Rujbr s Řihákovou v Pačejově třikrát stříbrní

rally pačejov
rally pačejov, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 14. srpna 2014 20:27
Sdílej:

Po druhém místě na rallysprintu Kopná se brněnská smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková postavila na start svého druhého sprintu v Pačejově. Rovněž na plzeňsku bylo duo P+P úspěšné a rozšířilo si svou pohárovou sbírku.

EPLcond Rally Agropa Pačejov byl pro Patrika s Petrou čtvrtým startem v letošní sezoně. Z minulostí jsme bývali zvyklí na větší počet startů brněnského jezdce. Za menší počet závodů může nejprve Patrikovo zraněné zápěstí a později i záškoláctví Petry. Nic to však nemělo vliv na velkém odhodlání posádky startující s vozem Renault Clio R3 připravované týmem Luby Minaříka, porovnat se s soupeři v Pačejově.

Těch se sjelo na východ Čech hodně a mezi největší soupeře patřili Smékal, Peták, Černý a mnoho dalších. Už od prvních rychlostních zkoušek si Patrik pačejovskou soutěž pochvaloval. „Na sprint vyšlo krásné počasí, teda abych byl přesný, tak bylo vedro, jak kráva. Pořadatelé vybrali krásné rychlostní zkoušky, které byly náročné na rozpis a my se velmi těšili na závod. Trošku na nás byla v úvodu znát naše závodní pauza, ovšem do tempa jsme se rychle dostávali,“ přiblížil dění v soutěži Rujbr. Od úvodní erzety se Patrik s Petrou usadili na druhém místě ve třídě 5 za zkušeným Petákem a stejné umístění připadlo posádce i mezi dvoukolkami.

Peták si během tří zkoušek vybudoval více, jak deseti vteřinový náskok, ale Třebetická RZ brněnské dvojici vyšla na jedničku a souboj zdramatizovala. Po čtyřech erzetách byl rozdíl mezi Patrikem a Pepíkem pouhých 2,5 vteřiny. Následně se ovšem projevila jezdecká vyzrálost a odstup od prvního místa ve třídě narostl. „Samotný závod se pro nás vyvíjel velmi dobře. Erzety jsme si užívali a v polovině sprintu jsme byli za Pepou Petákem dvě a půl vteřiny. Pepa se ovšem projevil, jako zkušený starý mazák a v pravou chvíli zatáhl. Při druhém průjezdu Čečelovicemi nám dal téměř desítku a bylo pro nás vymalováno. Proto jsme se ve zbytku sprintu soustředili pouze na naši jízdu,“ podělil se o dojmy z sprintu Patrik Rujbr. Cílovou rampou nakonec projel nepoškozený Renault s Patrikem a Petrou na 17. místě absolutní klasifikace. Pro brněnskou dvojici jsou ovšem prestižnější tyto výsledky: 11. místo v rámci MČR, 2. místo třída 5, 2. místo 2WD, 2. místo smíšené posádky.

„Závod se nám povedl. Jeli jsme bez chyb a rovněž technika fungovala skvěle. Samotný sprint byl velmi těžký a jeho obtížnost násobilo vedro. S výsledkem jsme samozřejmě velmi spokojeni. Sportovně přiznám, že na Pepu Petáka jsme tentokrát neměli, ale na druhou stranu mne těší že jsme zatopili i několika zkušeným posádkám v předokolkách i celkovém pořadí. Pro nás to byl také ideální rozjezd před blížící se Barum rally, které se chceme účastnit a kam bych rád pozval naše fanoušky,“ nastínil další plán posádky brněnský jezdec. Pouze pro úplnost připomínám, že Barum Czech Rally Zlín se pojede poslední víkend v srpnu.

 

//

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.