Po druhém místě na rallysprintu Kopná se brněnská smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková postavila na start svého druhého sprintu v Pačejově. Rovněž na plzeňsku bylo duo P+P úspěšné a rozšířilo si svou pohárovou sbírku.
EPLcond Rally Agropa Pačejov byl pro Patrika s Petrou čtvrtým startem v letošní sezoně. Z minulostí jsme bývali zvyklí na větší počet startů brněnského jezdce. Za menší počet závodů může nejprve Patrikovo zraněné zápěstí a později i záškoláctví Petry. Nic to však nemělo vliv na velkém odhodlání posádky startující s vozem Renault Clio R3 připravované týmem Luby Minaříka, porovnat se s soupeři v Pačejově.
Těch se sjelo na východ Čech hodně a mezi největší soupeře patřili Smékal, Peták, Černý a mnoho dalších. Už od prvních rychlostních zkoušek si Patrik pačejovskou soutěž pochvaloval. „Na sprint vyšlo krásné počasí, teda abych byl přesný, tak bylo vedro, jak kráva. Pořadatelé vybrali krásné rychlostní zkoušky, které byly náročné na rozpis a my se velmi těšili na závod. Trošku na nás byla v úvodu znát naše závodní pauza, ovšem do tempa jsme se rychle dostávali,“ přiblížil dění v soutěži Rujbr. Od úvodní erzety se Patrik s Petrou usadili na druhém místě ve třídě 5 za zkušeným Petákem a stejné umístění připadlo posádce i mezi dvoukolkami.
Peták si během tří zkoušek vybudoval více, jak deseti vteřinový náskok, ale Třebetická RZ brněnské dvojici vyšla na jedničku a souboj zdramatizovala. Po čtyřech erzetách byl rozdíl mezi Patrikem a Pepíkem pouhých 2,5 vteřiny. Následně se ovšem projevila jezdecká vyzrálost a odstup od prvního místa ve třídě narostl. „Samotný závod se pro nás vyvíjel velmi dobře. Erzety jsme si užívali a v polovině sprintu jsme byli za Pepou Petákem dvě a půl vteřiny. Pepa se ovšem projevil, jako zkušený starý mazák a v pravou chvíli zatáhl. Při druhém průjezdu Čečelovicemi nám dal téměř desítku a bylo pro nás vymalováno. Proto jsme se ve zbytku sprintu soustředili pouze na naši jízdu,“ podělil se o dojmy z sprintu Patrik Rujbr. Cílovou rampou nakonec projel nepoškozený Renault s Patrikem a Petrou na 17. místě absolutní klasifikace. Pro brněnskou dvojici jsou ovšem prestižnější tyto výsledky: 11. místo v rámci MČR, 2. místo třída 5, 2. místo 2WD, 2. místo smíšené posádky.
„Závod se nám povedl. Jeli jsme bez chyb a rovněž technika fungovala skvěle. Samotný sprint byl velmi těžký a jeho obtížnost násobilo vedro. S výsledkem jsme samozřejmě velmi spokojeni. Sportovně přiznám, že na Pepu Petáka jsme tentokrát neměli, ale na druhou stranu mne těší že jsme zatopili i několika zkušeným posádkám v předokolkách i celkovém pořadí. Pro nás to byl také ideální rozjezd před blížící se Barum rally, které se chceme účastnit a kam bych rád pozval naše fanoušky,“ nastínil další plán posádky brněnský jezdec. Pouze pro úplnost připomínám, že Barum Czech Rally Zlín se pojede poslední víkend v srpnu.
//
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.