Stříbro z Jeseníků má pro Rujbra chuť zlata

rally jeseníky
rally jeseníky, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 30. září 2013 22:56
Sdílej:

Další z vydařených závodů v letošní sezoně má za sebou smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Jejich zatím poslední start je spjat s sedmým sprintem - AZ Pneu Rally Jeseníky, kde si rozšířili pohárovou sbírku o druhá místa ve třídě a kategorii 2WD.

Po nepříliš vydařené Barum Czech Rally Zlín 2013, kde posádka týmu KRTZ s.r.o. ve složení Patrik Rujbr – Petra Řiháková havarovala, přišel na řadu uklouzaný sprint v Jeseníkách. Počasí ani tady nijak nevybočilo z standartu letošního roku. „Na Jeseníky jsme se vydali za škaredého podzimního počasí, ale to už tak nějak k šternberskému sprintu patří. Trénink probíhal v pohodě. Typ rychlostních zkoušek se nám zde líbí, až na klouzavé asfalty, které pořádně kloužou i za sucha, natož když hlásili déšť. Odtrénováno jsme měli docela rychle a tak nás odpoledne čekalo jen příjemné lenošení a přemýšlení, jak se nám bude v sobotu dařit,“ popsala před závodní program posádky Petra Řiháková. P + P má letošní sezonu ve sprintech velmi dobře rozjetou. Průběžné vedení ve třídě 5 i mezi dvoukolkami jistě velmi těší, ale o výsledku ještě není rozhodnuto. Své postavení posádka mohla upevnit právě v Šternberku. Na start se vedle pravidelných soupeřů postavili i dva páni jezdci z velkého mistráku. „Boj o titul ve dvoukolkách je velmi vyrovnaný. Kromě našich velkých soupeřů Petra Bryndy a Adama Koblihy se tentokráte přihlásili i Smékal s Petákem, což jsou mazáci z velkého mistráku. Z Egona i Josefa jsme měli zdravý respekt, ale zároveň jsme chtěli sprint dokončit co nejlépe. Taktika do závodu byla jasná: jet co nejrychleji a přitom se udržet na cestě,“ uvedl Patrik Rujbr s úsměvem na rtech.

V sobotu čekalo na posádky sedm erzet v délce 70 ostrých kilometrů. Na závod se posádka vyspala dobře a také počasí nezklamalo, neboť avizovaný déšť si bezpečně našel centrum soutěže. „Alespoň volba pneu byla pro nás naprosto jasná. První erzeta měla velmi rychlý a rovinatý spojovací úsek, na kterém jsme se zrovna necítili a soupeři nám zde trochu odskočili. Je pravdou, že letět v aleji na zařazený nejvyšší rychlostní stupeň v omezovači kolem statných stromů, to chce opravdu pevné žaludky. Tento moment nás paradoxně  správně nakopl a na každé další zkoušce jsme se snažili, co nejvíce ubrat z odstupu od soupeřů, což se nám dařilo,“ podělil se o dojmy z úvodu sprintu brněnský jezdec.

Patrik s Petrou pořádně zatopili pod plynovým kotlem a přestože na rychlíka Smékala neměli, zaznamenávali pěkné časy ve dvoukolkách. V první rundě erzet to byly hned dva druhé časy, čímž se posádka neposunula ve výsledcích a i nadále držela 4. místo v kategorii 2WD, ale Bryndovi a Petákovi začala dýchat na záda. „Zbývaly čtyři zkoušky a my se snažili udržet vysoké tempo. Po 4. RZ jsme předstihli Petra Bryndu i Josefa Petáka. Na posledních dvou erzetách jsme sice něco málo od Petáka dostali, ale na udržení druhého místa ve třídě 5 a stejného umístění ve skupině 2WD to stačilo. S výsledkem jsme velmi spokojeni a radost byla neskutečně velká,“ řekl Patrik. Rujbr s Řihákovou zajeli mimo jiné pět druhých nejrychlejších časů mezi dvoukolkami a pokud se podíváme na celkové výsledky z jednotlivých zkoušek, tak tady se pohybovali okolo 15. místa. Ve finále si brněnská posádka dojela pro již zmíněné druhé místa ve třídě i mezi dvoukolkami. Navíc patří posádce 12. místo v absolutní klasifikaci a v kapse hřeje i skalp Petáka a Bryndy. V průběžném hodnocení sprintové třídy 5 i dvoukolek drží Rujbr vedoucí příčku a korunovaci může definitivně stvrdit ve Vsetíně. „I když máme k titulům blízko, nic ještě není rozhodnuto. Věřím, že Petr Brynda ještě bude kousat. Ve Vsetíně nás čeká ještě boj. Chtěl bych tímto pozvat všechny naše příznivce a fanoušky rally k závěrečnému sprintu sezony,“ pozvala přátelé na vyvrcholení sezony Petra Řiháková.

 
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.