Diváci Rally Bohemia, která odstartuje již tento pátek 11. července v Mladé Boleslavi, budou mít unikátní příležitost vidět poprvé na veřejnosti techniku připravovaného soutěžního modelu Škody Fabia R5, který v budoucnu nahradí velmi úspěšnou Škodu Fabia Super 2000.
V rámci testování při Rally Bohemia totiž před polem soutěžních vozů vyrazí finská posádka továrního týmu ŠKODA Motorsport Esapeka Lappi – Janne Ferm s vozem ŠKODA Fabia, který ve svých útrobách ukrývá parametry R5. Právě kategorie R5 je novou generací vozů, která nahradí vozy kategorie S2000, kde značka ŠKODA dosud dominovala. Kategorie R5 se liší zejména použitím přeplňovaného motoru o objemu 1,6 litru, jiným systémem transmisí a upraveným podvozkem.
Velkou pozornost na sebe také při letošní Rally Bohemia jistě strhnou dvě tovární posádky ŠKODA Motorsport, které odstartují v jedinečném retro designu. Tento design byl speciálně připraven k příležitosti oslav 40 let výročí od prvního startu modelu ŠKODA s označením RS. Právě před 40 lety, v roce 1974, odstartovala vůbec první ŠKODA 200 RS ze startovní rampy tehdejší Rallye Škoda. Nyní, při příležitosti startu Rally Bohemia 2014, se ŠKODA v designu inspirovaným právě jmenovanou Škodou 200 RS vrací do Mladé Boleslavi s posádkami Jan Kopecký – Pavel Dresler a Sepp Wiegand – Frank Christian.
Tradičním generálním partnerem Rally Bohemia je automobilka ŠKODA AUTO, která vedle poskytnutí reprezentativního zázemí umožní start svým továrním posádkám s vozy ŠKODA Fabia Super 2000. Více se o Rally Bohemia dozvíte na stránkách www.rallybohemia.cz a na Facebooku www.facebook.com/rallybohemia.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.