Pouze čtrnáct dnů od sebe dělí dva mistrovské závody Mezinárodního mistrovství ČR v Rallye. Po vítězství na Jänner Rallye a absolutním vítězství v Českém Krumlově se EuroOil – invelt team pečlivě chystá na téměř domácí Šumavu.
Naše nejstarší automobilová soutěž Rallye Šumava má letos na programu svůj 49. ročník a posádka Václav Pech jun. a Petr Uhel zde dokázala zvítězit již třikrát, což je řadí v historických tabulkách na druhé místo za legendárního Leo Pavlíka, který má na svém kontě vítězství čtyři. Bude chtít vedoucí posádka průběžného pořadí domácího mistrovství vyrovnat tuhle bilanci? ,,Naším cílem je letos obhajoba loňského mistrovského titulu, to znamená, že se v každém závodě musíme snažit zvítězit, ale na vyrovnávání rekordů moc nekoukáme. Více se soustředíme na těžký charakter rychlostních zkoušek, které Šumava má, a to především v ,,horské“ sobotní etapě na Vimpersku,“ říká Václav Pech jun.
Rallye Šumava má dvě etapy, kdy páteční kolem Klatov začíná tradičním Činovským okruhem, který je proslavený diváckou kulisou. ,,Pamatuji si na rok 1999, kdy jsem chtěl udělat atraktivní průjezd pro diváky na tzv. ,,špici“ Činova a povedlo se mi spadnout do příkopu. Autu nic nebylo, ale muselo nám pomáhat snad 20 fanoušků zpátky na silnici. Doteď máme z této akce nejvíce fotek, jak stovky přihlížejících diváků vše důkladně dokumentovaly,“ vypráví Václav Pech jun. Kromě důkladné kontroly a repase Miníka po náročné Rallye Český Krumlov trénují mechanici EuroOil – invelt teamu také rychlou změnu nastavení podvozku, která musí proběhnout mezi etapami. ,,Páteční rychlostky na Klatovsku jsou rychlejší na kvalitním asfaltu, ale sobotní na Vimpersku jsou technické, rozskákané a se zbytky zimního posypu. Musíme tomuto povrchu přizpůsobit tvrdost a výšku podvozku, a zároveň svornost diferenciálů. Mechanici na to budou mít, včetně kontroly celého auta po etapě a přenastavení podvozku, jen 45min,“ popisuje přípravy Václav Pech jun., který poveze na svém MINI startovní číslo jedna. Rallye Šumava startuje v pátek 16.5. na klatovském náměstí v 17.45 hodin a vítězná posádka bude známa po absolvování tratě dlouhé 398 km v sobotu v 19.05 hodin tamtéž. EuroOil – invelt team zve všechny fanoušky motosportu k návštěvě této akce.www.VaclavPech.czwww.invelt.com www.vaclavpech-fanclub.cz www.minimotorsport.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?