Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou zakončily sezonu v rallysprintovém šampionátu v roli vítězek Dámského poháru a s vicemistrovským titulem v nabité třídě 8.
V posledním podniku rallysprintového šampionátu – Partr Rally Vsetín - šlo o hodně. „Alfa Ladies“ se praly o poslední mistrovské body ve třídě 8, které by jim zaručily umístění mezi třemi nejlepšími.
„O poslední body jsme se vydaly bojovat do valašských kopců. Již před závodem se nás zmocňovala nervozita, jelikož jsme byly stále ve hře o titul. Počasí nám při tréninku nepřálo a mokré tratě v kombinaci s listím byly místy velmi kluzké. Charakter tratí nám velmi připomínal Barumku, a tak chuť do závodu stále stoupala,“ přiznala Martina Daňhelová.A holky nezačaly vůbec špatně. Vyhrály zrádnou úvodní „erzetu“ Semetín a v servisu po druhé zkoušce stále vévodily třídě 8 s náskokem čtyř vteřin. Skvěle jim vyšel i druhý průjezd semetínskou vložkou, ale útoky mužských „vlčáků“ Řeháka, Lungy a Vaňhary se nedařilo odrážet pořád. Přesto dámský tandem o necelou sekundu vedl třídu 8 i po čtvrtém testu, a tak „otec projektu“ Alfa Ladies Martin Rada, jenž děvčata na této soutěži neustále doprovázel a uděloval taktické pokyny, musel být s vývojem a průběžným stavem nadmíru spokojen.
V samotném závěru pak převládla snaha soutěž dokončit, což „Alfa Ladies“ zaručovalo druhé místo v letos hojně obsazené třídě 8. Vždyť se v ní během osmi závodů vystřídalo 21 jezdců… I když se v závěru soutěže propadly na čtvrté místo ve třídě 8, nikdo v cíli nesmutnil. Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou vsetínským závodem zakončily podařenou sezonou, kterou korunovaly i prvenstvím v Dámském poháru 2013. „V průběhu závodu se naši soupeři probudili a nechtěli pozorovat naše ´záda´. Postupně jsme se propadly na třetí příčku, kterou jsme chtěly udržet. Bohužel v předposlední zkoušce jsme dojížděly dieselovou fabii, která nám zaslepila oči. V touze ji předjet jsem nestihla dobrzdit do přírodního retardéru a alfa šla rovně. Couvání nás stálo cenné vteřiny a třetí místo ve třídě 8,“ popsala krušnou chvilku jihočeská pilotka. „Přesto jsme na cílovou rampu přijely s blaženým pocitem vydařené sezony. Loni bral Martin Rada s Karolínou titul, letos jsme skončili ve třídě 8 na druhém místě. Chci poděkovat Martinu Radovi za vloženou důvěru, Karolíně za parádní navigování i psychickou oporu. Našim tatíkům pak za pevné nervy, sponzorům, rodinám a fanouškům za podporu a v neposlední řadě celému týmu mechaniků,“ uzavřela Martina Daňhelová.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?