V letošní sezoně to má posádka Milan Obadal – Ivo Vybíral naplánované trošku zvláštně neboť pravidelně – nepravidelně sbírá poháry. Jednou na bedně, dvakrát mimo a při posledním startu opět bedna. Po vítězství ve třídě v Rakousku, přišla drobná havárie ve Valašském Meziříčí, následovalo 4. místo v Krumlově a čtrnáct dní nato Rally Šumava. Dobří čtenáři asi tuší, ale přesto pojďme pěkně popořadě.
Po propršené soutěži v Českém Krumlově, čekal na Milana s Ivem další deštěm zmáčený závod v Klatovech. Na Rally Šumava se sjel poměrně méně početné startovní pole a to se zákonitě odrazilo ve třídě 9, kde Obadal startuje. Nic to však neubíralo na pocitu posádce pěkně si zazávodit. „Bohužel už od začátku bylo jasné, že se na Šumavě nesejde tak početná konkurence, jako na Krumlově. Čtyři posádky ve třídě nebyla sice žádná hitparáda, ale to neměnilo nic na tom, že jsme na Šumavu přijeli s jasným cílem, posbírat co nejvíce zkušeností a zajet co nejlepší výsledek,“ poznamenal při pohledu do startovní listiny Milan Obadal. Závod začal tak, jak tomu bývá zvykem na Čínovském okruhu. Tuto rychlostní zkoušku zvládli Milan s Ivem v třetím čase třídy.
Po příjemném vstupu do závodu přišla první černá můra páteční etapy v podobě technického problému. Kluci ovšem jezdí v týmu, kde mají šikovné mechaniky, kteří závadu odstranili a posádka si spravila chuť hned na následující zkoušce. Dobrá nálada ovšem vydržela posádce pouze krátce, neboť přišel defekt a s ním propad ve výsledcích. „Po velice vlažném startu do soutěže na Čínově, jsme se moc těšili na obě noční zkoušky. Bohužel už před třetí vložkou nám praskl doraz plynového lanka u pedálu a auto přestalo jet na plný výkon. Naštěstí jsme mnoho času neztratili, kluci v servisu odvedli dobrou práci a vše v pohodě opravili. Velice nás potěšil výsledek na čtvrté rychlostce, kde jsme dojeli druhý jen o necelé tři vteřinky za Davidem Štefanem, ale hned na dalším testu jsme měli velikou smůlu. Dostali jsme pomalý defekt na předním kole a defakto osm kilometrů jsme jeli po prázdném kole. Ztráta na třetího činila více jak dvě a půl minuty,“ zhodnotil průběh první etapy Ivo Vybíral.
Odstup od pohárového umístění byl hodně velký na to, aby se Milan s Ivem vydali na stíhací jízdu. Proto nezbývalo, než čekat na chyby soupeřů. První sobotní zkouška byla pro posádky z druhé poloviny startovního pole po havárii zrušena a tak se kluci rozehřívali až na RZ 9. V dalším průběhu soutěže Obadal s Vybíralem zajížděli vyrovnané výkony a byť byla časová ztráta na 3. místo v třídě velká, pomohla jim jezdecká chyba Petra Motze. „Ráno jsme si s Ivem řekli, že ztráta je obrovská, a že si pojedeme svůj vlastní závod a budeme čekat na chyby soupeřů. Časy jsme nezajížděli vůbec špatné. Pak přišla 11 RZ, v ní smolná havárie Petra Motze a my jsme se rázem posunuli na 3. místo. Po všech těch problémech a trápeních jsme zbytek soutěže odjeli v pohodovém tempu a v cíli jsme byli opravdu rádi za bronz ve třídě 9 a hlavně z dokončení tak náročné soutěže,“ uvedl k sobotní části závodu Milan Obadal V cíli byla valašsko-pražská posádka klasifikována na 24. místě absolutní klasifikace. „Prakticky po celý průběh klatovské soutěže pršelo a o to více nás těšila podpora fanoušků podél trati i v servise, za což jim chceme velmi poděkovat. Naše díky patří samozřejmě i týmu Sparrow racing, za skvěle odvedenou práci. Nyní je před námi rallysprint v Slušovicích, na který se velmi těšíme. Na startu se sejde v naší třídě velká konkurence, takže bude o co bojovat. Přijďte se podívat a povzbudit nejenom nás,“ pozval fanoušky rally na druhý sprint sezony Ivo Vybíral.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?