Václav Pech s Petrem Uhlem vítězi Rallye Český Krumlov

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Romana Hájková 8. května 2014 22:03
Sdílej:

Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works 1,6 T ovládla Rallye Český Krumlov.

Už pohled do startovní listiny 42. Rallye Český Krumlov naznačoval, že opožděný květnový start Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye bude rozhodně stát za to. Na startu se sešla velmi silná konkurence, zejména v podobě dvou posádek továrního týmu Škoda Motorsport s Kopeckým a Finem Lappim za volanty, ale i další soupeři s novými speciály R5, kteří byli řádně motivovaní na této soutěži uspět. „Bojovat s továrním týmem je vždy velmi těžké. Oba jezdci škodovek začali závod velice zostra. Snažili jsme se obou držet, přesto jsme během první etapy neustále trochu ztráceli. Vyplnila se předpověď počasí a v okolí Krumlova začalo opravdu pršet a déšť měl být ještě vytrvalejší. Pro posádky, které v důsledku letošního motoristického kalendáře nejely téměř 4 měsíce, bylo velice náročné dostat se do tempa. Po odstoupení Lappiho pro poruchu motoru jsme se usadili na druhém místě,“ říká Václav Pech jun., kterého v cíli páteční etapy dělilo od vedoucího Kopeckého 17,5 vteřiny.

V sobotu ráno pršelo a voda byla na všech rychlostních zkouškách.  ,,V těchto podmínkách jsme s útokem na Honzu Kopeckého vůbec nemysleli, ale skvěle nám vyšla úvodní rychlostka  a to nás s Petrem povzbudilo. Myslím, že obě posádky jsme jeli celou druhou etapu na limitu svých možností a v deštivém počasí toto vteřinové drama pořádně rozehřívalo všechny fanoušky kolem tratě,“ komentuje průběh závodu Václav Pech jun., kterému se podařilo v sobotní etapě vyhrát všechny rychlostní zkoušky a před poslední měl k dobru již přes 9 sekund.  ,,To ale z našeho pohledu nic neznamenalo. Poslední rychlostka měřila víc jak 18 km, stále pršelo a nebylo nic rozhodnuto. Obával jsem se jezdecké chyby, která se mohla stát v tomto vyhroceném souboji na každém metru tohoto těžkého povrchu. Startovali jsme minutu po sobě, a  když jsme viděli na louce havarovaný vůz Honzy Kopeckého, který nám signalizoval, že jsou v pořádku, bylo jasné, že vítězství je naše. Pak šlo jen o to neztratit koncentraci a dojet v klidu do cíle. Toto vítězství je jedno z našich nejtěžších a nejvybojovanějších,“ dodává šťastný Václav Pech jun., který si v závěru poslední rychlostky mohl dovolit s Miníkem udělat vítězné kolečko pro diváky.

„Od Vency s Petrem to byl naprosto bezchybný výkon. Věděl jsem, že Honza Kopecký to nevzdá a poslední RZ bude buď, anebo. Kdo pamatuje Honzovu krizovku na poslední RZ loňských Hustopečí, tak ví, že umí jít do rizika. Venca, poučen poslední rychlostkou letošního Jänneru to taky určitě neplánoval vypustit. Schylovalo se tedy ke  grand finále. Honza to ale velmi brzy zahodil, takže jsme si mohli všichni oddechnout. Ale myslím, že tady platí doslova „sláva vítězům a čest poraženým“, zvláště, když k naší potěše ta čest patří tovární posádce,“ popisuje své dojmy z poslední RZ Jiří Jirovec, generální ředitel Inveltu.

Rallye Český Krumlov ve velmi obtížných podmínkách skončila pro EuroOil – invelt team nejlépe, jak si mohl přát. Podařilo se zvítězit ve velmi silné konkurenci a zároveň obhájit vítězství z loňského roku. Krásnému vyhlášení vítězů  v českokrumlovské Jelení zahradě přihlížely davy fanoušků, kteří vytvořili bouřlivou atmosféru.

Po lednovém vítězství  v MMČR na Jänner Rallye si posádka Václav Pech jun. a Petr Uhel upevnila svoji vedoucí pozici. Již za dva týdny ji čeká téměř domácí Rallye Šumava v Klatovech. ,

www.VaclavPech.czwww.invelt.com                           www.vaclavpech-fanclub.cz           www.minimotorsport.cz

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?