Pro ty z vás, kteří v minulých sezónách sledovali soutěže Volného poháru či Rallye Cupu, nebude určitě neznámé jméno Filipa Mareše.
Ten se svou Škodou Favorit, spadající do nejslabší objemové třídy, proháněl posádky sedlající mnohdy více než dvakrát silnější soutěžní techniku. Nezřídka kdy se pak v pozici jedné z nejrychlejších dvoukolek startovního pole probojoval do elitní desítky výsledkové listiny. Největší úspěchy si posádka Racing Teamu Semčice vybojovala v loňské sezóně, kdy si připsala vítězství ve třídě A1 v rámci Rallye Cupu a k podobnému výsledku směřovala i v rámci Volného poháru. Komplikací však byla technická závada a následná havárie v Rally Humpolec, po které jejich Favorit nebyl schopný sezónu dokončit. To velkou měrou zapříčinilo propad na konečnou stříbrnou pozici. Jak už to tak ale někdy bývá, nehoda se stala bodem zlomu a díky ní odstartovala spolupráce s týmem Sportgarage úřadujícího mistra republiky v HA - Jiřího Kalisty. Jméno tohoto člověka asi není potřeba dlouze představovat, stačí vzpomenout na nedávné Rallye Český Krumlov či Historic Rallye Vltava, při kterých se svým spolujezdcem Michalem Šofrem a jejich Subaru Legacy RS dosahovanými časy zazářili.
Své postřehy a pohled na vzniklou spolupráci přináší dvaadvacetiletý rodák z Mladé Boleslavi. „Když se mi nedlouho po humpolecké havárii ozval Jirka s otázkou, zdali bych dokázal řídit jeho „Evo“, způsobilo mi to v první moment veliký šok. Má odpověď však objektivně nemohla být jednoznačná, neboť jsem tou dobou neměl s vozem takové koncepce žádnou zkušenost. Následně jsem dostal možnost poznat osobně Jirku i jeho překrásnou Evo VI a dohodli jsme se, že si auto připravíme a zkusíme.“ A tak se také na začátku listopadu v prostorách známé testovací trati v Bělé pod Bezdězem stalo. „Z vozu jsem měl od počátku pochopitelně veliký respekt. Po několika málo okamžicích strávených za jeho volantem ale přišly fantastické pocity. Takřka od první chvíle jsme si padli „do noty“ a na každém metru jízdy bylo znát, že auto je opravdu do detailu vyladěné. Velmi jsem také ocenil každou Jirkovu radu. Snažil jsem se mu pečlivě naslouchat a využívat jeho zkušeností a poznatků k lepšímu porozumění vozu. Poprvé jsem také měl možnost poznat jízdu s ALS.“ Poté se ale přípravy na novou sezonu začali ubírat poněkud jiným směrem.
„Krátce po listopadovém testu se na české rally scéně objevil projekt Opel Adam cupu, který se nám velice zamlouval. I proto jsme se několik měsíců snažili o realizaci startů s Opelem. Jak je dnes již známo, myšlenku Adam cupu v ČR se bohužel nepodařilo uskutečnit a my jsme tak stáli před otázkou, co dále. Můj Favorit prochází velikou přestavbou a zatím není k závodění připraven. Jelikož ale nechci nechat sezónu plynout bez naší účasti, domluvili jsme se na možnosti startovat v nadcházejícím podniku ČMPR, Rally Orlické hory v barvách týmu Sportgarage. V rámci důkladnějšího poznávání nové techniky v těchto dnech pilně pracujeme na přípravách vozu a nemůžeme se dočkat samotného startu. Za tuto příležitost a vůbec za veškeré cenné rady a poznatky, které mi trpělivě předává, bych chtěl Jiřímu Kalistovi velmi poděkovat.“
Pozorní fanoušci si také jistě všimli jiného jména na pozici spolujezdce, Jakuba Šmída nahradí jablonecký Jan Hloušek. Důvody této změny, nám vysvětluje jezdec. „Když jsem na konci loňské sezóny projevil touhu udělat další krok ve své kariéře, Kuba se rozhodl, že se mnou dále v jiném voze pokračovat nebude. Jeho rozhodnutí však vzhledem k okolnostem plně chápu a musím mu velmi poděkovat za naší dosavadní spolupráci. Jeho podíl na našich výsledcích byl vždy obrovský a bez něho bych určitě nyní nebyl tam, kde jsem. Ke spolupráci jsem následně oslovil kamaráda Honzu Hlouška, se kterým máme o rally podobné smýšlení a myslím, že jsme utvořili pracovitou a snad i perspektivní posádku“. Svá slova přidává i nový člen posádky, momentálně student druhého ročníku fakulty strojní na ČVUT v Praze. „Samotnému startu předcházela dlouhá a důkladná příprava, během níž jsme najezdili nespočet kilometrů v rámci tréninku rozpisu, absolvovali jsme seznamovací jízdy na Valašské rally a na nedávné Rallye Český Krumlov a také se zúčastnili Rally kempu. Zde bych rád poděkoval společnosti mediasport.cz, která ve spolupráci s Autoklubem ČR pořádala na vlastní náklady již zmíněný Rally kemp a dala nám tak příležitost získat nový rozhled nad problematikou automobilových soutěží. Nyní je načase nabyté zkušenosti zúročit, a ačkoliv se na nadcházející soutěži budeme teprve sžívat sami se sebou i s novým vozem, pokusíme se podat maximálně profesionální výkon. “IV. ročník Rally Orlické hory se uskuteční ve dnech 6. – 7. června 2014. Soutěž se pojede jako třetí díl sedmidílného seriálu Českomoravského poháru v rally 2014. Na posádky čeká sedm rychlostních zkoušek o délce necelých 60 km. Celková délka trati je 188 km. Start soutěže proběhne v pátek 6. června v 16 hodin v Opočně, první vůz se objeví na stejném místě v cíli v sobotu 7. června krátce po 16. hodině.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.