Posádka EuroOil – invelt teamu Václav Pech jun. – Petr Uhel s vozem MINI John Cooper Works 1,6 T ovládla Rallye Český Krumlov.
Už pohled do startovní listiny 42. Rallye Český Krumlov naznačoval, že opožděný květnový start Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye bude rozhodně stát za to. Na startu se sešla velmi silná konkurence, zejména v podobě dvou posádek továrního týmu Škoda Motorsport s Kopeckým a Finem Lappim za volanty, ale i další soupeři s novými speciály R5, kteří byli řádně motivovaní na této soutěži uspět. „Bojovat s továrním týmem je vždy velmi těžké. Oba jezdci škodovek začali závod velice zostra. Snažili jsme se obou držet, přesto jsme během první etapy neustále trochu ztráceli. Vyplnila se předpověď počasí a v okolí Krumlova začalo opravdu pršet a déšť měl být ještě vytrvalejší. Pro posádky, které v důsledku letošního motoristického kalendáře nejely téměř 4 měsíce, bylo velice náročné dostat se do tempa. Po odstoupení Lappiho pro poruchu motoru jsme se usadili na druhém místě,“ říká Václav Pech jun., kterého v cíli páteční etapy dělilo od vedoucího Kopeckého 17,5 vteřiny.
V sobotu ráno pršelo a voda byla na všech rychlostních zkouškách. ,,V těchto podmínkách jsme s útokem na Honzu Kopeckého vůbec nemysleli, ale skvěle nám vyšla úvodní rychlostka a to nás s Petrem povzbudilo. Myslím, že obě posádky jsme jeli celou druhou etapu na limitu svých možností a v deštivém počasí toto vteřinové drama pořádně rozehřívalo všechny fanoušky kolem tratě,“ komentuje průběh závodu Václav Pech jun., kterému se podařilo v sobotní etapě vyhrát všechny rychlostní zkoušky a před poslední měl k dobru již přes 9 sekund. ,,To ale z našeho pohledu nic neznamenalo. Poslední rychlostka měřila víc jak 18 km, stále pršelo a nebylo nic rozhodnuto. Obával jsem se jezdecké chyby, která se mohla stát v tomto vyhroceném souboji na každém metru tohoto těžkého povrchu. Startovali jsme minutu po sobě, a když jsme viděli na louce havarovaný vůz Honzy Kopeckého, který nám signalizoval, že jsou v pořádku, bylo jasné, že vítězství je naše. Pak šlo jen o to neztratit koncentraci a dojet v klidu do cíle. Toto vítězství je jedno z našich nejtěžších a nejvybojovanějších,“ dodává šťastný Václav Pech jun., který si v závěru poslední rychlostky mohl dovolit s Miníkem udělat vítězné kolečko pro diváky.
„Od Vency s Petrem to byl naprosto bezchybný výkon. Věděl jsem, že Honza Kopecký to nevzdá a poslední RZ bude buď, anebo. Kdo pamatuje Honzovu krizovku na poslední RZ loňských Hustopečí, tak ví, že umí jít do rizika. Venca, poučen poslední rychlostkou letošního Jänneru to taky určitě neplánoval vypustit. Schylovalo se tedy ke grand finále. Honza to ale velmi brzy zahodil, takže jsme si mohli všichni oddechnout. Ale myslím, že tady platí doslova „sláva vítězům a čest poraženým“, zvláště, když k naší potěše ta čest patří tovární posádce,“ popisuje své dojmy z poslední RZ Jiří Jirovec, generální ředitel Inveltu.
Rallye Český Krumlov ve velmi obtížných podmínkách skončila pro EuroOil – invelt team nejlépe, jak si mohl přát. Podařilo se zvítězit ve velmi silné konkurenci a zároveň obhájit vítězství z loňského roku. Krásnému vyhlášení vítězů v českokrumlovské Jelení zahradě přihlížely davy fanoušků, kteří vytvořili bouřlivou atmosféru.
Po lednovém vítězství v MMČR na Jänner Rallye si posádka Václav Pech jun. a Petr Uhel upevnila svoji vedoucí pozici. Již za dva týdny ji čeká téměř domácí Rallye Šumava v Klatovech. ,
www.VaclavPech.czwww.invelt.com www.vaclavpech-fanclub.cz www.minimotorsport.cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.