Rally Jeseníky 2014 se nezadržitelně blíží

rally jeseníky
rally jeseníky, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 15. září 2014 21:08
Sdílej:

Časový harmonogram a seznam přihlášených a mapy RZ.Už jen týden zbývá do startu podzimní soutěže Rally Jeseníky v moravském Šternberku. Zcela nový koncept rychlostních zkoušek zavede účastníky na dva nové rychlostní testy. Soutěžní vozy se tak po třiceti letech vrátí na legendární vrchařskou trať Ecce Homo.

Právě část slavné tratě hostící Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu bude použita jako rychlostní zkouška číslo 2 a 6, která zahájí sobotní program po úvodním známém testu Hraničné Petrovice – Stachov. „K návratu Rally Jeseníky na trať Ecce Homo jsme se rozhodli z důvodu zvýšení atraktivity naší soutěže. Téměř celá trať od startu až po Lipinský oblouk, kterou k rychlostní zkoušce použijeme, je jedna velká přírodní tribuna. Svodidla a právě vyvýšená místa nabídnou krásný a bezpečný automobilový zážitek,“ představuje návrat Ecce Homo do itineráře Rally Jeseníky ředitel soutěže Dušan Pospíšil.

Po dvou úsecích na šternberské straně čeká 99 přihlášených posádek přesun na známou RZ Dobřečov nedaleko Horního Města. „Známou zkoušku Dobřečov pak na severní straně regionu doplníme o nový test Libina – Třemešek,“ upřesňuje Dušan Pospíšil trasu letošní soutěže. Části nové rychlostní zkoušky se objevovaly v itineráři historické Rally Sigma a Jeseníky již v 70. a 80. letech a mnoho místních zde pamatuje slavnou éru modrých „alpinek“.„Místní obyvatelé i starostové dotčených obcí, hlavně těch, kde Rally Jeseníky uskutečníme po dlouhých letech poprvé, nám vyjadřují velkou podporu avzpomínají na minulé ročníky, které jsou v jejich vyprávěních zapsané jako náročné podzimní rally. Věříme, že s našim týmem pořadatelů v těchto lokalitách navážeme na špičkovou práci našich předchůdců, o kterou se při pořádání Rally Jeseníky a Sigmazasloužili Ing. František Rosický a Jindřich Gronych se svým týmem pořadatelů,“ uzavírá Pospíšil představení konceptu letošního ročníku.

První vůz sjede z rampy na Hlavním náměstí ve Šternberku v sobotu 20. září již o půl 8. ráno. Na 99 přihlášených účastníků se popere o body do Timeseal MČR ve sprintrally, MČR v rally historických automobilů a nedávno přiděleném Poháru ČR v rally. O tom, jestli obhájí své loňské vítězství Miroslav Jakeš nebo pohár vyzvedne potřetí v novodobé historii této soutěže Roman Odložilík nebo úplně někdo jiný – Jan Sýkora, Jaromír Tomaštík, Karel Trněný či Matthias Kahle, se dozvíme krátce po patnácté hodině na cílové rampě na Hlavním náměstí ve Šternberku.

Časový harmonogram

Seznam přihlášených

Mapy RZ

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.