Po druhém místě na rallysprintu Kopná se brněnská smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková postavila na start svého druhého sprintu v Pačejově. Rovněž na plzeňsku bylo duo P+P úspěšné a rozšířilo si svou pohárovou sbírku.
EPLcond Rally Agropa Pačejov byl pro Patrika s Petrou čtvrtým startem v letošní sezoně. Z minulostí jsme bývali zvyklí na větší počet startů brněnského jezdce. Za menší počet závodů může nejprve Patrikovo zraněné zápěstí a později i záškoláctví Petry. Nic to však nemělo vliv na velkém odhodlání posádky startující s vozem Renault Clio R3 připravované týmem Luby Minaříka, porovnat se s soupeři v Pačejově.
Těch se sjelo na východ Čech hodně a mezi největší soupeře patřili Smékal, Peták, Černý a mnoho dalších. Už od prvních rychlostních zkoušek si Patrik pačejovskou soutěž pochvaloval. „Na sprint vyšlo krásné počasí, teda abych byl přesný, tak bylo vedro, jak kráva. Pořadatelé vybrali krásné rychlostní zkoušky, které byly náročné na rozpis a my se velmi těšili na závod. Trošku na nás byla v úvodu znát naše závodní pauza, ovšem do tempa jsme se rychle dostávali,“ přiblížil dění v soutěži Rujbr. Od úvodní erzety se Patrik s Petrou usadili na druhém místě ve třídě 5 za zkušeným Petákem a stejné umístění připadlo posádce i mezi dvoukolkami.
Peták si během tří zkoušek vybudoval více, jak deseti vteřinový náskok, ale Třebetická RZ brněnské dvojici vyšla na jedničku a souboj zdramatizovala. Po čtyřech erzetách byl rozdíl mezi Patrikem a Pepíkem pouhých 2,5 vteřiny. Následně se ovšem projevila jezdecká vyzrálost a odstup od prvního místa ve třídě narostl. „Samotný závod se pro nás vyvíjel velmi dobře. Erzety jsme si užívali a v polovině sprintu jsme byli za Pepou Petákem dvě a půl vteřiny. Pepa se ovšem projevil, jako zkušený starý mazák a v pravou chvíli zatáhl. Při druhém průjezdu Čečelovicemi nám dal téměř desítku a bylo pro nás vymalováno. Proto jsme se ve zbytku sprintu soustředili pouze na naši jízdu,“ podělil se o dojmy z sprintu Patrik Rujbr. Cílovou rampou nakonec projel nepoškozený Renault s Patrikem a Petrou na 17. místě absolutní klasifikace. Pro brněnskou dvojici jsou ovšem prestižnější tyto výsledky: 11. místo v rámci MČR, 2. místo třída 5, 2. místo 2WD, 2. místo smíšené posádky.
„Závod se nám povedl. Jeli jsme bez chyb a rovněž technika fungovala skvěle. Samotný sprint byl velmi těžký a jeho obtížnost násobilo vedro. S výsledkem jsme samozřejmě velmi spokojeni. Sportovně přiznám, že na Pepu Petáka jsme tentokrát neměli, ale na druhou stranu mne těší že jsme zatopili i několika zkušeným posádkám v předokolkách i celkovém pořadí. Pro nás to byl také ideální rozjezd před blížící se Barum rally, které se chceme účastnit a kam bych rád pozval naše fanoušky,“ nastínil další plán posádky brněnský jezdec. Pouze pro úplnost připomínám, že Barum Czech Rally Zlín se pojede poslední víkend v srpnu.
//
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?