Diváci si na Rally Bohemia přijdou na své

Ford Fiesta R5
Ford Fiesta R5, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Petr Eliáš 7. července 2014 21:38
Sdílej:

iváci si na Rally Bohemia mohou vybrat z 23 diváckých míst. Motorsport může být nebezpečný.

Celkem 23 oficiálních diváckých míst a dvě atraktivní městské rychlostní zkoušky v Mladé Boleslavi připravili letos pro diváky pořadatelé Rally Bohemia. Během dvou etap a dvanácti rychlostních zkoušek budou mít ve dnech 11. a 12. července 2014 možnost sledovat špičku českého rallysportu při Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, kterou kromě jiných kvalitních posádek doplní jezdci továrního týmu ŠKODA Motorsport a také soutěžící s historickými automobily v Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a Rally Bohemia Legend.

Rallysport je jedním z nejoblíbenějších motoristických sportů a divácká návštěvnost významných automobilových soutěží, k nimž Rally Bohemia patří, dosahuje desítek tisíc diváků obklopujících tratě rychlostních zkoušek. Při tomto obrovském počtu je nutné dbát na stoprocentní disciplinovanost. Jenom tak je možné zajistit bezpečné konání soutěže. Pořadatelé Rally Bohemia ve spolupráci s činovníky Autoklubu ČR definovali bezpečné divácké prostory kolem tratí rychlostních zkoušek a také zakázané prostory, kam je vstup během soutěže bezpodmínečně zapovězený! Vstupem do zakázaných prostorů divák ohrožuje zdraví své i soutěžní posádky, která v případě krize může vyznačené prostory využít například jako únikovou zónu. V neposlední řadě nedisciplinovaný divák ohrožuje samotné konání rychlostní zkoušky, která v případě neuposlechnutí výzvy k opuštění zakázaného místa bude zrušena.

Stejně jako v minulosti, tak i v tomto roce začínají bezpečnostní opatření platit již na začátku seznamovacích jízd, kdy jsou tréninková vozidla soutěžících vybavena GPS lokátorem, který online zobrazuje jejich polohu a zaznamenává překročení nejvyšší povolené rychlosti. Posádka, která nebude dodržovat pravidla seznamovacích jízd, bude pořadatelem penalizována a může být ze soutěže i vyloučena. Na bezpečnost na trati rychlostních zkoušek letošní Rally Bohemia bude dohlížet přes 1 500 pořadatelů včetně traťových a bezpečnostních komisařů. Na předem určených místech jsou během rally k dispozici záchranné složky, které v případě nehody dle potřeby zasáhnou.Na trati Rally Bohemia jsou i v roce 2014 požity umělé zpomalovací retardéry, které sníží rychlost závodních vozů ve vybraných nebezpečných místech. Na jejich výběru pořadatelé Rally Bohemia spolupracovali s Asociací Jezdců Rally a bezpečnostním delegátem AČR. Retardéry také sníží tzv. nájezdovou rychlost do některých obcí a zpomalí též příjezd do vybraných diváckých míst, kam by jinak soutěžní vůz nebezpečně brzdil z velmi vysoké rychlosti.Na trati každé rychlostní zkoušky budou pořadatelem vytvořena doporučená divácká místa, z nichž bude možné sledovat soutěžní vozy z bezpečné vzdálenosti. Na mnoha místech bude možné stát na vyvýšeném místě i v blízkosti tratě a bezpečně sledovat závodní automobil ze vzdálenosti jen několika metrů. Trať Rally Bohemia vede velmi krásnou a členitou krajinou, která pravověrným fanouškům rally nabízí zajímavá a bezpečná místa ke sledování rally na vyvýšených plochách a v dostatečné vzdálenosti od trati rychlostní zkoušky, která ale neoplývají pohodlným příjezdem pro automobil. Takové místo je nutné zaujmout ještě před startem rychlostní zkoušky a během ní v žádném případě nevstupovat na trať. Na takových místech žádáme diváky o velmi přísné dodržování pokynů pořadatele a respektování vyznačených zakázaných prostor. Všichni diváci jsou na Rally Bohemia vítáni a řada atraktivních diváckých míst je pro ně k dispozici.

I přes všechna bezpečnostní opatření ale platí, že rally je sice nesmírně atraktivní sport, ale může být pro všechny účastníky nebezpečný. Pořadatel Rally Bohemia důrazně žádá diváky, aby se pohybovali pouze ve vymezených diváckých prostorech a v žádném případě nevstupovali do prostor označených jako zakázané. Jedná se zejména o místa blízko tratě RZ nebo pod její úrovní, místa na vnější i vnitřní straně zatáček. Zvýšenou pozornost musí diváci věnovat v místech, kde vozy dosahují vysokých rychlostí a zejména za horizonty.Prosíme, seznamte se s diváckými místy Rally Bohemia 2014, jejichž popis najdete v oficiálním programu a současně věnujte pozornost bezpečnostním pokynům, které jsou zde také uvedeny. Dbejte pokynů pořadatele a přispějte sami svojí kázní k hladkému průběhu Rally Bohemia 2014.

  //
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.