EXKLUZIVNÍ VIDEO: Barum Czech Rally Zlín je domácí rally rovněž pro Antonína Tlusťáka, který se soustředí i v letošním roce výhradně na starty v rámci FIA Mistrovství Evropy, kde hájí společně s Jaroslavem Orsákem barvy GPD Mit Metal Racing Teamu.
Tlusťák brázdí již osmým rokem soutěže mistrovství Evropy, kde získal druhé a třetí místo v absolutní klasifikaci a stal se evropským šampionem ve dvoukolkách.
Evropský šampionát doznal v letošním roce po předchozích letech výrazných změn, když se promotérem stala stanice Eurosport a došlo ke sloučení se seriálem Intercontinental Rally Challange. „Letošní sezona je zcela odlišná. Po sloučení s IRC a vstupu Eurosportu nabralo mistrovství Evropy na popularitě i na konkurenci, což je určitě dobře a osobně v tom vidím velkou budoucnost,“ pověděl Antonín Tlusťák na tiskové konferenci v.prostorách Baťova mrakodrapu.
Zádveřický jezdec boduje po ospalejším rozjezdu sezony pravidelně od soutěže na Kanárských ostrovech. V Las Palmas dojel na desátém místě, na Azorech, Belgii a Rumunsku skončil shodně na devátém místě v absolutní klasifikaci. Pouze na středomořském francouzském ostrově Korsika obsadil místo těsně za první desítkou. „Je dobře, že nyní pravidelně bodujeme v každé soutěži v nejlepší desítce. Jsme spokojeni, neboť od Lotyšska jsme dojeli každou rally, neměli jsme žádný technický problém. Svědčí to o kvalitě týmu, mechanici odvádí fantastickou práci. Mají hodně málo času na přípravu vozu, logisticky je složité všechno zvládnout, ale celý tým pracuje na jedničku a zaslouží velkou pochvalu. Nyní jedeme ve Zlíně, kde chceme využít domácí prostředí k dalšímu bodovému zisku,“ řekl jednatřicetiletý otec tří dcer.
V poslední době je velmi diskutovaná otázka zabezpečení soutěží ohledně bezpečnosti. Antonín Tlusťák závodí v evropském šampionátu již osmým rokem a může s dovolit srovnání. „Barumka je v tom absolutní špičkou. Například zabezpečení rally z hlediska bezpečnosti v Bulharsku nebo Rumunsku je oproti zlínské rally o třídy níže,“ uvedl Tlusťák. Slušovický pilot se účastní v posledních letech soutěží s fabií S2000. Změní se to po příchodu nové kategorie R5? „Samozřejmě uvažujeme do budoucnosti o pořízení vozu kategorie R5. Momentálně jsem zvědavý na srovnání vozů na barumce. Tomáš Kostka pojede s fiestou, zatímco minulý rok měl fabii. To znamená, že budeme mít k dispozici přímé srovnání. Chtěli bychom ale zůstat věrní škodovce. Počkáme, kdy přijde s vozem R5 a i podle toho se rozhodneme, co dále,“ uzavřel bývalý vicemistr Evropy.
Zádveřický tým A.T. Motosport v čele s Antonínem Tlusťákem můžete vidět v pátek 30. srpna od 15 hodin v centru Zlína, a to v prostorách automyčky NKS Motors, v budově Business Line v Lorencově ulici. Celý tým zde předvede své zázemí a na společné autogramiádě se představí i populární herec Lukáš Langmajer.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.