Po domácí Valašské rally, kde Martinu Vlčkovi a Richardu Lasevičovi nová Fabia S2000 znamenitě padla do ruky, čekal pojízdnou základnu týmu Svarmetal Motorsport přesun do Čech.
Dvojice mezinárodních soutěží, Rallye Český Krumlov a Rally Šumava, svojí délkou vydala za čtyři rallysprinty a na oba členy posádky kladla velké nároky. Inu, krotit 280koňovou fabii na úzkých kopcovitých tratích celé dva dny vyžaduje pořádnou fyzičku a kuráž i za sucha, natož pokud se Čechami prožene nepříznivé počasí.
V Českém Krumlově začala soutěž idylicky. Rozkvetlá příroda, příjemné počasí a pěkné tratě přispěly k faktu, že páteční etapa soutěžícím nabídla velmi pěkné svezení. Odstupy mezi posádkami byly malé, a tak průběžná devátá příčka v klasifikaci mezinárodního mistrovství ČR znamenala pro Martina s Richardem dobrý vklad do náročnější sobotní etapy. V sobotu však začal opravdový očistec. Přes noc trať zmokla, teploty klesly jen těsně nad bod mrazu a situaci posádkám nijak neulehčovaly ani nové, na mokru tolik kritizované „evropské“ pneumatiky. „Do Krumlova se vždy rád vracím, ale už bych tuto soutěž velice rád zažil bez deště. Situace se opakuje již několik let - trénink soutěže probíhá za krásného počasí a bez klimatizace téměř není možný a naopak samotný závod se odehrává převážně v dešti,“ popisoval kolorit krumlovské soutěže Martin Vlček. Jeho „parťák“ Richard Lasevič tato slova doplnil: „Průběh samotné soutěže se nesl v duchu "ahoj, já jsem evropská guma a očekávejte neočekávané". Nasbírali jsme spoustu poznatků ohledně směsí a huštění, soutěž jsme dokončili na bodech, a tak jsme úkol splnili. Jen nás trošku mrzí závěr.“ Richard měl na mysli hlavně předposlední rychlostní zkoušku kolem přehrady Lipno, kde se posádce podařilo prorazit pneumatiku a výměnou kola ztratili na „erzetě“ více jak tři minuty. Sen o postupu na šesté místo byl rázem pryč a ani skvělý finiš (čtvrtý čas na posledním testu) nemohl stačit na více než dvanáctou příčku v cíli.
Plovací kruh se stal povinnou výbavou soutěžních posádek i na Rally Šumava. V pátek večer se na trať snesly první dešťové kapky, které s krátkými přestávkami vydržely až do sobotního cíle. Zvláště v noci byly podmínky na trati velice složité a prakticky každá posádka si zažila nějakou krizovou situaci. Nejinak tomu bylo i u Martina s Richardem, kteří se po průjezdu poslední večerní „erzety“ omlouvali všem posluchačům onboardového záznamu za svůj necenzurovaný komentář.
„Na Šumavě jsem měl možnost závodit poprvé ve své jezdecké kariéře a musím říct, že kalich nováčkovské daně jsme si vypili do dna. Několik typů různě klouzavých asfaltů nám zamotalo hlavu, obzvlášť když začalo silně pršet. Zjistili jsme, že bych velice stál o informaci v rozpise, jakým typem asfaltu budeme projíždět, protože reakce auta byly naprosto nepředvídatelné,“ přiznal „Vlčák“, po pátku celkově šestý. Nepředvídatelné podmínky a nejistota ve volbě pneumatik vyvrcholily v sobotu. Martina s Richardem nejprve potkal defekt pneumatiky, aby na desátém testu jejich vůz po menší krizové situaci skončil na boku v příkopě. „Nezbylo, než vylézt ven a pokusit se auto převrátit zpět na kola a to bez pomoci diváků, kteří v místě nebyli. V zápalu boje, návalu adrenalinu a touze pokračovat, se nám povedlo auto vrátit na kola, dostat se ven z příkopu a pokračovat dále. Pochopitelně už nebylo kam spěchat, šlo nám pouze o dojetí závodu,“ popsal dramatické momenty Martin Vlček, kterému tak už podruhé v řadě na mokrých tratích „uplaval“ sen o umístění v první desítce. Po bezproblémovém finiši a několika slušných časech v závěru nakonec severomoravské posádce patřilo jedenácté místo v konečném pořadí. „Na Rally Šumava jsem startoval opět po dlouhých sedmi letech a upřímně řečeno, nikdy jsem ji neměl rád. Nutno říci, že po letošním roce zůstávám tomuto pocitu věrný, nicméně díky za velkou lekci, kterou nám udělila. Na trati se nám stalo vše, co se snad může stát, od špatné volby pneumatik, přes zrádné asfalty, proměnlivé počasí jako na Islandu, defekt, malý crash a nakonec spokojenost s dokončeným závodem. Smutný pohled byl však na startovní pole a ještě smutnější na pole dokončivších závodníků,“ doplnil své hodnocení Richard Lasevič.Naplněni dojmy a zkušenostmi z obou závodů v Čechách se nyní Martin Vlček a Richard Lasevič připravují na návrat do domácího prostředí. Populární Rallysprint Kopná, konaný v termínu 30. – 31. května, bude druhým dílem letošního Mistrovství ČR ve sprintrally a Martin s Richardem se na jeho startu objeví s číslem 7.Text: Jiří Dokulil
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?