Na konci záři se v okolí Šternberku sešly posádky rally historických vozů na tradiční rally Jeseníky.
V prořídlém poli historiků nechyběla posádka našeho Randy historic racing klubu. Na první RZ zajeli kluci čtvrtý čas mezi historiky a vedli svou kategorii. Po druhé RZ, která se jela po trati Ecce homo, se dál drželi na této pozici a jejich ztráta na třetího narůstala stejně jako náskok před pátým v pořadí. Ve stejném stylu absolvovali i zbytek této sekce, takže po čtyřech RZ bezpečně okupovali čtvrté místo mezi historiky. Tento stav by zřejmě zůstal neměnný, kdyby po servisní zastávce nezasáhla vyšší moc v podobě poruchy spojky Karlíkova žigulíku. Tím se kluci s Renaultkem posunuli na třetí místo, které až na pár krušných chvil s chlazením po druhém průjezdu Ecce homo udrželi až do cíle. Více o závodě nám povědí už sami aktéři.
Filip Randýsek: Rally se mi moc líbila, o to víc že se nám podařilo dojet až do cíle, o což jsme se museli několikrát vyloženě zasloužit. Díky tomu na nás kvůli slabší účasti doslova zbylo pohárové umístění, jak ve třídě tak absolutně. Ale jelikož to byl náš poslední závod letošní sezóny, tak to považuji za příjemnou tečku. Děkuji tímto Mikimu za jeho pevné nervy, kamarádskou ochotu a profesionální přístup.
Jan Mikulík: Jeseníky jsou mým oblíbeným závodem hlavně pro jeho obtížnost způsobenou měnícím se charakterem trati. Startovat opět s Filipem byla velká zábava jako vždy, když spolu jedeme a výsledek byl jen třešničkou na dortu. Za Randy historic racing klub bych chtěl poděkovat jak pořadatelům, tak celému našemu realizačnímu týmu za perfektní práci po celou dobu soutěže.
Další soutěží šampionátu historických vozů je Rally Příbram. Tam se, ale žádná posádka našeho klubu neukáže, neboť již započaly přípravy na příští sezónu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?