V letošní sezoně to má posádka Milan Obadal – Ivo Vybíral naplánované trošku zvláštně neboť pravidelně – nepravidelně sbírá poháry. Jednou na bedně, dvakrát mimo a při posledním startu opět bedna. Po vítězství ve třídě v Rakousku, přišla drobná havárie ve Valašském Meziříčí, následovalo 4. místo v Krumlově a čtrnáct dní nato Rally Šumava. Dobří čtenáři asi tuší, ale přesto pojďme pěkně popořadě.
Po propršené soutěži v Českém Krumlově, čekal na Milana s Ivem další deštěm zmáčený závod v Klatovech. Na Rally Šumava se sjel poměrně méně početné startovní pole a to se zákonitě odrazilo ve třídě 9, kde Obadal startuje. Nic to však neubíralo na pocitu posádce pěkně si zazávodit. „Bohužel už od začátku bylo jasné, že se na Šumavě nesejde tak početná konkurence, jako na Krumlově. Čtyři posádky ve třídě nebyla sice žádná hitparáda, ale to neměnilo nic na tom, že jsme na Šumavu přijeli s jasným cílem, posbírat co nejvíce zkušeností a zajet co nejlepší výsledek,“ poznamenal při pohledu do startovní listiny Milan Obadal. Závod začal tak, jak tomu bývá zvykem na Čínovském okruhu. Tuto rychlostní zkoušku zvládli Milan s Ivem v třetím čase třídy.
Po příjemném vstupu do závodu přišla první černá můra páteční etapy v podobě technického problému. Kluci ovšem jezdí v týmu, kde mají šikovné mechaniky, kteří závadu odstranili a posádka si spravila chuť hned na následující zkoušce. Dobrá nálada ovšem vydržela posádce pouze krátce, neboť přišel defekt a s ním propad ve výsledcích. „Po velice vlažném startu do soutěže na Čínově, jsme se moc těšili na obě noční zkoušky. Bohužel už před třetí vložkou nám praskl doraz plynového lanka u pedálu a auto přestalo jet na plný výkon. Naštěstí jsme mnoho času neztratili, kluci v servisu odvedli dobrou práci a vše v pohodě opravili. Velice nás potěšil výsledek na čtvrté rychlostce, kde jsme dojeli druhý jen o necelé tři vteřinky za Davidem Štefanem, ale hned na dalším testu jsme měli velikou smůlu. Dostali jsme pomalý defekt na předním kole a defakto osm kilometrů jsme jeli po prázdném kole. Ztráta na třetího činila více jak dvě a půl minuty,“ zhodnotil průběh první etapy Ivo Vybíral.
Odstup od pohárového umístění byl hodně velký na to, aby se Milan s Ivem vydali na stíhací jízdu. Proto nezbývalo, než čekat na chyby soupeřů. První sobotní zkouška byla pro posádky z druhé poloviny startovního pole po havárii zrušena a tak se kluci rozehřívali až na RZ 9. V dalším průběhu soutěže Obadal s Vybíralem zajížděli vyrovnané výkony a byť byla časová ztráta na 3. místo v třídě velká, pomohla jim jezdecká chyba Petra Motze. „Ráno jsme si s Ivem řekli, že ztráta je obrovská, a že si pojedeme svůj vlastní závod a budeme čekat na chyby soupeřů. Časy jsme nezajížděli vůbec špatné. Pak přišla 11 RZ, v ní smolná havárie Petra Motze a my jsme se rázem posunuli na 3. místo. Po všech těch problémech a trápeních jsme zbytek soutěže odjeli v pohodovém tempu a v cíli jsme byli opravdu rádi za bronz ve třídě 9 a hlavně z dokončení tak náročné soutěže,“ uvedl k sobotní části závodu Milan Obadal V cíli byla valašsko-pražská posádka klasifikována na 24. místě absolutní klasifikace. „Prakticky po celý průběh klatovské soutěže pršelo a o to více nás těšila podpora fanoušků podél trati i v servise, za což jim chceme velmi poděkovat. Naše díky patří samozřejmě i týmu Sparrow racing, za skvěle odvedenou práci. Nyní je před námi rallysprint v Slušovicích, na který se velmi těšíme. Na startu se sejde v naší třídě velká konkurence, takže bude o co bojovat. Přijďte se podívat a povzbudit nejenom nás,“ pozval fanoušky rally na druhý sprint sezony Ivo Vybíral.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?