Pohár pro absolutního vítěze Rally Jeseníky 2014 si odváží Jaromír Tomaštík

rally jeseníky
rally jeseníky, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 22. září 2014 20:59
Sdílej:

Absolutním vítězem 8. ročníku Rally Jeseníky se po velmi vyrovnaném souboji stává posádka Jaromír Tomaštík - Robert Baran se startovním číslem 5, která si se svým Subaru Impreza WRC zajistila plnou porci bodů v boji o titul Mistra ČR ve sprintrally. Pro druhé místo si dojel Matthias Kahle (+ 4,5) a stříbrnou příčku si vysloužil Jan Sýkora (+ 7,0). Celá trojice přitom skončila v rozestupu pouhých 7 vteřin.

Tradičně deštivé Rally Jeseníky se letos obešly bez kapky deště a od začátku až do samého závěru si pro všechny fanoušky burácejících motorů připravily velmi vyrovnaný souboj, ze kterého vzešel jako vítěz Jaromír Tomaštík. Po prvním průjezdu všech čtyř RZ přitom pomyslné první místo patřilo posádce Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák, která však byla pro technickou závadu nucena po RZ5 odstoupit.

 

V druhé polovině závodu začal na vedoucího Tomaštíka silně dotahovat Matthias Kahle za volantem Škody Fabia WRC i Jan Sýkora, který usedl za R5 speciál Ford Fiesta. Kahle nakonec skončil druhý, přičemž v závěrečném rychlostním testu Libina – Třemešek všechny porazil a skončil se ztrátou 4,5 vteřiny na vsetínského Tomaštíka. Třetí místo absolutně si pak s odstupem pouhých 2,5 vteřiny od Kahleho vyjel Sýkora.

I tak si však připsal cenné body za 2. místo v TIMESEAL MČR ve sprintrally, protože Kahle v tomto klání neboduje. Třetí místo mezi sprintery a čtvrté absolutně si odváží týmový kolega Kahleho Karel Trněný s navigátorem Václavem Pritzlem. Volant nejrychlejšího stroje Mitsubishi měl na Rally Jeseníky pevně v rukách Martin Březík, který absolutně skončil na 8. místě.

Velký boj se odehrál také ve skupině „dvoukolek“. Nejrychlejším vozem s pohonem jedné nápravy se stal Patrik Rujbr po boku Petry Řihákové. Posádka se startovním číslem 23 si tak na rok odvezla putovní pohár Jiřího Skoupila, který se v Jeseníkách vyhlašuje na počest zesnulého olomouckého závodníka. Jak praví tradice, předán byl z rukou dcery tohoto olomouckého jezdce. Souboj účastníků Poháru ČR v rally vyhrál Jiří Hladík, který usedl za volant rychlého Suzuki Swift 1.3 GTI 16V. Druhá skončila olomoucká dvojice Tomáš Knapek - Karel Zapletal se strojem Škoda Felicia Kit Car a bronzovou příčku si vysloužili Viktor Pernica a Tomáš Červený na voze Škoda Fabia.

Prvenství v MČR v rally historických automobilů ukořistila posádka rychlé Alfy Romeo 1750 Gtam s Petrem Hustým za volantem. Pro druhé místo si dojelo BMW 2002 pod taktovou dvojice Stanislav Budil - Petr Vejvoda a třetí místo získal Filip Randýsek s Janem Mikulíkem na Renaultu 5 Alpine. A jak se říká, to nejlepší nakonec – vítězkyněmi Dámského poháru ČR v rally se v Jeseníkách stala dvojice Martina Daňhelová – Karolina Jugasová, která si s vozem Renault Clio sport vyjela suverénní náskok 4 minuty a 9,2 vteřiny.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.