Po úspěšném vystoupení Egona Smékala s Monikou Hýbnerovou na Rally Český Krumlov se zlínská posádka vydala zdolat další podnik velkého mistráku – Rally Šumava Klatovy.
Méně obsazené startovní pole nijak neubíralo na kvalitě třídy, kde Egon s Monikou startují. Do Klatov přijeli mimo jiné Peták, Rujbr, stále zrychlující Kobliha a možnost porovnání bylo i s finským jezdcem Kojoem.
Páteční etapa začala Čínovským okruhem, který se jel za sucha. Okruhovou erzetu Smékal zajel na jistoto s podvědomím, že rozhodující zkoušky teprve přijdou. „Na dalších zkouškách jsme se do toho pořádně opřeli a naše snaha se hned odrazila na časech. Na konci první sekce sice spadla voda, ale i na tuto variantu jsme byli částečně připraveni.“ uvedl Egon Smékal. V polovině prvního dne se zlínský jezdec dostal do čela třídy i dvoukolek. Rychlostní zkoušky na vodě byly hodně těžké, o čemž vypovídají slova Moniky Hýbnerové: „Na druhé zkoušce byl velmi náročný konec erzety. Serpentiny před cílem byly i díky mokru hodně kluzké, až mi to připadalo, že jedeme na sněhu. Auto klouzalo ze zatáčky do zatáčky a stále jsme jeli smykem.“ V závěru první etapy si smíšená posádka výbornými časy vybudovala náskok, který činil více, jak půl minuty před druhým Koblihou. První úkol – vyhrát etapu byl splněn a Egon s Monikou zakončili páteční část závodu na 12. místě průběžném pořadí absolutní klasifikace.
Do druhé etapy nastupovali Smékal s Hýbnerovou s dobrou náladou a plni očekávání, jak se s dalšími erzetami poperou a jak se bude dařit soupeřům. Auto fungovalo bez problémů a také správná volba gum vyšla na jedničku. Zlínská dvojice postupně navyšovala svůj náskok před soupeři. I sobotní etapa byla zmáčená deštěm, ovšem nejhorší chvilky měly přijít v samotném závěru závodu. „Na posledních dvou zkouškách bylo vody strašně moc, neboť nás na nich zastihla průtrž mračen. Nevlídné počasí s kluzkým asfaltem i za sucha dokázaly vykouzlit něco, co jsem ještě nezažila. Na poslední zkoušce byla rovinka 200 metrů a naše DS3 hrabala na čtvrtý, pátý a dokonce i na šestý rychlostní stupeň,“ poznamenala Monika Hýbnerová.
Posádka ale i tyto nástrahy zvládla a v cíli se mohla těšit z 8. místa absolutně a domů si odvezla tři poháry za vítězství ve třídě 5, mezi dvoukolkami a také v kategorii smíšených posádek. Egonovi s Monikou patří rovněž i plný počet bodů za vítězství v druhé etapě. V závěru soutěže přišel i sladký bonus v podobě čtvrtého nejrychlejšího času na 13.RZ. „Celý závod se pro nás velmi dobře vyvíjel. Úkol daný před soutěží – posbírat co nejvíce bodů v každé z etap se nám podařilo splnit. Auto bylo opět velmi dobře připraveno za což musím poděkovat mechanikům a celému týmu. Díky patří i Monice za dobře odvedenou práci i když v závěru rally opět začínala ztrácet hlas. Doufám, že další závod se pojede za příznivého počasí, abych jí slyšel až na rampu. Poděkování patří také obchodním partnerům, kteří stojí za našimi starty,“ vysekl poklonu nejbližším Egon Smékal v cíli.
Další závod, kde posádka Egon Smékal Bens Racing Teamu bude startovat je blížící se druhý sprint malého mistrovství – Impromat Rallysprint Kopná, který je naplánovaný na sobotu 31. května do Slušovic. „Tímto bych chtěla pozvat všechny naše přátelé, fanoušky a kamarády do Slušovic. Rádi bychom navázali na loňské vítězství, ale oba víme, že to bude těžký závod. Proto věříme i ve vaši podporu,“ pozvala na Kopnou diváky Monika Hýbnerová.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?