Milan Obadal s Ivem Vybíralem to mají letos jako na houpačce. Na cizí trati zajedou pěkný výsledek a doma se trápí. V Rakousku při Schneerosen Rally vyhráli svou třídu, na Valašské rally vylomili kolo a při posledním startu na těžké Rally Český Krumlov vybojovali kluci 4. místo ve třídě.
První dvoudenní závod domácího mistrovství se konal na jihu Čech v okolí Českého Krumlova. Pryč jsou doby, kdy k této soutěži patřil přívlastek „krásná slunečná řepková soutěž“. I když počasí posádkám nepřálo, na náročnosti soutěže to nijak neubíralo, ba právě naopak. Do českého Krumlova se vypravila také dvojice startující s vozem Honda Civic VTi, Milan Obadal a Ivo Vybíral. Kromě velmi těžkého závodu čekala na Milana s Ivem i silně početně obsazená třída. „Hned po zveřejnění startovní listiny jsme věděli, že to na Krumlově bude opravdu boj. Kvalitní účast v naší třídě 9 a k tomu jedny z nejtěžších rychlostních zkoušek, to byla záruka opravdu výživného svezení,“ uvedl před závodem Ivo Vybíral.
Kluci ale boj dopředu nevzdávali a na soutěž se velmi těšili, jenže začátek závodu pro posádku nevypadal vůbec dobře a chvíli to vypadalo, že Milan s Ivem budou muset po první rychlostní zkoušce odstoupit. „Hned po první erzetě nás zklamala technika, vyvřela nám voda a mechanici měli pouze patnáct minut v servise s tím něco udělat. Klukům se to naštěstí podařilo opravit, ale bohužel ne v časovém limitu, takže jsme z časovky odjížděli s dvaceti sekundovou penalizací,“ vysvětlil počáteční problémy v soutěži Milan Obadal. Zbývající rychlostní zkoušky první etapy probíhaly již v poklidnějším režimu, jenže ztráta se pořád projevovala, i když se Milan s Ivem snažili stahovat. Úvodní etapu tak posádka dokončila na 6. místě ve třídě 9 a 53. místě absolutního pořadí.
Začátek sobotní etapy neprobíhal přesně podle představ posádky. Chvíli trvalo, než se ogaři dostali do správného tempa. Proto s prvním průjezdem rychlostní zkouškou Kohout nebyli moc spokojeni. „Ráno jsme se asi špatně vyspali nebo na nás dolehlo nepříznivé a mrzuté počasí, rozhodně vstup do sobotní části závodu jsme si představovali jinak. Naštěstí pro nás, jsme špatné tempo opustili na první zkoušce a dál jsme si závod užívali. To bylo vidět i na časech,“ popsal pomalejší sobotní rozjezd Ivo Vybíral. Ale aby nebyl těžký závod pro valašské ogary moc jednoduchý, přišel ještě jeden kritický moment. Na závěr byla pro posádky připravena nejdelší a nejtěžší rychlostní zkouška, která se jmenovala Lipno a jela se hned dvakrát po sobě. „Rychlostní zkouška Lipno byla hodně těžká. Po velice dobrém a rychlém tempu přišla malá chybička, kdy jsme nedobrzdili po velkém náletu do levé zatáčky, ale naštěstí se auto zastavilo ještě před kamenitým břehem. Takže jsme vycouvali, ale stálo nás to drahocenné vteřinky. Druhý průjezd jsme odjeli na jistotu, abychom úspěšně dokončili tuto velice těžkou rally,“ podělil se o krušné momenty Milan Obadal.
Milan Obadal svůj premiérový start na českokrumlovské soutěži přetavil v umístění v cíli. Ivo Vybíral dostál hesla „do třetice to musí vyjít“ a po dvou neúspěšných pokusech si mohl spolu s Milanem vychutnat krásnou atmosféru při závěru soutěže v Jelení zahradě. Do cíle si ogaři přijeli pro 4. místo ve třídě 9 a 29. místo v hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Moc dlouho posádka Obadal – Vybíral odpočívat nebude, jelikož se ve dnech 16. až 17. května zúčastní Rally Šumava.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?