K největším aspirantům na prvenství v letošním již 43. ročníku Barum Czech Rally Zlín se řadí jezdci na továrních vozech Škoda Fabia S2000, a to suverén letošního evropského šampionátu Jan Kopecký, vítěz zlínské rally z roku 2009 a 2011. V barvách Škoda Motorsport se objeví i vycházející hvězda, finský mladíček Esapekka Lappi, vedoucí jezdec Asijsko-pacifického šampionátu (APRC). Trojlístek pilotů mladoboleslavské továrny doplňuje Sepp Wiegand z Německa, který letos závodí v mistrovství světa v kategorii WRC2. Letošní barumka se pojede na přelomu srpna a září v termínu 30. srpna – 1. září 2013. Celkem se přihlásily 102 posádky z 20 zemí, počet zahraničních posádek se zastavil na čísle 34.
Do Zlína přijede třetí muž průběžného pořadí mistrovství Evropy Francouz Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000), vítěz letošní Korsické rally, kde utrpěl Kopecký jedinou porážku v letošní sezoně. Z českých jezdců patří vedle Kopeckého k aspirantům na přední příčky především vedoucí jezdec českého šampionátu Václav Pech (Mini John Cooper Works S2000), trojnásobný vítěz barumky Roman Kresta (Škoda Fabia S2000) a dále dvojice jezdců na vozech kategorie R5, a to loni bronzový Tomáš Kostka a Pavel Valoušek (oba Ford Fiesta).
Silná sestava se sejde v kategorii produkčních vozů. Velkým diváckým tahákem bude Toshihiro Arai z Japonska. Dvojnásobný mistr světa produkčních vozů z let 2005 a 2007 se představí na voze Subaru Impreza STi R4. O přední příčky zabojují i Francouzi German Bonnefis, Robert Consani (oba Renault Mégane RS), Maďar András Hadik nebo Marco Tempestini z Rumunska (oba Subaru Impreza STi R4). Z dalších českých jezdců myslí na čelní příčky Jaromír Tarabus, Roman Odložilík, Antonín Tlusťák, Jan Jelínek (všichni Škoda Fabia S2000), Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX R4), Miroslav Jakeš (Mitsubishi Lancer EVO IX) nebo Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi).
V hodnocení vozů s jednou poháněnou nápravou patří k favoritům na čelní příčky prioritní jezdec FIA Jan Černý (Peugeot 208 R2), dále Hannes Danzinger z Rakouska, Maďaři Kornél Lukács (oba Renault Clio R3), Zoltán Bessenyey (Honda Civic Type R), Ital Elwis Chentre (Škoda Fabia R2) a čeští jezdci Josef Peták, Václav Dunovský (oba Renault Clio R3) a Jiří Vrkoslav (Citroën C2 S1600). Zpestřením startovního pole budou i zástupkyně něžného pohlaví, za volanty se představí Molly Taylorová (Citroën DS3 R3T) z Austrálie, Jekatěrina Stratievová (Citroën C2 R2 Max) z Bulharska a Martina Daňhelová (Renault Clio Sport) z České republiky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.