MINI EuroOil – invelt teamu na Rally Bohemia zazářilo, ale v cíli jsme Pecha hledali marně.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem ukazovali na Rally Bohemia, že jsou vedoucí posádkou Mezinárodního mistrovství České republiky zcela oprávněně. Jejich MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo se už po druhé rychlostní zkoušce dostalo do čela a v následujících zkouškách svůj náskok na nejbližší pronásledovatele ještě postupně navyšovalo. „Rychlostky prvního dne nesmírně klouzaly. Po dešti bylo na trati hodně mokro a vytahovalo se množství bláta. Sám jsem se svojí jízdou nebyl úplně spokojený, ale i tak se nám dařilo poodjet našim soupeřům a vytvořit si na čele náskok,“ říkal v cíli první etapy Václav Pech jun., který měl v tu chvíli se svým MINI na čele náskok 18 vteřin.
Pak ale přišla sobotní etapa, kdy se z výsledků v sedmé zkoušce MINI EuroOil – invelt teamu ztratilo. Co se stalo popisuje Václav Pech jun.: „Velmi těžké rychlostní zkoušky Rally Bohemia byly po předchozích deštích dost kluzké. Místy, hlavně v lesích, bylo stále mokro a já jsem špatně zareagoval na jedno takové zrádné místo. Do kluzké zatáčky jsem měl o něco vyšší nájezdovou rychlost, opustili jsme trať a vjeli na louku, aniž bychom vůz poškodili. Mohli jsme ihned pokračovat bez větší časové ztráty dál, ale při návratu na vozovku jsem ve vysoké trávě neviděl zarostlý žulový patník, o který se ohnulo zavěšení pravého zadního kola. S vozem se dalo jet dál a já věděl, že v cíli zkoušky dokážeme naše MINI opravit, protože náhradní rameno si vezeme jako díl sebou. Bohužel, po několika kilometrech rameno úplně prasklo, auto se stalo neovladatelné a museli jsme ještě v rychlostce zastavit. Kromě prasklého zavěšení našemu autu nebylo nic a my jsme po opravě mohli pokračovat, bohužel ztráta byla obrovská,“ vysvětluje příčiny svého odstoupení očividně zklamaný Václav Pech jun., který hned dodává: „Jsem z toho velmi smutný a dlouho se s tím budu vyrovnávat. Soutěž jsme měli dobře rozjetou, auto fungovalo skvěle. Z prvního místa jsme snad ještě nikdy po jezdecké chybě neodstoupili.“ Posádka EuroOil – invelt teamu si tedy z Rally Bohemia veze jen body za vítězství v první etapě. Dalším závodem Pecha s Uhlem bude koncem srpna Barum Czech Rally ve Zlíně, které je mimo jiné Mistrovstvím Evropy.
//Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?