Pro Pecha s Uhlem je Rallye Šumava téměř domácí soutěží. Z Plzně je to do Klatov co by kamenem dohodil, a také proto se kolem rychlostních zkoušek sejde každoročně velké množství fanoušků.
„Letos se mnozí z nich stali svědky našeho pořádného dramatu. Hned v první rychlostní zkoušce, kterou je velice populární Činovský okruh, jsem vyrobil jezdeckou chybu, která nás málem stála celou soutěž. V posledním kole při výjezdu z jednoho retardéru mně Miník z krajnice sklouzl do hlubokého příkopu. Jeli jsme v něm a bokem hrabali snad 200 metrů a už to vypadalo, že se vůbec nedostaneme ven a s Petrem z nás budou diváci. Nakonec se nám podařilo vyskočit zpět na silnici a mohli jsme pokračovat. Stálo nás to však drahocenné vteřiny a měli jsme co dohánět,“ líčí dramatický okamžik v samém začátku Václav Pech jun., který ale už v cíli páteční etapy měl náskok na nejbližšího pronásledovatele 18 vteřin.
Sobotní ráno se v okolí Vimperku, kde byly soustředěny rychlostní zkoušky II. etapy, spustil z nebe hustý déšť. „Zkusili jsme hned v první rychlostce zabrat a pokusit se navýšit náskok. To se sice podařilo, ale našeho největšího soupeře, rychle jedoucího Mirka Jakeše jsme museli neustále hlídat a nemohli si dovolit žádnou chybu. To vyžadovalo se plně soustředit na bezchybné projetí všech zbývajících rychlostních zkoušek. Nebylo to však úplně jednoduché v tak těžkých deštivých podmínkách, které panovaly. Navíc bylo složité zvolit v předstihu vhodné pneumatiky, a tak jsme v závěru soutěže zažili s Petrem několik horkých chvilek, když se naše Mini několikrát postavilo na vodu,“ popisuje Václav Pech jun. závěr vítězné Rallye Šumava a hned dodává svoji poklonu k divákům: „Na celé soutěži mě nejvíce potěšilo velké množství fanoušků, kteří se přišli na rallye podívat i v tak špatném počasí. Moc jim touto cestou děkuji, a mají můj obdiv, že i přes zimu a déšť vydrželi celou soutěž.“
Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo projela cílem Rallye Šumava na prvním místě s náskokem 1 minuty 13,6 vteřiny. Svým čtvrtým šumavským triumfem vyrovnali počet vítězství legendárního Lea Pavlíka, který tento rekord držel od roku 1989. Pech s Uhlem po třech odjetých soutěžích Mezinárodního mistrovství České republiky vedou absolutní pořadí, když si na své konto připsali třikrát plný bodový zisk. Dalším závodem bude 19. - 21.6. Rallye Hustopeče.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?