Poslední rallysprint letošní sezony se samozřejmě neobešel bez brněnské dvojice Patrik Rujbr – Petra Řiháková.
Tato posádka ve Vsetíně zakončila velmi úspěšnou sezonu a v celkovém hodnocení Mistrovství České republiky ve sprintrally 2013 jí patří vítězství jak ve dvoukolkách, tak ve své třídě 5. Jelikož Patrik startoval s dvoukolkou první sezónu, je to výborný výsledek a nikdo ho na začátku roku neočekával.
Od pořadatelů dostala smíšená posádka přidělené startovní číslo 25 a mohla vyrazit do bojů. „Trénink proběhl v klidu a měli jsme brzo hotovo. Počasí nebylo nic moc, ale na sobotu slibovali krásně. Večerní rozprava o taktice byla složitá, chtěli jsme samozřejmě zaútočit na nejlepší umístěni, ale museli jsme myslet na celkový výsledek sezony,“ odhalila předzávodní přípravy spolujezdkyně Petra Řiháková.
Počasí na závod vyšlo podle předpovědí a tak se všichni mohli těšit na krásné zakončení letošní sezony.
„Ráno jsme se probudili do mlhy a zimy. Volba pneu díky tomu byla tedy skoro jasná. První kolo jsme začali v tempu, které jsme přesně potřebovali. I když mladýAdam Kobliha v novém autě nám dost zatopil, ale naštěstí nám v celkovém hodnoceni starosti dělat nemusel. Před jeho výkonem ale smekáme,“ popsal začátek závodu Patrik Rujbr a nezapomněl pochválit Adama Koblihu, který předváděl skvělé výkony.
Jediný, kdo mohl posádku Renaultu Clia R3 ohrozit, byl jejich celoroční soupeř Petr Brynda. Patrik s Petrou však nedovolili Bryndovi téměř nic a po celou dobu závodu se nacházeli před ním. I když v hodnocení vsetínského sprintu si smíšená posádka připsala druhé místo ve třídě 5 a také druhé místo mezi dvoukolkami, o titul v obou kategoriích nepřišli.
„Na rampě nás čekali naši kluci z týmu se šampaňským, čím nás velice mile překvapili. A patři jim velké díky za celou sezonu, bez nich a spolehlivosti auta by tento výsledek nebyl. Moc děkujeme všem blízkým za podporu a díky i fanouškům, kteří nás cely rok podporovali,“ shodla se v cíli nadmíru spokojená posádka.
U nás v republice jsou všechny šampionáty již ukončené, ale Patrik s Petrou si ještě odpočinout od závodů nechtějí. V těchto dnech se připravují ke startu na známe Rallye Waldviertel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?