Časový harmonogram a seznam přihlášených a mapy RZ.Už jen týden zbývá do startu podzimní soutěže Rally Jeseníky v moravském Šternberku. Zcela nový koncept rychlostních zkoušek zavede účastníky na dva nové rychlostní testy. Soutěžní vozy se tak po třiceti letech vrátí na legendární vrchařskou trať Ecce Homo.
Právě část slavné tratě hostící Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu bude použita jako rychlostní zkouška číslo 2 a 6, která zahájí sobotní program po úvodním známém testu Hraničné Petrovice – Stachov. „K návratu Rally Jeseníky na trať Ecce Homo jsme se rozhodli z důvodu zvýšení atraktivity naší soutěže. Téměř celá trať od startu až po Lipinský oblouk, kterou k rychlostní zkoušce použijeme, je jedna velká přírodní tribuna. Svodidla a právě vyvýšená místa nabídnou krásný a bezpečný automobilový zážitek,“ představuje návrat Ecce Homo do itineráře Rally Jeseníky ředitel soutěže Dušan Pospíšil.
Po dvou úsecích na šternberské straně čeká 99 přihlášených posádek přesun na známou RZ Dobřečov nedaleko Horního Města. „Známou zkoušku Dobřečov pak na severní straně regionu doplníme o nový test Libina – Třemešek,“ upřesňuje Dušan Pospíšil trasu letošní soutěže. Části nové rychlostní zkoušky se objevovaly v itineráři historické Rally Sigma a Jeseníky již v 70. a 80. letech a mnoho místních zde pamatuje slavnou éru modrých „alpinek“.„Místní obyvatelé i starostové dotčených obcí, hlavně těch, kde Rally Jeseníky uskutečníme po dlouhých letech poprvé, nám vyjadřují velkou podporu avzpomínají na minulé ročníky, které jsou v jejich vyprávěních zapsané jako náročné podzimní rally. Věříme, že s našim týmem pořadatelů v těchto lokalitách navážeme na špičkovou práci našich předchůdců, o kterou se při pořádání Rally Jeseníky a Sigmazasloužili Ing. František Rosický a Jindřich Gronych se svým týmem pořadatelů,“ uzavírá Pospíšil představení konceptu letošního ročníku.
První vůz sjede z rampy na Hlavním náměstí ve Šternberku v sobotu 20. září již o půl 8. ráno. Na 99 přihlášených účastníků se popere o body do Timeseal MČR ve sprintrally, MČR v rally historických automobilů a nedávno přiděleném Poháru ČR v rally. O tom, jestli obhájí své loňské vítězství Miroslav Jakeš nebo pohár vyzvedne potřetí v novodobé historii této soutěže Roman Odložilík nebo úplně někdo jiný – Jan Sýkora, Jaromír Tomaštík, Karel Trněný či Matthias Kahle, se dozvíme krátce po patnácté hodině na cílové rampě na Hlavním náměstí ve Šternberku.
Časový harmonogram
Seznam přihlášených
Mapy RZ
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?