Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works 1,6 T ovládla Rallye Český Krumlov.
Už pohled do startovní listiny 42. Rallye Český Krumlov naznačoval, že opožděný květnový start Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye bude rozhodně stát za to. Na startu se sešla velmi silná konkurence, zejména v podobě dvou posádek továrního týmu Škoda Motorsport s Kopeckým a Finem Lappim za volanty, ale i další soupeři s novými speciály R5, kteří byli řádně motivovaní na této soutěži uspět. „Bojovat s továrním týmem je vždy velmi těžké. Oba jezdci škodovek začali závod velice zostra. Snažili jsme se obou držet, přesto jsme během první etapy neustále trochu ztráceli. Vyplnila se předpověď počasí a v okolí Krumlova začalo opravdu pršet a déšť měl být ještě vytrvalejší. Pro posádky, které v důsledku letošního motoristického kalendáře nejely téměř 4 měsíce, bylo velice náročné dostat se do tempa. Po odstoupení Lappiho pro poruchu motoru jsme se usadili na druhém místě,“ říká Václav Pech jun., kterého v cíli páteční etapy dělilo od vedoucího Kopeckého 17,5 vteřiny.
V sobotu ráno pršelo a voda byla na všech rychlostních zkouškách. ,,V těchto podmínkách jsme s útokem na Honzu Kopeckého vůbec nemysleli, ale skvěle nám vyšla úvodní rychlostka a to nás s Petrem povzbudilo. Myslím, že obě posádky jsme jeli celou druhou etapu na limitu svých možností a v deštivém počasí toto vteřinové drama pořádně rozehřívalo všechny fanoušky kolem tratě,“ komentuje průběh závodu Václav Pech jun., kterému se podařilo v sobotní etapě vyhrát všechny rychlostní zkoušky a před poslední měl k dobru již přes 9 sekund. ,,To ale z našeho pohledu nic neznamenalo. Poslední rychlostka měřila víc jak 18 km, stále pršelo a nebylo nic rozhodnuto. Obával jsem se jezdecké chyby, která se mohla stát v tomto vyhroceném souboji na každém metru tohoto těžkého povrchu. Startovali jsme minutu po sobě, a když jsme viděli na louce havarovaný vůz Honzy Kopeckého, který nám signalizoval, že jsou v pořádku, bylo jasné, že vítězství je naše. Pak šlo jen o to neztratit koncentraci a dojet v klidu do cíle. Toto vítězství je jedno z našich nejtěžších a nejvybojovanějších,“ dodává šťastný Václav Pech jun., který si v závěru poslední rychlostky mohl dovolit s Miníkem udělat vítězné kolečko pro diváky.
„Od Vency s Petrem to byl naprosto bezchybný výkon. Věděl jsem, že Honza Kopecký to nevzdá a poslední RZ bude buď, anebo. Kdo pamatuje Honzovu krizovku na poslední RZ loňských Hustopečí, tak ví, že umí jít do rizika. Venca, poučen poslední rychlostkou letošního Jänneru to taky určitě neplánoval vypustit. Schylovalo se tedy ke grand finále. Honza to ale velmi brzy zahodil, takže jsme si mohli všichni oddechnout. Ale myslím, že tady platí doslova „sláva vítězům a čest poraženým“, zvláště, když k naší potěše ta čest patří tovární posádce,“ popisuje své dojmy z poslední RZ Jiří Jirovec, generální ředitel Inveltu.
Rallye Český Krumlov ve velmi obtížných podmínkách skončila pro EuroOil – invelt team nejlépe, jak si mohl přát. Podařilo se zvítězit ve velmi silné konkurenci a zároveň obhájit vítězství z loňského roku. Krásnému vyhlášení vítězů v českokrumlovské Jelení zahradě přihlížely davy fanoušků, kteří vytvořili bouřlivou atmosféru.
Po lednovém vítězství v MMČR na Jänner Rallye si posádka Václav Pech jun. a Petr Uhel upevnila svoji vedoucí pozici. Již za dva týdny ji čeká téměř domácí Rallye Šumava v Klatovech. ,
www.VaclavPech.czwww.invelt.com www.vaclavpech-fanclub.cz www.minimotorsport.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.