Prvním dílem letošních jednodenních soutěží byla Valašská rally. Za sprintovým polem na trať vyrážely též historické vozy mezi nimi byly i dvě posádky Randy historic racing klubu: Tomáš Reger s Martinem Pešlem a jejich Škodou 110 R měli startovní číslo 113, druhá posádka Filip Randýsek a Jan Mikulík startovala s Renaultem 5 Alpine, který vezl číslo 117.
Trať soutěže se skládala z 6 RZ rozdělených do tří sekcí po dvou RZ-tách. V první sekci se naše posádky bohužel díky dvěma haváriím vůbec nesvezly a tak se opravdu začalo závodit až na RZ 3. Tomáš s Martinem i přes problémy s intercomem zajeli slušný 10. čas mezi historiky. Filip s Honzou byli opatrnější takže z toho bylo až 12. místo. Na RZ 4 se bohužel opět nezávodilo, takže posádkám nezbylo než doufat, že se svezou alespoň na erzetě okolo přehrady Bystřička.
První průjezd RZ s názvem Přehrada zvládli opět lépe Tomáš s Martinem a díky osmému místu v RZ se posunuli na devátou příčku mezi historickými vozy. Filip s Honzou byli desátí a stejné místo okupovali i v průběžném pořadí. Na poslední RZ obě naše posádky zajely na desetinu vteřiny stejný čas a obsadily dělené sedmé místo mezi historiky. V cíli Valašské Rally 2014 skončili Tomáš s Martinem a Škodou 110 R mezi historiky na 7. místě a pohár si odvezli domů za druhé místo v kategorii II. Filip s Honzou se mezi historiky umístili na 8. místě hned za jejich klubovými kolegy a v kategorii III stanuli na třetím místě.
Na závěr nechme posádky zhodnotit průběh soutěže jejich očima. Tomáš Reger: „Soutěž samotná byla pro nás nová a popravdě mi nijak nepřirostla k srdci. Již při najíždění jsem byl udivený délkou přejezdů a ani profil tratě RZ 1 a 2 mě nijak neuchvátil a dalo se čekat, že na těchto dvou RZ se asi nesvezeme. Proto ani problém s intercomem, který vydržel funkční přesně na start RZ1, nás moc nerozhodil . Na RZ3 se Martin projevil jako opravdu velmi hlučný navigátor a tak i přes nefunkční intercom, jsem jeho diktát slyšel velmi dobře. Tady ale nastal problém hned při prvním prudkém odbočení kde nám auto zdechlo a i když se podařilo hned motor nahodit, nějakou vteřinu to stálo.V dalším průběhu RZ se začal projevovat problém s přívodem paliva, motor nejel na plný výkon a tento problém nás trápil až do samotného konce rally. RZ 5 a 6 je nám známá, ale vše co tam přibylo navíc, bylo špatně - první kilometr roviny a opičárna pod přehradou asi není to, co by posádky na rally viděly rády, každopádně tyto rychlostní zkoušky mě bavily podstatně více a snažil jsem si je i přes drobné problémy užít a to se snad podařilo. Umístění je spíše za účast, než za předvedené výkony, ale i tak si ho vážím právě proto, jak moc posádek se svými vozy nepěkně bouralo. Na závěr bych ještě rád dodal, že málo kdy je servisní areál na smetišti, které si musí každý nejdřív uklidit a ještě zaplatit kilo.“
Randýsek: „Valašskou Rally jsme od počátku považovali za takový test před Rally Český Krumlov. I přes to, že mi kluci na dílně hodně pomáhali a chtěl bych jim tímto poděkovat, jsme totiž neměli možnost auto pořádně odzkoušet. A tak jsem tomu přizpůsoboval i přístup k jednotlivým rychlostním zkouškám. Z prvních dvou RZ jsem měl opravdu respekt, ať už to bylo kvůli obavě o výdrž auta, strachu z prvního závodu letošní sezóny a nebo zákeřnosti určitých částí obou RZ kde byl vytahaný bordel, tam kde by mě to určitě překvapilo. A tak mi ani moc nevadilo že pro nás závod začal tak trochu ,,nanečisto" volným průjezdem 1. RZ, kde se Honza ukázal jako zkušený matador a ujal se poctivě dopisovat všechny tyto nové záludnosti na trati. Při druhé rundě už ze mě ale nervozita opadla, možná to bylo druhým absolvováním předlouhého přejezdu připomínajícím sobotní výlet, kde jsem si už začal v autě být jistější a nebo dobrým pocitem že už máme 2 RZ za sebou. RZ 3 jsem se i po upravení rozpisu snažil projet na jistotu a pošetřit tak techniku na Bystřičku, na kterou jsem se moc těšil. A tak i kdyby jsme odstartovali do 4.RZ, kterou nám zrušili těsně před naším startem, tak bych ze sebe asi žádný ,,mimoriadný" výsledek nedostal a snažil se dostat auto i s posádkou na jistotu a vcelku do cíle. Trochu mě mrzelo zklamání Honzy, který už byl dost naštvaný kvůli předchozím zrušeným erzetám a tak jsem se mu to snažil vynahrazovat dobrou náladou v kabině ;). Určitou satisfakcí za toto výletování po Štrambersko-Jičínských krásách bylo přesunutí startu naší posádky na místo prvního závodníka v kategorii historických automobilů. Bystřičku jsem si při obou průjezdech bez jakýchkoliv zádrhelů moc užil i z důvodu velké účasti známých kteří nás podporovali podél skoro celé trati. Další soutěží, jak už jsem se zmínil, by měla být Rally Český Krumlov moc se těším na ni i na Mikiho, který se mi i přes svoji extrémní vytíženost věnuje, za což jsem mu opravdu moc vděčný.“
Honza Mikulík: „Valaška pro mě byla můj první letošní start v ČR a ještě k tomu v domácím prostředí, takže jsem se opravdu hodně těšil. Profil soutěže byl typicky český, takže hodně rychlý a rozbitý. Ale v dnešní pro rally těžké době buďme rádi, že ještě máme vůbec kde jezdit. Mě osobně nejvíce bavila RZ okolo Bystřičky, kde snad v každé zatáčce byl někdo ze známých takže jsem neustále mával. Z pohledu našeho klubu hodnotím celou soutěž kladně, snad jen už vzpomínaná servisní zóna kazila celkový dojem. Na závěr bych chtěl poděkovat všem co se podíleli na účinkování našeho klubu ať v servisu či na trati za perfektně odvedenou práci a taky především našim partnerům, bez jejichž finanční podpory by to nešlo. Teď už se těším na Krumlov, kde budu startovat poprvé, takže to bude velká zkušenost.“
A jak už avizovali Filip s Honzou další soutěž na, které se objeví posádky Randy historic racing klubu bude květnová Rally Krumlov. S podporou našeho klubu by se zde měla objevit i velezkušená posádka bratrů Nedbalových s jejich Škodou 110.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?