Po úspěšném vystoupení Egona Smékala s Monikou Hýbnerovou na Rally Český Krumlov se zlínská posádka vydala zdolat další podnik velkého mistráku – Rally Šumava Klatovy.
Méně obsazené startovní pole nijak neubíralo na kvalitě třídy, kde Egon s Monikou startují. Do Klatov přijeli mimo jiné Peták, Rujbr, stále zrychlující Kobliha a možnost porovnání bylo i s finským jezdcem Kojoem.
Páteční etapa začala Čínovským okruhem, který se jel za sucha. Okruhovou erzetu Smékal zajel na jistoto s podvědomím, že rozhodující zkoušky teprve přijdou. „Na dalších zkouškách jsme se do toho pořádně opřeli a naše snaha se hned odrazila na časech. Na konci první sekce sice spadla voda, ale i na tuto variantu jsme byli částečně připraveni.“ uvedl Egon Smékal. V polovině prvního dne se zlínský jezdec dostal do čela třídy i dvoukolek. Rychlostní zkoušky na vodě byly hodně těžké, o čemž vypovídají slova Moniky Hýbnerové: „Na druhé zkoušce byl velmi náročný konec erzety. Serpentiny před cílem byly i díky mokru hodně kluzké, až mi to připadalo, že jedeme na sněhu. Auto klouzalo ze zatáčky do zatáčky a stále jsme jeli smykem.“ V závěru první etapy si smíšená posádka výbornými časy vybudovala náskok, který činil více, jak půl minuty před druhým Koblihou. První úkol – vyhrát etapu byl splněn a Egon s Monikou zakončili páteční část závodu na 12. místě průběžném pořadí absolutní klasifikace.
Do druhé etapy nastupovali Smékal s Hýbnerovou s dobrou náladou a plni očekávání, jak se s dalšími erzetami poperou a jak se bude dařit soupeřům. Auto fungovalo bez problémů a také správná volba gum vyšla na jedničku. Zlínská dvojice postupně navyšovala svůj náskok před soupeři. I sobotní etapa byla zmáčená deštěm, ovšem nejhorší chvilky měly přijít v samotném závěru závodu. „Na posledních dvou zkouškách bylo vody strašně moc, neboť nás na nich zastihla průtrž mračen. Nevlídné počasí s kluzkým asfaltem i za sucha dokázaly vykouzlit něco, co jsem ještě nezažila. Na poslední zkoušce byla rovinka 200 metrů a naše DS3 hrabala na čtvrtý, pátý a dokonce i na šestý rychlostní stupeň,“ poznamenala Monika Hýbnerová.
Posádka ale i tyto nástrahy zvládla a v cíli se mohla těšit z 8. místa absolutně a domů si odvezla tři poháry za vítězství ve třídě 5, mezi dvoukolkami a také v kategorii smíšených posádek. Egonovi s Monikou patří rovněž i plný počet bodů za vítězství v druhé etapě. V závěru soutěže přišel i sladký bonus v podobě čtvrtého nejrychlejšího času na 13.RZ. „Celý závod se pro nás velmi dobře vyvíjel. Úkol daný před soutěží – posbírat co nejvíce bodů v každé z etap se nám podařilo splnit. Auto bylo opět velmi dobře připraveno za což musím poděkovat mechanikům a celému týmu. Díky patří i Monice za dobře odvedenou práci i když v závěru rally opět začínala ztrácet hlas. Doufám, že další závod se pojede za příznivého počasí, abych jí slyšel až na rampu. Poděkování patří také obchodním partnerům, kteří stojí za našimi starty,“ vysekl poklonu nejbližším Egon Smékal v cíli.
Další závod, kde posádka Egon Smékal Bens Racing Teamu bude startovat je blížící se druhý sprint malého mistrovství – Impromat Rallysprint Kopná, který je naplánovaný na sobotu 31. května do Slušovic. „Tímto bych chtěla pozvat všechny naše přátelé, fanoušky a kamarády do Slušovic. Rádi bychom navázali na loňské vítězství, ale oba víme, že to bude těžký závod. Proto věříme i ve vaši podporu,“ pozvala na Kopnou diváky Monika Hýbnerová.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?