Pro Pecha s Uhlem je Rallye Šumava téměř domácí soutěží. Z Plzně je to do Klatov co by kamenem dohodil, a také proto se kolem rychlostních zkoušek sejde každoročně velké množství fanoušků.
„Letos se mnozí z nich stali svědky našeho pořádného dramatu. Hned v první rychlostní zkoušce, kterou je velice populární Činovský okruh, jsem vyrobil jezdeckou chybu, která nás málem stála celou soutěž. V posledním kole při výjezdu z jednoho retardéru mně Miník z krajnice sklouzl do hlubokého příkopu. Jeli jsme v něm a bokem hrabali snad 200 metrů a už to vypadalo, že se vůbec nedostaneme ven a s Petrem z nás budou diváci. Nakonec se nám podařilo vyskočit zpět na silnici a mohli jsme pokračovat. Stálo nás to však drahocenné vteřiny a měli jsme co dohánět,“ líčí dramatický okamžik v samém začátku Václav Pech jun., který ale už v cíli páteční etapy měl náskok na nejbližšího pronásledovatele 18 vteřin.
Sobotní ráno se v okolí Vimperku, kde byly soustředěny rychlostní zkoušky II. etapy, spustil z nebe hustý déšť. „Zkusili jsme hned v první rychlostce zabrat a pokusit se navýšit náskok. To se sice podařilo, ale našeho největšího soupeře, rychle jedoucího Mirka Jakeše jsme museli neustále hlídat a nemohli si dovolit žádnou chybu. To vyžadovalo se plně soustředit na bezchybné projetí všech zbývajících rychlostních zkoušek. Nebylo to však úplně jednoduché v tak těžkých deštivých podmínkách, které panovaly. Navíc bylo složité zvolit v předstihu vhodné pneumatiky, a tak jsme v závěru soutěže zažili s Petrem několik horkých chvilek, když se naše Mini několikrát postavilo na vodu,“ popisuje Václav Pech jun. závěr vítězné Rallye Šumava a hned dodává svoji poklonu k divákům: „Na celé soutěži mě nejvíce potěšilo velké množství fanoušků, kteří se přišli na rallye podívat i v tak špatném počasí. Moc jim touto cestou děkuji, a mají můj obdiv, že i přes zimu a déšť vydrželi celou soutěž.“
Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo projela cílem Rallye Šumava na prvním místě s náskokem 1 minuty 13,6 vteřiny. Svým čtvrtým šumavským triumfem vyrovnali počet vítězství legendárního Lea Pavlíka, který tento rekord držel od roku 1989. Pech s Uhlem po třech odjetých soutěžích Mezinárodního mistrovství České republiky vedou absolutní pořadí, když si na své konto připsali třikrát plný bodový zisk. Dalším závodem bude 19. - 21.6. Rallye Hustopeče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.