Prvním dílem letošních jednodenních soutěží byla Valašská rally. Za sprintovým polem na trať vyrážely též historické vozy mezi nimi byly i dvě posádky Randy historic racing klubu: Tomáš Reger s Martinem Pešlem a jejich Škodou 110 R měli startovní číslo 113, druhá posádka Filip Randýsek a Jan Mikulík startovala s Renaultem 5 Alpine, který vezl číslo 117.
Trať soutěže se skládala z 6 RZ rozdělených do tří sekcí po dvou RZ-tách. V první sekci se naše posádky bohužel díky dvěma haváriím vůbec nesvezly a tak se opravdu začalo závodit až na RZ 3. Tomáš s Martinem i přes problémy s intercomem zajeli slušný 10. čas mezi historiky. Filip s Honzou byli opatrnější takže z toho bylo až 12. místo. Na RZ 4 se bohužel opět nezávodilo, takže posádkám nezbylo než doufat, že se svezou alespoň na erzetě okolo přehrady Bystřička.
První průjezd RZ s názvem Přehrada zvládli opět lépe Tomáš s Martinem a díky osmému místu v RZ se posunuli na devátou příčku mezi historickými vozy. Filip s Honzou byli desátí a stejné místo okupovali i v průběžném pořadí. Na poslední RZ obě naše posádky zajely na desetinu vteřiny stejný čas a obsadily dělené sedmé místo mezi historiky. V cíli Valašské Rally 2014 skončili Tomáš s Martinem a Škodou 110 R mezi historiky na 7. místě a pohár si odvezli domů za druhé místo v kategorii II. Filip s Honzou se mezi historiky umístili na 8. místě hned za jejich klubovými kolegy a v kategorii III stanuli na třetím místě.
Na závěr nechme posádky zhodnotit průběh soutěže jejich očima. Tomáš Reger: „Soutěž samotná byla pro nás nová a popravdě mi nijak nepřirostla k srdci. Již při najíždění jsem byl udivený délkou přejezdů a ani profil tratě RZ 1 a 2 mě nijak neuchvátil a dalo se čekat, že na těchto dvou RZ se asi nesvezeme. Proto ani problém s intercomem, který vydržel funkční přesně na start RZ1, nás moc nerozhodil . Na RZ3 se Martin projevil jako opravdu velmi hlučný navigátor a tak i přes nefunkční intercom, jsem jeho diktát slyšel velmi dobře. Tady ale nastal problém hned při prvním prudkém odbočení kde nám auto zdechlo a i když se podařilo hned motor nahodit, nějakou vteřinu to stálo.V dalším průběhu RZ se začal projevovat problém s přívodem paliva, motor nejel na plný výkon a tento problém nás trápil až do samotného konce rally. RZ 5 a 6 je nám známá, ale vše co tam přibylo navíc, bylo špatně - první kilometr roviny a opičárna pod přehradou asi není to, co by posádky na rally viděly rády, každopádně tyto rychlostní zkoušky mě bavily podstatně více a snažil jsem si je i přes drobné problémy užít a to se snad podařilo. Umístění je spíše za účast, než za předvedené výkony, ale i tak si ho vážím právě proto, jak moc posádek se svými vozy nepěkně bouralo. Na závěr bych ještě rád dodal, že málo kdy je servisní areál na smetišti, které si musí každý nejdřív uklidit a ještě zaplatit kilo.“
Randýsek: „Valašskou Rally jsme od počátku považovali za takový test před Rally Český Krumlov. I přes to, že mi kluci na dílně hodně pomáhali a chtěl bych jim tímto poděkovat, jsme totiž neměli možnost auto pořádně odzkoušet. A tak jsem tomu přizpůsoboval i přístup k jednotlivým rychlostním zkouškám. Z prvních dvou RZ jsem měl opravdu respekt, ať už to bylo kvůli obavě o výdrž auta, strachu z prvního závodu letošní sezóny a nebo zákeřnosti určitých částí obou RZ kde byl vytahaný bordel, tam kde by mě to určitě překvapilo. A tak mi ani moc nevadilo že pro nás závod začal tak trochu ,,nanečisto" volným průjezdem 1. RZ, kde se Honza ukázal jako zkušený matador a ujal se poctivě dopisovat všechny tyto nové záludnosti na trati. Při druhé rundě už ze mě ale nervozita opadla, možná to bylo druhým absolvováním předlouhého přejezdu připomínajícím sobotní výlet, kde jsem si už začal v autě být jistější a nebo dobrým pocitem že už máme 2 RZ za sebou. RZ 3 jsem se i po upravení rozpisu snažil projet na jistotu a pošetřit tak techniku na Bystřičku, na kterou jsem se moc těšil. A tak i kdyby jsme odstartovali do 4.RZ, kterou nám zrušili těsně před naším startem, tak bych ze sebe asi žádný ,,mimoriadný" výsledek nedostal a snažil se dostat auto i s posádkou na jistotu a vcelku do cíle. Trochu mě mrzelo zklamání Honzy, který už byl dost naštvaný kvůli předchozím zrušeným erzetám a tak jsem se mu to snažil vynahrazovat dobrou náladou v kabině ;). Určitou satisfakcí za toto výletování po Štrambersko-Jičínských krásách bylo přesunutí startu naší posádky na místo prvního závodníka v kategorii historických automobilů. Bystřičku jsem si při obou průjezdech bez jakýchkoliv zádrhelů moc užil i z důvodu velké účasti známých kteří nás podporovali podél skoro celé trati. Další soutěží, jak už jsem se zmínil, by měla být Rally Český Krumlov moc se těším na ni i na Mikiho, který se mi i přes svoji extrémní vytíženost věnuje, za což jsem mu opravdu moc vděčný.“
Honza Mikulík: „Valaška pro mě byla můj první letošní start v ČR a ještě k tomu v domácím prostředí, takže jsem se opravdu hodně těšil. Profil soutěže byl typicky český, takže hodně rychlý a rozbitý. Ale v dnešní pro rally těžké době buďme rádi, že ještě máme vůbec kde jezdit. Mě osobně nejvíce bavila RZ okolo Bystřičky, kde snad v každé zatáčce byl někdo ze známých takže jsem neustále mával. Z pohledu našeho klubu hodnotím celou soutěž kladně, snad jen už vzpomínaná servisní zóna kazila celkový dojem. Na závěr bych chtěl poděkovat všem co se podíleli na účinkování našeho klubu ať v servisu či na trati za perfektně odvedenou práci a taky především našim partnerům, bez jejichž finanční podpory by to nešlo. Teď už se těším na Krumlov, kde budu startovat poprvé, takže to bude velká zkušenost.“
A jak už avizovali Filip s Honzou další soutěž na, které se objeví posádky Randy historic racing klubu bude květnová Rally Krumlov. S podporou našeho klubu by se zde měla objevit i velezkušená posádka bratrů Nedbalových s jejich Škodou 110.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?