Nejtěžší jednodenní závod – tak je mezi mnohými posádkami nazýván Rallysprint Kopná. Již 22. ročník závodu se středem dění ve Slušovicích se uskutečnil na konci května. Na startu nechyběla ani domácí posádka Milan Obadal s Ivo Vybíralem. Tato dvojice startuje již druhou sezonu s Hondou Civic Vti z týmu Sparrow racing. Jinak tomu nebylo ani na Kopné.
Hned po zveřejnění seznamu přihlášených posádek klukům spadla brada. Velká konkurence ve třídě, plus náročné tratě, to zaručovalo velké a těsné souboje po celý závod. „Osmnáct přihlášených aut ve třídě 9, to zaručovalo opravdu velkou bitvu a podívanou pro diváky. Již v tréninku bylo jasné, že nás nejtěžší sprint v České republice opět řádně prověří a hlavně ukáže, zda jsme se na Krumlově a Šumavě dostatečně dostali do tempa,“ řekl Ivo Vybíral.
Tréninky i administrativní a technické přejímky proběhly bez problému a kluci se těšili na první ostré kilometry na domácí soutěži. „Hned od první rychlostní zkoušky jsme se snažili jet opravdu na maximum. Měřeným testem Kameňák jsme doslova proletěli a v cíli jsme s nadšením sledovali, jak nám časoměřiči zapisují třetí čas ve třídě,“ popsal radost ze skvěle rozjetého závodu Milan Obadal.
Výborně rozjetá posádka Obadal – Vybíral zaznamenala rovněž třetí čas na erzetě Kopná a druhý čas ve třídě 9 na Rakové. Do prvního servisu Milan s Ivem přijížděli velmi spokojeni na 3. místě ve třídě s 2 vteřinovou ztrátou na Petra Grafka a se 6 vteřinami náskoku na Zbyňu Hrabce.
Jenže každý závod končí až na cílové rampě a do té doby se může stát cokoliv. O tom se přesvědčili i Milan s Ivem. Stačilo pár drobných chybiček a životní umístění, ještě k tomu na domácím závodě bylo pryč. „Druhý průjezd Kameňáku jsme rozjeli opravdu odvážně. Chytili jsme dobrý rytmus, ale po pár kilometrech přišli první chybičky. Dvakrát se nám auto spakovalo v rychlých zatáčkách, ale vše se nám podařilo vyřešit. Bohužel poté přišla chyba číslo tři, a to v rychlé levé zatáčce přes horizont, kdy Honda na kluzkém asfaltu opět vycestovala ven a my se začali točit jako na kolotoči,“ řekl Milan Obadal. Všechno naštěstí dobře dopadlo, auto zůstalo celé, ale oba členové posádky věděli, že bedna je pryč. Zbytek soutěže kluci dojeli v pěkném tempu a nakonec to vyšlo na 5. místo ve třídě 9 a 46. místo absolutního pořadí.
„Na závěr chceme opět poděkovat celému Sparrow racing teamu za skvělou práci v servise a všem fanouškům za velkou podporu! Moc děkujeme a uvidíme se v Hustopečích, které startují ve dnech 20. – 21. Června. Doufáme, že se nám bude více dařit a třeba klapne i ta bedna,“ shodla se na závěr posádka Milan Obadal a Ivo Vybíral.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?