Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou zakončily sezonu v rallysprintovém šampionátu v roli vítězek Dámského poháru a s vicemistrovským titulem v nabité třídě 8.
V posledním podniku rallysprintového šampionátu – Partr Rally Vsetín - šlo o hodně. „Alfa Ladies“ se praly o poslední mistrovské body ve třídě 8, které by jim zaručily umístění mezi třemi nejlepšími.
„O poslední body jsme se vydaly bojovat do valašských kopců. Již před závodem se nás zmocňovala nervozita, jelikož jsme byly stále ve hře o titul. Počasí nám při tréninku nepřálo a mokré tratě v kombinaci s listím byly místy velmi kluzké. Charakter tratí nám velmi připomínal Barumku, a tak chuť do závodu stále stoupala,“ přiznala Martina Daňhelová.A holky nezačaly vůbec špatně. Vyhrály zrádnou úvodní „erzetu“ Semetín a v servisu po druhé zkoušce stále vévodily třídě 8 s náskokem čtyř vteřin. Skvěle jim vyšel i druhý průjezd semetínskou vložkou, ale útoky mužských „vlčáků“ Řeháka, Lungy a Vaňhary se nedařilo odrážet pořád. Přesto dámský tandem o necelou sekundu vedl třídu 8 i po čtvrtém testu, a tak „otec projektu“ Alfa Ladies Martin Rada, jenž děvčata na této soutěži neustále doprovázel a uděloval taktické pokyny, musel být s vývojem a průběžným stavem nadmíru spokojen.
V samotném závěru pak převládla snaha soutěž dokončit, což „Alfa Ladies“ zaručovalo druhé místo v letos hojně obsazené třídě 8. Vždyť se v ní během osmi závodů vystřídalo 21 jezdců… I když se v závěru soutěže propadly na čtvrté místo ve třídě 8, nikdo v cíli nesmutnil. Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou vsetínským závodem zakončily podařenou sezonou, kterou korunovaly i prvenstvím v Dámském poháru 2013. „V průběhu závodu se naši soupeři probudili a nechtěli pozorovat naše ´záda´. Postupně jsme se propadly na třetí příčku, kterou jsme chtěly udržet. Bohužel v předposlední zkoušce jsme dojížděly dieselovou fabii, která nám zaslepila oči. V touze ji předjet jsem nestihla dobrzdit do přírodního retardéru a alfa šla rovně. Couvání nás stálo cenné vteřiny a třetí místo ve třídě 8,“ popsala krušnou chvilku jihočeská pilotka. „Přesto jsme na cílovou rampu přijely s blaženým pocitem vydařené sezony. Loni bral Martin Rada s Karolínou titul, letos jsme skončili ve třídě 8 na druhém místě. Chci poděkovat Martinu Radovi za vloženou důvěru, Karolíně za parádní navigování i psychickou oporu. Našim tatíkům pak za pevné nervy, sponzorům, rodinám a fanouškům za podporu a v neposlední řadě celému týmu mechaniků,“ uzavřela Martina Daňhelová.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?