SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH Do jednoho z posledních bojů letošního roku v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally a MČR v rally historických automobilů, který bude hostit město Šternberk již tuto sobotu 21. září, se přihlásilo celkem 94 posádek.
Vcelku netradiční startovní pole, které začíná skupinou historických vozů, otevírá se startovním číslem 1 dvojice Jiří Kalista a Michal Šofr. Jejich posádka na Subaru Legacy RS vede průběžné pořadí mistrovství historiků. O druhou příčku pak svádí boj Jiří Káňa s Jiřím Navrátilem, přičemž oba dva pilotují vozy Ford Sierra RS Cosworth.Po průjezdu celkem 15 historických automobilů bude následovat pětiminutová pauza, po které se vydá na trať Roman Odložilík s vozem Fabia S2000. Společně s Martinem Turečkem se pokusí navázat na svá předchozí dvě vítězství, které si ze Šternberka dovezl v letech 2008 a 2011.
V tuto chvíli vede tabulku posádka Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák, která po zisku titulu ve třídě 3 dlouze přemýšlela, s jakým vozidlem na Radio Hey Rally Jeseníky bojovat o absolutní pořadí. Volba padla na verzi R4 osvědčeného Mitsubishi Lancer Evo IX litvínovské stáje Václava Arazima.Průběžně vedoucí posádce bodování navíc nahrává do karet neúčast Jana Sýkory s Martinou Škardovou s vozem Ford Fiesta R5. Jakešovi se ale ještě škrtnou dva nejhorší výsledky, což mu na rozdíl od Odložílíka a Sýkory ubere body. Radio Hey Rally Jeseníky tak napoví, komu připadne nejcennější trofej za absolutní vítězství v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally za rok 2013.
V rámci Radio Hey Rally Jeseníky 2013 se odjede také třetí ročník Memoriálu Jiřího Skoupila. Závodní vozy s pohonem přední nápravy Jana Černého ani Roberta Kořístky letos na Rally Jeseníky nestartují, a tak cena pojmenovaná po olomouckém pilotovi zákonitě připadne dosud nekorunovanému králi dvoukolek Rally Jeseníky.Velkým favoritem na její zisk je Egon Smékal, který měl dobře nakročeno již při Rally Jeseníky 2011. Smékal však svou DS3ku zaparkoval v zahradě před cílem poslední rychlostní zkoušky a premiérové vítězství připadlo Honzovi Černému. Loňský vítěz Robert Kořístka přestoupil do třídy 3, která má poháněné obě nápravy a do Memoriálu se nezapočítává. Egon Smékal to však s Monikou Hýbnerovou nebude mít jednoduché. Vedoucím mužem dvoukolek v letošním mistrovství republiky je Patrik Rujbr, který se ve svém Renaultu Clio R3 doslova našel a předvádí s ním perfektní výsledky. Zapomenout nelze ani na příbramské jezdce Petra Bryndu a Josefa Petáka, kteří stejně jako Rujbr pilotují Clio R3. Kdo získá putovní pohár od rodiny Jiřího Skoupila se tak dozvíme až na cílové rampě.
Radio Hey Rally Jeseníky startuje v sobotu 21. září v 8 hodin na Hlavním náměstí ve Šternberku. Celkem 94 posádek prověří sedm rychlostních testů na třech náročných úsecích Hraničné Petrovice – Stachov, Chabičov – Dalov a Dobřečov – Stříbrné hory. První posádky v cíli se objeví krátce před čtvrtou hodinou odpoledne opět na náměstí ve Šternberku.
SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH NAJDETE ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?