Závěrečný sprint sezony ve Vsetíně si nenechali utéct ani Jirka Vantuch s Petrem Motzem. Posádka využívající Hondu Civic VTi připravovanou Sparrow týmem letos startovala v mezinárodním mistrovství ČR, kde vybojovala konečné 3. místo ve třídě 9.
Start na Valašsku pojali Jirka s Petrem jako příjemný bonus za sezonou. „Rally Vsetín byl z mého pohledu v plánu od začátku roku, i kdyby se nic jiného nejelo, i kdyby na chleba nebylo. Byl jsem tady 3x za sebou od roku 2010 a tenhle závod je pro mne osobně zatím ze všech nej. Mám moc rád Vsetín jako město, okolní přírodu a rovněž tratě. Letošní ročník byl o to zajímavější, že Vesník a Jabloňová byly proti loňsku spojené a hlavně se jel znovu Semetín, i když v opačně než na letošní Barumce. Bystřička je kapitola sama o sobě. Na druhé straně jsem rád, že tato zkouška nepokračovala přes Santov, neboť sjezd je až moc srdeční . Petr sice bere Partr rally, jako jednu z mnoha dalších soutěží, ale u něj byl tentokrát jednoznačný cíl: dostat se po smutné události z Příbrami rychle do auta a ostrého závodu. Honzík Jinderle byl jeho hodně blízký kamarád,“ prozradil důvod startu na Valašsku Jiří Vantuch.
Třída hond byla na Vsetíně obsazena dvanácti posádkami a kluci si tentokráte nekladli žádné cíle. Chtěli si závod užít, mít z výkonu dobrý pocit a zároveň výkonem vzdát poctu Honzíkovi. „Nechal jsem spolu s kamarády Romanem Švecem, Davidem Karlem, Davidem Štefanem a Pavlem Steinerem vyrobit samolepku opičáka se závodnickou helmou – opičák totiž byla Honzíkova přezdívka. Samolepku jsme potom s spřátelenými posádkami nalepili na auta. Krom toho jsme vezli i černou šerpu s monogramem JJ,“ uvedl Petr Motz. Tréninky proběhly v klidu, tentokrát žádná proražená vana u tréninkáče nebyla především proto, že Petr obohatil Leona o lyžinu. Jinak by na Semetíně určitě zase vana nevydržela :-). Semetínská zkouška ostatně byla pro Jirku s Petrem hodně důležitá.
„Start do závodu nám vůbec nevyšel. Hned před první zatáčkou se Petrovy obavy staly skutečností, lekl se a přestal číst, takže přišla na řadu jízda na oči. Ta naštěstí trvala jen pár zatáček. Na přírodním retardéru se Petr chytil, ale po dalším kilometru, před skokem přes mostek do lesa jsem doplatil na nepřesný rozpis a udělal o rantl vozovky defekt pravé přední pneu. Vzhledem k délce RZ jsme se rozhodli dojet na ráfku až do cíle, i když to byl občas horor. Dostali jsme sice oblož a erzetu jsme dojeli na posledním místě ve třídě, ale čas nebyl až tak strašný, v porovnání s tím, kdybychom kolo měnili přímo na vložce,“ popsal trable z úvodní erzety Jirka. Po průjezdu RZ Jabloňová si posádka ověřila, že konečný výsledek by nemusel být až tak beznadějný. Někteří soupeři ve třídě kufrovali při přejezdu do přeskupení a tím Jirku s Petrem pouštěli ve výsledcích vzhůru.
