Další z vydařených závodů v letošní sezoně má za sebou smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Jejich zatím poslední start je spjat s sedmým sprintem - AZ Pneu Rally Jeseníky, kde si rozšířili pohárovou sbírku o druhá místa ve třídě a kategorii 2WD.
Po nepříliš vydařené Barum Czech Rally Zlín 2013, kde posádka týmu KRTZ s.r.o. ve složení Patrik Rujbr – Petra Řiháková havarovala, přišel na řadu uklouzaný sprint v Jeseníkách. Počasí ani tady nijak nevybočilo z standartu letošního roku. „Na Jeseníky jsme se vydali za škaredého podzimního počasí, ale to už tak nějak k šternberskému sprintu patří. Trénink probíhal v pohodě. Typ rychlostních zkoušek se nám zde líbí, až na klouzavé asfalty, které pořádně kloužou i za sucha, natož když hlásili déšť. Odtrénováno jsme měli docela rychle a tak nás odpoledne čekalo jen příjemné lenošení a přemýšlení, jak se nám bude v sobotu dařit,“ popsala před závodní program posádky Petra Řiháková. P + P má letošní sezonu ve sprintech velmi dobře rozjetou. Průběžné vedení ve třídě 5 i mezi dvoukolkami jistě velmi těší, ale o výsledku ještě není rozhodnuto. Své postavení posádka mohla upevnit právě v Šternberku. Na start se vedle pravidelných soupeřů postavili i dva páni jezdci z velkého mistráku. „Boj o titul ve dvoukolkách je velmi vyrovnaný. Kromě našich velkých soupeřů Petra Bryndy a Adama Koblihy se tentokráte přihlásili i Smékal s Petákem, což jsou mazáci z velkého mistráku. Z Egona i Josefa jsme měli zdravý respekt, ale zároveň jsme chtěli sprint dokončit co nejlépe. Taktika do závodu byla jasná: jet co nejrychleji a přitom se udržet na cestě,“ uvedl Patrik Rujbr s úsměvem na rtech.
V sobotu čekalo na posádky sedm erzet v délce 70 ostrých kilometrů. Na závod se posádka vyspala dobře a také počasí nezklamalo, neboť avizovaný déšť si bezpečně našel centrum soutěže. „Alespoň volba pneu byla pro nás naprosto jasná. První erzeta měla velmi rychlý a rovinatý spojovací úsek, na kterém jsme se zrovna necítili a soupeři nám zde trochu odskočili. Je pravdou, že letět v aleji na zařazený nejvyšší rychlostní stupeň v omezovači kolem statných stromů, to chce opravdu pevné žaludky. Tento moment nás paradoxně správně nakopl a na každé další zkoušce jsme se snažili, co nejvíce ubrat z odstupu od soupeřů, což se nám dařilo,“ podělil se o dojmy z úvodu sprintu brněnský jezdec.
Patrik s Petrou pořádně zatopili pod plynovým kotlem a přestože na rychlíka Smékala neměli, zaznamenávali pěkné časy ve dvoukolkách. V první rundě erzet to byly hned dva druhé časy, čímž se posádka neposunula ve výsledcích a i nadále držela 4. místo v kategorii 2WD, ale Bryndovi a Petákovi začala dýchat na záda. „Zbývaly čtyři zkoušky a my se snažili udržet vysoké tempo. Po 4. RZ jsme předstihli Petra Bryndu i Josefa Petáka. Na posledních dvou erzetách jsme sice něco málo od Petáka dostali, ale na udržení druhého místa ve třídě 5 a stejného umístění ve skupině 2WD to stačilo. S výsledkem jsme velmi spokojeni a radost byla neskutečně velká,“ řekl Patrik. Rujbr s Řihákovou zajeli mimo jiné pět druhých nejrychlejších časů mezi dvoukolkami a pokud se podíváme na celkové výsledky z jednotlivých zkoušek, tak tady se pohybovali okolo 15. místa. Ve finále si brněnská posádka dojela pro již zmíněné druhé místa ve třídě i mezi dvoukolkami. Navíc patří posádce 12. místo v absolutní klasifikaci a v kapse hřeje i skalp Petáka a Bryndy. V průběžném hodnocení sprintové třídy 5 i dvoukolek drží Rujbr vedoucí příčku a korunovaci může definitivně stvrdit ve Vsetíně. „I když máme k titulům blízko, nic ještě není rozhodnuto. Věřím, že Petr Brynda ještě bude kousat. Ve Vsetíně nás čeká ještě boj. Chtěl bych tímto pozvat všechny naše příznivce a fanoušky rally k závěrečnému sprintu sezony,“ pozvala přátelé na vyvrcholení sezony Petra Řiháková.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?