Další z vydařených závodů v letošní sezoně má za sebou smíšená posádka Patrik Rujbr – Petra Řiháková. Jejich zatím poslední start je spjat s sedmým sprintem - AZ Pneu Rally Jeseníky, kde si rozšířili pohárovou sbírku o druhá místa ve třídě a kategorii 2WD.
Po nepříliš vydařené Barum Czech Rally Zlín 2013, kde posádka týmu KRTZ s.r.o. ve složení Patrik Rujbr – Petra Řiháková havarovala, přišel na řadu uklouzaný sprint v Jeseníkách. Počasí ani tady nijak nevybočilo z standartu letošního roku. „Na Jeseníky jsme se vydali za škaredého podzimního počasí, ale to už tak nějak k šternberskému sprintu patří. Trénink probíhal v pohodě. Typ rychlostních zkoušek se nám zde líbí, až na klouzavé asfalty, které pořádně kloužou i za sucha, natož když hlásili déšť. Odtrénováno jsme měli docela rychle a tak nás odpoledne čekalo jen příjemné lenošení a přemýšlení, jak se nám bude v sobotu dařit,“ popsala před závodní program posádky Petra Řiháková. P + P má letošní sezonu ve sprintech velmi dobře rozjetou. Průběžné vedení ve třídě 5 i mezi dvoukolkami jistě velmi těší, ale o výsledku ještě není rozhodnuto. Své postavení posádka mohla upevnit právě v Šternberku. Na start se vedle pravidelných soupeřů postavili i dva páni jezdci z velkého mistráku. „Boj o titul ve dvoukolkách je velmi vyrovnaný. Kromě našich velkých soupeřů Petra Bryndy a Adama Koblihy se tentokráte přihlásili i Smékal s Petákem, což jsou mazáci z velkého mistráku. Z Egona i Josefa jsme měli zdravý respekt, ale zároveň jsme chtěli sprint dokončit co nejlépe. Taktika do závodu byla jasná: jet co nejrychleji a přitom se udržet na cestě,“ uvedl Patrik Rujbr s úsměvem na rtech.
V sobotu čekalo na posádky sedm erzet v délce 70 ostrých kilometrů. Na závod se posádka vyspala dobře a také počasí nezklamalo, neboť avizovaný déšť si bezpečně našel centrum soutěže. „Alespoň volba pneu byla pro nás naprosto jasná. První erzeta měla velmi rychlý a rovinatý spojovací úsek, na kterém jsme se zrovna necítili a soupeři nám zde trochu odskočili. Je pravdou, že letět v aleji na zařazený nejvyšší rychlostní stupeň v omezovači kolem statných stromů, to chce opravdu pevné žaludky. Tento moment nás paradoxně správně nakopl a na každé další zkoušce jsme se snažili, co nejvíce ubrat z odstupu od soupeřů, což se nám dařilo,“ podělil se o dojmy z úvodu sprintu brněnský jezdec.
Patrik s Petrou pořádně zatopili pod plynovým kotlem a přestože na rychlíka Smékala neměli, zaznamenávali pěkné časy ve dvoukolkách. V první rundě erzet to byly hned dva druhé časy, čímž se posádka neposunula ve výsledcích a i nadále držela 4. místo v kategorii 2WD, ale Bryndovi a Petákovi začala dýchat na záda. „Zbývaly čtyři zkoušky a my se snažili udržet vysoké tempo. Po 4. RZ jsme předstihli Petra Bryndu i Josefa Petáka. Na posledních dvou erzetách jsme sice něco málo od Petáka dostali, ale na udržení druhého místa ve třídě 5 a stejného umístění ve skupině 2WD to stačilo. S výsledkem jsme velmi spokojeni a radost byla neskutečně velká,“ řekl Patrik. Rujbr s Řihákovou zajeli mimo jiné pět druhých nejrychlejších časů mezi dvoukolkami a pokud se podíváme na celkové výsledky z jednotlivých zkoušek, tak tady se pohybovali okolo 15. místa. Ve finále si brněnská posádka dojela pro již zmíněné druhé místa ve třídě i mezi dvoukolkami. Navíc patří posádce 12. místo v absolutní klasifikaci a v kapse hřeje i skalp Petáka a Bryndy. V průběžném hodnocení sprintové třídy 5 i dvoukolek drží Rujbr vedoucí příčku a korunovaci může definitivně stvrdit ve Vsetíně. „I když máme k titulům blízko, nic ještě není rozhodnuto. Věřím, že Petr Brynda ještě bude kousat. Ve Vsetíně nás čeká ještě boj. Chtěl bych tímto pozvat všechny naše příznivce a fanoušky rally k závěrečnému sprintu sezony,“ pozvala přátelé na vyvrcholení sezony Petra Řiháková.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?