Do další sekce zkoušek vstupovali Vantuch s Motzem na 7. příčce s 20 sekundovou ztrátou na bednu a víc jak půlminutou na prvního ve třídě. Odstup od soupeřů před sebou kluci postupně umazávali, nestačili pouze na rychlíky Nekvapila s Pilařem. Odmazávání odstupu neohrozila ani jezdecká chyba na RZ Bystřička. „Před prvním průjezdem okolo přehrady jsme ztráceli na třetí pozici jen 2,5 s. Na kose pod hrází však přišla vinou mojí chvilkové nesoustředěnosti chyba s následným startováním motoru a couváním, takže jsem si pěkně vynadal. Před tím jsem viděl Honzu Talaše s Hankou Baďurovou mimo trať při nedobrzdění retardéru, což mi trochu odvedlo myšlenky někam jinam. Po průjezdu fotobuňkou a následné kontrole průběžných výsledků jsem byl o to víc překvapen, že jsem na třetím místě 10 sekund před Koutkem. Navíc časy byly velmi dobré, srovnatelné s Pilařem a Nekvapilem. Nadávky byly sice na místě ale zároveň jsem byl spokojen s dosaženým časem,“ přiblížil chybu Vantuch. Následoval servis a v něm se ukul pekelný plán: na Jabloňové se vybuduje pohodlnější náskok a pokud se Bystřička bez jezdecké chyby zajede dobře, zbytek závodu se dojede v klidu. To vše ovšem platilo pouze pár desítek metrů.
„Hned po startu a brzdách do první levé zatáčky jsem byl příliš rychlý a již jsem se nevešel do pravé zatáčky, která vázala, tak jsem to zadupl a snažil se auto nasměrovat pokud možno mezi stromy, protože výletu do lesa na houby již nešlo zabránit. Smršť slov, které jsem v tu chvíli a ještě pár minut potom vypouštěl z úst, nelze publikovat. Byl jsem na sebe v tu chvíli neskutečně naštvaný. Nám ani autu se sice nic nestalo, ale vytoužený pohár ze Vsetína jsem prostě nechal v lese. Mohl být malou odměnou pro Petra za jeho odvahu a obětavost, se kterou k závodění přistupuje a pro mě k narozeninám. To, s tím houbařením, má ještě další podkontext. Když jsme stáli mezi časovkou a startem do poslední Jabloňové, šel kolem nás pán s plným košem hub. Říkám mu, to je krása, a hlavou mi proběhlo, že jsem letos na houbách ještě nebyl… Jelikož mi v 18:56 jel vlak a nebylo jisté, jestli se do té doby podaří vyprostit auto na vozovku, vydal jsem se po svých k servisu,“ vysvětlil odstoupení Jirka Vantuch.
Po odeznění zklamání z výletu do lesa posádka zhodnotila vsetínský sprint, jako nejlepší výkon v roce. „Rovněž celou sezónu 2013 díky 3. místu ve třídě 9 v šampionátu MMČR hodnotím nadmíru úspěšně. Chtěl bych tímto poděkovat celému Sparrow týmu, jmenovitě panu Oldřichu Hrabcovi a Tomovi Hrabcovi (jmenoval bych vás všechny, ale stále si nepamatuji všechna jména a nerad bych na někoho zapomněl - na mikulášské rozlučce to budu muset napravit) za skvělé podmínky a atmosféru, které nám po celý rok byly zajišťovány. Dále bych chtěl poděkovat našemu zatím jedinému sponzorovi za skvělé občerstvení na Czech Barum Rally, našim kamarádům z rally komunity i mimo ní, kteří s námi naše úspěchy, neúspěchy, radost i smutek sdíleli a pomáhali nám svým přičiněním se zlepšovat. Především bych však chtěl poděkovat našim rodinám a blízkým, za trpělivost a pochopení, které s námi mají, protože náš koníček jde mnohdy na jejich úkor. Nakonec bych chtěl speciálně poděkovat svému spolujezdci Petru Motzovi. On byl hodně často hybnou silou fungování posádky při řešení krizových situací a hlavně, za celý rok jsem nepocítil z jeho chování v autě jediný výraz pochybnosti o mně, jako o jezdci, či jen malé nedůvěry v mé schopnosti (neschopnosti). Díky, Petře! Těším se na další sezónu,“ vysekl poklonu Jirka Vantuch. Letos naposledy usednou Jirka a Petr do závodní hondy při Mikulášské rally na počátku prosince.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.