Po druhém místě na rallysprintu Kopná se brněnská smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková postavila na start svého druhého sprintu v Pačejově. Rovněž na plzeňsku bylo duo P+P úspěšné a rozšířilo si svou pohárovou sbírku.
EPLcond Rally Agropa Pačejov byl pro Patrika s Petrou čtvrtým startem v letošní sezoně. Z minulostí jsme bývali zvyklí na větší počet startů brněnského jezdce. Za menší počet závodů může nejprve Patrikovo zraněné zápěstí a později i záškoláctví Petry. Nic to však nemělo vliv na velkém odhodlání posádky startující s vozem Renault Clio R3 připravované týmem Luby Minaříka, porovnat se s soupeři v Pačejově.
Těch se sjelo na východ Čech hodně a mezi největší soupeře patřili Smékal, Peták, Černý a mnoho dalších. Už od prvních rychlostních zkoušek si Patrik pačejovskou soutěž pochvaloval. „Na sprint vyšlo krásné počasí, teda abych byl přesný, tak bylo vedro, jak kráva. Pořadatelé vybrali krásné rychlostní zkoušky, které byly náročné na rozpis a my se velmi těšili na závod. Trošku na nás byla v úvodu znát naše závodní pauza, ovšem do tempa jsme se rychle dostávali,“ přiblížil dění v soutěži Rujbr. Od úvodní erzety se Patrik s Petrou usadili na druhém místě ve třídě 5 za zkušeným Petákem a stejné umístění připadlo posádce i mezi dvoukolkami.
Peták si během tří zkoušek vybudoval více, jak deseti vteřinový náskok, ale Třebetická RZ brněnské dvojici vyšla na jedničku a souboj zdramatizovala. Po čtyřech erzetách byl rozdíl mezi Patrikem a Pepíkem pouhých 2,5 vteřiny. Následně se ovšem projevila jezdecká vyzrálost a odstup od prvního místa ve třídě narostl. „Samotný závod se pro nás vyvíjel velmi dobře. Erzety jsme si užívali a v polovině sprintu jsme byli za Pepou Petákem dvě a půl vteřiny. Pepa se ovšem projevil, jako zkušený starý mazák a v pravou chvíli zatáhl. Při druhém průjezdu Čečelovicemi nám dal téměř desítku a bylo pro nás vymalováno. Proto jsme se ve zbytku sprintu soustředili pouze na naši jízdu,“ podělil se o dojmy z sprintu Patrik Rujbr. Cílovou rampou nakonec projel nepoškozený Renault s Patrikem a Petrou na 17. místě absolutní klasifikace. Pro brněnskou dvojici jsou ovšem prestižnější tyto výsledky: 11. místo v rámci MČR, 2. místo třída 5, 2. místo 2WD, 2. místo smíšené posádky.
„Závod se nám povedl. Jeli jsme bez chyb a rovněž technika fungovala skvěle. Samotný sprint byl velmi těžký a jeho obtížnost násobilo vedro. S výsledkem jsme samozřejmě velmi spokojeni. Sportovně přiznám, že na Pepu Petáka jsme tentokrát neměli, ale na druhou stranu mne těší že jsme zatopili i několika zkušeným posádkám v předokolkách i celkovém pořadí. Pro nás to byl také ideální rozjezd před blížící se Barum rally, které se chceme účastnit a kam bych rád pozval naše fanoušky,“ nastínil další plán posádky brněnský jezdec. Pouze pro úplnost připomínám, že Barum Czech Rally Zlín se pojede poslední víkend v srpnu.
//
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?