Motoristickým kalendářem způsobená dlouhá závodnická pauza za několik dní končí i pro EuroOil – invelt team, který se chystá na jih Čech.
Rallye Český Krumlov je jednou z tradičních českých soutěží a mezi jezdci i diváky patří k těm nejoblíbenějším. Jezdci ji současně považují za velmi těžkou soutěž, a to jak díky složitému charakteru tratě s mnoha skákacími horizonty, tak díky členitosti krajiny Českokrumlovska a s tím spojenou náročností rychlostních zkoušek. Posádka EuroOil – invelt teamu s vozem MINI John Cooper Works S2000 1,6 turbo zde v loňském roce po dramatickém boji zvítězila, a proto jede do Českého Krumlova řádně namotivována. „Končí nám poměrně dlouhá závodnická pauza, protože v závodním voze jsem seděl naposledy v lednu při Jänner Rally a už se na miníka hodně těším. Určitě jsme se během pauzy jen tak nepoflakovali. Závodní Mini prošlo kompletní repasí, kdy bylo rozebráno a zkontrolováno do posledního šroubku. Ani já s Petrem jsme nezaháleli a kromě pracovních povinností pořádně makali na fyzičce. Podařilo se nám shodit pár kilo, což snad trochu dožene snížený výkon motoru, který teď budeme mít kvůli nově předepsanému méně výkonnému benzínu,“ směje se úřadující mezinárodní mistr České republiky Václav Pech jun. Rallye Český Krumlov se v tomto roce odehrává v poměrně netradičním jarním termínu, což může mít vliv i na celý průběh soutěže. „V Českém Krumlově pravidelně intenzivně prší a to dokáže výsledky hodně ovlivnit. S dřívějším termínem je nestálé počasí ještě pravděpodobnější, a tak mám trochu obavy z povinných tzv. „bezpečnostních“ pneumatik, kde prakticky neexistuje mokrá verze a pořádně to na nich klouže. Na druhou stranu mě velmi potěšila účast továrního týmu Škoda, čímž získáváme velkou motivaci v podobě silného soupeře, a to jistě ocení i diváci, kterých se v Krumlově vždy sejde velké množství,“ říká Václav Pech jun.
Začátkem týdne se Václav Pech jun. s ostrým MINI John Cooper Works svezl několik desítek kilometrů. „Test byl tentokrát hlavně z toho důvodu, abych se opět dostal do závodního rytmu a osvěžil si návyky v závodním Mini. Z Rallye Český Krumlov mám velký respekt, soutěž je to hodně rychlá se zrádnými horizonty za které není vidět a jezdec musí být naprosto přesný v nájezdu. Od ledna jsem v závodním autě neseděl a v bagru a náklaďáku se trénovat moc dobře nedá,“ říká v nadsázce Václav Pech jun. a hned dodává: „V Českém Krumlově se také v designu našeho MINI vedle stávajících představí naši noví partneři, kterými je společnost Servind, dodávající autolaky STANDOX, a o naše úspěchy má opět zájem výrobce maziv Castrol. Všem velmi děkujeme za podporu týmu.“MINI John Cooper Works EuroOil – invelt teamu s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel odstartuje na Rallye Český Krumlov v pátek 2. května v 16:00 z Českých Budějovic a po absolvování tratě o celkové délce 568 km a 14-ti rychlostních zkouškách jej čeká cíl v zámecké Jelení zahradě v Českém Krumlově v sobotu 3. května v 15:27. EuroOil – invelt team a Václav Pech jun. zvou k návštěvě Rallye Český Krumlov všechny motoristické fanoušky a především naše, které se budeme snažit nezklamat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.