Dalším závodem, kde Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou bojovali o cenné body do celkového hodnocení šampionátu byla soutěž v Kostelci nad Orlicí.
Na start se brněnská smíšená dvojice postavila opět s Renaultem Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. „V Kostelci jsme konečně mohli zúčtovat zkušenosti z Hustopečí a se suchou tratí. Vedro bylo až trochu moc, ale lepší než déšť, který nás více méně každý závod do teď provázel. V sobotu jsme začali v dobrém tempu a měli jsme z našich časů radost. Do servisní zóny po 4 rychlostní zkoušce jsme přijížděli ještě na prvním místě ve třídě i dvoukolkách, ale Petr Brynda nám již dost šlapal na paty. Bohužel první místo jsme neudrželi a dost nás ohrozil i Martin Vlček, ale ten se nakonec posunul za nás, díky penalizaci za retardér. Ale i to se počítá a my jsme s umístěním spokojeni,“ řekl po závodě spokojený Patrik Rujbr. Posádce Rujbr – Řiháková nakonec v cíli patřilo 12. místo absolutního pořadí, 2. místo ve třídě 5 a 2. místo mezi dvoukolkami.
Čtrnáct dní po startu v Kostelci měla posádka na programu závod v okolí Horažďovic. Pačejov. Vše vycházelo podle plánu a tak Patrik s Petrou byli v cíli spokojeni s 15. místem absolutního pořadí, 2. místem ve své třídě 5 a 2. místem mezi dvokolkami. „Konečně to vypadá, že pro soutěžní jezdce skončilo období dešťů. Už v Kostelci to bylo výrazně lepší počasí, ale Pačejov byl jednoznačně suchý závod za nádherného počasí. Do závodu jsme byli řádně nažhaveni a šli jsme do toho s cílem skončit co nejvýše, nejlépe na prvním místě ve třídě. Bohužel tyto vysoké cíle nám trochu kazila účast Pepy Petáka. V druhé části závodu jsme si připsali i několik vítězství ve třídě a mezi dvoukolkami v rámci jednotlivých RZ, což nás moc těšilo, ale bohužel na Pepu to nestačilo. S Petrem Bryndou jsme ale sváděli tuhé a v tomto případě i vítězné boje. K jednoznačnému úspěchu nad Bryndou přispěl i jeho defekt v páté RZ. S výsledkem jsme nad míru spokojeni. Jen kdybychom věděli, že některá okolí Pačejova jsou bohatá na „růst rezerv“, tak bychom asi taky vezli jen jednu rezervu místo dvou a naše časy by byly ještě o chlup rychlejší. Doufám jen, že takováto pneumatiková rošáda nerozhodne o titulu mistra republiky…!“
Do startu populární Barum rally zbývá už jen pár dní. I Patrik s Petrou se chystají na tuto náročnou soutěž. Na start zlínské rally se smíšená dvojice postaví znovu s Renaultem Clio R3 a budou se snažit bojovat jak s domácími jezdci, tak se zahraniční konkurencí. „Tímto bychom chtěli pozvat všechny fanoušky k tratím populární Barum rally a popřát jim skvělý sportovní zážitek. Věříme, že atmosféra ve Zlíně bude skvělá jako v předchozích letech. My už se na závod velmi těšíme a doufáme, že se uvidíme v neděli na cílové rampě,“ shodli se Patrik s Petrou. První rychlostní zkouška Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 30. srpna ve 21:15.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?