Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a Mini Cooperem před domácí Šumavou

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Romana Hájková 12. května 2014 20:00
Sdílej:

Pouze čtrnáct dnů od sebe dělí dva mistrovské závody Mezinárodního mistrovství ČR v Rallye. Po vítězství na Jänner Rallye a absolutním vítězství v Českém Krumlově se EuroOil – invelt team pečlivě chystá na téměř domácí Šumavu.

Naše nejstarší automobilová soutěž Rallye Šumava má letos na programu svůj 49. ročník a posádka Václav Pech jun. a Petr Uhel zde dokázala zvítězit již třikrát, což je řadí v historických tabulkách na druhé místo za legendárního Leo Pavlíka, který má na svém kontě vítězství čtyři. Bude chtít vedoucí posádka průběžného pořadí domácího mistrovství vyrovnat tuhle bilanci? ,,Naším cílem je letos obhajoba loňského mistrovského titulu, to znamená, že se v každém závodě musíme snažit zvítězit, ale na vyrovnávání rekordů moc nekoukáme. Více se soustředíme na těžký charakter rychlostních zkoušek, které Šumava má, a to především v ,,horské“ sobotní etapě na Vimpersku,“ říká Václav Pech jun.

Rallye Šumava má dvě etapy, kdy páteční kolem Klatov začíná tradičním Činovským okruhem, který je proslavený diváckou kulisou. ,,Pamatuji si na rok 1999, kdy jsem chtěl udělat atraktivní průjezd pro diváky na tzv. ,,špici“ Činova a povedlo se mi spadnout do příkopu. Autu nic nebylo, ale muselo nám pomáhat snad 20 fanoušků zpátky na silnici. Doteď máme z této akce nejvíce fotek, jak stovky přihlížejících diváků vše důkladně dokumentovaly,“ vypráví Václav Pech jun. Kromě důkladné kontroly a repase Miníka po náročné Rallye Český Krumlov trénují mechanici EuroOil – invelt teamu také rychlou změnu nastavení podvozku, která musí proběhnout mezi etapami. ,,Páteční rychlostky na Klatovsku jsou rychlejší na kvalitním asfaltu, ale sobotní na Vimpersku jsou technické, rozskákané a se zbytky zimního posypu. Musíme tomuto povrchu přizpůsobit tvrdost a výšku podvozku, a zároveň svornost diferenciálů. Mechanici na to budou mít, včetně kontroly celého auta po etapě a přenastavení podvozku, jen 45min,“ popisuje přípravy Václav Pech jun., který poveze na svém MINI startovní číslo jedna.  Rallye Šumava startuje v pátek 16.5. na klatovském náměstí v 17.45 hodin a vítězná posádka bude známa po absolvování tratě dlouhé 398 km v sobotu v 19.05 hodin tamtéž. EuroOil – invelt team zve všechny fanoušky motosportu k návštěvě této akce.www.VaclavPech.czwww.invelt.com                           www.vaclavpech-fanclub.cz           www.minimotorsport.cz    

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.