Pohár pro absolutního vítěze Rally Jeseníky 2014 si odváží Jaromír Tomaštík

rally jeseníky
rally jeseníky, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 22. září 2014 20:59
Sdílej:

Absolutním vítězem 8. ročníku Rally Jeseníky se po velmi vyrovnaném souboji stává posádka Jaromír Tomaštík - Robert Baran se startovním číslem 5, která si se svým Subaru Impreza WRC zajistila plnou porci bodů v boji o titul Mistra ČR ve sprintrally. Pro druhé místo si dojel Matthias Kahle (+ 4,5) a stříbrnou příčku si vysloužil Jan Sýkora (+ 7,0). Celá trojice přitom skončila v rozestupu pouhých 7 vteřin.

Tradičně deštivé Rally Jeseníky se letos obešly bez kapky deště a od začátku až do samého závěru si pro všechny fanoušky burácejících motorů připravily velmi vyrovnaný souboj, ze kterého vzešel jako vítěz Jaromír Tomaštík. Po prvním průjezdu všech čtyř RZ přitom pomyslné první místo patřilo posádce Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák, která však byla pro technickou závadu nucena po RZ5 odstoupit.

 

V druhé polovině závodu začal na vedoucího Tomaštíka silně dotahovat Matthias Kahle za volantem Škody Fabia WRC i Jan Sýkora, který usedl za R5 speciál Ford Fiesta. Kahle nakonec skončil druhý, přičemž v závěrečném rychlostním testu Libina – Třemešek všechny porazil a skončil se ztrátou 4,5 vteřiny na vsetínského Tomaštíka. Třetí místo absolutně si pak s odstupem pouhých 2,5 vteřiny od Kahleho vyjel Sýkora.

I tak si však připsal cenné body za 2. místo v TIMESEAL MČR ve sprintrally, protože Kahle v tomto klání neboduje. Třetí místo mezi sprintery a čtvrté absolutně si odváží týmový kolega Kahleho Karel Trněný s navigátorem Václavem Pritzlem. Volant nejrychlejšího stroje Mitsubishi měl na Rally Jeseníky pevně v rukách Martin Březík, který absolutně skončil na 8. místě.

Velký boj se odehrál také ve skupině „dvoukolek“. Nejrychlejším vozem s pohonem jedné nápravy se stal Patrik Rujbr po boku Petry Řihákové. Posádka se startovním číslem 23 si tak na rok odvezla putovní pohár Jiřího Skoupila, který se v Jeseníkách vyhlašuje na počest zesnulého olomouckého závodníka. Jak praví tradice, předán byl z rukou dcery tohoto olomouckého jezdce. Souboj účastníků Poháru ČR v rally vyhrál Jiří Hladík, který usedl za volant rychlého Suzuki Swift 1.3 GTI 16V. Druhá skončila olomoucká dvojice Tomáš Knapek - Karel Zapletal se strojem Škoda Felicia Kit Car a bronzovou příčku si vysloužili Viktor Pernica a Tomáš Červený na voze Škoda Fabia.

Prvenství v MČR v rally historických automobilů ukořistila posádka rychlé Alfy Romeo 1750 Gtam s Petrem Hustým za volantem. Pro druhé místo si dojelo BMW 2002 pod taktovou dvojice Stanislav Budil - Petr Vejvoda a třetí místo získal Filip Randýsek s Janem Mikulíkem na Renaultu 5 Alpine. A jak se říká, to nejlepší nakonec – vítězkyněmi Dámského poháru ČR v rally se v Jeseníkách stala dvojice Martina Daňhelová – Karolina Jugasová, která si s vozem Renault Clio sport vyjela suverénní náskok 4 minuty a 9,2 vteřiny.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.