Motoristickým kalendářem způsobená dlouhá závodnická pauza za několik dní končí i pro EuroOil – invelt team, který se chystá na jih Čech.
Rallye Český Krumlov je jednou z tradičních českých soutěží a mezi jezdci i diváky patří k těm nejoblíbenějším. Jezdci ji současně považují za velmi těžkou soutěž, a to jak díky složitému charakteru tratě s mnoha skákacími horizonty, tak díky členitosti krajiny Českokrumlovska a s tím spojenou náročností rychlostních zkoušek. Posádka EuroOil – invelt teamu s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo zde v loňském roce po dramatickém boji zvítězila, a proto jede do Českého Krumlova řádně namotivována. „Končí nám poměrně dlouhá závodnická pauza, protože v závodním voze jsem seděl naposledy v lednu při Jänner Rally a už se na miníka hodně těším. Určitě jsme se během pauzy jen tak nepoflakovali. Závodní Mini prošlo kompletní repasí, kdy bylo rozebráno a zkontrolováno do posledního šroubku. Ani já s Petrem jsme nezaháleli a kromě pracovních povinností pořádně makali na fyzičce. Podařilo se nám shodit pár kilo, což snad trochu dožene snížený výkon motoru, který teď budeme mít kvůli nově předepsanému méně výkonnému benzínu,“ směje se úřadující mezinárodní mistr České republiky Václav Pech jun. Rallye Český Krumlov se v tomto roce odehrává v poměrně netradičním jarním termínu, což může mít vliv i na celý průběh soutěže. „V Českém Krumlově pravidelně intenzivně prší a to dokáže výsledky hodně ovlivnit. S dřívějším termínem je nestálé počasí ještě pravděpodobnější, a tak mám trochu obavy z povinných tzv. „bezpečnostních“ pneumatik, kde prakticky neexistuje mokrá verze a pořádně to na nich klouže. Na druhou stranu mě velmi potěšila účast továrního týmu Škoda, čímž získáváme velkou motivaci v podobě silného soupeře, a to jistě ocení i diváci, kterých se v Krumlově vždy sejde velké množství,“ říká Václav Pech jun.
Začátkem týdne se Václav Pech jun. s ostrým MINI John Cooper Works svezl několik desítek kilometrů. „Test byl tentokrát hlavně z toho důvodu, abych se opět dostal do závodního rytmu a osvěžil si návyky v závodním Mini. Z Rallye Český Krumlov mám velký respekt, soutěž je to hodně rychlá se zrádnými horizonty za které není vidět a jezdec musí být naprosto přesný v nájezdu. Od ledna jsem v závodním autě neseděl a v bagru a náklaďáku se trénovat moc dobře nedá,“ říká v nadsázce Václav Pech jun. a hned dodává: „V Českém Krumlově se také v designu našeho MINI vedle stávajících představí naši noví partneři, kterými je společnost Servind, dodávající autolaky STANDOX, a o naše úspěchy má opět zájem výrobce maziv Castrol. Všem velmi děkujeme za podporu týmu.“MINI John Cooper Works EuroOil – invelt teamu s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel odstartuje na Rallye Český Krumlov v pátek 2. května v 16:00 z Českých Budějovic a po absolvování tratě o celkové délce 568 km a 14-ti rychlostních zkouškách jej čeká cíl v zámecké Jelení zahradě v Českém Krumlově v sobotu 3. května v 15:27. EuroOil – invelt team a Václav Pech jun. zvou k návštěvě Rallye Český Krumlov všechny motoristické fanoušky a především naše, které se budeme snažit nezklamat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?