Pouze čtrnáct dnů od sebe dělí dva mistrovské závody Mezinárodního mistrovství ČR v Rallye. Po vítězství na Jänner Rallye a absolutním vítězství v Českém Krumlově se EuroOil – invelt team pečlivě chystá na téměř domácí Šumavu.
Naše nejstarší automobilová soutěž Rallye Šumava má letos na programu svůj 49. ročník a posádka Václav Pech jun. a Petr Uhel zde dokázala zvítězit již třikrát, což je řadí v historických tabulkách na druhé místo za legendárního Leo Pavlíka, který má na svém kontě vítězství čtyři. Bude chtít vedoucí posádka průběžného pořadí domácího mistrovství vyrovnat tuhle bilanci? ,,Naším cílem je letos obhajoba loňského mistrovského titulu, to znamená, že se v každém závodě musíme snažit zvítězit, ale na vyrovnávání rekordů moc nekoukáme. Více se soustředíme na těžký charakter rychlostních zkoušek, které Šumava má, a to především v ,,horské“ sobotní etapě na Vimpersku,“ říká Václav Pech jun.
Rallye Šumava má dvě etapy, kdy páteční kolem Klatov začíná tradičním Činovským okruhem, který je proslavený diváckou kulisou. ,,Pamatuji si na rok 1999, kdy jsem chtěl udělat atraktivní průjezd pro diváky na tzv. ,,špici“ Činova a povedlo se mi spadnout do příkopu. Autu nic nebylo, ale muselo nám pomáhat snad 20 fanoušků zpátky na silnici. Doteď máme z této akce nejvíce fotek, jak stovky přihlížejících diváků vše důkladně dokumentovaly,“ vypráví Václav Pech jun. Kromě důkladné kontroly a repase Miníka po náročné Rallye Český Krumlov trénují mechanici EuroOil – invelt teamu také rychlou změnu nastavení podvozku, která musí proběhnout mezi etapami. ,,Páteční rychlostky na Klatovsku jsou rychlejší na kvalitním asfaltu, ale sobotní na Vimpersku jsou technické, rozskákané a se zbytky zimního posypu. Musíme tomuto povrchu přizpůsobit tvrdost a výšku podvozku, a zároveň svornost diferenciálů. Mechanici na to budou mít, včetně kontroly celého auta po etapě a přenastavení podvozku, jen 45min,“ popisuje přípravy Václav Pech jun., který poveze na svém MINI startovní číslo jedna. Rallye Šumava startuje v pátek 16.5. na klatovském náměstí v 17.45 hodin a vítězná posádka bude známa po absolvování tratě dlouhé 398 km v sobotu v 19.05 hodin tamtéž. EuroOil – invelt team zve všechny fanoušky motosportu k návštěvě této akce.www.VaclavPech.czwww.invelt.com www.vaclavpech-fanclub.cz www.minimotorsport.cz
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?