MINI John Cooper Works WRC se s posádkou Václav Pech jun. – Petr Uhel stal nejrychlejším vozem Pražského rallysprintu 2013, který se v hlavním městě rozloučil se sezonou automobilových soutěží.
Pro posádku EuroOil – invelt teamu to byl rok nadmíru úspěšný a Pech s Uhlem se mohou pyšnit dalším titulem mezinárodních mistrů České republiky v rallye, a to již po šesté v historii. Závodní MINI EuroOil – invelt teamu si poradilo i s šotolinovou tratí, kterou pořadatel Pražského rallysprintu pro diváky i posádky připravil na dostihovém závodišti v Praze ve Velké Chuchli. „Jízda na šotolině je pro nás něco výjimečného a na tomto povrchu se během roku vůbec nesvezeme. Proto jsem si tuto možnost velmi užil. Auto ale dostávalo po technické stránce na rozbité trati hodně zabrat, kde hlavně podvozek a diferenciály hodně trpí,“ popisuje Václav Pech jun.
Závod se pro posádku EuroOil – invelt teamu Pech – Uhel od počátku vyvíjel příznivě, ale závěr byl drama. „Po startu poslední zkoušky praskl kardanový hřídel a museli jsme absolvovat zbytek závodu jen na přední náhon. Byli jsme nakonec rádi, že se nám s Petrem podařilo vedení uhájit až do samotného závěru. Z devátého pražského vítězství máme ohromnou radost, a tu umocňují i obrovské poháry, které jsme si mohli odvést. Za hezkou atmosféru děkujeme i velkému počtu diváků a našim fanouškům, kteří se s námi do Prahy přišli rozloučit a oslavit tím s námi i letošní titul mistrů republiky,“ uzavírá spokojený Václav Pech jun. MINI John Cooper Works speciál EuroOil – invelt teamu teď, a to ještě během svátečního měsíce, čeká důkladná repase a příprava na zahajovací závod MMČR sezony 2014, kterým bude rakouská Jänner rallye již 3. – 5.1. 2014.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?