Se stehy na zápěstí pro bronz mezi Renaulty

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 9. května 2014 17:54
Sdílej:

Posilovna, plavání, motivace do sezony, beseda s závodníky rally a zranění, takový byl průběh příprav na letošní sezonu u Patrika Rujbra.

Vítěz dvoukolek v sprintrally z loňského roku měl za cíl v letošní sezoně navázat na loňský úspěch. Mimo jiné si udělal i čas na fanoušky rally a účastnil se Besedy s závodníky rally v Želechovicích u Zlína, kde si vyzkoušel i pozici spolujezdce. Pro ucelenost pouze doplňuji, že čtení not šlo Patrikovi dobře, pouze návyk nohou byl znát a i při čtení rozpisu vylosovanému divákovi na simulátoru sešlapával podvědomě plyn a brzdu J. Pár dní nato ale přišel trénink na motorce a s ním pád, zlomené zápěstí a neplánovaná pauza. To byl hlavní důvod absence dvojice Rujbr – Řiháková na rakouské Schneerosen Rally i Valašské rally. Patrik s Petrou se tedy poprvé ukázali příznivcům rally až v Českém Krumlově.

Hlavní otázkou bylo, jak bude fungovat Patrikovo zápěstí, neboť jeho ruku ještě zdobily stehy a obvaz. „Trénink proběhl v klidu a ještě za pěkného počasí. Na první start letošní sezóny jsme se moc těšili, i když v nás přebývaly obavy, jak to dopadne s rukou. Patrikovo zranění před sezónou bylo nepříjemné, ale nakonec se to dalo zvládnout. První dny jsme měli tedy klidné a odpočinkové, aby jsme byli dobře připraveni,“ přiblížila předstartovní atmosféru Petra Řiháková.

Pěkné počasí provázelo posádku i během shakedownu, který byl ovšem i velkým zklamáním. Organizační kolaps byl pro mnohé posádky nad síly a před vpuštěním na trať zkoušky musely čekat dlouhé desítky minut v horku a nehořlavých kombinézách. „Na „shaku“ jsme si chtěli vyzkoušet nové pneumatiky neboť před soutěžní test jsme neměli žádný. S ohledem na chaos, který ale před shakedownem panoval, jsme obkroužili pouze dvě jízdy a další test jsme odpískali. Auto fungovalo skvěle a my jen hádali jaké bude počasí a kdy začne pršet,“ vrátil se k úvodu soutěže Patrik Rujbr.

Předpověď se bohužel nepletla a s odpolednem přišel slibovaný déšť, i když ne tak v hrozné míře. Naštěstí bylo povoleno i řezání pneumatik. Start do první městské vložky se P+P vydařil a posádka byla příjemně naladěna na další RZ. Patrik s Petrou zazářili na čtvrté erzetě Ján1, kde zajeli absolutně 13. čas a za sebou nechali všechny své soupeře z dvoukolek, včetně několika jezdců s čtyřkolkami. Brněnská posádka se úspěšně popasovala i s nočními zkouškami a konec etapy zakončila na 19. místě absolutně a 5. příčce ve třídě RC3. V Clio cupu byli Patrik s Petrou na průběžném třetím místě s šestnácti vteřinovou ztrátou na Petáka a dalších pět vteřin ztráceli na Koblihu. „Typy vložek se nám moc líbili a udrželi jsme krok s našimi rivaly, z čehož jsem měli radost. I se druhým kolem pátečních vložek, již za tmy, jsme byli spokojeni. Spát jsme tedy šli spát s optimisticky naladěni. Přesto tu byla jistá obava, co bude dělat ruka,“ podělila se o dojmy po páteční etapě Petra.

Do druhé etapy nastupovala posádka s cílem potrápit kluky před sebou, ale technika nějak tento cíl nechtěla akceptovat. Čidlo ukazování zařazené rychlosti si vybralo neplánovanou dovolenou, což Patrika nemile rozhodilo. „Byl problém hlavně při odbrzďování, kdy bylo těžké odhadnout jaká rychlost je právě zařazena a zde jsem tímto ztrácel drahocenné vteřinky. Čidlo naštěstí mechanici důrazně domluvili v servisu a my mohli pokračovat bez problémů dál,“ popsal nepříjemný moment v rally Patrik Rujbr. I když pro posádku sobotní erzety nebyly tak úspěšné, jako ty páteční, Patrik s Petrou zdárně dokončili Rally Český Krumlov. Při průjezdu cílovou rampou v krásné atmosféře českokrumlovského zámku byli Rujbr s Řihákovou klasifikováni na 15. místě absolutně, 5. místě ve třídě RC3 a stejnou pozici obsadili i mezi dvoukolkami. Pódiového umístění dosáhla posádka v Clio cupu, kde obsadila 3. místo. „S výsledkem jsme s ohledem na můj zdravotní handicap spokojeni. Zápěstí dostalo pěkně zabrat, při řazení občas nepříjemně bolelo a poslední Lipno už jsem nemohl řadit vůbec. Chtěl jsem ale soutěž jet a dokončit ji a to se podařilo. Chtěl bych poděkovat Petře za spolupráci, celému týmu Luby Minaříka za perfektně připravené auto i servis a všem blízkým, fanouškům, kteří nás v průběhu závodu podporovali. V neposlední řadě pak panu Zahodilovi za psychickou podporu v servisu. Nyní nás čeká Rally Šumava a následně rallysprint v Slušovicích,“ zhodnotil svou letošní první rally Patrik Rujbr. P.S. pan Zahodil je Lukáš Nekvapil, protože svou Hondu zahodil z prvního místa MMČR v poslední RZ jeden km před cílem…

 
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.