Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou zakončily sezonu v rallysprintovém šampionátu v roli vítězek Dámského poháru a s vicemistrovským titulem v nabité třídě 8.
V posledním podniku rallysprintového šampionátu – Partr Rally Vsetín - šlo o hodně. „Alfa Ladies“ se praly o poslední mistrovské body ve třídě 8, které by jim zaručily umístění mezi třemi nejlepšími.
„O poslední body jsme se vydaly bojovat do valašských kopců. Již před závodem se nás zmocňovala nervozita, jelikož jsme byly stále ve hře o titul. Počasí nám při tréninku nepřálo a mokré tratě v kombinaci s listím byly místy velmi kluzké. Charakter tratí nám velmi připomínal Barumku, a tak chuť do závodu stále stoupala,“ přiznala Martina Daňhelová.A holky nezačaly vůbec špatně. Vyhrály zrádnou úvodní „erzetu“ Semetín a v servisu po druhé zkoušce stále vévodily třídě 8 s náskokem čtyř vteřin. Skvěle jim vyšel i druhý průjezd semetínskou vložkou, ale útoky mužských „vlčáků“ Řeháka, Lungy a Vaňhary se nedařilo odrážet pořád. Přesto dámský tandem o necelou sekundu vedl třídu 8 i po čtvrtém testu, a tak „otec projektu“ Alfa Ladies Martin Rada, jenž děvčata na této soutěži neustále doprovázel a uděloval taktické pokyny, musel být s vývojem a průběžným stavem nadmíru spokojen.
V samotném závěru pak převládla snaha soutěž dokončit, což „Alfa Ladies“ zaručovalo druhé místo v letos hojně obsazené třídě 8. Vždyť se v ní během osmi závodů vystřídalo 21 jezdců… I když se v závěru soutěže propadly na čtvrté místo ve třídě 8, nikdo v cíli nesmutnil. Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou vsetínským závodem zakončily podařenou sezonou, kterou korunovaly i prvenstvím v Dámském poháru 2013. „V průběhu závodu se naši soupeři probudili a nechtěli pozorovat naše ´záda´. Postupně jsme se propadly na třetí příčku, kterou jsme chtěly udržet. Bohužel v předposlední zkoušce jsme dojížděly dieselovou fabii, která nám zaslepila oči. V touze ji předjet jsem nestihla dobrzdit do přírodního retardéru a alfa šla rovně. Couvání nás stálo cenné vteřiny a třetí místo ve třídě 8,“ popsala krušnou chvilku jihočeská pilotka. „Přesto jsme na cílovou rampu přijely s blaženým pocitem vydařené sezony. Loni bral Martin Rada s Karolínou titul, letos jsme skončili ve třídě 8 na druhém místě. Chci poděkovat Martinu Radovi za vloženou důvěru, Karolíně za parádní navigování i psychickou oporu. Našim tatíkům pak za pevné nervy, sponzorům, rodinám a fanouškům za podporu a v neposlední řadě celému týmu mechaniků,“ uzavřela Martina Daňhelová.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.