Motoristickým kalendářem způsobená dlouhá závodnická pauza za několik dní končí i pro EuroOil – invelt team, který se chystá na jih Čech.
Rallye Český Krumlov je jednou z tradičních českých soutěží a mezi jezdci i diváky patří k těm nejoblíbenějším. Jezdci ji současně považují za velmi těžkou soutěž, a to jak díky složitému charakteru tratě s mnoha skákacími horizonty, tak díky členitosti krajiny Českokrumlovska a s tím spojenou náročností rychlostních zkoušek. Posádka EuroOil – invelt teamu s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo zde v loňském roce po dramatickém boji zvítězila, a proto jede do Českého Krumlova řádně namotivována. „Končí nám poměrně dlouhá závodnická pauza, protože v závodním voze jsem seděl naposledy v lednu při Jänner Rally a už se na miníka hodně těším. Určitě jsme se během pauzy jen tak nepoflakovali. Závodní Mini prošlo kompletní repasí, kdy bylo rozebráno a zkontrolováno do posledního šroubku. Ani já s Petrem jsme nezaháleli a kromě pracovních povinností pořádně makali na fyzičce. Podařilo se nám shodit pár kilo, což snad trochu dožene snížený výkon motoru, který teď budeme mít kvůli nově předepsanému méně výkonnému benzínu,“ směje se úřadující mezinárodní mistr České republiky Václav Pech jun. Rallye Český Krumlov se v tomto roce odehrává v poměrně netradičním jarním termínu, což může mít vliv i na celý průběh soutěže. „V Českém Krumlově pravidelně intenzivně prší a to dokáže výsledky hodně ovlivnit. S dřívějším termínem je nestálé počasí ještě pravděpodobnější, a tak mám trochu obavy z povinných tzv. „bezpečnostních“ pneumatik, kde prakticky neexistuje mokrá verze a pořádně to na nich klouže. Na druhou stranu mě velmi potěšila účast továrního týmu Škoda, čímž získáváme velkou motivaci v podobě silného soupeře, a to jistě ocení i diváci, kterých se v Krumlově vždy sejde velké množství,“ říká Václav Pech jun.
Začátkem týdne se Václav Pech jun. s ostrým MINI John Cooper Works svezl několik desítek kilometrů. „Test byl tentokrát hlavně z toho důvodu, abych se opět dostal do závodního rytmu a osvěžil si návyky v závodním Mini. Z Rallye Český Krumlov mám velký respekt, soutěž je to hodně rychlá se zrádnými horizonty za které není vidět a jezdec musí být naprosto přesný v nájezdu. Od ledna jsem v závodním autě neseděl a v bagru a náklaďáku se trénovat moc dobře nedá,“ říká v nadsázce Václav Pech jun. a hned dodává: „V Českém Krumlově se také v designu našeho MINI vedle stávajících představí naši noví partneři, kterými je společnost Servind, dodávající autolaky STANDOX, a o naše úspěchy má opět zájem výrobce maziv Castrol. Všem velmi děkujeme za podporu týmu.“MINI John Cooper Works EuroOil – invelt teamu s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel odstartuje na Rallye Český Krumlov v pátek 2. května v 16:00 z Českých Budějovic a po absolvování tratě o celkové délce 568 km a 14-ti rychlostních zkouškách jej čeká cíl v zámecké Jelení zahradě v Českém Krumlově v sobotu 3. května v 15:27. EuroOil – invelt team a Václav Pech jun. zvou k návštěvě Rallye Český Krumlov všechny motoristické fanoušky a především naše, které se budeme snažit nezklamat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.