iváci si na Rally Bohemia mohou vybrat z 23 diváckých míst. Motorsport může být nebezpečný.
Celkem 23 oficiálních diváckých míst a dvě atraktivní městské rychlostní zkoušky v Mladé Boleslavi připravili letos pro diváky pořadatelé Rally Bohemia. Během dvou etap a dvanácti rychlostních zkoušek budou mít ve dnech 11. a 12. července 2014 možnost sledovat špičku českého rallysportu při Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, kterou kromě jiných kvalitních posádek doplní jezdci továrního týmu ŠKODA Motorsport a také soutěžící s historickými automobily v Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a Rally Bohemia Legend.
Rallysport je jedním z nejoblíbenějších motoristických sportů a divácká návštěvnost významných automobilových soutěží, k nimž Rally Bohemia patří, dosahuje desítek tisíc diváků obklopujících tratě rychlostních zkoušek. Při tomto obrovském počtu je nutné dbát na stoprocentní disciplinovanost. Jenom tak je možné zajistit bezpečné konání soutěže. Pořadatelé Rally Bohemia ve spolupráci s činovníky Autoklubu ČR definovali bezpečné divácké prostory kolem tratí rychlostních zkoušek a také zakázané prostory, kam je vstup během soutěže bezpodmínečně zapovězený! Vstupem do zakázaných prostorů divák ohrožuje zdraví své i soutěžní posádky, která v případě krize může vyznačené prostory využít například jako únikovou zónu. V neposlední řadě nedisciplinovaný divák ohrožuje samotné konání rychlostní zkoušky, která v případě neuposlechnutí výzvy k opuštění zakázaného místa bude zrušena.
Stejně jako v minulosti, tak i v tomto roce začínají bezpečnostní opatření platit již na začátku seznamovacích jízd, kdy jsou tréninková vozidla soutěžících vybavena GPS lokátorem, který online zobrazuje jejich polohu a zaznamenává překročení nejvyšší povolené rychlosti. Posádka, která nebude dodržovat pravidla seznamovacích jízd, bude pořadatelem penalizována a může být ze soutěže i vyloučena. Na bezpečnost na trati rychlostních zkoušek letošní Rally Bohemia bude dohlížet přes 1 500 pořadatelů včetně traťových a bezpečnostních komisařů. Na předem určených místech jsou během rally k dispozici záchranné složky, které v případě nehody dle potřeby zasáhnou.Na trati Rally Bohemia jsou i v roce 2014 požity umělé zpomalovací retardéry, které sníží rychlost závodních vozů ve vybraných nebezpečných místech. Na jejich výběru pořadatelé Rally Bohemia spolupracovali s Asociací Jezdců Rally a bezpečnostním delegátem AČR. Retardéry také sníží tzv. nájezdovou rychlost do některých obcí a zpomalí též příjezd do vybraných diváckých míst, kam by jinak soutěžní vůz nebezpečně brzdil z velmi vysoké rychlosti.Na trati každé rychlostní zkoušky budou pořadatelem vytvořena doporučená divácká místa, z nichž bude možné sledovat soutěžní vozy z bezpečné vzdálenosti. Na mnoha místech bude možné stát na vyvýšeném místě i v blízkosti tratě a bezpečně sledovat závodní automobil ze vzdálenosti jen několika metrů. Trať Rally Bohemia vede velmi krásnou a členitou krajinou, která pravověrným fanouškům rally nabízí zajímavá a bezpečná místa ke sledování rally na vyvýšených plochách a v dostatečné vzdálenosti od trati rychlostní zkoušky, která ale neoplývají pohodlným příjezdem pro automobil. Takové místo je nutné zaujmout ještě před startem rychlostní zkoušky a během ní v žádném případě nevstupovat na trať. Na takových místech žádáme diváky o velmi přísné dodržování pokynů pořadatele a respektování vyznačených zakázaných prostor. Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a řada atraktivních diváckých míst je pro ně k dispozici.
I přes všechna bezpečnostní opatření ale platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale může být pro všechny účastníky nebezpečný. Pořadatel Rally Bohemia důrazně žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí a zejména za horizonty.Prosíme, seznamte se s diváckými místy Rally Bohemia 2014, jejichž popis najdete v oficiálním programu a současně věnujte pozornost bezpečnostním pokynům, které jsou zde také uvedeny. Dbejte pokynů pořadatele a přispějte sami svojí kázní k hladkému průběhu Rally Bohemia 2014.
//Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.