V letošní sezoně to má posádka Milan Obadal – Ivo Vybíral naplánované trošku zvláštně neboť pravidelně – nepravidelně sbírá poháry. Jednou na bedně, dvakrát mimo a při posledním startu opět bedna. Po vítězství ve třídě v Rakousku, přišla drobná havárie ve Valašském Meziříčí, následovalo 4. místo v Krumlově a čtrnáct dní nato Rally Šumava. Dobří čtenáři asi tuší, ale přesto pojďme pěkně popořadě.
Po propršené soutěži v Českém Krumlově, čekal na Milana s Ivem další deštěm zmáčený závod v Klatovech. Na Rally Šumava se sjel poměrně méně početné startovní pole a to se zákonitě odrazilo ve třídě 9, kde Obadal startuje. Nic to však neubíralo na pocitu posádce pěkně si zazávodit. „Bohužel už od začátku bylo jasné, že se na Šumavě nesejde tak početná konkurence, jako na Krumlově. Čtyři posádky ve třídě nebyla sice žádná hitparáda, ale to neměnilo nic na tom, že jsme na Šumavu přijeli s jasným cílem, posbírat co nejvíce zkušeností a zajet co nejlepší výsledek,“ poznamenal při pohledu do startovní listiny Milan Obadal. Závod začal tak, jak tomu bývá zvykem na Čínovském okruhu. Tuto rychlostní zkoušku zvládli Milan s Ivem v třetím čase třídy.
Po příjemném vstupu do závodu přišla první černá můra páteční etapy v podobě technického problému. Kluci ovšem jezdí v týmu, kde mají šikovné mechaniky, kteří závadu odstranili a posádka si spravila chuť hned na následující zkoušce. Dobrá nálada ovšem vydržela posádce pouze krátce, neboť přišel defekt a s ním propad ve výsledcích. „Po velice vlažném startu do soutěže na Čínově, jsme se moc těšili na obě noční zkoušky. Bohužel už před třetí vložkou nám praskl doraz plynového lanka u pedálu a auto přestalo jet na plný výkon. Naštěstí jsme mnoho času neztratili, kluci v servisu odvedli dobrou práci a vše v pohodě opravili. Velice nás potěšil výsledek na čtvrté rychlostce, kde jsme dojeli druhý jen o necelé tři vteřinky za Davidem Štefanem, ale hned na dalším testu jsme měli velikou smůlu. Dostali jsme pomalý defekt na předním kole a defakto osm kilometrů jsme jeli po prázdném kole. Ztráta na třetího činila více jak dvě a půl minuty,“ zhodnotil průběh první etapy Ivo Vybíral.
Odstup od pohárového umístění byl hodně velký na to, aby se Milan s Ivem vydali na stíhací jízdu. Proto nezbývalo, než čekat na chyby soupeřů. První sobotní zkouška byla pro posádky z druhé poloviny startovního pole po havárii zrušena a tak se kluci rozehřívali až na RZ 9. V dalším průběhu soutěže Obadal s Vybíralem zajížděli vyrovnané výkony a byť byla časová ztráta na 3. místo v třídě velká, pomohla jim jezdecká chyba Petra Motze. „Ráno jsme si s Ivem řekli, že ztráta je obrovská, a že si pojedeme svůj vlastní závod a budeme čekat na chyby soupeřů. Časy jsme nezajížděli vůbec špatné. Pak přišla 11 RZ, v ní smolná havárie Petra Motze a my jsme se rázem posunuli na 3. místo. Po všech těch problémech a trápeních jsme zbytek soutěže odjeli v pohodovém tempu a v cíli jsme byli opravdu rádi za bronz ve třídě 9 a hlavně z dokončení tak náročné soutěže,“ uvedl k sobotní části závodu Milan Obadal V cíli byla valašsko-pražská posádka klasifikována na 24. místě absolutní klasifikace. „Prakticky po celý průběh klatovské soutěže pršelo a o to více nás těšila podpora fanoušků podél trati i v servise, za což jim chceme velmi poděkovat. Naše díky patří samozřejmě i týmu Sparrow racing, za skvěle odvedenou práci. Nyní je před námi rallysprint v Slušovicích, na který se velmi těšíme. Na startu se sejde v naší třídě velká konkurence, takže bude o co bojovat. Přijďte se podívat a povzbudit nejenom nás,“ pozval fanoušky rally na druhý sprint sezony Ivo Vybíral.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.