Obadal s Vybíralem v Klatovech bronzoví

obadal, milan
obadal, milan, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 25. května 2014 22:00
Sdílej:

V letošní sezoně to má posádka Milan Obadal – Ivo Vybíral naplánované trošku zvláštně neboť pravidelně – nepravidelně sbírá poháry. Jednou na bedně, dvakrát mimo a při posledním startu opět bedna. Po vítězství ve třídě v Rakousku, přišla drobná havárie ve Valašském Meziříčí, následovalo 4. místo v Krumlově a čtrnáct dní nato Rally Šumava. Dobří čtenáři asi tuší, ale přesto pojďme pěkně popořadě.

Po propršené soutěži v Českém Krumlově, čekal na Milana s Ivem další deštěm zmáčený závod v Klatovech. Na Rally Šumava se sjel poměrně méně početné startovní pole a to se zákonitě odrazilo ve třídě 9, kde Obadal startuje. Nic to však neubíralo na pocitu posádce pěkně si zazávodit. „Bohužel už od začátku bylo jasné, že se na Šumavě nesejde tak početná konkurence, jako na Krumlově. Čtyři posádky ve třídě nebyla sice žádná hitparáda, ale to neměnilo nic na tom, že jsme na Šumavu přijeli s jasným cílem, posbírat co nejvíce zkušeností a zajet co nejlepší výsledek,“ poznamenal při pohledu do startovní listiny Milan Obadal. Závod začal tak, jak tomu bývá zvykem na Čínovském okruhu. Tuto rychlostní zkoušku zvládli Milan s Ivem v třetím čase třídy.

Po příjemném vstupu do závodu přišla první černá můra páteční etapy v podobě technického problému. Kluci ovšem jezdí v týmu, kde mají šikovné mechaniky, kteří závadu odstranili a posádka si spravila chuť hned na následující zkoušce. Dobrá nálada ovšem vydržela posádce pouze krátce, neboť přišel defekt a s ním propad ve výsledcích. „Po velice vlažném startu do soutěže na Čínově, jsme se moc těšili na obě noční zkoušky. Bohužel už před třetí vložkou nám praskl doraz plynového lanka u pedálu a auto přestalo jet na plný výkon. Naštěstí jsme mnoho času neztratili, kluci v servisu odvedli dobrou práci a vše v pohodě opravili. Velice nás potěšil výsledek na čtvrté rychlostce, kde jsme dojeli druhý jen o necelé tři vteřinky za Davidem Štefanem, ale hned na dalším testu jsme měli velikou smůlu. Dostali jsme pomalý defekt na předním kole a defakto osm kilometrů jsme jeli po prázdném kole. Ztráta na třetího činila více jak dvě a půl minuty,“ zhodnotil průběh první etapy Ivo Vybíral.

Odstup od pohárového umístění byl hodně velký na to, aby se Milan s Ivem vydali na stíhací jízdu. Proto nezbývalo, než čekat na chyby soupeřů. První sobotní zkouška byla pro posádky z druhé poloviny startovního pole po havárii zrušena a tak se kluci rozehřívali až na RZ 9. V dalším průběhu soutěže Obadal s Vybíralem zajížděli vyrovnané výkony a byť byla časová ztráta na 3. místo v třídě velká, pomohla jim jezdecká chyba Petra Motze. „Ráno jsme si s Ivem řekli, že ztráta je obrovská, a že si pojedeme svůj vlastní závod a budeme čekat na chyby soupeřů. Časy jsme nezajížděli vůbec špatné. Pak přišla 11 RZ, v ní smolná havárie Petra Motze a my jsme se rázem posunuli na 3. místo. Po všech těch problémech a trápeních jsme zbytek soutěže odjeli v pohodovém tempu a v cíli jsme byli opravdu rádi za bronz ve třídě 9 a hlavně z dokončení tak náročné soutěže,“ uvedl k sobotní části závodu Milan Obadal  V cíli byla valašsko-pražská posádka klasifikována na 24. místě absolutní klasifikace. „Prakticky po celý průběh klatovské soutěže pršelo a o to více nás těšila podpora fanoušků podél trati i v servise, za což jim chceme velmi poděkovat. Naše díky patří samozřejmě i týmu Sparrow racing, za skvěle odvedenou práci. Nyní je před námi rallysprint v Slušovicích, na který se velmi těšíme. Na startu se sejde v naší třídě velká konkurence, takže bude o co bojovat. Přijďte se podívat a povzbudit nejenom nás,“ pozval fanoušky rally na druhý sprint sezony Ivo Vybíral.

 
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?