Diváci Rally Bohemia, která odstartuje již tento pátek 11. července v Mladé Boleslavi, budou mít unikátní příležitost vidět poprvé na veřejnosti techniku připravovaného soutěžního modelu Škody Fabia R5, který v budoucnu nahradí velmi úspěšnou Škodu Fabia Super 2000.
V rámci testování při Rally Bohemia totiž před polem soutěžních vozů vyrazí finská posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Esapeka Lappi – Janne Ferm s vozem ŠKODA Fabia, který ve svých útrobách ukrývá parametry R5. Právě kategorie R5 je novou generací vozů, která nahradí vozy kategorie S2000, kde značka ŠKODA dosud dominovala. Kategorie R5 se liší zejména použitím přeplňovaného motoru o objemu 1,6 litru, jiným systémem transmisí a upraveným podvozkem.
Velkou pozornost na sebe také při letošní Rally Bohemia jistě strhnou dvě tovární posádky ŠKODA Motorsport, které odstartují v jedinečném retro designu. Tento design byl speciálně připraven k příležitosti oslav 40 let výročí od prvního startu modelu ŠKODA s označením RS. Právě před 40 lety, v roce 1974, odstartovala vůbec první ŠKODA 200 RS ze startovní rampy tehdejší Rallye Škoda. Nyní, při příležitosti startu Rally Bohemia 2014, se ŠKODA v designu inspirovaným právě jmenovanou Škodou 200 RS vrací do Mladé Boleslavi s posádkami Jan Kopecký – Pavel Dresler a Sepp Wiegand – Frank Christian.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO, která vedle poskytnutí reprezentativního zázemí umožní start svým továrním posádkám s vozy ŠKODA Fabia Super 2000. Více se o Rally Bohemia dozvíte na stránkách www.rallybohemia.cz a na Facebooku www.facebook.com/rallybohemia.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?