EXKLUZIVNÍ INFO : Kalendář českých rally má svou podobu. A pro fanoušky rallysportu na Valašsku je zajímavý především tím, že novou rallysezonu zahájí v české kotlině ve dnech 4. – 5. dubna 2014 XXXIII. ročník Valašské rally.
Ano! Valašská rally se po roční odmlce vrací do kalendáře prestižních českých podniků. Stala se totiž součástí sedmidílného seriálu Mistrovství České republiky ve sprintrally. A pojede se rovněž jako podnik Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a scházet nebude ani Pohár pořadatele, který mimo jiné umožní fanouškům sledovat na tratích rychlostních zkoušek ve valašských kopcích například i vozidla specifikace WRC. Dějištěm premiéry nového ročníku českého rallysportu se stane Valašské Meziříčí a jeho okolí.
Kromě výše uvedeného zařazení se pořadatelé valašské automobilové soutěže z AutoMotoKlubu Rallye Sport - Vsetín rozhodli vrátit k tradici z minulých let a třiatřicátou Valašku oficiálně uspořádají i jako Memoriál Jiřího Sedláře. V polovině srpna příštího roku, respektive 13. 8. 2014, totiž uplyne pětadvacet let od tragické chvíle nedaleko Valašského Meziříčí, jejíž obětí se jeden z největších talentů tehdy československého rallysportu, Jiří Sedlář, stal.
Samotný fakt, že Valašská rally bude prvním kláním soutěžních posádek po zimní přestávce, předurčuje Valašku k tomu, že to bude z mnoha stran pohledu velmi zajímavá soutěž. Mluvit však o podobě Valašky v roce 2014 je ještě předčasné. I když představa v hlavách organizátorů samozřejmě už je. „Předpokládáme, že schopnosti soutěžních posádek a odolnost jejich vozidel prověříme na třech úsecích při šesti rychlostních zkouškách. Není přitom vyloučeno, že jeden z rychlostních testů bude zcela nový. Ale nepředbíhejme. Všechno je předmětem jednání. A platí to i pro takzvaně doprovodné aktivity rally, mezi něž by měla patřit například i výtvarná soutěž pro děti z mateřských škol a žáky základních škol,“ pověděl ředitel Valašské rally 2014 Miroslav Hošák.
Co lze však s určitostí uvést již nyní je fakt, že i v přípravě nadcházejícího ročníku Valašky zaměří její organizátoři prvořadou pozornost na bezpečnost nejen soutěžících, ale zejména, či v prvé řadě diváků. „Hodláme v letos nastoleném trendu pokračovat. Ale hledáme i další možnosti, jak především otázku bezpečnosti diváků a lidí žijících v bezprostřední blízkosti rychlostních zkoušek zdokonalit a eliminovat možnost vzniku bezpečnostních komplikací na co nejnižší míru. A to i za pomoci a v úzké součinnosti s jednotlivými obecními úřady, Policií České republiky a dalšími organizacemi a institucemi,“ vyjádřil se nedávno Alexandr Póč, zástupce ředitele rally pro bezpečnost.
P.S. Dle zjištění redakce se můžeme těšit možná až na dvě nové RZ v okolí Kopřivnice a Nového Jičína nebo Hukvald. Konečná podoba trati zatím není známá, ale podporu má.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?