O druhém prázdninovém víkendu se v okolí Mladé Boleslavi sešly posádky k měření sil v dalším dílu Mistrovství ČR historických automobilů. Na startu se opět objevili i posádky našeho klubu a to ve stejném složení jako v Krumlově. Svou krásnou škodověnku opět proháněli bratři Nedbalové a do Renaultu usedl Filip s Honzou.
Trénink pro naše posádky probíhal v pohodě, i když taková porce kilometrů v jednom dni jim dala opravdu zabrat. V pátek nás čekaly přejímky a pak už samotný závod. Ten ovšem jak už napovídá titulek, se příliš nevyvedl. Bratrská dvojice se už do prvního servisu vrátila se špatnou zprávou, že z motoru vychází nepříliš zdravé zvuky. A po dalším zhodnocení situace bylo rozhodnuto raději nepokračovat. Filip s Honzou si také užili své. První RZ absolvovali bez interkomu a do prvního servisu přijeli s obdobnými problémem jako bratři Nedbalovi. Ovšem kluci se nechtěli vzdát a doufali, že i se skomírajícím motorem dokončí alespoň páteční etapu. To se jim skoro povedlo, neboť dokončili všechny RZ, ale cesta z posledního Vince do servisu jim nebyla přána. Takže ani jedna z posádek našeho klubu nedokončila páteční etapu rally Bohemia. Více o všech peripetiích, které nás touto soutěží provázely, už povědí samy posádky.
Michal Nedbal:
Rally Bohemia měl být vrchol naší zkrácené sezony 2014. Nádherné tratě a super organizace slibovaly kvalitní sportovní zážitek. Se servisní zónou nám pomohli domácí matadoři Luboš Picek a Michal Ciller, kterým bych chtěl moc poděkovat. Bohužel na přejezdu do prvního servisu začal motor klepat. Rozhodli jsme se nepokračovat, aby nevznikly ještě větší škody.
Jirka Nedbal:
Po více jak dvouměsíční pauze od konání Rally Krumlov jsme se všichni těšili na skvělé tratě, které nám organizátoři perfektně připravili. Hlavně sobotní zkoušky byly velmi obtížné a krásné. Bylo dost náročné se na ně připravit v jednom seznamovacím dni, ale všichni jsme to měli stejné a nějak jsme se s tím popasovali. Bohužel jsme si v té době ani nepomysleli, že se k nim ani nedostaneme díky stopce, kterou nám pro tentokrát vystavil motor. Stalo se tak pro nás dá se říct na vrcholné soutěži sezony a tím se posouvají i plány na další závody. Po diagnostice problému, která ještě nenastala, se pokusíme připravit na některý z podzimních závodů a na Bohemii snad složíme reparát třeba příští sezonu.
Filip Randýsek:
Jak už bylo v úvodu řečeno, na Bohemce se nám nedařilo už od samého začátku. Sám ještě nejsem moc zvyklý na takovou dávku najíždění erzet za jeden den. To se taky projevilo na kvalitě rozpisu páteční etapy, která se najížděla ve čtvrteční odpoledne, kdy už jsem toho měl, jak se říká, opravdu plné kecky. Ale co naplat, podmínky měli všichni stejné… Hned v úvodu soutěže nás cvičně potrápila závada na interkomu. Ta se nám podařila operativně vyřešit na přejezdu, prohozením přileb kdy jsem aspoň slyšel, co mi Honza říká. Dál už to byla jenom jedna zkouška trpělivosti za druhou v podobě závady na osvětlení, až po výjezd mimo trať do nějakého dvorku hned po startu 4. RZ. Definitivní důvod odstoupení byla závada na motoru, která mi v té chvíli přišla spíš jako rána z milosti. Naštěstí jsme bez motoru projeli cílovou fotobuňkou druhého Vince a tímto dokončili páteční etapu, díky čemuž jsme z Bohemky obdrželi taky nějakou tu porcičku bodů. Závěrem bych chtěl poděkovat Mikimu a kluků v servisu za trpělivost, kterou se mnou mají, i když to někdy nedopadne podle plánu.
Jan Mikulík:
Pro mě byl start na Bohemce dalším splněným snem. Nádherné tratě na Turnovsku a Železnobrodsku slibovaly neskutečný sportovní zážitek. Asi jen mě připadal všemi vzpomínaný trénink tolika erzet v jednom dni jako návrat k podstatě rally kdy nejen auta, ale i posádky musí prokázat výdrž s minimem odpočinku. Samozřejmě musím uznat, že i já jsem po dokončení tréninku RZ Bondy padl do postele a do deseti vteřin spal jako špalek. I když nám už v pátek večer vystavil stopku motor, byla pro mě Bohemka krásným rallyovým zážitkem a jistě se sem znovu vrátíme. Za celý náš klub bych chtěl opět poděkovat všem, co se podíleli na našem snažení a hlavně našim partnerům za podporu, bez které by to samozřejmě nešlo.
Další soutěží, která byla původně v plánu, měla být Rally Pačejov. Ovšem technické problémy, které zastavily obě naše posádky, jsou dost zásadní, takže oprava si vyžádá delší čas. Proto se barvy Randy historic racing klubu opět objeví až na trati Rally Jeseníky.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.