Posilovna, plavání, motivace do sezony, beseda s závodníky rally a zranění, takový byl průběh příprav na letošní sezonu u Patrika Rujbra.
Vítěz dvoukolek v sprintrally z loňského roku měl za cíl v letošní sezoně navázat na loňský úspěch. Mimo jiné si udělal i čas na fanoušky rally a účastnil se Besedy s závodníky rally v Želechovicích u Zlína, kde si vyzkoušel i pozici spolujezdce. Pro ucelenost pouze doplňuji, že čtení not šlo Patrikovi dobře, pouze návyk nohou byl znát a i při čtení rozpisu vylosovanému divákovi na simulátoru sešlapával podvědomě plyn a brzdu J. Pár dní nato ale přišel trénink na motorce a s ním pád, zlomené zápěstí a neplánovaná pauza. To byl hlavní důvod absence dvojice Rujbr – Řiháková na rakouské Schneerosen Rally i Valašské rally. Patrik s Petrou se tedy poprvé ukázali příznivcům rally až v Českém Krumlově.
Hlavní otázkou bylo, jak bude fungovat Patrikovo zápěstí, neboť jeho ruku ještě zdobily stehy a obvaz. „Trénink proběhl v klidu a ještě za pěkného počasí. Na první start letošní sezóny jsme se moc těšili, i když v nás přebývaly obavy, jak to dopadne s rukou. Patrikovo zranění před sezónou bylo nepříjemné, ale nakonec se to dalo zvládnout. První dny jsme měli tedy klidné a odpočinkové, aby jsme byli dobře připraveni,“ přiblížila předstartovní atmosféru Petra Řiháková.
Pěkné počasí provázelo posádku i během shakedownu, který byl ovšem i velkým zklamáním. Organizační kolaps byl pro mnohé posádky nad síly a před vpuštěním na trať zkoušky musely čekat dlouhé desítky minut v horku a nehořlavých kombinézách. „Na „shaku“ jsme si chtěli vyzkoušet nové pneumatiky neboť před soutěžní test jsme neměli žádný. S ohledem na chaos, který ale před shakedownem panoval, jsme obkroužili pouze dvě jízdy a další test jsme odpískali. Auto fungovalo skvěle a my jen hádali jaké bude počasí a kdy začne pršet,“ vrátil se k úvodu soutěže Patrik Rujbr.
Předpověď se bohužel nepletla a s odpolednem přišel slibovaný déšť, i když ne tak v hrozné míře. Naštěstí bylo povoleno i řezání pneumatik. Start do první městské vložky se P+P vydařil a posádka byla příjemně naladěna na další RZ. Patrik s Petrou zazářili na čtvrté erzetě Ján1, kde zajeli absolutně 13. čas a za sebou nechali všechny své soupeře z dvoukolek, včetně několika jezdců s čtyřkolkami. Brněnská posádka se úspěšně popasovala i s nočními zkouškami a konec etapy zakončila na 19. místě absolutně a 5. příčce ve třídě RC3. V Clio cupu byli Patrik s Petrou na průběžném třetím místě s šestnácti vteřinovou ztrátou na Petáka a dalších pět vteřin ztráceli na Koblihu. „Typy vložek se nám moc líbili a udrželi jsme krok s našimi rivaly, z čehož jsem měli radost. I se druhým kolem pátečních vložek, již za tmy, jsme byli spokojeni. Spát jsme tedy šli spát s optimisticky naladěni. Přesto tu byla jistá obava, co bude dělat ruka,“ podělila se o dojmy po páteční etapě Petra.
Do druhé etapy nastupovala posádka s cílem potrápit kluky před sebou, ale technika nějak tento cíl nechtěla akceptovat. Čidlo ukazování zařazené rychlosti si vybralo neplánovanou dovolenou, což Patrika nemile rozhodilo. „Byl problém hlavně při odbrzďování, kdy bylo těžké odhadnout jaká rychlost je právě zařazena a zde jsem tímto ztrácel drahocenné vteřinky. Čidlo naštěstí mechanici důrazně domluvili v servisu a my mohli pokračovat bez problémů dál,“ popsal nepříjemný moment v rally Patrik Rujbr. I když pro posádku sobotní erzety nebyly tak úspěšné, jako ty páteční, Patrik s Petrou zdárně dokončili Rally Český Krumlov. Při průjezdu cílovou rampou v krásné atmosféře českokrumlovského zámku byli Rujbr s Řihákovou klasifikováni na 15. místě absolutně, 5. místě ve třídě RC3 a stejnou pozici obsadili i mezi dvoukolkami. Pódiového umístění dosáhla posádka v Clio cupu, kde obsadila 3. místo. „S výsledkem jsme s ohledem na můj zdravotní handicap spokojeni. Zápěstí dostalo pěkně zabrat, při řazení občas nepříjemně bolelo a poslední Lipno už jsem nemohl řadit vůbec. Chtěl jsem ale soutěž jet a dokončit ji a to se podařilo. Chtěl bych poděkovat Petře za spolupráci, celému týmu Luby Minaříka za perfektně připravené auto i servis a všem blízkým, fanouškům, kteří nás v průběhu závodu podporovali. V neposlední řadě pak panu Zahodilovi za psychickou podporu v servisu. Nyní nás čeká Rally Šumava a následně rallysprint v Slušovicích,“ zhodnotil svou letošní první rally Patrik Rujbr. P.S. pan Zahodil je Lukáš Nekvapil, protože svou Hondu zahodil z prvního místa MMČR v poslední RZ jeden km před cílem…
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.