O druhém prázdninovém víkendu se v okolí Mladé Boleslavi sešly posádky k měření sil v dalším dílu Mistrovství ČR historických automobilů. Na startu se opět objevili i posádky našeho klubu a to ve stejném složení jako v Krumlově. Svou krásnou škodověnku opět proháněli bratři Nedbalové a do Renaultu usedl Filip s Honzou.
Trénink pro naše posádky probíhal v pohodě, i když taková porce kilometrů v jednom dni jim dala opravdu zabrat. V pátek nás čekaly přejímky a pak už samotný závod. Ten ovšem jak už napovídá titulek, se příliš nevyvedl. Bratrská dvojice se už do prvního servisu vrátila se špatnou zprávou, že z motoru vychází nepříliš zdravé zvuky. A po dalším zhodnocení situace bylo rozhodnuto raději nepokračovat. Filip s Honzou si také užili své. První RZ absolvovali bez interkomu a do prvního servisu přijeli s obdobnými problémem jako bratři Nedbalovi. Ovšem kluci se nechtěli vzdát a doufali, že i se skomírajícím motorem dokončí alespoň páteční etapu. To se jim skoro povedlo, neboť dokončili všechny RZ, ale cesta z posledního Vince do servisu jim nebyla přána. Takže ani jedna z posádek našeho klubu nedokončila páteční etapu rally Bohemia. Více o všech peripetiích, které nás touto soutěží provázely, už povědí samy posádky.
Michal Nedbal:
Rally Bohemia měl být vrchol naší zkrácené sezony 2014. Nádherné tratě a super organizace slibovaly kvalitní sportovní zážitek. Se servisní zónou nám pomohli domácí matadoři Luboš Picek a Michal Ciller, kterým bych chtěl moc poděkovat. Bohužel na přejezdu do prvního servisu začal motor klepat. Rozhodli jsme se nepokračovat, aby nevznikly ještě větší škody.
Jirka Nedbal:
Po více jak dvouměsíční pauze od konání Rally Krumlov jsme se všichni těšili na skvělé tratě, které nám organizátoři perfektně připravili. Hlavně sobotní zkoušky byly velmi obtížné a krásné. Bylo dost náročné se na ně připravit v jednom seznamovacím dni, ale všichni jsme to měli stejné a nějak jsme se s tím popasovali. Bohužel jsme si v té době ani nepomysleli, že se k nim ani nedostaneme díky stopce, kterou nám pro tentokrát vystavil motor. Stalo se tak pro nás dá se říct na vrcholné soutěži sezony a tím se posouvají i plány na další závody. Po diagnostice problému, která ještě nenastala, se pokusíme připravit na některý z podzimních závodů a na Bohemii snad složíme reparát třeba příští sezonu.
Filip Randýsek:
Jak už bylo v úvodu řečeno, na Bohemce se nám nedařilo už od samého začátku. Sám ještě nejsem moc zvyklý na takovou dávku najíždění erzet za jeden den. To se taky projevilo na kvalitě rozpisu páteční etapy, která se najížděla ve čtvrteční odpoledne, kdy už jsem toho měl, jak se říká, opravdu plné kecky. Ale co naplat, podmínky měli všichni stejné… Hned v úvodu soutěže nás cvičně potrápila závada na interkomu. Ta se nám podařila operativně vyřešit na přejezdu, prohozením přileb kdy jsem aspoň slyšel, co mi Honza říká. Dál už to byla jenom jedna zkouška trpělivosti za druhou v podobě závady na osvětlení, až po výjezd mimo trať do nějakého dvorku hned po startu 4. RZ. Definitivní důvod odstoupení byla závada na motoru, která mi v té chvíli přišla spíš jako rána z milosti. Naštěstí jsme bez motoru projeli cílovou fotobuňkou druhého Vince a tímto dokončili páteční etapu, díky čemuž jsme z Bohemky obdrželi taky nějakou tu porcičku bodů. Závěrem bych chtěl poděkovat Mikimu a kluků v servisu za trpělivost, kterou se mnou mají, i když to někdy nedopadne podle plánu.
Jan Mikulík:
Pro mě byl start na Bohemce dalším splněným snem. Nádherné tratě na Turnovsku a Železnobrodsku slibovaly neskutečný sportovní zážitek. Asi jen mě připadal všemi vzpomínaný trénink tolika erzet v jednom dni jako návrat k podstatě rally kdy nejen auta, ale i posádky musí prokázat výdrž s minimem odpočinku. Samozřejmě musím uznat, že i já jsem po dokončení tréninku RZ Bondy padl do postele a do deseti vteřin spal jako špalek. I když nám už v pátek večer vystavil stopku motor, byla pro mě Bohemka krásným rallyovým zážitkem a jistě se sem znovu vrátíme. Za celý náš klub bych chtěl opět poděkovat všem, co se podíleli na našem snažení a hlavně našim partnerům za podporu, bez které by to samozřejmě nešlo.
Další soutěží, která byla původně v plánu, měla být Rally Pačejov. Ovšem technické problémy, které zastavily obě naše posádky, jsou dost zásadní, takže oprava si vyžádá delší čas. Proto se barvy Randy historic racing klubu opět objeví až na trati Rally Jeseníky.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?