Pouze čtrnáct dnů od sebe dělí dva mistrovské závody Mezinárodního mistrovství ČR v Rallye. Po vítězství na Jänner Rallye a absolutním vítězství v Českém Krumlově se EuroOil – invelt team pečlivě chystá na téměř domácí Šumavu.
Naše nejstarší automobilová soutěž Rallye Šumava má letos na programu svůj 49. ročník a posádka Václav Pech jun. a Petr Uhel zde dokázala zvítězit již třikrát, což je řadí v historických tabulkách na druhé místo za legendárního Leo Pavlíka, který má na svém kontě vítězství čtyři. Bude chtít vedoucí posádka průběžného pořadí domácího mistrovství vyrovnat tuhle bilanci? ,,Naším cílem je letos obhajoba loňského mistrovského titulu, to znamená, že se v každém závodě musíme snažit zvítězit, ale na vyrovnávání rekordů moc nekoukáme. Více se soustředíme na těžký charakter rychlostních zkoušek, které Šumava má, a to především v ,,horské“ sobotní etapě na Vimpersku,“ říká Václav Pech jun.
Rallye Šumava má dvě etapy, kdy páteční kolem Klatov začíná tradičním Činovským okruhem, který je proslavený diváckou kulisou. ,,Pamatuji si na rok 1999, kdy jsem chtěl udělat atraktivní průjezd pro diváky na tzv. ,,špici“ Činova a povedlo se mi spadnout do příkopu. Autu nic nebylo, ale muselo nám pomáhat snad 20 fanoušků zpátky na silnici. Doteď máme z této akce nejvíce fotek, jak stovky přihlížejících diváků vše důkladně dokumentovaly,“ vypráví Václav Pech jun. Kromě důkladné kontroly a repase Miníka po náročné Rallye Český Krumlov trénují mechanici EuroOil – invelt teamu také rychlou změnu nastavení podvozku, která musí proběhnout mezi etapami. ,,Páteční rychlostky na Klatovsku jsou rychlejší na kvalitním asfaltu, ale sobotní na Vimpersku jsou technické, rozskákané a se zbytky zimního posypu. Musíme tomuto povrchu přizpůsobit tvrdost a výšku podvozku, a zároveň svornost diferenciálů. Mechanici na to budou mít, včetně kontroly celého auta po etapě a přenastavení podvozku, jen 45min,“ popisuje přípravy Václav Pech jun., který poveze na svém MINI startovní číslo jedna. Rallye Šumava startuje v pátek 16.5. na klatovském náměstí v 17.45 hodin a vítězná posádka bude známa po absolvování tratě dlouhé 398 km v sobotu v 19.05 hodin tamtéž. EuroOil – invelt team zve všechny fanoušky motosportu k návštěvě této akce.www.VaclavPech.czwww.invelt.com www.vaclavpech-fanclub.cz www.minimotorsport.cz
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.