EXKLUZIVNÍ INFO : Kalendář českých rally má svou podobu. A pro fanoušky rallysportu na Valašsku je zajímavý především tím, že novou rallysezonu zahájí v české kotlině ve dnech 4. – 5. dubna 2014 XXXIII. ročník Valašské rally.
Ano! Valašská rally se po roční odmlce vrací do kalendáře prestižních českých podniků. Stala se totiž součástí sedmidílného seriálu Mistrovství České republiky ve sprintrally. A pojede se rovněž jako podnik Mistrovství České republiky v rally historických automobilů a scházet nebude ani Pohár pořadatele, který mimo jiné umožní fanouškům sledovat na tratích rychlostních zkoušek ve valašských kopcích například i vozidla specifikace WRC. Dějištěm premiéry nového ročníku českého rallysportu se stane Valašské Meziříčí a jeho okolí.
Kromě výše uvedeného zařazení se pořadatelé valašské automobilové soutěže z AutoMotoKlubu Rallye Sport - Vsetín rozhodli vrátit k tradici z minulých let a třiatřicátou Valašku oficiálně uspořádají i jako Memoriál Jiřího Sedláře. V polovině srpna příštího roku, respektive 13. 8. 2014, totiž uplyne pětadvacet let od tragické chvíle nedaleko Valašského Meziříčí, jejíž obětí se jeden z největších talentů tehdy československého rallysportu, Jiří Sedlář, stal.
Samotný fakt, že Valašská rally bude prvním kláním soutěžních posádek po zimní přestávce, předurčuje Valašku k tomu, že to bude z mnoha stran pohledu velmi zajímavá soutěž. Mluvit však o podobě Valašky v roce 2014 je ještě předčasné. I když představa v hlavách organizátorů samozřejmě už je. „Předpokládáme, že schopnosti soutěžních posádek a odolnost jejich vozidel prověříme na třech úsecích při šesti rychlostních zkouškách. Není přitom vyloučeno, že jeden z rychlostních testů bude zcela nový. Ale nepředbíhejme. Všechno je předmětem jednání. A platí to i pro takzvaně doprovodné aktivity rally, mezi něž by měla patřit například i výtvarná soutěž pro děti z mateřských škol a žáky základních škol,“ pověděl ředitel Valašské rally 2014 Miroslav Hošák.
Co lze však s určitostí uvést již nyní je fakt, že i v přípravě nadcházejícího ročníku Valašky zaměří její organizátoři prvořadou pozornost na bezpečnost nejen soutěžících, ale zejména, či v prvé řadě diváků. „Hodláme v letos nastoleném trendu pokračovat. Ale hledáme i další možnosti, jak především otázku bezpečnosti diváků a lidí žijících v bezprostřední blízkosti rychlostních zkoušek zdokonalit a eliminovat možnost vzniku bezpečnostních komplikací na co nejnižší míru. A to i za pomoci a v úzké součinnosti s jednotlivými obecními úřady, Policií České republiky a dalšími organizacemi a institucemi,“ vyjádřil se nedávno Alexandr Póč, zástupce ředitele rally pro bezpečnost.
P.S. Dle zjištění redakce se můžeme těšit možná až na dvě nové RZ v okolí Kopřivnice a Nového Jičína nebo Hukvald. Konečná podoba trati zatím není známá, ale podporu má.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.