Antonín Tlusťák: Na barumce chceme využít domácí prostředí

barum rally zlín
barum rally zlín, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Roman Ordelt 28. srpna 2013 8:38
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ VIDEO: Barum Czech Rally Zlín je domácí rally rovněž pro Antonína Tlusťáka, který se soustředí i v letošním roce výhradně na starty v rámci FIA Mistrovství Evropy, kde hájí společně s Jaroslavem Orsákem barvy GPD Mit Metal Racing Teamu.

Tlusťák brázdí již osmým rokem soutěže mistrovství Evropy, kde získal druhé a třetí místo v absolutní klasifikaci a stal se evropským šampionem ve dvoukolkách. 

Evropský šampionát doznal v letošním roce po předchozích letech výrazných změn, když se promotérem stala stanice Eurosport a došlo ke sloučení se seriálem Intercontinental Rally Challange. „Letošní sezona je zcela odlišná. Po sloučení s IRC a vstupu Eurosportu nabralo mistrovství Evropy na popularitě i na konkurenci, což je určitě dobře a osobně v tom vidím velkou budoucnost,“ pověděl Antonín Tlusťák na tiskové konferenci v.prostorách Baťova mrakodrapu.

Zádveřický jezdec boduje po ospalejším rozjezdu sezony pravidelně od soutěže na Kanárských ostrovech. V Las Palmas dojel na desátém místě, na Azorech, Belgii a Rumunsku skončil shodně na devátém místě v absolutní klasifikaci. Pouze na středomořském francouzském ostrově Korsika obsadil místo těsně za první desítkou. „Je dobře, že nyní pravidelně bodujeme v každé soutěži v nejlepší desítce. Jsme spokojeni, neboť od Lotyšska jsme dojeli každou rally, neměli jsme žádný technický problém. Svědčí to o kvalitě týmu, mechanici odvádí fantastickou práci. Mají hodně málo času na přípravu vozu, logisticky je složité všechno zvládnout, ale celý tým pracuje na jedničku a zaslouží velkou pochvalu. Nyní jedeme ve Zlíně, kde chceme využít domácí prostředí k dalšímu bodovému zisku,“ řekl jednatřicetiletý otec tří dcer.

V poslední době je velmi diskutovaná otázka zabezpečení soutěží ohledně bezpečnosti. Antonín Tlusťák závodí v evropském šampionátu již osmým rokem a může s dovolit srovnání. „Barumka je v tom absolutní špičkou. Například zabezpečení rally z hlediska bezpečnosti v Bulharsku nebo Rumunsku je oproti zlínské rally o třídy níže,“ uvedl Tlusťák. Slušovický pilot se účastní v posledních letech soutěží s fabií S2000. Změní se to po příchodu nové kategorie R5? „Samozřejmě uvažujeme do budoucnosti o pořízení vozu kategorie R5. Momentálně jsem zvědavý na srovnání vozů na barumce. Tomáš Kostka pojede s fiestou, zatímco minulý rok měl fabii. To znamená, že budeme mít k dispozici přímé srovnání. Chtěli bychom ale zůstat věrní škodovce. Počkáme, kdy přijde s vozem R5 a i podle toho se rozhodneme, co dále,“ uzavřel bývalý vicemistr Evropy.

Zádveřický tým A.T. Motosport v čele s Antonínem Tlusťákem můžete vidět v pátek 30. srpna od 15 hodin v centru Zlína, a to v prostorách automyčky NKS Motors, v budově Business Line v Lorencově ulici. Celý tým zde předvede své zázemí a na společné autogramiádě se představí i populární herec Lukáš Langmajer.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.