EXKLUZIVNÍ VIDEO: Barum Czech Rally Zlín je domácí rally rovněž pro Antonína Tlusťáka, který se soustředí i v letošním roce výhradně na starty v rámci FIA Mistrovství Evropy, kde hájí společně s Jaroslavem Orsákem barvy GPD Mit Metal Racing Teamu.
Tlusťák brázdí již osmým rokem soutěže mistrovství Evropy, kde získal druhé a třetí místo v absolutní klasifikaci a stal se evropským šampionem ve dvoukolkách.
Evropský šampionát doznal v letošním roce po předchozích letech výrazných změn, když se promotérem stala stanice Eurosport a došlo ke sloučení se seriálem Intercontinental Rally Challange. „Letošní sezona je zcela odlišná. Po sloučení s IRC a vstupu Eurosportu nabralo mistrovství Evropy na popularitě i na konkurenci, což je určitě dobře a osobně v tom vidím velkou budoucnost,“ pověděl Antonín Tlusťák na tiskové konferenci v.prostorách Baťova mrakodrapu.
Zádveřický jezdec boduje po ospalejším rozjezdu sezony pravidelně od soutěže na Kanárských ostrovech. V Las Palmas dojel na desátém místě, na Azorech, Belgii a Rumunsku skončil shodně na devátém místě v absolutní klasifikaci. Pouze na středomořském francouzském ostrově Korsika obsadil místo těsně za první desítkou. „Je dobře, že nyní pravidelně bodujeme v každé soutěži v nejlepší desítce. Jsme spokojeni, neboť od Lotyšska jsme dojeli každou rally, neměli jsme žádný technický problém. Svědčí to o kvalitě týmu, mechanici odvádí fantastickou práci. Mají hodně málo času na přípravu vozu, logisticky je složité všechno zvládnout, ale celý tým pracuje na jedničku a zaslouží velkou pochvalu. Nyní jedeme ve Zlíně, kde chceme využít domácí prostředí k dalšímu bodovému zisku,“ řekl jednatřicetiletý otec tří dcer.
V poslední době je velmi diskutovaná otázka zabezpečení soutěží ohledně bezpečnosti. Antonín Tlusťák závodí v evropském šampionátu již osmým rokem a může s dovolit srovnání. „Barumka je v tom absolutní špičkou. Například zabezpečení rally z hlediska bezpečnosti v Bulharsku nebo Rumunsku je oproti zlínské rally o třídy níže,“ uvedl Tlusťák. Slušovický pilot se účastní v posledních letech soutěží s fabií S2000. Změní se to po příchodu nové kategorie R5? „Samozřejmě uvažujeme do budoucnosti o pořízení vozu kategorie R5. Momentálně jsem zvědavý na srovnání vozů na barumce. Tomáš Kostka pojede s fiestou, zatímco minulý rok měl fabii. To znamená, že budeme mít k dispozici přímé srovnání. Chtěli bychom ale zůstat věrní škodovce. Počkáme, kdy přijde s vozem R5 a i podle toho se rozhodneme, co dále,“ uzavřel bývalý vicemistr Evropy.
Zádveřický tým A.T. Motosport v čele s Antonínem Tlusťákem můžete vidět v pátek 30. srpna od 15 hodin v centru Zlína, a to v prostorách automyčky NKS Motors, v budově Business Line v Lorencově ulici. Celý tým zde předvede své zázemí a na společné autogramiádě se představí i populární herec Lukáš Langmajer.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.