Po druhém místě na rallysprintu Kopná se brněnská smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková postavila na start svého druhého sprintu v Pačejově. Rovněž na plzeňsku bylo duo P+P úspěšné a rozšířilo si svou pohárovou sbírku.
EPLcond Rally Agropa Pačejov byl pro Patrika s Petrou čtvrtým startem v letošní sezoně. Z minulostí jsme bývali zvyklí na větší počet startů brněnského jezdce. Za menší počet závodů může nejprve Patrikovo zraněné zápěstí a později i záškoláctví Petry. Nic to však nemělo vliv na velkém odhodlání posádky startující s vozem Renault Clio R3 připravované týmem Luby Minaříka, porovnat se s soupeři v Pačejově.
Těch se sjelo na východ Čech hodně a mezi největší soupeře patřili Smékal, Peták, Černý a mnoho dalších. Už od prvních rychlostních zkoušek si Patrik pačejovskou soutěž pochvaloval. „Na sprint vyšlo krásné počasí, teda abych byl přesný, tak bylo vedro, jak kráva. Pořadatelé vybrali krásné rychlostní zkoušky, které byly náročné na rozpis a my se velmi těšili na závod. Trošku na nás byla v úvodu znát naše závodní pauza, ovšem do tempa jsme se rychle dostávali,“ přiblížil dění v soutěži Rujbr. Od úvodní erzety se Patrik s Petrou usadili na druhém místě ve třídě 5 za zkušeným Petákem a stejné umístění připadlo posádce i mezi dvoukolkami.
Peták si během tří zkoušek vybudoval více, jak deseti vteřinový náskok, ale Třebetická RZ brněnské dvojici vyšla na jedničku a souboj zdramatizovala. Po čtyřech erzetách byl rozdíl mezi Patrikem a Pepíkem pouhých 2,5 vteřiny. Následně se ovšem projevila jezdecká vyzrálost a odstup od prvního místa ve třídě narostl. „Samotný závod se pro nás vyvíjel velmi dobře. Erzety jsme si užívali a v polovině sprintu jsme byli za Pepou Petákem dvě a půl vteřiny. Pepa se ovšem projevil, jako zkušený starý mazák a v pravou chvíli zatáhl. Při druhém průjezdu Čečelovicemi nám dal téměř desítku a bylo pro nás vymalováno. Proto jsme se ve zbytku sprintu soustředili pouze na naši jízdu,“ podělil se o dojmy z sprintu Patrik Rujbr. Cílovou rampou nakonec projel nepoškozený Renault s Patrikem a Petrou na 17. místě absolutní klasifikace. Pro brněnskou dvojici jsou ovšem prestižnější tyto výsledky: 11. místo v rámci MČR, 2. místo třída 5, 2. místo 2WD, 2. místo smíšené posádky.
„Závod se nám povedl. Jeli jsme bez chyb a rovněž technika fungovala skvěle. Samotný sprint byl velmi těžký a jeho obtížnost násobilo vedro. S výsledkem jsme samozřejmě velmi spokojeni. Sportovně přiznám, že na Pepu Petáka jsme tentokrát neměli, ale na druhou stranu mne těší že jsme zatopili i několika zkušeným posádkám v předokolkách i celkovém pořadí. Pro nás to byl také ideální rozjezd před blížící se Barum rally, které se chceme účastnit a kam bych rád pozval naše fanoušky,“ nastínil další plán posádky brněnský jezdec. Pouze pro úplnost připomínám, že Barum Czech Rally Zlín se pojede poslední víkend v srpnu.
//
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?