Pech s Uhlem o nedokončené Rally Bohemia

Pech, Václav - Uhel, Petr
Pech, Václav - Uhel, Petr, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Romana Hájková 14. července 2014 21:42
Sdílej:

MINI EuroOil – invelt teamu na Rally Bohemia zazářilo, ale v cíli jsme Pecha hledali marně.

Václav Pech jun. s Petrem Uhlem ukazovali na Rally Bohemia, že jsou vedoucí posádkou Mezinárodního mistrovství České republiky zcela oprávněně. Jejich MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo se už po druhé rychlostní zkoušce dostalo do čela a v následujících zkouškách svůj náskok na nejbližší pronásledovatele ještě postupně navyšovalo. „Rychlostky prvního dne nesmírně klouzaly. Po dešti bylo na trati hodně mokro a vytahovalo se množství bláta. Sám jsem se svojí jízdou nebyl úplně spokojený, ale i tak se nám dařilo poodjet našim soupeřům a vytvořit si na čele náskok,“ říkal v cíli první etapy Václav Pech jun., který měl v tu chvíli se svým MINI na čele náskok 18 vteřin.

Pak ale přišla sobotní etapa, kdy se z výsledků v sedmé zkoušce MINI EuroOil – invelt teamu ztratilo. Co se stalo popisuje Václav Pech jun.: „Velmi těžké rychlostní zkoušky Rally Bohemia byly po předchozích deštích dost kluzké. Místy, hlavně v lesích, bylo stále mokro a  já jsem špatně zareagoval na jedno takové zrádné místo. Do kluzké zatáčky jsem měl o něco vyšší nájezdovou rychlost, opustili jsme trať a vjeli na louku, aniž bychom vůz poškodili. Mohli jsme ihned pokračovat bez větší časové ztráty dál, ale při návratu na vozovku jsem ve vysoké trávě neviděl zarostlý žulový patník, o který se ohnulo zavěšení pravého zadního kola. S vozem se dalo jet dál a já věděl, že v cíli zkoušky dokážeme naše MINI opravit, protože náhradní rameno si vezeme jako díl sebou. Bohužel, po několika kilometrech rameno úplně prasklo, auto se stalo neovladatelné a museli jsme ještě v rychlostce zastavit. Kromě prasklého zavěšení našemu autu nebylo nic a my jsme po opravě mohli pokračovat, bohužel ztráta byla obrovská,“ vysvětluje příčiny svého odstoupení očividně zklamaný Václav Pech jun., který hned dodává: „Jsem z toho velmi smutný a dlouho se s tím budu vyrovnávat. Soutěž jsme měli dobře rozjetou, auto fungovalo skvěle. Z prvního místa jsme snad ještě nikdy po jezdecké chybě neodstoupili.“    Posádka EuroOil – invelt teamu si tedy z Rally Bohemia veze jen body za vítězství v první etapě. Dalším závodem Pecha s Uhlem bude koncem srpna Barum Czech Rally ve Zlíně, které je mimo jiné Mistrovstvím Evropy.

 
//
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.