Absolutním vítězem 8. ročníku Rally Jeseníky se po velmi vyrovnaném souboji stává posádka Jaromír Tomaštík - Robert Baran se startovním číslem 5, která si se svým Subaru Impreza WRC zajistila plnou porci bodů v boji o titul Mistra ČR ve sprintrally. Pro druhé místo si dojel Matthias Kahle (+ 4,5) a stříbrnou příčku si vysloužil Jan Sýkora (+ 7,0). Celá trojice přitom skončila v rozestupu pouhých 7 vteřin.
Tradičně deštivé Rally Jeseníky se letos obešly bez kapky deště a od začátku až do samého závěru si pro všechny fanoušky burácejících motorů připravily velmi vyrovnaný souboj, ze kterého vzešel jako vítěz Jaromír Tomaštík. Po prvním průjezdu všech čtyř RZ přitom pomyslné první místo patřilo posádce Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák, která však byla pro technickou závadu nucena po RZ5 odstoupit.
V druhé polovině závodu začal na vedoucího Tomaštíka silně dotahovat Matthias Kahle za volantem Škody Fabia WRC i Jan Sýkora, který usedl za R5 speciál Ford Fiesta. Kahle nakonec skončil druhý, přičemž v závěrečném rychlostním testu Libina – Třemešek všechny porazil a skončil se ztrátou 4,5 vteřiny na vsetínského Tomaštíka. Třetí místo absolutně si pak s odstupem pouhých 2,5 vteřiny od Kahleho vyjel Sýkora.
I tak si však připsal cenné body za 2. místo v TIMESEAL MČR ve sprintrally, protože Kahle v tomto klání neboduje. Třetí místo mezi sprintery a čtvrté absolutně si odváží týmový kolega Kahleho Karel Trněný s navigátorem Václavem Pritzlem. Volant nejrychlejšího stroje Mitsubishi měl na Rally Jeseníky pevně v rukách Martin Březík, který absolutně skončil na 8. místě.
Velký boj se odehrál také ve skupině „dvoukolek“. Nejrychlejším vozem s pohonem jedné nápravy se stal Patrik Rujbr po boku Petry Řihákové. Posádka se startovním číslem 23 si tak na rok odvezla putovní pohár Jiřího Skoupila, který se v Jeseníkách vyhlašuje na počest zesnulého olomouckého závodníka. Jak praví tradice, předán byl z rukou dcery tohoto olomouckého jezdce. Souboj účastníků Poháru ČR v rally vyhrál Jiří Hladík, který usedl za volant rychlého Suzuki Swift 1.3 GTI 16V. Druhá skončila olomoucká dvojice Tomáš Knapek - Karel Zapletal se strojem Škoda Felicia Kit Car a bronzovou příčku si vysloužili Viktor Pernica a Tomáš Červený na voze Škoda Fabia.
Prvenství v MČR v rally historických automobilů ukořistila posádka rychlé Alfy Romeo 1750 Gtam s Petrem Hustým za volantem. Pro druhé místo si dojelo BMW 2002 pod taktovou dvojice Stanislav Budil - Petr Vejvoda a třetí místo získal Filip Randýsek s Janem Mikulíkem na Renaultu 5 Alpine. A jak se říká, to nejlepší nakonec – vítězkyněmi Dámského poháru ČR v rally se v Jeseníkách stala dvojice Martina Daňhelová – Karolina Jugasová, která si s vozem Renault Clio sport vyjela suverénní náskok 4 minuty a 9,2 vteřiny.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?