Kvůli chybě na Kopné Obadalovi utekla bedna

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 5. června 2014 21:14
Sdílej:

Nejtěžší jednodenní závod – tak je mezi mnohými posádkami nazýván Rallysprint Kopná. Již 22. ročník závodu se středem dění ve Slušovicích se uskutečnil na konci května. Na startu nechyběla ani domácí posádka Milan Obadal s Ivo Vybíralem. Tato dvojice startuje již druhou sezonu s Hondou Civic Vti z týmu Sparrow racing. Jinak tomu nebylo ani na Kopné.

Hned po zveřejnění seznamu přihlášených posádek klukům spadla brada. Velká konkurence ve třídě, plus náročné tratě, to zaručovalo velké a těsné souboje po celý závod. „Osmnáct přihlášených aut ve třídě 9, to zaručovalo opravdu velkou bitvu a podívanou pro diváky. Již v tréninku bylo jasné, že nás nejtěžší sprint v České republice opět řádně prověří a hlavně ukáže, zda jsme se na Krumlově a Šumavě dostatečně dostali do tempa,“ řekl Ivo Vybíral.

Tréninky i administrativní a technické přejímky proběhly bez problému a kluci se těšili na první ostré kilometry na domácí soutěži. „Hned od první rychlostní zkoušky jsme se snažili jet opravdu na maximum. Měřeným testem Kameňák jsme doslova proletěli a v cíli jsme s nadšením sledovali, jak nám časoměřiči zapisují třetí čas ve třídě,“ popsal radost ze skvěle rozjetého závodu Milan Obadal.

Výborně rozjetá posádka Obadal – Vybíral zaznamenala rovněž třetí čas na erzetě Kopná a druhý čas ve třídě 9 na Rakové. Do prvního servisu Milan s Ivem přijížděli velmi spokojeni na 3. místě ve třídě s 2 vteřinovou ztrátou na Petra Grafka a se 6 vteřinami náskoku na Zbyňu Hrabce.

Jenže každý závod končí až na cílové rampě a do té doby se může stát cokoliv. O tom se přesvědčili i Milan s Ivem. Stačilo pár drobných chybiček a životní umístění, ještě k tomu na domácím závodě bylo pryč. „Druhý průjezd Kameňáku jsme rozjeli opravdu odvážně. Chytili jsme dobrý rytmus, ale po pár kilometrech přišli první chybičky. Dvakrát se nám auto spakovalo v rychlých zatáčkách, ale vše se nám podařilo vyřešit. Bohužel poté přišla chyba číslo tři, a to v rychlé levé zatáčce přes horizont, kdy Honda na kluzkém asfaltu opět vycestovala ven a my se začali točit jako na kolotoči,“ řekl Milan Obadal. Všechno naštěstí dobře dopadlo, auto zůstalo celé, ale oba členové posádky věděli, že bedna je pryč. Zbytek soutěže kluci dojeli v pěkném tempu a nakonec to vyšlo na 5. místo ve třídě 9 a 46. místo absolutního pořadí.

„Na závěr chceme opět poděkovat celému Sparrow racing teamu za skvělou práci v servise a všem fanouškům za velkou podporu! Moc děkujeme a uvidíme se v Hustopečích, které startují ve dnech 20. – 21. Června. Doufáme, že se nám bude více dařit a třeba klapne i ta bedna,“ shodla se na závěr posádka Milan Obadal a Ivo Vybíral.

 
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.