Egon Smékal začal sezonu vítězně

Smékal, Egon
Smékal, Egon, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 9. dubna 2014 22:19
Sdílej:

Premiérový start v letošní sezoně si na Valašské rally 2014 odbyla také smíšená posádka Egon Smékal – Monika Hýbnerová na voze Citroen DS3 R3T. Po absolvování šesti měřených rychlostních zkoušek byla dvojice ze Zlína klasifikována na 13. místě v absolutním pořadí MČR. Egona s Monikou ovšem nejvíce těší vítězství ve třídě 5 a mezi dvoukolkami.

Dlouhá zimní pauza nesvědčí žádné posádce a všichni jezdci by se nejraději proháněli po rychlostních zkouškách celý rok. Jinak tomu ovšem bylo u Egona Smékala. „Rozhodl jsem se, že během zimní pauzy dám do pořádku byt a proto jsem se pustil do jeho rekonstrukce. Šel jsem do toho tak tvrdě, že jsem dva měsíce spal na hotelu neboť v bytě to jaksi nešlo. Už je to ale mnohem lepší, mám sice doma holou matraci, ale spím konečně doma,“ přiblížil průběh zimní přestávky Egon Smékal.

Na startu ve Valašském Meziříčí ovšem zlínský jezdec nemohl chybět. V letošní sezoně má dvojice Smékal – Hýbnerová v plánu absolvování pěti sprintů a kompletního mezinárodního mistrovství ČR v rally. „Pro letošek jsme si naplánovali opět účast v Citroen Racing Trophy CZ 2014 a poháru Pirelli. Z toho důvodu pojedeme pět sprintů. Hlavní pozornost ovšem budeme věnovat velkému mistráku, kde po loňském vítězství ve třídě 5, chceme bojovat o letošní titul ve dvoukolkách. Hodně se mi líbí jednotlivé poháry, ať už značkové aut nebo pneumatik. Citroen nám hodně pomáhá s rozpočtem, pokud se dobře umístíme v závodě, což je velké plus a motivace pro nás. Ostatní poháry lákají na dobrou porovnatelnost posádek a tím i kvalitní souboje a o to v rally jde především,“ prozradil plány Egon Smékal.

 

Po absolvování seznamovacích jízd na Valašské rally si našel Egon chvilku, aby zhodnotil letošní trať. „Úvodní zkouška sprintu je podle mne dost rychlá. Možná by bylo lepší pro rozjezd zvolit technicky náročnější, ale už ne tolik rychlou erzetu okolo přehrady Bystřička. Na druhou stranu mají všechny posádky stejné podmínky. Jinak se mi tratě rychlostních zkoušek líbí a těším se na samotnou soutěž.“ První průjezd RZ Hukvaldy jeli Egon s Monikou na jistotu a výsledkem jim byl druhý čas ve dvoukolkách. Ty vyhrál i díky předčasnému startu, za což byl následně penalizován Vlastimil Maxa. Na dalších zkouškách již zlínská dvojice našla správné tempo a náskok před pronásledovateli postupně navyšovala. V polovině sprintu byli Smékal s Hýbnerovou v čele dvoukolek i třídy 5. „Úvod sprintu jsme pojali opatrně. Přece jen jsme neměli žádný velký test a zvykali jsme si na běžný život posádky. V první sekci erzet jsme navíc zvolili špatné pneu, což se lehce odrazilo i na časech. Do druhého kola zkoušek jsme obuli správné pryže a na časech to bylo znát,“ podělil se o dojmy Egon Smékal. V druhé polovině valašského sprintu si smíšená posádka vítězství mezi dvoukolkami a třídě 5 nenechala vzít. „S výsledkem jsem samozřejmě velmi spokojený, na rozjezd to bylo dobré. Do zrekonstruovaného bytu přibyly další poháry. Nyní nás čeká začátkem května rally v Českém Krumlově, kde se nám v loňském roce dařilo a rád bych na tento výsledek navázal,“ uvedl v cíli Valašské rally Egon Smékal. Jenom pro úplnost doplňuji, že Rally Český Krumlov se pojede v termínu 2. – 3. května 2014 a posádka Egon Smékal Bens Racing teamu – Egon s Monikou zvou všechny příznivce raly do jižních Čech k sledování krásné soutěže.

 Foto: Tomáš Urban/Rallyzone.cz
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.