Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works 1,6 T ovládla Rallye Český Krumlov.
Už pohled do startovní listiny 42. Rallye Český Krumlov naznačoval, že opožděný květnový start Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye bude rozhodně stát za to. Na startu se sešla velmi silná konkurence, zejména v podobě dvou posádek továrního týmu Škoda Motorsport s Kopeckým a Finem Lappim za volanty, ale i další soupeři s novými speciály R5, kteří byli řádně motivovaní na této soutěži uspět. „Bojovat s továrním týmem je vždy velmi těžké. Oba jezdci škodovek začali závod velice zostra. Snažili jsme se obou držet, přesto jsme během první etapy neustále trochu ztráceli. Vyplnila se předpověď počasí a v okolí Krumlova začalo opravdu pršet a déšť měl být ještě vytrvalejší. Pro posádky, které v důsledku letošního motoristického kalendáře nejely téměř 4 měsíce, bylo velice náročné dostat se do tempa. Po odstoupení Lappiho pro poruchu motoru jsme se usadili na druhém místě,“ říká Václav Pech jun., kterého v cíli páteční etapy dělilo od vedoucího Kopeckého 17,5 vteřiny.
V sobotu ráno pršelo a voda byla na všech rychlostních zkouškách. ,,V těchto podmínkách jsme s útokem na Honzu Kopeckého vůbec nemysleli, ale skvěle nám vyšla úvodní rychlostka a to nás s Petrem povzbudilo. Myslím, že obě posádky jsme jeli celou druhou etapu na limitu svých možností a v deštivém počasí toto vteřinové drama pořádně rozehřívalo všechny fanoušky kolem tratě,“ komentuje průběh závodu Václav Pech jun., kterému se podařilo v sobotní etapě vyhrát všechny rychlostní zkoušky a před poslední měl k dobru již přes 9 sekund. ,,To ale z našeho pohledu nic neznamenalo. Poslední rychlostka měřila víc jak 18 km, stále pršelo a nebylo nic rozhodnuto. Obával jsem se jezdecké chyby, která se mohla stát v tomto vyhroceném souboji na každém metru tohoto těžkého povrchu. Startovali jsme minutu po sobě, a když jsme viděli na louce havarovaný vůz Honzy Kopeckého, který nám signalizoval, že jsou v pořádku, bylo jasné, že vítězství je naše. Pak šlo jen o to neztratit koncentraci a dojet v klidu do cíle. Toto vítězství je jedno z našich nejtěžších a nejvybojovanějších,“ dodává šťastný Václav Pech jun., který si v závěru poslední rychlostky mohl dovolit s Miníkem udělat vítězné kolečko pro diváky.
„Od Vency s Petrem to byl naprosto bezchybný výkon. Věděl jsem, že Honza Kopecký to nevzdá a poslední RZ bude buď, anebo. Kdo pamatuje Honzovu krizovku na poslední RZ loňských Hustopečí, tak ví, že umí jít do rizika. Venca, poučen poslední rychlostkou letošního Jänneru to taky určitě neplánoval vypustit. Schylovalo se tedy ke grand finále. Honza to ale velmi brzy zahodil, takže jsme si mohli všichni oddechnout. Ale myslím, že tady platí doslova „sláva vítězům a čest poraženým“, zvláště, když k naší potěše ta čest patří tovární posádce,“ popisuje své dojmy z poslední RZ Jiří Jirovec, generální ředitel Inveltu.
Rallye Český Krumlov ve velmi obtížných podmínkách skončila pro EuroOil – invelt team nejlépe, jak si mohl přát. Podařilo se zvítězit ve velmi silné konkurenci a zároveň obhájit vítězství z loňského roku. Krásnému vyhlášení vítězů v českokrumlovské Jelení zahradě přihlížely davy fanoušků, kteří vytvořili bouřlivou atmosféru.
Po lednovém vítězství v MMČR na Jänner Rallye si posádka Václav Pech jun. a Petr Uhel upevnila svoji vedoucí pozici. Již za dva týdny ji čeká téměř domácí Rallye Šumava v Klatovech. ,
www.VaclavPech.czwww.invelt.com www.vaclavpech-fanclub.cz www.minimotorsport.cz
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.