SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH Do jednoho z posledních bojů letošního roku v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally a MČR v rally historických automobilů, který bude hostit město Šternberk již tuto sobotu 21. září, se přihlásilo celkem 94 posádek.
Vcelku netradiční startovní pole, které začíná skupinou historických vozů, otevírá se startovním číslem 1 dvojice Jiří Kalista a Michal Šofr. Jejich posádka na Subaru Legacy RS vede průběžné pořadí mistrovství historiků. O druhou příčku pak svádí boj Jiří Káňa s Jiřím Navrátilem, přičemž oba dva pilotují vozy Ford Sierra RS Cosworth.Po průjezdu celkem 15 historických automobilů bude následovat pětiminutová pauza, po které se vydá na trať Roman Odložilík s vozem Fabia S2000. Společně s Martinem Turečkem se pokusí navázat na svá předchozí dvě vítězství, které si ze Šternberka dovezl v letech 2008 a 2011.
V tuto chvíli vede tabulku posádka Miroslav Jakeš - Jaroslav Novák, která po zisku titulu ve třídě 3 dlouze přemýšlela, s jakým vozidlem na Radio Hey Rally Jeseníky bojovat o absolutní pořadí. Volba padla na verzi R4 osvědčeného Mitsubishi Lancer Evo IX litvínovské stáje Václava Arazima.Průběžně vedoucí posádce bodování navíc nahrává do karet neúčast Jana Sýkory s Martinou Škardovou s vozem Ford Fiesta R5. Jakešovi se ale ještě škrtnou dva nejhorší výsledky, což mu na rozdíl od Odložílíka a Sýkory ubere body. Radio Hey Rally Jeseníky tak napoví, komu připadne nejcennější trofej za absolutní vítězství v Timeseal Mistrovství České republiky ve Sprintrally za rok 2013.
V rámci Radio Hey Rally Jeseníky 2013 se odjede také třetí ročník Memoriálu Jiřího Skoupila. Závodní vozy s pohonem přední nápravy Jana Černého ani Roberta Kořístky letos na Rally Jeseníky nestartují, a tak cena pojmenovaná po olomouckém pilotovi zákonitě připadne dosud nekorunovanému králi dvoukolek Rally Jeseníky.Velkým favoritem na její zisk je Egon Smékal, který měl dobře nakročeno již při Rally Jeseníky 2011. Smékal však svou DS3ku zaparkoval v zahradě před cílem poslední rychlostní zkoušky a premiérové vítězství připadlo Honzovi Černému. Loňský vítěz Robert Kořístka přestoupil do třídy 3, která má poháněné obě nápravy a do Memoriálu se nezapočítává. Egon Smékal to však s Monikou Hýbnerovou nebude mít jednoduché. Vedoucím mužem dvoukolek v letošním mistrovství republiky je Patrik Rujbr, který se ve svém Renaultu Clio R3 doslova našel a předvádí s ním perfektní výsledky. Zapomenout nelze ani na příbramské jezdce Petra Bryndu a Josefa Petáka, kteří stejně jako Rujbr pilotují Clio R3. Kdo získá putovní pohár od rodiny Jiřího Skoupila se tak dozvíme až na cílové rampě.
Radio Hey Rally Jeseníky startuje v sobotu 21. září v 8 hodin na Hlavním náměstí ve Šternberku. Celkem 94 posádek prověří sedm rychlostních testů na třech náročných úsecích Hraničné Petrovice – Stachov, Chabičov – Dalov a Dobřečov – Stříbrné hory. První posádky v cíli se objeví krátce před čtvrtou hodinou odpoledne opět na náměstí ve Šternberku.
SEZNAM PŘIHLÁŠENÝCH NAJDETE ZDE
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?