MINI EuroOil – invelt teamu na Rally Bohemia zazářilo, ale v cíli jsme Pecha hledali marně.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem ukazovali na Rally Bohemia, že jsou vedoucí posádkou Mezinárodního mistrovství České republiky zcela oprávněně. Jejich MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo se už po druhé rychlostní zkoušce dostalo do čela a v následujících zkouškách svůj náskok na nejbližší pronásledovatele ještě postupně navyšovalo. „Rychlostky prvního dne nesmírně klouzaly. Po dešti bylo na trati hodně mokro a vytahovalo se množství bláta. Sám jsem se svojí jízdou nebyl úplně spokojený, ale i tak se nám dařilo poodjet našim soupeřům a vytvořit si na čele náskok,“ říkal v cíli první etapy Václav Pech jun., který měl v tu chvíli se svým MINI na čele náskok 18 vteřin.
Pak ale přišla sobotní etapa, kdy se z výsledků v sedmé zkoušce MINI EuroOil – invelt teamu ztratilo. Co se stalo popisuje Václav Pech jun.: „Velmi těžké rychlostní zkoušky Rally Bohemia byly po předchozích deštích dost kluzké. Místy, hlavně v lesích, bylo stále mokro a já jsem špatně zareagoval na jedno takové zrádné místo. Do kluzké zatáčky jsem měl o něco vyšší nájezdovou rychlost, opustili jsme trať a vjeli na louku, aniž bychom vůz poškodili. Mohli jsme ihned pokračovat bez větší časové ztráty dál, ale při návratu na vozovku jsem ve vysoké trávě neviděl zarostlý žulový patník, o který se ohnulo zavěšení pravého zadního kola. S vozem se dalo jet dál a já věděl, že v cíli zkoušky dokážeme naše MINI opravit, protože náhradní rameno si vezeme jako díl sebou. Bohužel, po několika kilometrech rameno úplně prasklo, auto se stalo neovladatelné a museli jsme ještě v rychlostce zastavit. Kromě prasklého zavěšení našemu autu nebylo nic a my jsme po opravě mohli pokračovat, bohužel ztráta byla obrovská,“ vysvětluje příčiny svého odstoupení očividně zklamaný Václav Pech jun., který hned dodává: „Jsem z toho velmi smutný a dlouho se s tím budu vyrovnávat. Soutěž jsme měli dobře rozjetou, auto fungovalo skvěle. Z prvního místa jsme snad ještě nikdy po jezdecké chybě neodstoupili.“ Posádka EuroOil – invelt teamu si tedy z Rally Bohemia veze jen body za vítězství v první etapě. Dalším závodem Pecha s Uhlem bude koncem srpna Barum Czech Rally ve Zlíně, které je mimo jiné Mistrovstvím Evropy.
//Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.