Milan Obadal s Ivem Vybíralem to mají letos jako na houpačce. Na cizí trati zajedou pěkný výsledek a doma se trápí. V Rakousku při Schneerosen Rally vyhráli svou třídu, na Valašské rally vylomili kolo a při posledním startu na těžké Rally Český Krumlov vybojovali kluci 4. místo ve třídě.
První dvoudenní závod domácího mistrovství se konal na jihu Čech v okolí Českého Krumlova. Pryč jsou doby, kdy k této soutěži patřil přívlastek „krásná slunečná řepková soutěž“. I když počasí posádkám nepřálo, na náročnosti soutěže to nijak neubíralo, ba právě naopak. Do českého Krumlova se vypravila také dvojice startující s vozem Honda Civic VTi, Milan Obadal a Ivo Vybíral. Kromě velmi těžkého závodu čekala na Milana s Ivem i silně početně obsazená třída. „Hned po zveřejnění startovní listiny jsme věděli, že to na Krumlově bude opravdu boj. Kvalitní účast v naší třídě 9 a k tomu jedny z nejtěžších rychlostních zkoušek, to byla záruka opravdu výživného svezení,“ uvedl před závodem Ivo Vybíral.
Kluci ale boj dopředu nevzdávali a na soutěž se velmi těšili, jenže začátek závodu pro posádku nevypadal vůbec dobře a chvíli to vypadalo, že Milan s Ivem budou muset po první rychlostní zkoušce odstoupit. „Hned po první erzetě nás zklamala technika, vyvřela nám voda a mechanici měli pouze patnáct minut v servise s tím něco udělat. Klukům se to naštěstí podařilo opravit, ale bohužel ne v časovém limitu, takže jsme z časovky odjížděli s dvaceti sekundovou penalizací,“ vysvětlil počáteční problémy v soutěži Milan Obadal. Zbývající rychlostní zkoušky první etapy probíhaly již v poklidnějším režimu, jenže ztráta se pořád projevovala, i když se Milan s Ivem snažili stahovat. Úvodní etapu tak posádka dokončila na 6. místě ve třídě 9 a 53. místě absolutního pořadí.
Začátek sobotní etapy neprobíhal přesně podle představ posádky. Chvíli trvalo, než se ogaři dostali do správného tempa. Proto s prvním průjezdem rychlostní zkouškou Kohout nebyli moc spokojeni. „Ráno jsme se asi špatně vyspali nebo na nás dolehlo nepříznivé a mrzuté počasí, rozhodně vstup do sobotní části závodu jsme si představovali jinak. Naštěstí pro nás, jsme špatné tempo opustili na první zkoušce a dál jsme si závod užívali. To bylo vidět i na časech,“ popsal pomalejší sobotní rozjezd Ivo Vybíral. Ale aby nebyl těžký závod pro valašské ogary moc jednoduchý, přišel ještě jeden kritický moment. Na závěr byla pro posádky připravena nejdelší a nejtěžší rychlostní zkouška, která se jmenovala Lipno a jela se hned dvakrát po sobě. „Rychlostní zkouška Lipno byla hodně těžká. Po velice dobrém a rychlém tempu přišla malá chybička, kdy jsme nedobrzdili po velkém náletu do levé zatáčky, ale naštěstí se auto zastavilo ještě před kamenitým břehem. Takže jsme vycouvali, ale stálo nás to drahocenné vteřinky. Druhý průjezd jsme odjeli na jistotu, abychom úspěšně dokončili tuto velice těžkou rally,“ podělil se o krušné momenty Milan Obadal.
Milan Obadal svůj premiérový start na českokrumlovské soutěži přetavil v umístění v cíli. Ivo Vybíral dostál hesla „do třetice to musí vyjít“ a po dvou neúspěšných pokusech si mohl spolu s Milanem vychutnat krásnou atmosféru při závěru soutěže v Jelení zahradě. Do cíle si ogaři přijeli pro 4. místo ve třídě 9 a 29. místo v hodnocení Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Moc dlouho posádka Obadal – Vybíral odpočívat nebude, jelikož se ve dnech 16. až 17. května zúčastní Rally Šumava.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.