Motoristickým kalendářem způsobená dlouhá závodnická pauza za několik dní končí i pro EuroOil – invelt team, který se chystá na jih Čech.
Rallye Český Krumlov je jednou z tradičních českých soutěží a mezi jezdci i diváky patří k těm nejoblíbenějším. Jezdci ji současně považují za velmi těžkou soutěž, a to jak díky složitému charakteru tratě s mnoha skákacími horizonty, tak díky členitosti krajiny Českokrumlovska a s tím spojenou náročností rychlostních zkoušek. Posádka EuroOil – invelt teamu s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo zde v loňském roce po dramatickém boji zvítězila, a proto jede do Českého Krumlova řádně namotivována. „Končí nám poměrně dlouhá závodnická pauza, protože v závodním voze jsem seděl naposledy v lednu při Jänner Rally a už se na miníka hodně těším. Určitě jsme se během pauzy jen tak nepoflakovali. Závodní Mini prošlo kompletní repasí, kdy bylo rozebráno a zkontrolováno do posledního šroubku. Ani já s Petrem jsme nezaháleli a kromě pracovních povinností pořádně makali na fyzičce. Podařilo se nám shodit pár kilo, což snad trochu dožene snížený výkon motoru, který teď budeme mít kvůli nově předepsanému méně výkonnému benzínu,“ směje se úřadující mezinárodní mistr České republiky Václav Pech jun. Rallye Český Krumlov se v tomto roce odehrává v poměrně netradičním jarním termínu, což může mít vliv i na celý průběh soutěže. „V Českém Krumlově pravidelně intenzivně prší a to dokáže výsledky hodně ovlivnit. S dřívějším termínem je nestálé počasí ještě pravděpodobnější, a tak mám trochu obavy z povinných tzv. „bezpečnostních“ pneumatik, kde prakticky neexistuje mokrá verze a pořádně to na nich klouže. Na druhou stranu mě velmi potěšila účast továrního týmu Škoda, čímž získáváme velkou motivaci v podobě silného soupeře, a to jistě ocení i diváci, kterých se v Krumlově vždy sejde velké množství,“ říká Václav Pech jun.
Začátkem týdne se Václav Pech jun. s ostrým MINI John Cooper Works svezl několik desítek kilometrů. „Test byl tentokrát hlavně z toho důvodu, abych se opět dostal do závodního rytmu a osvěžil si návyky v závodním Mini. Z Rallye Český Krumlov mám velký respekt, soutěž je to hodně rychlá se zrádnými horizonty za které není vidět a jezdec musí být naprosto přesný v nájezdu. Od ledna jsem v závodním autě neseděl a v bagru a náklaďáku se trénovat moc dobře nedá,“ říká v nadsázce Václav Pech jun. a hned dodává: „V Českém Krumlově se také v designu našeho MINI vedle stávajících představí naši noví partneři, kterými je společnost Servind, dodávající autolaky STANDOX, a o naše úspěchy má opět zájem výrobce maziv Castrol. Všem velmi děkujeme za podporu týmu.“MINI John Cooper Works EuroOil – invelt teamu s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel odstartuje na Rallye Český Krumlov v pátek 2. května v 16:00 z Českých Budějovic a po absolvování tratě o celkové délce 568 km a 14-ti rychlostních zkouškách jej čeká cíl v zámecké Jelení zahradě v Českém Krumlově v sobotu 3. května v 15:27. EuroOil – invelt team a Václav Pech jun. zvou k návštěvě Rallye Český Krumlov všechny motoristické fanoušky a především naše, které se budeme snažit nezklamat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.