Premiérový start v letošní sezoně si na Valašské rally 2014 odbyla také smíšená posádka Egon Smékal – Monika Hýbnerová na voze Citroen DS3 R3T. Po absolvování šesti měřených rychlostních zkoušek byla dvojice ze Zlína klasifikována na 13. místě v absolutním pořadí MČR. Egona s Monikou ovšem nejvíce těší vítězství ve třídě 5 a mezi dvoukolkami.
Dlouhá zimní pauza nesvědčí žádné posádce a všichni jezdci by se nejraději proháněli po rychlostních zkouškách celý rok. Jinak tomu ovšem bylo u Egona Smékala. „Rozhodl jsem se, že během zimní pauzy dám do pořádku byt a proto jsem se pustil do jeho rekonstrukce. Šel jsem do toho tak tvrdě, že jsem dva měsíce spal na hotelu neboť v bytě to jaksi nešlo. Už je to ale mnohem lepší, mám sice doma holou matraci, ale spím konečně doma,“ přiblížil průběh zimní přestávky Egon Smékal.
Na startu ve Valašském Meziříčí ovšem zlínský jezdec nemohl chybět. V letošní sezoně má dvojice Smékal – Hýbnerová v plánu absolvování pěti sprintů a kompletního mezinárodního mistrovství ČR v rally. „Pro letošek jsme si naplánovali opět účast v Citroen Racing Trophy CZ 2014 a poháru Pirelli. Z toho důvodu pojedeme pět sprintů. Hlavní pozornost ovšem budeme věnovat velkému mistráku, kde po loňském vítězství ve třídě 5, chceme bojovat o letošní titul ve dvoukolkách. Hodně se mi líbí jednotlivé poháry, ať už značkové aut nebo pneumatik. Citroen nám hodně pomáhá s rozpočtem, pokud se dobře umístíme v závodě, což je velké plus a motivace pro nás. Ostatní poháry lákají na dobrou porovnatelnost posádek a tím i kvalitní souboje a o to v rally jde především,“ prozradil plány Egon Smékal.
Po absolvování seznamovacích jízd na Valašské rally si našel Egon chvilku, aby zhodnotil letošní trať. „Úvodní zkouška sprintu je podle mne dost rychlá. Možná by bylo lepší pro rozjezd zvolit technicky náročnější, ale už ne tolik rychlou erzetu okolo přehrady Bystřička. Na druhou stranu mají všechny posádky stejné podmínky. Jinak se mi tratě rychlostních zkoušek líbí a těším se na samotnou soutěž.“ První průjezd RZ Hukvaldy jeli Egon s Monikou na jistotu a výsledkem jim byl druhý čas ve dvoukolkách. Ty vyhrál i díky předčasnému startu, za což byl následně penalizován Vlastimil Maxa. Na dalších zkouškách již zlínská dvojice našla správné tempo a náskok před pronásledovateli postupně navyšovala. V polovině sprintu byli Smékal s Hýbnerovou v čele dvoukolek i třídy 5. „Úvod sprintu jsme pojali opatrně. Přece jen jsme neměli žádný velký test a zvykali jsme si na běžný život posádky. V první sekci erzet jsme navíc zvolili špatné pneu, což se lehce odrazilo i na časech. Do druhého kola zkoušek jsme obuli správné pryže a na časech to bylo znát,“ podělil se o dojmy Egon Smékal. V druhé polovině valašského sprintu si smíšená posádka vítězství mezi dvoukolkami a třídě 5 nenechala vzít. „S výsledkem jsem samozřejmě velmi spokojený, na rozjezd to bylo dobré. Do zrekonstruovaného bytu přibyly další poháry. Nyní nás čeká začátkem května rally v Českém Krumlově, kde se nám v loňském roce dařilo a rád bych na tento výsledek navázal,“ uvedl v cíli Valašské rally Egon Smékal. Jenom pro úplnost doplňuji, že Rally Český Krumlov se pojede v termínu 2. – 3. května 2014 a posádka Egon Smékal Bens Racing teamu – Egon s Monikou zvou všechny příznivce raly do jižních Čech k sledování krásné soutěže.
Foto: Tomáš Urban/Rallyzone.czŠkoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?