Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou zakončily sezonu v rallysprintovém šampionátu v roli vítězek Dámského poháru a s vicemistrovským titulem v nabité třídě 8.
V posledním podniku rallysprintového šampionátu – Partr Rally Vsetín - šlo o hodně. „Alfa Ladies“ se praly o poslední mistrovské body ve třídě 8, které by jim zaručily umístění mezi třemi nejlepšími.
„O poslední body jsme se vydaly bojovat do valašských kopců. Již před závodem se nás zmocňovala nervozita, jelikož jsme byly stále ve hře o titul. Počasí nám při tréninku nepřálo a mokré tratě v kombinaci s listím byly místy velmi kluzké. Charakter tratí nám velmi připomínal Barumku, a tak chuť do závodu stále stoupala,“ přiznala Martina Daňhelová.A holky nezačaly vůbec špatně. Vyhrály zrádnou úvodní „erzetu“ Semetín a v servisu po druhé zkoušce stále vévodily třídě 8 s náskokem čtyř vteřin. Skvěle jim vyšel i druhý průjezd semetínskou vložkou, ale útoky mužských „vlčáků“ Řeháka, Lungy a Vaňhary se nedařilo odrážet pořád. Přesto dámský tandem o necelou sekundu vedl třídu 8 i po čtvrtém testu, a tak „otec projektu“ Alfa Ladies Martin Rada, jenž děvčata na této soutěži neustále doprovázel a uděloval taktické pokyny, musel být s vývojem a průběžným stavem nadmíru spokojen.
V samotném závěru pak převládla snaha soutěž dokončit, což „Alfa Ladies“ zaručovalo druhé místo v letos hojně obsazené třídě 8. Vždyť se v ní během osmi závodů vystřídalo 21 jezdců… I když se v závěru soutěže propadly na čtvrté místo ve třídě 8, nikdo v cíli nesmutnil. Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou vsetínským závodem zakončily podařenou sezonou, kterou korunovaly i prvenstvím v Dámském poháru 2013. „V průběhu závodu se naši soupeři probudili a nechtěli pozorovat naše ´záda´. Postupně jsme se propadly na třetí příčku, kterou jsme chtěly udržet. Bohužel v předposlední zkoušce jsme dojížděly dieselovou fabii, která nám zaslepila oči. V touze ji předjet jsem nestihla dobrzdit do přírodního retardéru a alfa šla rovně. Couvání nás stálo cenné vteřiny a třetí místo ve třídě 8,“ popsala krušnou chvilku jihočeská pilotka. „Přesto jsme na cílovou rampu přijely s blaženým pocitem vydařené sezony. Loni bral Martin Rada s Karolínou titul, letos jsme skončili ve třídě 8 na druhém místě. Chci poděkovat Martinu Radovi za vloženou důvěru, Karolíně za parádní navigování i psychickou oporu. Našim tatíkům pak za pevné nervy, sponzorům, rodinám a fanouškům za podporu a v neposlední řadě celému týmu mechaniků,“ uzavřela Martina Daňhelová.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.