Časový harmonogram a seznam přihlášených a mapy RZ.Už jen týden zbývá do startu podzimní soutěže Rally Jeseníky v moravském Šternberku. Zcela nový koncept rychlostních zkoušek zavede účastníky na dva nové rychlostní testy. Soutěžní vozy se tak po třiceti letech vrátí na legendární vrchařskou trať Ecce Homo.
Právě část slavné tratě hostící Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu bude použita jako rychlostní zkouška číslo 2 a 6, která zahájí sobotní program po úvodním známém testu Hraničné Petrovice – Stachov. „K návratu Rally Jeseníky na trať Ecce Homo jsme se rozhodli z důvodu zvýšení atraktivity naší soutěže. Téměř celá trať od startu až po Lipinský oblouk, kterou k rychlostní zkoušce použijeme, je jedna velká přírodní tribuna. Svodidla a právě vyvýšená místa nabídnou krásný a bezpečný automobilový zážitek,“ představuje návrat Ecce Homo do itineráře Rally Jeseníky ředitel soutěže Dušan Pospíšil.
Po dvou úsecích na šternberské straně čeká 99 přihlášených posádek přesun na známou RZ Dobřečov nedaleko Horního Města. „Známou zkoušku Dobřečov pak na severní straně regionu doplníme o nový test Libina – Třemešek,“ upřesňuje Dušan Pospíšil trasu letošní soutěže. Části nové rychlostní zkoušky se objevovaly v itineráři historické Rally Sigma a Jeseníky již v 70. a 80. letech a mnoho místních zde pamatuje slavnou éru modrých „alpinek“.„Místní obyvatelé i starostové dotčených obcí, hlavně těch, kde Rally Jeseníky uskutečníme po dlouhých letech poprvé, nám vyjadřují velkou podporu avzpomínají na minulé ročníky, které jsou v jejich vyprávěních zapsané jako náročné podzimní rally. Věříme, že s našim týmem pořadatelů v těchto lokalitách navážeme na špičkovou práci našich předchůdců, o kterou se při pořádání Rally Jeseníky a Sigmazasloužili Ing. František Rosický a Jindřich Gronych se svým týmem pořadatelů,“ uzavírá Pospíšil představení konceptu letošního ročníku.
První vůz sjede z rampy na Hlavním náměstí ve Šternberku v sobotu 20. září již o půl 8. ráno. Na 99 přihlášených účastníků se popere o body do Timeseal MČR ve sprintrally, MČR v rally historických automobilů a nedávno přiděleném Poháru ČR v rally. O tom, jestli obhájí své loňské vítězství Miroslav Jakeš nebo pohár vyzvedne potřetí v novodobé historii této soutěže Roman Odložilík nebo úplně někdo jiný – Jan Sýkora, Jaromír Tomaštík, Karel Trněný či Matthias Kahle, se dozvíme krátce po patnácté hodině na cílové rampě na Hlavním náměstí ve Šternberku.
Časový harmonogram
Seznam přihlášených
Mapy RZ
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?