Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou zakončily sezonu v rallysprintovém šampionátu v roli vítězek Dámského poháru a s vicemistrovským titulem v nabité třídě 8.
V posledním podniku rallysprintového šampionátu – Partr Rally Vsetín - šlo o hodně. „Alfa Ladies“ se praly o poslední mistrovské body ve třídě 8, které by jim zaručily umístění mezi třemi nejlepšími.
„O poslední body jsme se vydaly bojovat do valašských kopců. Již před závodem se nás zmocňovala nervozita, jelikož jsme byly stále ve hře o titul. Počasí nám při tréninku nepřálo a mokré tratě v kombinaci s listím byly místy velmi kluzké. Charakter tratí nám velmi připomínal Barumku, a tak chuť do závodu stále stoupala,“ přiznala Martina Daňhelová.A holky nezačaly vůbec špatně. Vyhrály zrádnou úvodní „erzetu“ Semetín a v servisu po druhé zkoušce stále vévodily třídě 8 s náskokem čtyř vteřin. Skvěle jim vyšel i druhý průjezd semetínskou vložkou, ale útoky mužských „vlčáků“ Řeháka, Lungy a Vaňhary se nedařilo odrážet pořád. Přesto dámský tandem o necelou sekundu vedl třídu 8 i po čtvrtém testu, a tak „otec projektu“ Alfa Ladies Martin Rada, jenž děvčata na této soutěži neustále doprovázel a uděloval taktické pokyny, musel být s vývojem a průběžným stavem nadmíru spokojen.
V samotném závěru pak převládla snaha soutěž dokončit, což „Alfa Ladies“ zaručovalo druhé místo v letos hojně obsazené třídě 8. Vždyť se v ní během osmi závodů vystřídalo 21 jezdců… I když se v závěru soutěže propadly na čtvrté místo ve třídě 8, nikdo v cíli nesmutnil. Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou vsetínským závodem zakončily podařenou sezonou, kterou korunovaly i prvenstvím v Dámském poháru 2013. „V průběhu závodu se naši soupeři probudili a nechtěli pozorovat naše ´záda´. Postupně jsme se propadly na třetí příčku, kterou jsme chtěly udržet. Bohužel v předposlední zkoušce jsme dojížděly dieselovou fabii, která nám zaslepila oči. V touze ji předjet jsem nestihla dobrzdit do přírodního retardéru a alfa šla rovně. Couvání nás stálo cenné vteřiny a třetí místo ve třídě 8,“ popsala krušnou chvilku jihočeská pilotka. „Přesto jsme na cílovou rampu přijely s blaženým pocitem vydařené sezony. Loni bral Martin Rada s Karolínou titul, letos jsme skončili ve třídě 8 na druhém místě. Chci poděkovat Martinu Radovi za vloženou důvěru, Karolíně za parádní navigování i psychickou oporu. Našim tatíkům pak za pevné nervy, sponzorům, rodinám a fanouškům za podporu a v neposlední řadě celému týmu mechaniků,“ uzavřela Martina Daňhelová.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.