Premiérový start v letošní sezoně si na Valašské rally 2014 odbyla také smíšená posádka Egon Smékal – Monika Hýbnerová na voze Citroen DS3 R3T. Po absolvování šesti měřených rychlostních zkoušek byla dvojice ze Zlína klasifikována na 13. místě v absolutním pořadí MČR. Egona s Monikou ovšem nejvíce těší vítězství ve třídě 5 a mezi dvoukolkami.
Dlouhá zimní pauza nesvědčí žádné posádce a všichni jezdci by se nejraději proháněli po rychlostních zkouškách celý rok. Jinak tomu ovšem bylo u Egona Smékala. „Rozhodl jsem se, že během zimní pauzy dám do pořádku byt a proto jsem se pustil do jeho rekonstrukce. Šel jsem do toho tak tvrdě, že jsem dva měsíce spal na hotelu neboť v bytě to jaksi nešlo. Už je to ale mnohem lepší, mám sice doma holou matraci, ale spím konečně doma,“ přiblížil průběh zimní přestávky Egon Smékal.
Na startu ve Valašském Meziříčí ovšem zlínský jezdec nemohl chybět. V letošní sezoně má dvojice Smékal – Hýbnerová v plánu absolvování pěti sprintů a kompletního mezinárodního mistrovství ČR v rally. „Pro letošek jsme si naplánovali opět účast v Citroen Racing Trophy CZ 2014 a poháru Pirelli. Z toho důvodu pojedeme pět sprintů. Hlavní pozornost ovšem budeme věnovat velkému mistráku, kde po loňském vítězství ve třídě 5, chceme bojovat o letošní titul ve dvoukolkách. Hodně se mi líbí jednotlivé poháry, ať už značkové aut nebo pneumatik. Citroen nám hodně pomáhá s rozpočtem, pokud se dobře umístíme v závodě, což je velké plus a motivace pro nás. Ostatní poháry lákají na dobrou porovnatelnost posádek a tím i kvalitní souboje a o to v rally jde především,“ prozradil plány Egon Smékal.
Po absolvování seznamovacích jízd na Valašské rally si našel Egon chvilku, aby zhodnotil letošní trať. „Úvodní zkouška sprintu je podle mne dost rychlá. Možná by bylo lepší pro rozjezd zvolit technicky náročnější, ale už ne tolik rychlou erzetu okolo přehrady Bystřička. Na druhou stranu mají všechny posádky stejné podmínky. Jinak se mi tratě rychlostních zkoušek líbí a těším se na samotnou soutěž.“ První průjezd RZ Hukvaldy jeli Egon s Monikou na jistotu a výsledkem jim byl druhý čas ve dvoukolkách. Ty vyhrál i díky předčasnému startu, za což byl následně penalizován Vlastimil Maxa. Na dalších zkouškách již zlínská dvojice našla správné tempo a náskok před pronásledovateli postupně navyšovala. V polovině sprintu byli Smékal s Hýbnerovou v čele dvoukolek i třídy 5. „Úvod sprintu jsme pojali opatrně. Přece jen jsme neměli žádný velký test a zvykali jsme si na běžný život posádky. V první sekci erzet jsme navíc zvolili špatné pneu, což se lehce odrazilo i na časech. Do druhého kola zkoušek jsme obuli správné pryže a na časech to bylo znát,“ podělil se o dojmy Egon Smékal. V druhé polovině valašského sprintu si smíšená posádka vítězství mezi dvoukolkami a třídě 5 nenechala vzít. „S výsledkem jsem samozřejmě velmi spokojený, na rozjezd to bylo dobré. Do zrekonstruovaného bytu přibyly další poháry. Nyní nás čeká začátkem května rally v Českém Krumlově, kde se nám v loňském roce dařilo a rád bych na tento výsledek navázal,“ uvedl v cíli Valašské rally Egon Smékal. Jenom pro úplnost doplňuji, že Rally Český Krumlov se pojede v termínu 2. – 3. května 2014 a posádka Egon Smékal Bens Racing teamu – Egon s Monikou zvou všechny příznivce raly do jižních Čech k sledování krásné soutěže.
Foto: Tomáš Urban/Rallyzone.czMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.