MINI EuroOil – invelt teamu na Rally Bohemia zazářilo, ale v cíli jsme Pecha hledali marně.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem ukazovali na Rally Bohemia, že jsou vedoucí posádkou Mezinárodního mistrovství České republiky zcela oprávněně. Jejich MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo se už po druhé rychlostní zkoušce dostalo do čela a v následujících zkouškách svůj náskok na nejbližší pronásledovatele ještě postupně navyšovalo. „Rychlostky prvního dne nesmírně klouzaly. Po dešti bylo na trati hodně mokro a vytahovalo se množství bláta. Sám jsem se svojí jízdou nebyl úplně spokojený, ale i tak se nám dařilo poodjet našim soupeřům a vytvořit si na čele náskok,“ říkal v cíli první etapy Václav Pech jun., který měl v tu chvíli se svým MINI na čele náskok 18 vteřin.
Pak ale přišla sobotní etapa, kdy se z výsledků v sedmé zkoušce MINI EuroOil – invelt teamu ztratilo. Co se stalo popisuje Václav Pech jun.: „Velmi těžké rychlostní zkoušky Rally Bohemia byly po předchozích deštích dost kluzké. Místy, hlavně v lesích, bylo stále mokro a já jsem špatně zareagoval na jedno takové zrádné místo. Do kluzké zatáčky jsem měl o něco vyšší nájezdovou rychlost, opustili jsme trať a vjeli na louku, aniž bychom vůz poškodili. Mohli jsme ihned pokračovat bez větší časové ztráty dál, ale při návratu na vozovku jsem ve vysoké trávě neviděl zarostlý žulový patník, o který se ohnulo zavěšení pravého zadního kola. S vozem se dalo jet dál a já věděl, že v cíli zkoušky dokážeme naše MINI opravit, protože náhradní rameno si vezeme jako díl sebou. Bohužel, po několika kilometrech rameno úplně prasklo, auto se stalo neovladatelné a museli jsme ještě v rychlostce zastavit. Kromě prasklého zavěšení našemu autu nebylo nic a my jsme po opravě mohli pokračovat, bohužel ztráta byla obrovská,“ vysvětluje příčiny svého odstoupení očividně zklamaný Václav Pech jun., který hned dodává: „Jsem z toho velmi smutný a dlouho se s tím budu vyrovnávat. Soutěž jsme měli dobře rozjetou, auto fungovalo skvěle. Z prvního místa jsme snad ještě nikdy po jezdecké chybě neodstoupili.“ Posádka EuroOil – invelt teamu si tedy z Rally Bohemia veze jen body za vítězství v první etapě. Dalším závodem Pecha s Uhlem bude koncem srpna Barum Czech Rally ve Zlíně, které je mimo jiné Mistrovstvím Evropy.
//Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?