EXKLUZIVNÍ INFO : Kalendář českých rally má svou podobu. A pro fanoušky rallysportu na Valašsku je zajímavý především tím, že novou rallysezonu zahájí v české kotlině ve dnech 4. – 5. dubna 2014 XXXIII. ročník Valašské rally.
Ano! Valašská rally se po roční odmlce vrací do kalendáře prestižních českých podniků. Stala se totiž součástí sedmidílného seriálu Mistrovství České republiky ve sprintrally. A pojede se rovněž jako podnik Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a scházet nebude ani Pohár pořadatele, který mimo jiné umožní fanouškům sledovat na tratích rychlostních zkoušek ve valašských kopcích například i vozidla specifikace WRC. Dějištěm premiéry nového ročníku českého rallysportu se stane Valašské Meziříčí a jeho okolí.
Kromě výše uvedeného zařazení se pořadatelé valašské automobilové soutěže z AutoMotoKlubu Rallye Sport - Vsetín rozhodli vrátit k tradici z minulých let a třiatřicátou Valašku oficiálně uspořádají i jako Memoriál Jiřího Sedláře. V polovině srpna příštího roku, respektive 13. 8. 2014, totiž uplyne pětadvacet let od tragické chvíle nedaleko Valašského Meziříčí, jejíž obětí se jeden z největších talentů tehdy československého rallysportu, Jiří Sedlář, stal.
Samotný fakt, že Valašská rally bude prvním kláním soutěžních posádek po zimní přestávce, předurčuje Valašku k tomu, že to bude z mnoha stran pohledu velmi zajímavá soutěž. Mluvit však o podobě Valašky v roce 2014 je ještě předčasné. I když představa v hlavách organizátorů samozřejmě už je. „Předpokládáme, že schopnosti soutěžních posádek a odolnost jejich vozidel prověříme na třech úsecích při šesti rychlostních zkouškách. Není přitom vyloučeno, že jeden z rychlostních testů bude zcela nový. Ale nepředbíhejme. Všechno je předmětem jednání. A platí to i pro takzvaně doprovodné aktivity rally, mezi něž by měla patřit například i výtvarná soutěž pro děti z mateřských škol a žáky základních škol,“ pověděl ředitel Valašské rally 2014 Miroslav Hošák.
Co lze však s určitostí uvést již nyní je fakt, že i v přípravě nadcházejícího ročníku Valašky zaměří její organizátoři prvořadou pozornost na bezpečnost nejen soutěžících, ale zejména, či v prvé řadě diváků. „Hodláme v letos nastoleném trendu pokračovat. Ale hledáme i další možnosti, jak především otázku bezpečnosti diváků a lidí žijících v bezprostřední blízkosti rychlostních zkoušek zdokonalit a eliminovat možnost vzniku bezpečnostních komplikací na co nejnižší míru. A to i za pomoci a v úzké součinnosti s jednotlivými obecními úřady, Policií České republiky a dalšími organizacemi a institucemi,“ vyjádřil se nedávno Alexandr Póč, zástupce ředitele rally pro bezpečnost.
P.S. Dle zjištění redakce se můžeme těšit možná až na dvě nové RZ v okolí Kopřivnice a Nového Jičína nebo Hukvald. Konečná podoba trati zatím není známá, ale podporu má.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.