servisní zastávce nezasáhla vyšší moc v podobě poruchy spojky Karlíkova žigulíku. Tím se kluci s Renaultkem posunuli na třetí místo, které až na pár krušných chvil s chlazením po druhém průjezdu Ecce homo udrželi až do cíle. Více o závodě nám povědí už sami aktéři.
Filip Randýsek: Rally se mi moc líbila, o to víc že se nám podařilo dojet až do cíle, o což jsme se museli několikrát vyloženě zasloužit. Díky tomu na nás kvůli slabší účasti doslova zbylo pohárové umístění, jak ve třídě tak absolutně. Ale jelikož to byl náš poslední závod letošní sezóny, tak to považuji za příjemnou tečku. Děkuji tímto Mikimu za jeho pevné nervy, kamarádskou ochotu a profesionální přístup.
Jan Mikulík: Jeseníky jsou mým oblíbeným závodem hlavně pro jeho obtížnost způsobenou měnícím se charakterem trati. Startovat opět s Filipem byla velká zábava jako vždy, když spolu jedeme a výsledek byl jen třešničkou na dortu. Za Randy historic racing klub bych chtěl poděkovat jak pořadatelům, tak celému našemu realizačnímu týmu za perfektní práci po celou dobu soutěže.
Další soutěží šampionátu historických vozů je Rally Příbram. Tam se, ale žádná posádka našeho klubu neukáže, neboť již započaly přípravy na příští sezónu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.