Poslední rallysprint letošní sezony se samozřejmě neobešel bez brněnské dvojice Patrik Rujbr – Petra Řiháková.
Tato posádka ve Vsetíně zakončila velmi úspěšnou sezonu a v celkovém hodnocení Mistrovství České republiky ve sprintrally 2013 jí patří vítězství jak ve dvoukolkách, tak ve své třídě 5. Jelikož Patrik startoval s dvoukolkou první sezónu, je to výborný výsledek a nikdo ho na začátku roku neočekával.
Od pořadatelů dostala smíšená posádka přidělené startovní číslo 25 a mohla vyrazit do bojů. „Trénink proběhl v klidu a měli jsme brzo hotovo. Počasí nebylo nic moc, ale na sobotu slibovali krásně. Večerní rozprava o taktice byla složitá, chtěli jsme samozřejmě zaútočit na nejlepší umístěni, ale museli jsme myslet na celkový výsledek sezony,“ odhalila předzávodní přípravy spolujezdkyně Petra Řiháková.
Počasí na závod vyšlo podle předpovědí a tak se všichni mohli těšit na krásné zakončení letošní sezony.
„Ráno jsme se probudili do mlhy a zimy. Volba pneu díky tomu byla tedy skoro jasná. První kolo jsme začali v tempu, které jsme přesně potřebovali. I když mladýAdam Kobliha v novém autě nám dost zatopil, ale naštěstí nám v celkovém hodnoceni starosti dělat nemusel. Před jeho výkonem ale smekáme,“ popsal začátek závodu Patrik Rujbr a nezapomněl pochválit Adama Koblihu, který předváděl skvělé výkony.
Jediný, kdo mohl posádku Renaultu Clia R3 ohrozit, byl jejich celoroční soupeř Petr Brynda. Patrik s Petrou však nedovolili Bryndovi téměř nic a po celou dobu závodu se nacházeli před ním. I když v hodnocení vsetínského sprintu si smíšená posádka připsala druhé místo ve třídě 5 a také druhé místo mezi dvoukolkami, o titul v obou kategoriích nepřišli.
„Na rampě nás čekali naši kluci z týmu se šampaňským, čím nás velice mile překvapili. A patři jim velké díky za celou sezonu, bez nich a spolehlivosti auta by tento výsledek nebyl. Moc děkujeme všem blízkým za podporu a díky i fanouškům, kteří nás cely rok podporovali,“ shodla se v cíli nadmíru spokojená posádka.
U nás v republice jsou všechny šampionáty již ukončené, ale Patrik s Petrou si ještě odpočinout od závodů nechtějí. V těchto dnech se připravují ke startu na známe Rallye Waldviertel.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.