Dalším závodem, kde Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou bojovali o cenné body do celkového hodnocení šampionátu byla soutěž v Kostelci nad Orlicí.
Na start se brněnská smíšená dvojice postavila opět s Renaultem Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. „V Kostelci jsme konečně mohli zúčtovat zkušenosti z Hustopečí a se suchou tratí. Vedro bylo až trochu moc, ale lepší než déšť, který nás více méně každý závod do teď provázel. V sobotu jsme začali v dobrém tempu a měli jsme z našich časů radost. Do servisní zóny po 4 rychlostní zkoušce jsme přijížděli ještě na prvním místě ve třídě i dvoukolkách, ale Petr Brynda nám již dost šlapal na paty. Bohužel první místo jsme neudrželi a dost nás ohrozil i Martin Vlček, ale ten se nakonec posunul za nás, díky penalizaci za retardér. Ale i to se počítá a my jsme s umístěním spokojeni,“ řekl po závodě spokojený Patrik Rujbr. Posádce Rujbr – Řiháková nakonec v cíli patřilo 12. místo absolutního pořadí, 2. místo ve třídě 5 a 2. místo mezi dvoukolkami.
Čtrnáct dní po startu v Kostelci měla posádka na programu závod v okolí Horažďovic. Pačejov. Vše vycházelo podle plánu a tak Patrik s Petrou byli v cíli spokojeni s 15. místem absolutního pořadí, 2. místem ve své třídě 5 a 2. místem mezi dvokolkami. „Konečně to vypadá, že pro soutěžní jezdce skončilo období dešťů. Už v Kostelci to bylo výrazně lepší počasí, ale Pačejov byl jednoznačně suchý závod za nádherného počasí. Do závodu jsme byli řádně nažhaveni a šli jsme do toho s cílem skončit co nejvýše, nejlépe na prvním místě ve třídě. Bohužel tyto vysoké cíle nám trochu kazila účast Pepy Petáka. V druhé části závodu jsme si připsali i několik vítězství ve třídě a mezi dvoukolkami v rámci jednotlivých RZ, což nás moc těšilo, ale bohužel na Pepu to nestačilo. S Petrem Bryndou jsme ale sváděli tuhé a v tomto případě i vítězné boje. K jednoznačnému úspěchu nad Bryndou přispěl i jeho defekt v páté RZ. S výsledkem jsme nad míru spokojeni. Jen kdybychom věděli, že některá okolí Pačejova jsou bohatá na „růst rezerv“, tak bychom asi taky vezli jen jednu rezervu místo dvou a naše časy by byly ještě o chlup rychlejší. Doufám jen, že takováto pneumatiková rošáda nerozhodne o titulu mistra republiky…!“
Do startu populární Barum rally zbývá už jen pár dní. I Patrik s Petrou se chystají na tuto náročnou soutěž. Na start zlínské rally se smíšená dvojice postaví znovu s Renaultem Clio R3 a budou se snažit bojovat jak s domácími jezdci, tak se zahraniční konkurencí. „Tímto bychom chtěli pozvat všechny fanoušky k tratím populární Barum rally a popřát jim skvělý sportovní zážitek. Věříme, že atmosféra ve Zlíně bude skvělá jako v předchozích letech. My už se na závod velmi těšíme a doufáme, že se uvidíme v neděli na cílové rampě,“ shodli se Patrik s Petrou. První rychlostní zkouška Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 30. srpna ve 21:15.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.