K největším aspirantům na prvenství v letošním již 43. ročníku Barum Czech Rally Zlín se řadí jezdci na továrních vozech Škoda Fabia S2000, a to suverén letošního evropského šampionátu Jan Kopecký, vítěz zlínské rally z roku 2009 a 2011. V barvách Škoda Motorsport se objeví i vycházející hvězda, finský mladíček Esapekka Lappi, vedoucí jezdec Asijsko-pacifického šampionátu (APRC). Trojlístek pilotů mladoboleslavské továrny doplňuje Sepp Wiegand z Německa, který letos závodí v mistrovství světa v kategorii WRC2. Letošní barumka se pojede na přelomu srpna a září v termínu 30. srpna – 1. září 2013. Celkem se přihlásily 102 posádky z 20 zemí, počet zahraničních posádek se zastavil na čísle 34.
Do Zlína přijede třetí muž průběžného pořadí mistrovství Evropy Francouz Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000), vítěz letošní Korsické rally, kde utrpěl Kopecký jedinou porážku v letošní sezoně. Z českých jezdců patří vedle Kopeckého k aspirantům na přední příčky především vedoucí jezdec českého šampionátu Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000), trojnásobný vítěz barumky Roman Kresta (Škoda Fabia S2000) a dále dvojice jezdců na vozech kategorie R5, a to loni bronzový Tomáš Kostka a Pavel Valoušek (oba Ford Fiesta).
Silná sestava se sejde v kategorii produkčních vozů. Velkým diváckým tahákem bude Toshihiro Arai z Japonska. Dvojnásobný mistr světa produkčních vozů z let 2005 a 2007 se představí na voze Subaru Impreza STi R4. O přední příčky zabojují i Francouzi German Bonnefis, Robert Consani (oba Renault Mégane RS), Maďar András Hadik nebo Marco Tempestini z Rumunska (oba Subaru Impreza STi R4). Z dalších českých jezdců myslí na čelní příčky Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Antonín Tlusťák, Jan Jelínek (všichni Škoda Fabia S2000), Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX R4), Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) nebo Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi).
V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou patří k favoritům na čelní příčky prioritní jezdec FIA Jan Černý (Peugeot 208 R2), dále Hannes Danzinger z Rakouska, Maďaři Kornél Lukács (oba Renault Clio R3), Zoltán Bessenyey (Honda Civic Type R), Ital Elwis Chentre (Škoda Fabia R2) a čeští jezdci Josef Peták, Václav Dunovský (oba Renault Clio R3) a Jiří Vrkoslav (Citroën C2 S1600). Zpestřením startovního pole budou i zástupkyně něžného pohlaví, za volanty se představí Molly Taylorová (Citroën DS3 R3T) z Austrálie, Jekatěrina Stratievová (Citroën C2 R2 Max) z Bulharska a Martina Daňhelová (Renault Clio Sport) z České republiky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.