Premiérový start v letošní sezoně si na Valašské rally 2014 odbyla také smíšená posádka Egon Smékal – Monika Hýbnerová na voze Citroen DS3 R3T. Po absolvování šesti měřených rychlostních zkoušek byla dvojice ze Zlína klasifikována na 13. místě v absolutním pořadí MČR. Egona s Monikou ovšem nejvíce těší vítězství ve třídě 5 a mezi dvoukolkami.
Dlouhá zimní pauza nesvědčí žádné posádce a všichni jezdci by se nejraději proháněli po rychlostních zkouškách celý rok. Jinak tomu ovšem bylo u Egona Smékala. „Rozhodl jsem se, že během zimní pauzy dám do pořádku byt a proto jsem se pustil do jeho rekonstrukce. Šel jsem do toho tak tvrdě, že jsem dva měsíce spal na hotelu neboť v bytě to jaksi nešlo. Už je to ale mnohem lepší, mám sice doma holou matraci, ale spím konečně doma,“ přiblížil průběh zimní přestávky Egon Smékal.
Na startu ve Valašském Meziříčí ovšem zlínský jezdec nemohl chybět. V letošní sezoně má dvojice Smékal – Hýbnerová v plánu absolvování pěti sprintů a kompletního mezinárodního mistrovství ČR v rally. „Pro letošek jsme si naplánovali opět účast v Citroen Racing Trophy CZ 2014 a poháru Pirelli. Z toho důvodu pojedeme pět sprintů. Hlavní pozornost ovšem budeme věnovat velkému mistráku, kde po loňském vítězství ve třídě 5, chceme bojovat o letošní titul ve dvoukolkách. Hodně se mi líbí jednotlivé poháry, ať už značkové aut nebo pneumatik. Citroen nám hodně pomáhá s rozpočtem, pokud se dobře umístíme v závodě, což je velké plus a motivace pro nás. Ostatní poháry lákají na dobrou porovnatelnost posádek a tím i kvalitní souboje a o to v rally jde především,“ prozradil plány Egon Smékal.
Po absolvování seznamovacích jízd na Valašské rally si našel Egon chvilku, aby zhodnotil letošní trať. „Úvodní zkouška sprintu je podle mne dost rychlá. Možná by bylo lepší pro rozjezd zvolit technicky náročnější, ale už ne tolik rychlou erzetu okolo přehrady Bystřička. Na druhou stranu mají všechny posádky stejné podmínky. Jinak se mi tratě rychlostních zkoušek líbí a těším se na samotnou soutěž.“ První průjezd RZ Hukvaldy jeli Egon s Monikou na jistotu a výsledkem jim byl druhý čas ve dvoukolkách. Ty vyhrál i díky předčasnému startu, za což byl následně penalizován Vlastimil Maxa. Na dalších zkouškách již zlínská dvojice našla správné tempo a náskok před pronásledovateli postupně navyšovala. V polovině sprintu byli Smékal s Hýbnerovou v čele dvoukolek i třídy 5. „Úvod sprintu jsme pojali opatrně. Přece jen jsme neměli žádný velký test a zvykali jsme si na běžný život posádky. V první sekci erzet jsme navíc zvolili špatné pneu, což se lehce odrazilo i na časech. Do druhého kola zkoušek jsme obuli správné pryže a na časech to bylo znát,“ podělil se o dojmy Egon Smékal. V druhé polovině valašského sprintu si smíšená posádka vítězství mezi dvoukolkami a třídě 5 nenechala vzít. „S výsledkem jsem samozřejmě velmi spokojený, na rozjezd to bylo dobré. Do zrekonstruovaného bytu přibyly další poháry. Nyní nás čeká začátkem května rally v Českém Krumlově, kde se nám v loňském roce dařilo a rád bych na tento výsledek navázal,“ uvedl v cíli Valašské rally Egon Smékal. Jenom pro úplnost doplňuji, že Rally Český Krumlov se pojede v termínu 2. – 3. května 2014 a posádka Egon Smékal Bens Racing teamu – Egon s Monikou zvou všechny příznivce raly do jižních Čech k sledování krásné soutěže.
Foto: Tomáš Urban/Rallyzone.czKdyž jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?