Pro ty z vás, kteří v minulých sezónách sledovali soutěže Volného poháru či Rallye Cupu, nebude určitě neznámé jméno Filipa Mareše.
Ten se svou Škodou Favorit, spadající do nejslabší objemové třídy, proháněl posádky sedlající mnohdy více než dvakrát silnější soutěžní techniku. Nezřídka kdy se pak v pozici jedné z nejrychlejších dvoukolek startovního pole probojoval do elitní desítky výsledkové listiny. Největší úspěchy si posádka Racing Teamu Semčice vybojovala v loňské sezóně, kdy si připsala vítězství ve třídě A1 v rámci Rallye Cupu a k podobnému výsledku směřovala i v rámci Volného poháru. Komplikací však byla technická závada a následná havárie v Rally Humpolec, po které jejich Favorit nebyl schopný sezónu dokončit. To velkou měrou zapříčinilo propad na konečnou stříbrnou pozici. Jak už to tak ale někdy bývá, nehoda se stala bodem zlomu a díky ní odstartovala spolupráce s týmem Sportgarage úřadujícího mistra republiky v HA - Jiřího Kalisty. Jméno tohoto člověka asi není potřeba dlouze představovat, stačí vzpomenout na nedávné Rallye Český Krumlov či Historic Rallye Vltava, při kterých se svým spolujezdcem Michalem Šofrem a jejich Subaru Legacy RS dosahovanými časy zazářili.
Své postřehy a pohled na vzniklou spolupráci přináší dvaadvacetiletý rodák z Mladé Boleslavi. „Když se mi nedlouho po humpolecké havárii ozval Jirka s otázkou, zdali bych dokázal řídit jeho „Evo“, způsobilo mi to v první moment veliký šok. Má odpověď však objektivně nemohla být jednoznačná, neboť jsem tou dobou neměl s vozem takové koncepce žádnou zkušenost. Následně jsem dostal možnost poznat osobně Jirku i jeho překrásnou Evo VI a dohodli jsme se, že si auto připravíme a zkusíme.“ A tak se také na začátku listopadu v prostorách známé testovací trati v Bělé pod Bezdězem stalo. „Z vozu jsem měl od počátku pochopitelně veliký respekt. Po několika málo okamžicích strávených za jeho volantem ale přišly fantastické pocity. Takřka od první chvíle jsme si padli „do noty“ a na každém metru jízdy bylo znát, že auto je opravdu do detailu vyladěné. Velmi jsem také ocenil každou Jirkovu radu. Snažil jsem se mu pečlivě naslouchat a využívat jeho zkušeností a poznatků k lepšímu porozumění vozu. Poprvé jsem také měl možnost poznat jízdu s ALS.“ Poté se ale přípravy na novou sezonu začali ubírat poněkud jiným směrem.
„Krátce po listopadovém testu se na české rally scéně objevil projekt Opel Adam cupu, který se nám velice zamlouval. I proto jsme se několik měsíců snažili o realizaci startů s Opelem. Jak je dnes již známo, myšlenku Adam cupu v ČR se bohužel nepodařilo uskutečnit a my jsme tak stáli před otázkou, co dále. Můj Favorit prochází velikou přestavbou a zatím není k závodění připraven. Jelikož ale nechci nechat sezónu plynout bez naší účasti, domluvili jsme se na možnosti startovat v nadcházejícím podniku ČMPR, Rally Orlické hory v barvách týmu Sportgarage. V rámci důkladnějšího poznávání nové techniky v těchto dnech pilně pracujeme na přípravách vozu a nemůžeme se dočkat samotného startu. Za tuto příležitost a vůbec za veškeré cenné rady a poznatky, které mi trpělivě předává, bych chtěl Jiřímu Kalistovi velmi poděkovat.“
Pozorní fanoušci si také jistě všimli jiného jména na pozici spolujezdce, Jakuba Šmída nahradí jablonecký Jan Hloušek. Důvody této změny, nám vysvětluje jezdec. „Když jsem na konci loňské sezóny projevil touhu udělat další krok ve své kariéře, Kuba se rozhodl, že se mnou dále v jiném voze pokračovat nebude. Jeho rozhodnutí však vzhledem k okolnostem plně chápu a musím mu velmi poděkovat za naší dosavadní spolupráci. Jeho podíl na našich výsledcích byl vždy obrovský a bez něho bych určitě nyní nebyl tam, kde jsem. Ke spolupráci jsem následně oslovil kamaráda Honzu Hlouška, se kterým máme o rally podobné smýšlení a myslím, že jsme utvořili pracovitou a snad i perspektivní posádku“. Svá slova přidává i nový člen posádky, momentálně student druhého ročníku fakulty strojní na ČVUT v Praze. „Samotnému startu předcházela dlouhá a důkladná příprava, během níž jsme najezdili nespočet kilometrů v rámci tréninku rozpisu, absolvovali jsme seznamovací jízdy na Valašské rally a na nedávné Rallye Český Krumlov a také se zúčastnili Rally kempu. Zde bych rád poděkoval společnosti mediasport.cz, která ve spolupráci s Autoklubem ČR pořádala na vlastní náklady již zmíněný Rally kemp a dala nám tak příležitost získat nový rozhled nad problematikou automobilových soutěží. Nyní je načase nabyté zkušenosti zúročit, a ačkoliv se na nadcházející soutěži budeme teprve sžívat sami se sebou i s novým vozem, pokusíme se podat maximálně profesionální výkon. “IV. ročník Rally Orlické hory se uskuteční ve dnech 6. – 7. června 2014. Soutěž se pojede jako třetí díl sedmidílného seriálu Českomoravského poháru v rally 2014. Na posádky čeká sedm rychlostních zkoušek o délce necelých 60 km. Celková délka trati je 188 km. Start soutěže proběhne v pátek 6. června v 16 hodin v Opočně, první vůz se objeví na stejném místě v cíli v sobotu 7. června krátce po 16. hodině.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?