Václav Pech jun. s Petrem Uhlem a Mini Cooperem před domácí Šumavou

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Romana Hájková 12. května 2014 20:00
Sdílej:

Pouze čtrnáct dnů od sebe dělí dva mistrovské závody Mezinárodního mistrovství ČR v Rallye. Po vítězství na Jänner Rallye a absolutním vítězství v Českém Krumlově se EuroOil – invelt team pečlivě chystá na téměř domácí Šumavu.

Naše nejstarší automobilová soutěž Rallye Šumava má letos na programu svůj 49. ročník a posádka Václav Pech jun. a Petr Uhel zde dokázala zvítězit již třikrát, což je řadí v historických tabulkách na druhé místo za legendárního Leo Pavlíka, který má na svém kontě vítězství čtyři. Bude chtít vedoucí posádka průběžného pořadí domácího mistrovství vyrovnat tuhle bilanci? ,,Naším cílem je letos obhajoba loňského mistrovského titulu, to znamená, že se v každém závodě musíme snažit zvítězit, ale na vyrovnávání rekordů moc nekoukáme. Více se soustředíme na těžký charakter rychlostních zkoušek, které Šumava má, a to především v ,,horské“ sobotní etapě na Vimpersku,“ říká Václav Pech jun.

Rallye Šumava má dvě etapy, kdy páteční kolem Klatov začíná tradičním Činovským okruhem, který je proslavený diváckou kulisou. ,,Pamatuji si na rok 1999, kdy jsem chtěl udělat atraktivní průjezd pro diváky na tzv. ,,špici“ Činova a povedlo se mi spadnout do příkopu. Autu nic nebylo, ale muselo nám pomáhat snad 20 fanoušků zpátky na silnici. Doteď máme z této akce nejvíce fotek, jak stovky přihlížejících diváků vše důkladně dokumentovaly,“ vypráví Václav Pech jun. Kromě důkladné kontroly a repase Miníka po náročné Rallye Český Krumlov trénují mechanici EuroOil – invelt teamu také rychlou změnu nastavení podvozku, která musí proběhnout mezi etapami. ,,Páteční rychlostky na Klatovsku jsou rychlejší na kvalitním asfaltu, ale sobotní na Vimpersku jsou technické, rozskákané a se zbytky zimního posypu. Musíme tomuto povrchu přizpůsobit tvrdost a výšku podvozku, a zároveň svornost diferenciálů. Mechanici na to budou mít, včetně kontroly celého auta po etapě a přenastavení podvozku, jen 45min,“ popisuje přípravy Václav Pech jun., který poveze na svém MINI startovní číslo jedna.  Rallye Šumava startuje v pátek 16.5. na klatovském náměstí v 17.45 hodin a vítězná posádka bude známa po absolvování tratě dlouhé 398 km v sobotu v 19.05 hodin tamtéž. EuroOil – invelt team zve všechny fanoušky motosportu k návštěvě této akce.www.VaclavPech.czwww.invelt.com                           www.vaclavpech-fanclub.cz           www.minimotorsport.cz    

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.