Pech s Uhlem o nedokončené Rally Bohemia

Pech, Václav - Uhel, Petr
Pech, Václav - Uhel, Petr, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Romana Hájková 14. července 2014 21:42
Sdílej:

MINI EuroOil – invelt teamu na Rally Bohemia zazářilo, ale v cíli jsme Pecha hledali marně.

Václav Pech jun. s Petrem Uhlem ukazovali na Rally Bohemia, že jsou vedoucí posádkou Mezinárodního mistrovství České republiky zcela oprávněně. Jejich MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo se už po druhé rychlostní zkoušce dostalo do čela a v následujících zkouškách svůj náskok na nejbližší pronásledovatele ještě postupně navyšovalo. „Rychlostky prvního dne nesmírně klouzaly. Po dešti bylo na trati hodně mokro a vytahovalo se množství bláta. Sám jsem se svojí jízdou nebyl úplně spokojený, ale i tak se nám dařilo poodjet našim soupeřům a vytvořit si na čele náskok,“ říkal v cíli první etapy Václav Pech jun., který měl v tu chvíli se svým MINI na čele náskok 18 vteřin.

Pak ale přišla sobotní etapa, kdy se z výsledků v sedmé zkoušce MINI EuroOil – invelt teamu ztratilo. Co se stalo popisuje Václav Pech jun.: „Velmi těžké rychlostní zkoušky Rally Bohemia byly po předchozích deštích dost kluzké. Místy, hlavně v lesích, bylo stále mokro a  já jsem špatně zareagoval na jedno takové zrádné místo. Do kluzké zatáčky jsem měl o něco vyšší nájezdovou rychlost, opustili jsme trať a vjeli na louku, aniž bychom vůz poškodili. Mohli jsme ihned pokračovat bez větší časové ztráty dál, ale při návratu na vozovku jsem ve vysoké trávě neviděl zarostlý žulový patník, o který se ohnulo zavěšení pravého zadního kola. S vozem se dalo jet dál a já věděl, že v cíli zkoušky dokážeme naše MINI opravit, protože náhradní rameno si vezeme jako díl sebou. Bohužel, po několika kilometrech rameno úplně prasklo, auto se stalo neovladatelné a museli jsme ještě v rychlostce zastavit. Kromě prasklého zavěšení našemu autu nebylo nic a my jsme po opravě mohli pokračovat, bohužel ztráta byla obrovská,“ vysvětluje příčiny svého odstoupení očividně zklamaný Václav Pech jun., který hned dodává: „Jsem z toho velmi smutný a dlouho se s tím budu vyrovnávat. Soutěž jsme měli dobře rozjetou, auto fungovalo skvěle. Z prvního místa jsme snad ještě nikdy po jezdecké chybě neodstoupili.“    Posádka EuroOil – invelt teamu si tedy z Rally Bohemia veze jen body za vítězství v první etapě. Dalším závodem Pecha s Uhlem bude koncem srpna Barum Czech Rally ve Zlíně, které je mimo jiné Mistrovstvím Evropy.

  //
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.