Nejtěžší jednodenní závod – tak je mezi mnohými posádkami nazýván Rallysprint Kopná. Již 22. ročník závodu se středem dění ve Slušovicích se uskutečnil na konci května. Na startu nechyběla ani domácí posádka Milan Obadal s Ivo Vybíralem. Tato dvojice startuje již druhou sezonu s Hondou Civic Vti z týmu Sparrow racing. Jinak tomu nebylo ani na Kopné.
Hned po zveřejnění seznamu přihlášených posádek klukům spadla brada. Velká konkurence ve třídě, plus náročné tratě, to zaručovalo velké a těsné souboje po celý závod. „Osmnáct přihlášených aut ve třídě 9, to zaručovalo opravdu velkou bitvu a podívanou pro diváky. Již v tréninku bylo jasné, že nás nejtěžší sprint v České republice opět řádně prověří a hlavně ukáže, zda jsme se na Krumlově a Šumavě dostatečně dostali do tempa,“ řekl Ivo Vybíral.
Tréninky i administrativní a technické přejímky proběhly bez problému a kluci se těšili na první ostré kilometry na domácí soutěži. „Hned od první rychlostní zkoušky jsme se snažili jet opravdu na maximum. Měřeným testem Kameňák jsme doslova proletěli a v cíli jsme s nadšením sledovali, jak nám časoměřiči zapisují třetí čas ve třídě,“ popsal radost ze skvěle rozjetého závodu Milan Obadal.
Výborně rozjetá posádka Obadal – Vybíral zaznamenala rovněž třetí čas na erzetě Kopná a druhý čas ve třídě 9 na Rakové. Do prvního servisu Milan s Ivem přijížděli velmi spokojeni na 3. místě ve třídě s 2 vteřinovou ztrátou na Petra Grafka a se 6 vteřinami náskoku na Zbyňu Hrabce.
Jenže každý závod končí až na cílové rampě a do té doby se může stát cokoliv. O tom se přesvědčili i Milan s Ivem. Stačilo pár drobných chybiček a životní umístění, ještě k tomu na domácím závodě bylo pryč. „Druhý průjezd Kameňáku jsme rozjeli opravdu odvážně. Chytili jsme dobrý rytmus, ale po pár kilometrech přišli první chybičky. Dvakrát se nám auto spakovalo v rychlých zatáčkách, ale vše se nám podařilo vyřešit. Bohužel poté přišla chyba číslo tři, a to v rychlé levé zatáčce přes horizont, kdy Honda na kluzkém asfaltu opět vycestovala ven a my se začali točit jako na kolotoči,“ řekl Milan Obadal. Všechno naštěstí dobře dopadlo, auto zůstalo celé, ale oba členové posádky věděli, že bedna je pryč. Zbytek soutěže kluci dojeli v pěkném tempu a nakonec to vyšlo na 5. místo ve třídě 9 a 46. místo absolutního pořadí.
„Na závěr chceme opět poděkovat celému Sparrow racing teamu za skvělou práci v servise a všem fanouškům za velkou podporu! Moc děkujeme a uvidíme se v Hustopečích, které startují ve dnech 20. – 21. Června. Doufáme, že se nám bude více dařit a třeba klapne i ta bedna,“ shodla se na závěr posádka Milan Obadal a Ivo Vybíral.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.