Pro Pecha s Uhlem je Rallye Šumava téměř domácí soutěží. Z Plzně je to do Klatov co by kamenem dohodil, a také proto se kolem rychlostních zkoušek sejde každoročně velké množství fanoušků.
„Letos se mnozí z nich stali svědky našeho pořádného dramatu. Hned v první rychlostní zkoušce, kterou je velice populární Činovský okruh, jsem vyrobil jezdeckou chybu, která nás málem stála celou soutěž. V posledním kole při výjezdu z jednoho retardéru mně Miník z krajnice sklouzl do hlubokého příkopu. Jeli jsme v něm a bokem hrabali snad 200 metrů a už to vypadalo, že se vůbec nedostaneme ven a s Petrem z nás budou diváci. Nakonec se nám podařilo vyskočit zpět na silnici a mohli jsme pokračovat. Stálo nás to však drahocenné vteřiny a měli jsme co dohánět,“ líčí dramatický okamžik v samém začátku Václav Pech jun., který ale už v cíli páteční etapy měl náskok na nejbližšího pronásledovatele 18 vteřin.
Sobotní ráno se v okolí Vimperku, kde byly soustředěny rychlostní zkoušky II. etapy, spustil z nebe hustý déšť. „Zkusili jsme hned v první rychlostce zabrat a pokusit se navýšit náskok. To se sice podařilo, ale našeho největšího soupeře, rychle jedoucího Mirka Jakeše jsme museli neustále hlídat a nemohli si dovolit žádnou chybu. To vyžadovalo se plně soustředit na bezchybné projetí všech zbývajících rychlostních zkoušek. Nebylo to však úplně jednoduché v tak těžkých deštivých podmínkách, které panovaly. Navíc bylo složité zvolit v předstihu vhodné pneumatiky, a tak jsme v závěru soutěže zažili s Petrem několik horkých chvilek, když se naše Mini několikrát postavilo na vodu,“ popisuje Václav Pech jun. závěr vítězné Rallye Šumava a hned dodává svoji poklonu k divákům: „Na celé soutěži mě nejvíce potěšilo velké množství fanoušků, kteří se přišli na rallye podívat i v tak špatném počasí. Moc jim touto cestou děkuji, a mají můj obdiv, že i přes zimu a déšť vydrželi celou soutěž.“
Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo projela cílem Rallye Šumava na prvním místě s náskokem 1 minuty 13,6 vteřiny. Svým čtvrtým šumavským triumfem vyrovnali počet vítězství legendárního Lea Pavlíka, který tento rekord držel od roku 1989. Pech s Uhlem po třech odjetých soutěžích Mezinárodního mistrovství České republiky vedou absolutní pořadí, když si na své konto připsali třikrát plný bodový zisk. Dalším závodem bude 19. - 21.6. Rallye Hustopeče.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?