Diváci Rally Bohemia, která odstartuje již tento pátek 11. července v Mladé Boleslavi, budou mít unikátní příležitost vidět poprvé na veřejnosti techniku připravovaného soutěžního modelu Škody Fabia R5, který v budoucnu nahradí velmi úspěšnou Škodu Fabia Super 2000.
V rámci testování při Rally Bohemia totiž před polem soutěžních vozů vyrazí finská posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Esapeka Lappi – Janne Ferm s vozem ŠKODA Fabia, který ve svých útrobách ukrývá parametry R5. Právě kategorie R5 je novou generací vozů, která nahradí vozy kategorie S2000, kde značka ŠKODA dosud dominovala. Kategorie R5 se liší zejména použitím přeplňovaného motoru o objemu 1,6 litru, jiným systémem transmisí a upraveným podvozkem.
Velkou pozornost na sebe také při letošní Rally Bohemia jistě strhnou dvě tovární posádky ŠKODA Motorsport, které odstartují v jedinečném retro designu. Tento design byl speciálně připraven k příležitosti oslav 40 let výročí od prvního startu modelu ŠKODA s označením RS. Právě před 40 lety, v roce 1974, odstartovala vůbec první ŠKODA 200 RS ze startovní rampy tehdejší Rallye Škoda. Nyní, při příležitosti startu Rally Bohemia 2014, se ŠKODA v designu inspirovaným právě jmenovanou Škodou 200 RS vrací do Mladé Boleslavi s posádkami Jan Kopecký – Pavel Dresler a Sepp Wiegand – Frank Christian.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO, která vedle poskytnutí reprezentativního zázemí umožní start svým továrním posádkám s vozy ŠKODA Fabia Super 2000. Více se o Rally Bohemia dozvíte na stránkách www.rallybohemia.cz a na Facebooku www.facebook.com/rallybohemia.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.