SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH Do jednoho z posledních bojů letošního roku v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally a MČR v rally historických automobilů, který bude hostit město Šternberk již tuto sobotu 21. září, se přihlásilo celkem 94 posádek.
Vcelku netradiční startovní pole, které začíná skupinou historických vozů, otevírá se startovním číslem 1 dvojice Jiří Kalista a Michal Šofr. Jejich posádka na Subaru Legacy RS vede průběžné pořadí mistrovství historiků. O druhou příčku pak svádí boj Jiří Káňa s Jiřím Navrátilem, přičemž oba dva pilotují vozy Ford Sierra RS Cosworth.Po průjezdu celkem 15 historických automobilů bude následovat pětiminutová pauza, po které se vydá na trať Roman Odložilík s vozem Fabia S2000. Společně s Martinem Turečkem se pokusí navázat na svá předchozí dvě vítězství, které si ze Šternberka dovezl v letech 2008 a 2011.
V tuto chvíli vede tabulku posádka Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák, která po zisku titulu ve třídě 3 dlouze přemýšlela, s jakým vozidlem na Radio Hey Rally Jeseníky bojovat o absolutní pořadí. Volba padla na verzi R4 osvědčeného Mitsubishi Lancer Evo IX litvínovské stáje Václava Arazima.Průběžně vedoucí posádce bodování navíc nahrává do karet neúčast Jana Sýkory s Martinou Škardovou s vozem Ford Fiesta R5. Jakešovi se ale ještě škrtnou dva nejhorší výsledky, což mu na rozdíl od Odložílíka a Sýkory ubere body. Radio Hey Rally Jeseníky tak napoví, komu připadne nejcennější trofej za absolutní vítězství v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally za rok 2013.
V rámci Radio Hey Rally Jeseníky 2013 se odjede také třetí ročník Memoriálu Jiřího Skoupila. Závodní vozy s pohonem přední nápravy Jana Černého ani Roberta Kořístky letos na Rally Jeseníky nestartují, a tak cena pojmenovaná po olomouckém pilotovi zákonitě připadne dosud nekorunovanému králi dvoukolek Rally Jeseníky.Velkým favoritem na její zisk je Egon Smékal, který měl dobře nakročeno již při Rally Jeseníky 2011. Smékal však svou DS3ku zaparkoval v zahradě před cílem poslední rychlostní zkoušky a premiérové vítězství připadlo Honzovi Černému. Loňský vítěz Robert Kořístka přestoupil do třídy 3, která má poháněné obě nápravy a do Memoriálu se nezapočítává. Egon Smékal to však s Monikou Hýbnerovou nebude mít jednoduché. Vedoucím mužem dvoukolek v letošním mistrovství republiky je Patrik Rujbr, který se ve svém Renaultu Clio R3 doslova našel a předvádí s ním perfektní výsledky. Zapomenout nelze ani na příbramské jezdce Petra Bryndu a Josefa Petáka, kteří stejně jako Rujbr pilotují Clio R3. Kdo získá putovní pohár od rodiny Jiřího Skoupila se tak dozvíme až na cílové rampě.
Radio Hey Rally Jeseníky startuje v sobotu 21. září v 8 hodin na Hlavním náměstí ve Šternberku. Celkem 94 posádek prověří sedm rychlostních testů na třech náročných úsecích Hraničné Petrovice – Stachov, Chabičov – Dalov a Dobřečov – Stříbrné hory. První posádky v cíli se objeví krátce před čtvrtou hodinou odpoledne opět na náměstí ve Šternberku.
SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH NAJDETE ZDE
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.