Časový harmonogram a seznam přihlášených a mapy RZ.Už jen týden zbývá do startu podzimní soutěže Rally Jeseníky v moravském Šternberku. Zcela nový koncept rychlostních zkoušek zavede účastníky na dva nové rychlostní testy. Soutěžní vozy se tak po třiceti letech vrátí na legendární vrchařskou trať Ecce Homo.
Právě část slavné tratě hostící Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu bude použita jako rychlostní zkouška číslo 2 a 6, která zahájí sobotní program po úvodním známém testu Hraničné Petrovice – Stachov. „K návratu Rally Jeseníky na trať Ecce Homo jsme se rozhodli z důvodu zvýšení atraktivity naší soutěže. Téměř celá trať od startu až po Lipinský oblouk, kterou k rychlostní zkoušce použijeme, je jedna velká přírodní tribuna. Svodidla a právě vyvýšená místa nabídnou krásný a bezpečný automobilový zážitek,“ představuje návrat Ecce Homo do itineráře Rally Jeseníky ředitel soutěže Dušan Pospíšil.
Po dvou úsecích na šternberské straně čeká 99 přihlášených posádek přesun na známou RZ Dobřečov nedaleko Horního Města. „Známou zkoušku Dobřečov pak na severní straně regionu doplníme o nový test Libina – Třemešek,“ upřesňuje Dušan Pospíšil trasu letošní soutěže. Části nové rychlostní zkoušky se objevovaly v itineráři historické Rally Sigma a Jeseníky již v 70. a 80. letech a mnoho místních zde pamatuje slavnou éru modrých „alpinek“.„Místní obyvatelé i starostové dotčených obcí, hlavně těch, kde Rally Jeseníky uskutečníme po dlouhých letech poprvé, nám vyjadřují velkou podporu avzpomínají na minulé ročníky, které jsou v jejich vyprávěních zapsané jako náročné podzimní rally. Věříme, že s našim týmem pořadatelů v těchto lokalitách navážeme na špičkovou práci našich předchůdců, o kterou se při pořádání Rally Jeseníky a Sigmazasloužili Ing. František Rosický a Jindřich Gronych se svým týmem pořadatelů,“ uzavírá Pospíšil představení konceptu letošního ročníku.
První vůz sjede z rampy na Hlavním náměstí ve Šternberku v sobotu 20. září již o půl 8. ráno. Na 99 přihlášených účastníků se popere o body do Timeseal MČR ve sprintrally, MČR v rally historických automobilů a nedávno přiděleném Poháru ČR v rally. O tom, jestli obhájí své loňské vítězství Miroslav Jakeš nebo pohár vyzvedne potřetí v novodobé historii této soutěže Roman Odložilík nebo úplně někdo jiný – Jan Sýkora, Jaromír Tomaštík, Karel Trněný či Matthias Kahle, se dozvíme krátce po patnácté hodině na cílové rampě na Hlavním náměstí ve Šternberku.
Časový harmonogram
Seznam přihlášených
Mapy RZ
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.