Na Radio Hey Rally Jeseníky 2013 odstartuje 94 závodních posádek

Kořístka, Robert
Kořístka, Robert, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 15. září 2013 22:43
Sdílej:

SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH Do jednoho z posledních bojů letošního roku v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally a MČR v rally historických automobilů, který bude hostit město Šternberk již tuto sobotu 21. září, se přihlásilo celkem 94 posádek.

Vcelku netradiční startovní pole, které začíná skupinou historických vozů, otevírá se startovním číslem 1 dvojice Jiří Kalista a Michal Šofr. Jejich posádka na Subaru Legacy RS vede průběžné pořadí mistrovství historiků. O druhou příčku pak svádí boj Jiří Káňa s Jiřím Navrátilem, přičemž oba dva pilotují vozy Ford Sierra RS Cosworth.Po průjezdu celkem 15 historických automobilů bude následovat pětiminutová pauza, po které se vydá na trať Roman Odložilík s vozem Fabia S2000. Společně s Martinem Turečkem se pokusí navázat na svá předchozí dvě vítězství, které si ze Šternberka dovezl v letech 2008 a 2011.

V tuto chvíli vede tabulku posádka Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák, která po zisku titulu ve třídě 3 dlouze přemýšlela, s jakým vozidlem na Radio Hey Rally Jeseníky bojovat o absolutní pořadí. Volba padla na verzi R4 osvědčeného Mitsubishi Lancer Evo IX litvínovské stáje Václava Arazima.Průběžně vedoucí posádce bodování navíc nahrává do karet neúčast Jana Sýkory s Martinou Škardovou s vozem Ford Fiesta R5. Jakešovi se ale ještě škrtnou dva nejhorší výsledky, což mu na rozdíl od Odložílíka a Sýkory ubere body. Radio Hey Rally Jeseníky tak napoví, komu připadne nejcennější trofej za absolutní vítězství v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally za rok 2013.

V rámci Radio Hey Rally Jeseníky 2013 se odjede také třetí ročník Memoriálu Jiřího Skoupila. Závodní vozy s pohonem přední nápravy Jana Černého ani Roberta Kořístky letos na Rally Jeseníky nestartují, a tak cena pojmenovaná po olomouckém pilotovi zákonitě připadne dosud nekorunovanému králi dvoukolek Rally Jeseníky.Velkým favoritem na její zisk je Egon Smékal, který měl dobře nakročeno již při Rally Jeseníky 2011. Smékal však svou DS3ku zaparkoval v zahradě před cílem poslední rychlostní zkoušky a premiérové vítězství připadlo Honzovi Černému. Loňský vítěz Robert Kořístka přestoupil do třídy 3, která má poháněné obě nápravy a do Memoriálu se nezapočítává. Egon Smékal to však s Monikou Hýbnerovou nebude mít jednoduché. Vedoucím mužem dvoukolek v letošním mistrovství republiky je Patrik Rujbr, který se ve svém Renaultu Clio R3 doslova našel a předvádí s ním perfektní výsledky. Zapomenout nelze ani na příbramské jezdce Petra Bryndu a Josefa Petáka, kteří stejně jako Rujbr pilotují Clio R3. Kdo získá putovní pohár od rodiny Jiřího Skoupila se tak dozvíme až na cílové rampě.

Radio Hey Rally Jeseníky startuje v sobotu 21. září v 8 hodin na Hlavním náměstí ve Šternberku. Celkem 94 posádek prověří sedm rychlostních testů na třech náročných úsecích Hraničné Petrovice – Stachov, Chabičov – Dalov a Dobřečov – Stříbrné hory. První posádky v cíli se objeví krátce před čtvrtou hodinou odpoledne opět na náměstí ve Šternberku.

SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH NAJDETE ZDE

 
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.