Nejtěžší jednodenní závod – tak je mezi mnohými posádkami nazýván Rallysprint Kopná. Již 22. ročník závodu se středem dění ve Slušovicích se uskutečnil na konci května. Na startu nechyběla ani domácí posádka Milan Obadal s Ivo Vybíralem. Tato dvojice startuje již druhou sezonu s Hondou Civic Vti z týmu Sparrow racing. Jinak tomu nebylo ani na Kopné.
Hned po zveřejnění seznamu přihlášených posádek klukům spadla brada. Velká konkurence ve třídě, plus náročné tratě, to zaručovalo velké a těsné souboje po celý závod. „Osmnáct přihlášených aut ve třídě 9, to zaručovalo opravdu velkou bitvu a podívanou pro diváky. Již v tréninku bylo jasné, že nás nejtěžší sprint v České republice opět řádně prověří a hlavně ukáže, zda jsme se na Krumlově a Šumavě dostatečně dostali do tempa,“ řekl Ivo Vybíral.
Tréninky i administrativní a technické přejímky proběhly bez problému a kluci se těšili na první ostré kilometry na domácí soutěži. „Hned od první rychlostní zkoušky jsme se snažili jet opravdu na maximum. Měřeným testem Kameňák jsme doslova proletěli a v cíli jsme s nadšením sledovali, jak nám časoměřiči zapisují třetí čas ve třídě,“ popsal radost ze skvěle rozjetého závodu Milan Obadal.
Výborně rozjetá posádka Obadal – Vybíral zaznamenala rovněž třetí čas na erzetě Kopná a druhý čas ve třídě 9 na Rakové. Do prvního servisu Milan s Ivem přijížděli velmi spokojeni na 3. místě ve třídě s 2 vteřinovou ztrátou na Petra Grafka a se 6 vteřinami náskoku na Zbyňu Hrabce.
Jenže každý závod končí až na cílové rampě a do té doby se může stát cokoliv. O tom se přesvědčili i Milan s Ivem. Stačilo pár drobných chybiček a životní umístění, ještě k tomu na domácím závodě bylo pryč. „Druhý průjezd Kameňáku jsme rozjeli opravdu odvážně. Chytili jsme dobrý rytmus, ale po pár kilometrech přišli první chybičky. Dvakrát se nám auto spakovalo v rychlých zatáčkách, ale vše se nám podařilo vyřešit. Bohužel poté přišla chyba číslo tři, a to v rychlé levé zatáčce přes horizont, kdy Honda na kluzkém asfaltu opět vycestovala ven a my se začali točit jako na kolotoči,“ řekl Milan Obadal. Všechno naštěstí dobře dopadlo, auto zůstalo celé, ale oba členové posádky věděli, že bedna je pryč. Zbytek soutěže kluci dojeli v pěkném tempu a nakonec to vyšlo na 5. místo ve třídě 9 a 46. místo absolutního pořadí.
„Na závěr chceme opět poděkovat celému Sparrow racing teamu za skvělou práci v servise a všem fanouškům za velkou podporu! Moc děkujeme a uvidíme se v Hustopečích, které startují ve dnech 20. – 21. Června. Doufáme, že se nám bude více dařit a třeba klapne i ta bedna,“ shodla se na závěr posádka Milan Obadal a Ivo Vybíral.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.