Prvním dílem letošních jednodenních soutěží byla Valašská rally. Za sprintovým polem na trať vyrážely též historické vozy mezi nimi byly i dvě posádky Randy historic racing klubu: Tomáš Reger s Martinem Pešlem a jejich Škodou 110 R měli startovní číslo 113, druhá posádka Filip Randýsek a Jan Mikulík startovala s Renaultem 5 Alpine, který vezl číslo 117.
Trať soutěže se skládala z 6 RZ rozdělených do tří sekcí po dvou RZ-tách. V první sekci se naše posádky bohužel díky dvěma haváriím vůbec nesvezly a tak se opravdu začalo závodit až na RZ 3. Tomáš s Martinem i přes problémy s intercomem zajeli slušný 10. čas mezi historiky. Filip s Honzou byli opatrnější takže z toho bylo až 12. místo. Na RZ 4 se bohužel opět nezávodilo, takže posádkám nezbylo než doufat, že se svezou alespoň na erzetě okolo přehrady Bystřička.
První průjezd RZ s názvem Přehrada zvládli opět lépe Tomáš s Martinem a díky osmému místu v RZ se posunuli na devátou příčku mezi historickými vozy. Filip s Honzou byli desátí a stejné místo okupovali i v průběžném pořadí. Na poslední RZ obě naše posádky zajely na desetinu vteřiny stejný čas a obsadily dělené sedmé místo mezi historiky. V cíli Valašské Rally 2014 skončili Tomáš s Martinem a Škodou 110 R mezi historiky na 7. místě a pohár si odvezli domů za druhé místo v kategorii II. Filip s Honzou se mezi historiky umístili na 8. místě hned za jejich klubovými kolegy a v kategorii III stanuli na třetím místě.
Na závěr nechme posádky zhodnotit průběh soutěže jejich očima. Tomáš Reger: „Soutěž samotná byla pro nás nová a popravdě mi nijak nepřirostla k srdci. Již při najíždění jsem byl udivený délkou přejezdů a ani profil tratě RZ 1 a 2 mě nijak neuchvátil a dalo se čekat, že na těchto dvou RZ se asi nesvezeme. Proto ani problém s intercomem, který vydržel funkční přesně na start RZ1, nás moc nerozhodil . Na RZ3 se Martin projevil jako opravdu velmi hlučný navigátor a tak i přes nefunkční intercom, jsem jeho diktát slyšel velmi dobře. Tady ale nastal problém hned při prvním prudkém odbočení kde nám auto zdechlo a i když se podařilo hned motor nahodit, nějakou vteřinu to stálo.V dalším průběhu RZ se začal projevovat problém s přívodem paliva, motor nejel na plný výkon a tento problém nás trápil až do samotného konce rally. RZ 5 a 6 je nám známá, ale vše co tam přibylo navíc, bylo špatně - první kilometr roviny a opičárna pod přehradou asi není to, co by posádky na rally viděly rády, každopádně tyto rychlostní zkoušky mě bavily podstatně více a snažil jsem si je i přes drobné problémy užít a to se snad podařilo. Umístění je spíše za účast, než za předvedené výkony, ale i tak si ho vážím právě proto, jak moc posádek se svými vozy nepěkně bouralo. Na závěr bych ještě rád dodal, že málo kdy je servisní areál na smetišti, které si musí každý nejdřív uklidit a ještě zaplatit kilo.“
Randýsek: „Valašskou Rally jsme od počátku považovali za takový test před Rally Český Krumlov. I přes to, že mi kluci na dílně hodně pomáhali a chtěl bych jim tímto poděkovat, jsme totiž neměli možnost auto pořádně odzkoušet. A tak jsem tomu přizpůsoboval i přístup k jednotlivým rychlostním zkouškám. Z prvních dvou RZ jsem měl opravdu respekt, ať už to bylo kvůli obavě o výdrž auta, strachu z prvního závodu letošní sezóny a nebo zákeřnosti určitých částí obou RZ kde byl vytahaný bordel, tam kde by mě to určitě překvapilo. A tak mi ani moc nevadilo že pro nás závod začal tak trochu ,,nanečisto" volným průjezdem 1. RZ, kde se Honza ukázal jako zkušený matador a ujal se poctivě dopisovat všechny tyto nové záludnosti na trati. Při druhé rundě už ze mě ale nervozita opadla, možná to bylo druhým absolvováním předlouhého přejezdu připomínajícím sobotní výlet, kde jsem si už začal v autě být jistější a nebo dobrým pocitem že už máme 2 RZ za sebou. RZ 3 jsem se i po upravení rozpisu snažil projet na jistotu a pošetřit tak techniku na Bystřičku, na kterou jsem se moc těšil. A tak i kdyby jsme odstartovali do 4.RZ, kterou nám zrušili těsně před naším startem, tak bych ze sebe asi žádný ,,mimoriadný" výsledek nedostal a snažil se dostat auto i s posádkou na jistotu a vcelku do cíle. Trochu mě mrzelo zklamání Honzy, který už byl dost naštvaný kvůli předchozím zrušeným erzetám a tak jsem se mu to snažil vynahrazovat dobrou náladou v kabině ;). Určitou satisfakcí za toto výletování po Štrambersko-Jičínských krásách bylo přesunutí startu naší posádky na místo prvního závodníka v kategorii historických automobilů. Bystřičku jsem si při obou průjezdech bez jakýchkoliv zádrhelů moc užil i z důvodu velké účasti známých kteří nás podporovali podél skoro celé trati. Další soutěží, jak už jsem se zmínil, by měla být Rally Český Krumlov moc se těším na ni i na Mikiho, který se mi i přes svoji extrémní vytíženost věnuje, za což jsem mu opravdu moc vděčný.“
Honza Mikulík: „Valaška pro mě byla můj první letošní start v ČR a ještě k tomu v domácím prostředí, takže jsem se opravdu hodně těšil. Profil soutěže byl typicky český, takže hodně rychlý a rozbitý. Ale v dnešní pro rally těžké době buďme rádi, že ještě máme vůbec kde jezdit. Mě osobně nejvíce bavila RZ okolo Bystřičky, kde snad v každé zatáčce byl někdo ze známých takže jsem neustále mával. Z pohledu našeho klubu hodnotím celou soutěž kladně, snad jen už vzpomínaná servisní zóna kazila celkový dojem. Na závěr bych chtěl poděkovat všem co se podíleli na účinkování našeho klubu ať v servisu či na trati za perfektně odvedenou práci a taky především našim partnerům, bez jejichž finanční podpory by to nešlo. Teď už se těším na Krumlov, kde budu startovat poprvé, takže to bude velká zkušenost.“
A jak už avizovali Filip s Honzou další soutěž na, které se objeví posádky Randy historic racing klubu bude květnová Rally Krumlov. S podporou našeho klubu by se zde měla objevit i velezkušená posádka bratrů Nedbalových s jejich Škodou 110.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?