Dalším závodem, kde Patrik Rujbr s Petrou Řihákovou bojovali o cenné body do celkového hodnocení šampionátu byla soutěž v Kostelci nad Orlicí.
Na start se brněnská smíšená dvojice postavila opět s Renaultem Clio R3 z dílny Lubomíra Minaříka. „V Kostelci jsme konečně mohli zúčtovat zkušenosti z Hustopečí a se suchou tratí. Vedro bylo až trochu moc, ale lepší než déšť, který nás více méně každý závod do teď provázel. V sobotu jsme začali v dobrém tempu a měli jsme z našich časů radost. Do servisní zóny po 4 rychlostní zkoušce jsme přijížděli ještě na prvním místě ve třídě i dvoukolkách, ale Petr Brynda nám již dost šlapal na paty. Bohužel první místo jsme neudrželi a dost nás ohrozil i Martin Vlček, ale ten se nakonec posunul za nás, díky penalizaci za retardér. Ale i to se počítá a my jsme s umístěním spokojeni,“ řekl po závodě spokojený Patrik Rujbr. Posádce Rujbr – Řiháková nakonec v cíli patřilo 12. místo absolutního pořadí, 2. místo ve třídě 5 a 2. místo mezi dvoukolkami.
Čtrnáct dní po startu v Kostelci měla posádka na programu závod v okolí Horažďovic. Pačejov. Vše vycházelo podle plánu a tak Patrik s Petrou byli v cíli spokojeni s 15. místem absolutního pořadí, 2. místem ve své třídě 5 a 2. místem mezi dvokolkami. „Konečně to vypadá, že pro soutěžní jezdce skončilo období dešťů. Už v Kostelci to bylo výrazně lepší počasí, ale Pačejov byl jednoznačně suchý závod za nádherného počasí. Do závodu jsme byli řádně nažhaveni a šli jsme do toho s cílem skončit co nejvýše, nejlépe na prvním místě ve třídě. Bohužel tyto vysoké cíle nám trochu kazila účast Pepy Petáka. V druhé části závodu jsme si připsali i několik vítězství ve třídě a mezi dvoukolkami v rámci jednotlivých RZ, což nás moc těšilo, ale bohužel na Pepu to nestačilo. S Petrem Bryndou jsme ale sváděli tuhé a v tomto případě i vítězné boje. K jednoznačnému úspěchu nad Bryndou přispěl i jeho defekt v páté RZ. S výsledkem jsme nad míru spokojeni. Jen kdybychom věděli, že některá okolí Pačejova jsou bohatá na „růst rezerv“, tak bychom asi taky vezli jen jednu rezervu místo dvou a naše časy by byly ještě o chlup rychlejší. Doufám jen, že takováto pneumatiková rošáda nerozhodne o titulu mistra republiky…!“
Do startu populární Barum rally zbývá už jen pár dní. I Patrik s Petrou se chystají na tuto náročnou soutěž. Na start zlínské rally se smíšená dvojice postaví znovu s Renaultem Clio R3 a budou se snažit bojovat jak s domácími jezdci, tak se zahraniční konkurencí. „Tímto bychom chtěli pozvat všechny fanoušky k tratím populární Barum rally a popřát jim skvělý sportovní zážitek. Věříme, že atmosféra ve Zlíně bude skvělá jako v předchozích letech. My už se na závod velmi těšíme a doufáme, že se uvidíme v neděli na cílové rampě,“ shodli se Patrik s Petrou. První rychlostní zkouška Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 30. srpna ve 21:15.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?