Po úspěšném vystoupení Egona Smékala s Monikou Hýbnerovou na Rally Český Krumlov se zlínská posádka vydala zdolat další podnik velkého mistráku – Rally Šumava Klatovy.
Méně obsazené startovní pole nijak neubíralo na kvalitě třídy, kde Egon s Monikou startují. Do Klatov přijeli mimo jiné Peták, Rujbr, stále zrychlující Kobliha a možnost porovnání bylo i s finským jezdcem Kojoem.
Páteční etapa začala Čínovským okruhem, který se jel za sucha. Okruhovou erzetu Smékal zajel na jistoto s podvědomím, že rozhodující zkoušky teprve přijdou. „Na dalších zkouškách jsme se do toho pořádně opřeli a naše snaha se hned odrazila na časech. Na konci první sekce sice spadla voda, ale i na tuto variantu jsme byli částečně připraveni.“ uvedl Egon Smékal. V polovině prvního dne se zlínský jezdec dostal do čela třídy i dvoukolek. Rychlostní zkoušky na vodě byly hodně těžké, o čemž vypovídají slova Moniky Hýbnerové: „Na druhé zkoušce byl velmi náročný konec erzety. Serpentiny před cílem byly i díky mokru hodně kluzké, až mi to připadalo, že jedeme na sněhu. Auto klouzalo ze zatáčky do zatáčky a stále jsme jeli smykem.“ V závěru první etapy si smíšená posádka výbornými časy vybudovala náskok, který činil více, jak půl minuty před druhým Koblihou. První úkol – vyhrát etapu byl splněn a Egon s Monikou zakončili páteční část závodu na 12. místě průběžném pořadí absolutní klasifikace.
Do druhé etapy nastupovali Smékal s Hýbnerovou s dobrou náladou a plni očekávání, jak se s dalšími erzetami poperou a jak se bude dařit soupeřům. Auto fungovalo bez problémů a také správná volba gum vyšla na jedničku. Zlínská dvojice postupně navyšovala svůj náskok před soupeři. I sobotní etapa byla zmáčená deštěm, ovšem nejhorší chvilky měly přijít v samotném závěru závodu. „Na posledních dvou zkouškách bylo vody strašně moc, neboť nás na nich zastihla průtrž mračen. Nevlídné počasí s kluzkým asfaltem i za sucha dokázaly vykouzlit něco, co jsem ještě nezažila. Na poslední zkoušce byla rovinka 200 metrů a naše DS3 hrabala na čtvrtý, pátý a dokonce i na šestý rychlostní stupeň,“ poznamenala Monika Hýbnerová.
Posádka ale i tyto nástrahy zvládla a v cíli se mohla těšit z 8. místa absolutně a domů si odvezla tři poháry za vítězství ve třídě 5, mezi dvoukolkami a také v kategorii smíšených posádek. Egonovi s Monikou patří rovněž i plný počet bodů za vítězství v druhé etapě. V závěru soutěže přišel i sladký bonus v podobě čtvrtého nejrychlejšího času na 13.RZ. „Celý závod se pro nás velmi dobře vyvíjel. Úkol daný před soutěží – posbírat co nejvíce bodů v každé z etap se nám podařilo splnit. Auto bylo opět velmi dobře připraveno za což musím poděkovat mechanikům a celému týmu. Díky patří i Monice za dobře odvedenou práci i když v závěru rally opět začínala ztrácet hlas. Doufám, že další závod se pojede za příznivého počasí, abych jí slyšel až na rampu. Poděkování patří také obchodním partnerům, kteří stojí za našimi starty,“ vysekl poklonu nejbližším Egon Smékal v cíli.
Další závod, kde posádka Egon Smékal Bens Racing Teamu bude startovat je blížící se druhý sprint malého mistrovství – Impromat Rallysprint Kopná, který je naplánovaný na sobotu 31. května do Slušovic. „Tímto bych chtěla pozvat všechny naše přátelé, fanoušky a kamarády do Slušovic. Rádi bychom navázali na loňské vítězství, ale oba víme, že to bude těžký závod. Proto věříme i ve vaši podporu,“ pozvala na Kopnou diváky Monika Hýbnerová.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.