Posilovna, plavání, motivace do sezony, beseda s závodníky rally a zranění, takový byl průběh příprav na letošní sezonu u Patrika Rujbra.
Vítěz dvoukolek v sprintrally z loňského roku měl za cíl v letošní sezoně navázat na loňský úspěch. Mimo jiné si udělal i čas na fanoušky rally a účastnil se Besedy s závodníky rally v Želechovicích u Zlína, kde si vyzkoušel i pozici spolujezdce. Pro ucelenost pouze doplňuji, že čtení not šlo Patrikovi dobře, pouze návyk nohou byl znát a i při čtení rozpisu vylosovanému divákovi na simulátoru sešlapával podvědomě plyn a brzdu J. Pár dní nato ale přišel trénink na motorce a s ním pád, zlomené zápěstí a neplánovaná pauza. To byl hlavní důvod absence dvojice Rujbr – Řiháková na rakouské Schneerosen Rally i Valašské rally. Patrik s Petrou se tedy poprvé ukázali příznivcům rally až v Českém Krumlově.
Hlavní otázkou bylo, jak bude fungovat Patrikovo zápěstí, neboť jeho ruku ještě zdobily stehy a obvaz. „Trénink proběhl v klidu a ještě za pěkného počasí. Na první start letošní sezóny jsme se moc těšili, i když v nás přebývaly obavy, jak to dopadne s rukou. Patrikovo zranění před sezónou bylo nepříjemné, ale nakonec se to dalo zvládnout. První dny jsme měli tedy klidné a odpočinkové, aby jsme byli dobře připraveni,“ přiblížila předstartovní atmosféru Petra Řiháková.
Pěkné počasí provázelo posádku i během shakedownu, který byl ovšem i velkým zklamáním. Organizační kolaps byl pro mnohé posádky nad síly a před vpuštěním na trať zkoušky musely čekat dlouhé desítky minut v horku a nehořlavých kombinézách. „Na „shaku“ jsme si chtěli vyzkoušet nové pneumatiky neboť před soutěžní test jsme neměli žádný. S ohledem na chaos, který ale před shakedownem panoval, jsme obkroužili pouze dvě jízdy a další test jsme odpískali. Auto fungovalo skvěle a my jen hádali jaké bude počasí a kdy začne pršet,“ vrátil se k úvodu soutěže Patrik Rujbr.
Předpověď se bohužel nepletla a s odpolednem přišel slibovaný déšť, i když ne tak v hrozné míře. Naštěstí bylo povoleno i řezání pneumatik. Start do první městské vložky se P+P vydařil a posádka byla příjemně naladěna na další RZ. Patrik s Petrou zazářili na čtvrté erzetě Ján1, kde zajeli absolutně 13. čas a za sebou nechali všechny své soupeře z dvoukolek, včetně několika jezdců s čtyřkolkami. Brněnská posádka se úspěšně popasovala i s nočními zkouškami a konec etapy zakončila na 19. místě absolutně a 5. příčce ve třídě RC3. V Clio cupu byli Patrik s Petrou na průběžném třetím místě s šestnácti vteřinovou ztrátou na Petáka a dalších pět vteřin ztráceli na Koblihu. „Typy vložek se nám moc líbili a udrželi jsme krok s našimi rivaly, z čehož jsem měli radost. I se druhým kolem pátečních vložek, již za tmy, jsme byli spokojeni. Spát jsme tedy šli spát s optimisticky naladěni. Přesto tu byla jistá obava, co bude dělat ruka,“ podělila se o dojmy po páteční etapě Petra.
Do druhé etapy nastupovala posádka s cílem potrápit kluky před sebou, ale technika nějak tento cíl nechtěla akceptovat. Čidlo ukazování zařazené rychlosti si vybralo neplánovanou dovolenou, což Patrika nemile rozhodilo. „Byl problém hlavně při odbrzďování, kdy bylo těžké odhadnout jaká rychlost je právě zařazena a zde jsem tímto ztrácel drahocenné vteřinky. Čidlo naštěstí mechanici důrazně domluvili v servisu a my mohli pokračovat bez problémů dál,“ popsal nepříjemný moment v rally Patrik Rujbr. I když pro posádku sobotní erzety nebyly tak úspěšné, jako ty páteční, Patrik s Petrou zdárně dokončili Rally Český Krumlov. Při průjezdu cílovou rampou v krásné atmosféře českokrumlovského zámku byli Rujbr s Řihákovou klasifikováni na 15. místě absolutně, 5. místě ve třídě RC3 a stejnou pozici obsadili i mezi dvoukolkami. Pódiového umístění dosáhla posádka v Clio cupu, kde obsadila 3. místo. „S výsledkem jsme s ohledem na můj zdravotní handicap spokojeni. Zápěstí dostalo pěkně zabrat, při řazení občas nepříjemně bolelo a poslední Lipno už jsem nemohl řadit vůbec. Chtěl jsem ale soutěž jet a dokončit ji a to se podařilo. Chtěl bych poděkovat Petře za spolupráci, celému týmu Luby Minaříka za perfektně připravené auto i servis a všem blízkým, fanouškům, kteří nás v průběhu závodu podporovali. V neposlední řadě pak panu Zahodilovi za psychickou podporu v servisu. Nyní nás čeká Rally Šumava a následně rallysprint v Slušovicích,“ zhodnotil svou letošní první rally Patrik Rujbr. P.S. pan Zahodil je Lukáš Nekvapil, protože svou Hondu zahodil z prvního místa MMČR v poslední RZ jeden km před cílem…
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?