iváci si na Rally Bohemia mohou vybrat z 23 diváckých míst. Motorsport může být nebezpečný.
Celkem 23 oficiálních diváckých míst a dvě atraktivní městské rychlostní zkoušky v Mladé Boleslavi připravili letos pro diváky pořadatelé Rally Bohemia. Během dvou etap a dvanácti rychlostních zkoušek budou mít ve dnech 11. a 12. července 2014 možnost sledovat špičku českého rallysportu při Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, kterou kromě jiných kvalitních posádek doplní jezdci továrního týmu ŠKODA Motorsport a také soutěžící s historickými automobily v Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a Rally Bohemia Legend.
Rallysport je jedním z nejoblíbenějších motoristických sportů a divácká návštěvnost významných automobilových soutěží, k nimž Rally Bohemia patří, dosahuje desítek tisíc diváků obklopujících tratě rychlostních zkoušek. Při tomto obrovském počtu je nutné dbát na stoprocentní disciplinovanost. Jenom tak je možné zajistit bezpečné konání soutěže. Pořadatelé Rally Bohemia ve spolupráci s činovníky Autoklubu ČR definovali bezpečné divácké prostory kolem tratí rychlostních zkoušek a také zakázané prostory, kam je vstup během soutěže bezpodmínečně zapovězený! Vstupem do zakázaných prostorů divák ohrožuje zdraví své i soutěžní posádky, která v případě krize může vyznačené prostory využít například jako únikovou zónu. V neposlední řadě nedisciplinovaný divák ohrožuje samotné konání rychlostní zkoušky, která v případě neuposlechnutí výzvy k opuštění zakázaného místa bude zrušena.
Stejně jako v minulosti, tak i v tomto roce začínají bezpečnostní opatření platit již na začátku seznamovacích jízd, kdy jsou tréninková vozidla soutěžících vybavena GPS lokátorem, který online zobrazuje jejich polohu a zaznamenává překročení nejvyšší povolené rychlosti. Posádka, která nebude dodržovat pravidla seznamovacích jízd, bude pořadatelem penalizována a může být ze soutěže i vyloučena. Na bezpečnost na trati rychlostních zkoušek letošní Rally Bohemia bude dohlížet přes 1 500 pořadatelů včetně traťových a bezpečnostních komisařů. Na předem určených místech jsou během rally k dispozici záchranné složky, které v případě nehody dle potřeby zasáhnou.Na trati Rally Bohemia jsou i v roce 2014 požity umělé zpomalovací retardéry, které sníží rychlost závodních vozů ve vybraných nebezpečných místech. Na jejich výběru pořadatelé Rally Bohemia spolupracovali s Asociací Jezdců Rally a bezpečnostním delegátem AČR. Retardéry také sníží tzv. nájezdovou rychlost do některých obcí a zpomalí též příjezd do vybraných diváckých míst, kam by jinak soutěžní vůz nebezpečně brzdil z velmi vysoké rychlosti.Na trati každé rychlostní zkoušky budou pořadatelem vytvořena doporučená divácká místa, z nichž bude možné sledovat soutěžní vozy z bezpečné vzdálenosti. Na mnoha místech bude možné stát na vyvýšeném místě i v blízkosti tratě a bezpečně sledovat závodní automobil ze vzdálenosti jen několika metrů. Trať Rally Bohemia vede velmi krásnou a členitou krajinou, která pravověrným fanouškům rally nabízí zajímavá a bezpečná místa ke sledování rally na vyvýšených plochách a v dostatečné vzdálenosti od trati rychlostní zkoušky, která ale neoplývají pohodlným příjezdem pro automobil. Takové místo je nutné zaujmout ještě před startem rychlostní zkoušky a během ní v žádném případě nevstupovat na trať. Na takových místech žádáme diváky o velmi přísné dodržování pokynů pořadatele a respektování vyznačených zakázaných prostor. Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a řada atraktivních diváckých míst je pro ně k dispozici.
I přes všechna bezpečnostní opatření ale platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale může být pro všechny účastníky nebezpečný. Pořadatel Rally Bohemia důrazně žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí a zejména za horizonty.Prosíme, seznamte se s diváckými místy Rally Bohemia 2014, jejichž popis najdete v oficiálním programu a současně věnujte pozornost bezpečnostním pokynům, které jsou zde také uvedeny. Dbejte pokynů pořadatele a přispějte sami svojí kázní k hladkému průběhu Rally Bohemia 2014.
//Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?