Další z vydařených závodů v letošní sezoně má za sebou smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Jejich zatím poslední start je spjat s sedmým sprintem - AZ Pneu Rally Jeseníky, kde si rozšířili pohárovou sbírku o druhá místa ve třídě a kategorii 2WD.
Po nepříliš vydařené Barum Czech Rally Zlín 2013, kde posádka týmu KRTZ s.r.o. ve složení Patrik Rujbr – Petra Řiháková havarovala, přišel na řadu uklouzaný sprint v Jeseníkách. Počasí ani tady nijak nevybočilo z standartu letošního roku. „Na Jeseníky jsme se vydali za škaredého podzimního počasí, ale to už tak nějak k šternberskému sprintu patří. Trénink probíhal v pohodě. Typ rychlostních zkoušek se nám zde líbí, až na klouzavé asfalty, které pořádně kloužou i za sucha, natož když hlásili déšť. Odtrénováno jsme měli docela rychle a tak nás odpoledne čekalo jen příjemné lenošení a přemýšlení, jak se nám bude v sobotu dařit,“ popsala před závodní program posádky Petra Řiháková. P + P má letošní sezonu ve sprintech velmi dobře rozjetou. Průběžné vedení ve třídě 5 i mezi dvoukolkami jistě velmi těší, ale o výsledku ještě není rozhodnuto. Své postavení posádka mohla upevnit právě v Šternberku. Na start se vedle pravidelných soupeřů postavili i dva páni jezdci z velkého mistráku. „Boj o titul ve dvoukolkách je velmi vyrovnaný. Kromě našich velkých soupeřů Petra Bryndy a Adama Koblihy se tentokráte přihlásili i Smékal s Petákem, což jsou mazáci z velkého mistráku. Z Egona i Josefa jsme měli zdravý respekt, ale zároveň jsme chtěli sprint dokončit co nejlépe. Taktika do závodu byla jasná: jet co nejrychleji a přitom se udržet na cestě,“ uvedl Patrik Rujbr s úsměvem na rtech.
V sobotu čekalo na posádky sedm erzet v délce 70 ostrých kilometrů. Na závod se posádka vyspala dobře a také počasí nezklamalo, neboť avizovaný déšť si bezpečně našel centrum soutěže. „Alespoň volba pneu byla pro nás naprosto jasná. První erzeta měla velmi rychlý a rovinatý spojovací úsek, na kterém jsme se zrovna necítili a soupeři nám zde trochu odskočili. Je pravdou, že letět v aleji na zařazený nejvyšší rychlostní stupeň v omezovači kolem statných stromů, to chce opravdu pevné žaludky. Tento moment nás paradoxně správně nakopl a na každé další zkoušce jsme se snažili, co nejvíce ubrat z odstupu od soupeřů, což se nám dařilo,“ podělil se o dojmy z úvodu sprintu brněnský jezdec.
Patrik s Petrou pořádně zatopili pod plynovým kotlem a přestože na rychlíka Smékala neměli, zaznamenávali pěkné časy ve dvoukolkách. V první rundě erzet to byly hned dva druhé časy, čímž se posádka neposunula ve výsledcích a i nadále držela 4. místo v kategorii 2WD, ale Bryndovi a Petákovi začala dýchat na záda. „Zbývaly čtyři zkoušky a my se snažili udržet vysoké tempo. Po 4. RZ jsme předstihli Petra Bryndu i Josefa Petáka. Na posledních dvou erzetách jsme sice něco málo od Petáka dostali, ale na udržení druhého místa ve třídě 5 a stejného umístění ve skupině 2WD to stačilo. S výsledkem jsme velmi spokojeni a radost byla neskutečně velká,“ řekl Patrik. Rujbr s Řihákovou zajeli mimo jiné pět druhých nejrychlejších časů mezi dvoukolkami a pokud se podíváme na celkové výsledky z jednotlivých zkoušek, tak tady se pohybovali okolo 15. místa. Ve finále si brněnská posádka dojela pro již zmíněné druhé místa ve třídě i mezi dvoukolkami. Navíc patří posádce 12. místo v absolutní klasifikaci a v kapse hřeje i skalp Petáka a Bryndy. V průběžném hodnocení sprintové třídy 5 i dvoukolek drží Rujbr vedoucí příčku a korunovaci může definitivně stvrdit ve Vsetíně. „I když máme k titulům blízko, nic ještě není rozhodnuto. Věřím, že Petr Brynda ještě bude kousat. Ve Vsetíně nás čeká ještě boj. Chtěl bych tímto pozvat všechny naše příznivce a fanoušky rally k závěrečnému sprintu sezony,“ pozvala přátelé na vyvrcholení sezony Petra Řiháková.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?