Milan Obadal s Ivem Vybíralem to mají letos jako na houpačce. Na cizí trati zajedou pěkný výsledek a doma se trápí. V Rakousku při Schneerosen Rally vyhráli svou třídu, na Valašské rally vylomili kolo a při posledním startu na těžké Rally Český Krumlov vybojovali kluci 4. místo ve třídě.
První dvoudenní závod domácího mistrovství se konal na jihu Čech v okolí Českého Krumlova. Pryč jsou doby, kdy k této soutěži patřil přívlastek „krásná slunečná řepková soutěž“. I když počasí posádkám nepřálo, na náročnosti soutěže to nijak neubíralo, ba právě naopak. Do českého Krumlova se vypravila také dvojice startující s vozem Honda Civic VTi, Milan Obadal a Ivo Vybíral. Kromě velmi těžkého závodu čekala na Milana s Ivem i silně početně obsazená třída. „Hned po zveřejnění startovní listiny jsme věděli, že to na Krumlově bude opravdu boj. Kvalitní účast v naší třídě 9 a k tomu jedny z nejtěžších rychlostních zkoušek, to byla záruka opravdu výživného svezení,“ uvedl před závodem Ivo Vybíral.
Kluci ale boj dopředu nevzdávali a na soutěž se velmi těšili, jenže začátek závodu pro posádku nevypadal vůbec dobře a chvíli to vypadalo, že Milan s Ivem budou muset po první rychlostní zkoušce odstoupit. „Hned po první erzetě nás zklamala technika, vyvřela nám voda a mechanici měli pouze patnáct minut v servise s tím něco udělat. Klukům se to naštěstí podařilo opravit, ale bohužel ne v časovém limitu, takže jsme z časovky odjížděli s dvaceti sekundovou penalizací,“ vysvětlil počáteční problémy v soutěži Milan Obadal. Zbývající rychlostní zkoušky první etapy probíhaly již v poklidnějším režimu, jenže ztráta se pořád projevovala, i když se Milan s Ivem snažili stahovat. Úvodní etapu tak posádka dokončila na 6. místě ve třídě 9 a 53. místě absolutního pořadí.
Začátek sobotní etapy neprobíhal přesně podle představ posádky. Chvíli trvalo, než se ogaři dostali do správného tempa. Proto s prvním průjezdem rychlostní zkouškou Kohout nebyli moc spokojeni. „Ráno jsme se asi špatně vyspali nebo na nás dolehlo nepříznivé a mrzuté počasí, rozhodně vstup do sobotní části závodu jsme si představovali jinak. Naštěstí pro nás, jsme špatné tempo opustili na první zkoušce a dál jsme si závod užívali. To bylo vidět i na časech,“ popsal pomalejší sobotní rozjezd Ivo Vybíral. Ale aby nebyl těžký závod pro valašské ogary moc jednoduchý, přišel ještě jeden kritický moment. Na závěr byla pro posádky připravena nejdelší a nejtěžší rychlostní zkouška, která se jmenovala Lipno a jela se hned dvakrát po sobě. „Rychlostní zkouška Lipno byla hodně těžká. Po velice dobrém a rychlém tempu přišla malá chybička, kdy jsme nedobrzdili po velkém náletu do levé zatáčky, ale naštěstí se auto zastavilo ještě před kamenitým břehem. Takže jsme vycouvali, ale stálo nás to drahocenné vteřinky. Druhý průjezd jsme odjeli na jistotu, abychom úspěšně dokončili tuto velice těžkou rally,“ podělil se o krušné momenty Milan Obadal.
Milan Obadal svůj premiérový start na českokrumlovské soutěži přetavil v umístění v cíli. Ivo Vybíral dostál hesla „do třetice to musí vyjít“ a po dvou neúspěšných pokusech si mohl spolu s Milanem vychutnat krásnou atmosféru při závěru soutěže v Jelení zahradě. Do cíle si ogaři přijeli pro 4. místo ve třídě 9 a 29. místo v hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Moc dlouho posádka Obadal – Vybíral odpočívat nebude, jelikož se ve dnech 16. až 17. května zúčastní Rally Šumava.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?